Αναλυτικά η λίστα Βαρουφάκη με τις επτά μεταρρυθμίσεις

Αναλυτικά η λίστα Βαρουφάκη με τις επτά μεταρρυθμίσεις Facebook Twitter
14

Στα πλαίσια της ενημέρωσης για το πλάνο της κυβέρνησης ενόψει του ερχόμενου Eurogroup, οι κυβερνητικές πηγές δίνουν στη δημοσιότητα το πλήρες κείμενο που εστάλη στον Πρόεδρο του Eurogroup Jeroen Dijsselbloem.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή, είναι απαραίτητο να ξεκινήσουν οι συζητήσεις μεταξύ της Ελλάδας και των θεσμών, ώστε οι συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις να αποτελέσουν μια πρώτη δέσμη συμφωνίας ενόψει της ολοκλήρωσης της συμφωνίας τον Απρίλιο.

Οι πηγές του Μαξίμου τονίζουν πως παράλληλα με αυτές τις εργασίες, η ελληνική κυβέρνηση προτείνει να ξεκινήσουν σε υψηλό επίπεδο οι συζητήσεις με τους θεσμούς σχετικά με την πιθανή επόμενη συμφωνία, όπως προέβλεπε η συμφωνία του Eurogroup της 20ης Φλεβάρη. Η ελληνική κυβέρνηση προτείνει η επόμενη συμφωνία να έχει τη μορφή ενός Συμβολαίου για την Ανάκαμψη και την Ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας.

Στην ανεπίσημη ενημέρωση δίνονται λεπτομέρειες σχετικά με επτά από τις πρώτες μεταρρυθμίσεις που θα πραγματοποιήσει η κυβέρνηση:

1η Μεταρρύθμιση – Δημοσιονομικό Συμβούλιο

Ενεργοποίηση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου με στόχο την επίτευξη εξοικονόμησης πόρων και την επέκταση της αποστολής του.

Σκοπός του Δημοσιονομικού Συμβουλίου είναι να ενεργεί ως ανεξάρτητο παρατηρητήριο, υποβοηθητικό της κυβερνητικής πολιτικής, ώστε να μπορεί να συμβάλει στην εξάλειψη μιας πιθανής τάσης για πρωτογενές έλλειμμα. Για το σκοπό αυτό, το Δημοσιονομικό Συμβούλιο, θα πρέπει να έχει την ικανότητα να προετοιμάζει μακροοικονομικές προβλέψεις για τον προϋπολογισμό, θα πρέπει να παρακολουθεί αμερόληπτα την εφαρμογή των δημοσιονομικών προγραμμάτων και την τήρηση των δημοσιονομικών στόχων και διαδικασιών και θα πρέπει επίσης να παρεμβαίνει και να διαμορφώνει τον δημόσιο διάλογο για τη δημοσιονομική πολιτική.

Οι ελληνικές αρχές σχεδιάζουν την ενεργοποίηση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου αλλά και την επίτευξη εξοικονόμησης πόρων μέσω της ενοποίησής του με το υπάρχον γραφείο του κρατικού προϋπολογισμού, το οποίο λειτουργεί στη Βουλή και συνδέεται με το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών.

2η Μεταρρύθμιση – Κατάρτιση Προϋπολογισμού και του Οργανικού Νόμου για τον Προϋπολογισμό

Στο πλαίσιο της βελτίωσης της διαχείρισης των δημοσιονομικών, οι ελληνικές αρχές προχωρούν σε μεταρρυθμίσεις στον τομέα της κατάρτισης του Προϋπολογισμού. Αυτές οι βελτιώσεις θα περιλαμβάνουν τα ανώτατα όρια σε δαπάνες ώστε να ενισχυθεί η τήρηση του Προϋπολογισμού κατά την διάρκεια του έτους.

Οι βελτιώσεις θα περιλαμβάνουν την αναμόρφωση του Οργανικού Νόμου για τον προϋπολογισμό.

3η Μεταρρύθμιση - Συγκρότηση ευέλικτου σώματος στοχευμένων φορολογικών ελέγχων για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Δεν θα έχει μόνιμο χαρακτήρα

Στο πλαίσιο πάταξης της φοροδιαφυγής, προτείνουμε να συγκροτηθεί ένα σώμα στελεχωμένο από μη επαγγελματίες. Η σύνθεση του σώματος θα ανανεώνεται ανά μικρά χρονικά διαστήματα (λιγότερο από δυο μήνες) κατόπιν σύντομης σχετικής εκπαίδευσης.

4η Μεταρρύθμιση- Βελτιώσεις στη νομοθεσία για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών

Η μεταρρύθμιση αυτή παρουσιάστηκε ήδη από την αρμόδια Υπουργό Νάντια Βαλαβάνη.

