Το Σάββατο 14 Φεβρουαρίου, εκτός από την Ημέρα των Ερωτευμένων, υπάρχει μια ακόμα επέτειος που αξίζει την προσοχή μας. Το YouTube, το site με το ένα δισεκατομμύριο μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα, γίνεται 10 ετών.
Όλα ξεκίνησαν όταν τρία από τα ιδρυτικά στελέχη του PayPal, Chad Hurley, Steve Chen και Jawed Karim, συνειδητοποίησαν ότι δεν υπήρχε κάποιο site στο οποίο οι χρήστες του Internet να μπορούν να φιλοξενήσουν με ευκολία βίντεο που τράβηξαν οι ίδιοι, ώστε να τα μοιραστούν με τον κόσμο.
Ο συνιδρυτής Jawed Karim αναφέρει ότι η ιδέα του YouTube ξεκίνησε από την αδυναμία του να βρει βίντεο από τη μνημειώδη περφόρμανς της Janet Jackson και του Justin Timberlake στο αμερικανικό Super Bowl, όταν έγινε η «κατά λάθος» αποκάλυψη του στήθους της τραγουδίστριας, αλλά και βίντεο με εικόνες από το θανατηφόρο τσουνάμι που χτύπησε τον Ειρηνικό Ωκεανό το 2004.
Έχει υπολογιστεί ότι θα χρειάζονταν 2.000 χρόνια συνεχούς θέασης για να δει κάποιος όλα τα βίντεο που έχουν ανέβει στο site.
Σύμφωνα με τους ιδρυτές του, το YouTube προοριζόταν να γίνει ένα site γνωριμιών με τη χρήση βίντεο, αλλά στην πορεία συνειδητοποίησαν ότι οι ευκαιρίες που πρόσφερε το site, ιδίως στους διαφημιστές, ήταν τεράστιες για να περιοριστεί μόνο σε dating υπηρεσίες.
Το πρώτο βίντεο που ανέβηκε στο YouTube, το οποίο υπάρχει ακόμη και σήμερα, είχε τίτλο «Me at the Zoo» και απεικονίζει τον συνιδρυτή του site, Jawed Karim, να μιλάει για την προβοσκίδα ενός ελέφαντα στον ζωολογικό κήπο του Σαν Ντιέγκο. Αν και το site δημιουργήθηκε στις 14 Φεβρουαρίου του 2005, οπότε και καταχωρίστηκε η διεύθυνση YouTube.com, το εν λόγω βίντεο ανέβηκε στις 23 Απριλίου του 2005, ενώ το επίσημο λανσάρισμα της υπηρεσίας έγινε τον Δεκέμβρη της ίδιας χρονιάς.
Me at the zoo
Χρειάστηκε κάτι λιγότερο από έναν χρόνο έως ότου η Google, διαπιστώνοντας την τεράστια απήχηση του site, να προβεί σε εξαγορά του έναντι 1,65 δισ. δολαρίων, την εποχή που, παρά τη δημοτικότητά του, το YouTube έχανε 500.000 δολάρια τον μήνα.
Σήμερα το site θεωρείται το τρίτο σε επισκεψιμότητα στον κόσμο μετά την Google και το Facebook και συγκεντρώνει 1 δισεκατομμύριο μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα, ενώ σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά του οι χρήστες του YouTube ανεβάζουν βίντεο διάρκειας 300 ωρών, το λεπτό, ενώ σε καθημερινή βάση ξοδεύονται εκατοντάδες εκατομμύρια ωρών θέασης των βίντεο από τους επισκέπτες του. Παράλληλα, έχει υπολογιστεί ότι θα χρειάζονταν 2.000 χρόνια συνεχούς θέασης για να δει κάποιος όλα τα βίντεο που έχουν ανέβει στο site.
Το μέλλον του YouTube, πάντως, προβλέπεται εξίσου συναρπαστικό –παρά τον τεράστιο ανταγωνισμό που δέχεται από το Facebook- αφού ήδη το site διαθέτει μια υπηρεσία μουσικής on demand, υποστηρίζει πανοραμικά βίντεο και footage από πολλαπλές κάμερες, ενώ ήδη ετοιμάζει την υποστήριξη θέασης βίντεο μέσω συσκευών virtual reality.
σχόλια