Πετώντας με άδεια αεροπλάνα

Πετώντας με άδεια αεροπλάνα Facebook Twitter
4

 

Πετώντας με άδεια αεροπλάνα Facebook Twitter

Η εταιρεία Malaysia Airlines αντιμετωπίζει τρομερές οικονομικές δυσχέρειες μετά την ανάμειξή της στις δύο χειρότερες αεροπορικές τραγωδίες της χρονιάς.

Βάσει μερικών πρόσφατων φωτογραφιών που τραβήχτηκαν από τους ελάχιστους εναπομείναντες επιβάτες, μερικές πτήσεις πραγματοποιούνται ενώ είναι σχεδόν άδειες.


Τον Μάρτιο, η πτήση 370, η οποία ήταν προγραμματισμένη να ταξιδέψει από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, εξαφανίστηκε μαζί με το 12μελές πλήρωμά και τους 227 επιβαίνοντες. Στη συνέχεια, τον προηγούμενο μήνα, η τραγωδία χτύπησε και πάλι όταν ακόμη ένα αεροπλάνο της καταρρίφθηκε ενώ βρισκόταν σε ουκρανικό εναέριο χώρο. Και οι 283 επιβάτες μαζί με το 15μελές πλήρωμά σκοτώθηκαν.

Η ευθύνη για τη δεύτερη τραγωδία δεν μπορεί να καταλογιστεί ευθέως στις Μαλαισιανές Αερογραμμές μιας και πολλοί κορυφαίοι αερομεταφορείς πετούν τακτικά πάνω από ζώνες συγκρούσεων. Αλλά, η απώλεια τόσων ζωών συνδέθηκε αναπόφευκτα με τις αερογραμμές στη συνείδηση όλου του κόσμου.

"Ο εν λόγω αερομεταφορέας της νοτιοανατολικής Ασίας χάνει καθημερινά σχεδόν 2.16 εκατομμύρια δολάρια από τα αποθέματα ρευστού του, έγραψε ο καθηγητής του πανεπιστημίου Howard Oliver McGee. "Οι πτήσεις χάνουν περίπου 1.6 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα''.

Σύμφωνα με το Australia's news.com.au, οι αερογραμμές διπλασίασαν την προμήθεια που προσφέρουν στα αυστραλιανά ταξιδιωτικά πρακτορεία, από 6% σε 11%, για να κλείνουν ταξιδιώτες για τον αερομεταφορέα. Προσφέρονται επίσης, μεγάλες εκπτώσεις συγκριτικά με άλλους αερομεταφορείς. Το δείγμα της έρευνας τιμών των Μαλαισιανών Αερογραμμών έδειξε ότι το ταξίδι μετ' επιστροφής από την Κουάλα Λουμπούρ και το Πεκίνο κοστίζει 238 δολάρια, ενώ ο ίδιος προορισμός από άλλον αερομεταφορέα ξεπερνά τα 500.

Όλες αυτές οι προσπάθειες δε φάνηκαν αρκετές για να αποτρέψουν τις σχεδόν άδειες πτήσεις.


Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η μαλαισιανή εταιρία κρατικών επενδύσεων Khazanah Nasional ανακοίνωσε μια πλήρη αναμόρφωση του αμαυρωμένου αερομεταφορέα, κάνοντας γνωστή την πρόθεσή της να εξαγοράσει το 31% των μετοχών οι οποίες δεν της ανήκουν.

Οι λεπτομέρειες της εξαγοράς δεν έχουν γίνει γνωστές αλλά είναι πολύ πιθανή η αλλαγή του ονόματος, η διαφήμισή των αερογραμμών υπό τη νέα τους μορφή και η αναδιάρθρωση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Αλλά ακόμη και αν ληφθούν ακραία μέτρα, είναι πολύ δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς γίνεται οι Μαλαισιανές Αερογραμμές να ξεπεράσουν τη σκιά των δύο μοιραίων πτήσεων MH370 και MH17.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