5η Μεταρρύθμιση – Δημόσια Έσοδα από τις υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω Διαδικτύου

Ο τομέας των διαδικτυακών τυχερών παιγνίων εμφανίζει σημαντικές ανεκμετάλλευτες δυνατότητες είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Τα Δημόσια Έσοδα θα μπορούσαν να αυξηθούν από:

την πώληση αδειών σε παρόχους ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών σε εύλογη/δίκαιη τιμή
την αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής εμπειρίας για την αυστηρή ηλεκτρονική παρακολούθηση της όλης διαδικασίας
την ενίσχυση/θωράκιση της υπάρχουσας ελληνικής νομοθεσίας (ν. 4002/2011)
Με βάση τις διαθέσιμες εκτιμήσεις, ο συνολικός όγκος συναλλαγών στον τομέα των ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα ξεπερνά τα τρία δις. ευρώ ετησίως. Βάσει εύλογων υπολογισμών, τα πρόσθετα Δημόσια Έσοδα από τη φορολόγηση των αδειοδοτημένων ηλεκτρονικών τυχερών παιγνίων μπορεί να ξεπεράσει τα 500 εκ. ευρώ ετησίως.

Για την πραγματοποίηση των ανωτέρω βημάτων προς την πλήρη εφαρμογή, η ελληνική κυβέρνηση θα αναζητήσει τεχνική βοήθεια (π.χ. μηχανισμούς για την παρακολούθηση των τυχερών παιχνιδιών μέσω διαδικτύου) καθώς και συμφωνίες που θα περιορίσουν τον παράνομο διασυνοριακό τζόγο.

 

6η Μεταρρύθμιση – Πρόγραμμα καταπολέμησης της γραφειοκρατίας του δημοσίου και βελτίωσης του επιχειρηματικού κλίματος.

Η κυβέρνηση σκοπεύει να εισάγει νομοθεσία που θα απαγορεύει τις υπηρεσίες του δημοσίου να ζητούν (από πολίτες και υπηρεσίες) έγγραφα που βεβαιώνουν πληροφορίες, τις οποίες το κράτος ήδη κατέχει (εντός της ίδιας ή κάποιας άλλης υπηρεσίας).

Προτερήματα της προτεινόμενης δράσης: Μεγάλη μείωση στις χαμένες ώρες για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, που τώρα σπαταλούν μέρες να συλλέγουν τα απαραίτητα έγγραφα από διάφορες υπηρεσίες του δημοσίου με σκοπό να τα προσκομίσουν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες –ένα νέα κίνητρο για ψηφιοποίηση –ουσιαστική καλή θέληση για τον δημόσιο τομέα

7η Μεταρρύθμιση: Διατάξεις για την υιοθέτηση άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Η ελληνική Κυβέρνηση συνέταξε και έχει ήδη καταθέσει σχέδιο νόμου που εμπεριέχει μέτρα άμεσης ανακούφισης της ακραίας φτώχειας, με παροχή κουπονιών σίτισης (για την αποφυγή του κοινωνικού στιγματισμού οι δικαιούχοι θα χρησιμοποιούν μια "έξυπνη κάρτα"), επιδόματος ενοικίου και δωρεάν ρεύματος.

Το συνολικό ποσό που θα χρειαστεί για τα παραπάνω μέτρα ανέρχεται συνολικά στα 200,29 εκατομμύρια ευρώ. Προκειμένου να υπάρξει δημοσιονομική ισορροπία, η ελληνική Κυβέρνηση σχεδιάζει να εξοικονομήσει τους απαιτούμενους πόρους από δύο τομείς:

- Τη μείωση του λειτουργικού κόστους και των γενικών εξόδων κάθε Υπουργείου (υπολογίζεται εξοικονόμηση 60,9 εκατομμυρίων ευρώ)

- Την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ανάθεσης δημόσιων διαγωνισμών/συμβάσεων σε κάθε Υπουργείο, κίνηση που θα αποφέρει εξοικονόμηση 140 εκατομμυρίων ευρώ.

14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

8 σχόλια
Τα περισσότερα απ'αυτά μου φαίνονται πως λέγονται στα πλαίσια της "δημιουργικής ασάφειας". Είναι όμως και κάτι άλλο. Από νόμους και "έξυπνες" ιδέες έχουμε πήξει. Αυτό που λείπει είναι το σθένος να εφαρμοστούν οι νόμοι. Λίγο ο φόβος του πολιτικού κόστους, λίγο η νοοτροπία ότι το να μην κάνεις τίποτα είναι πιο δύσκολο από το να προσπαθείς (το βόλεμα και η οκνηρία δηλαδή) και τελικά ο κάθε παράνομος νεοέλληνας δρα ανενόχλητος. Εξάλλου αυτός ο πολιτικός χώρος έχει πρωτοστατήσει στο χάιδεμα του κάθε εξυπνάκια "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ-ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ". Τώρα το βρήκε μπροστά του και τρέχει να το μαζέψει...
Σόρρι, αλλά αυτή είναι άλλη μιά λίστα "δημιουργικής ασάφειας". Αυτά πού περιγράφει είναι:1. στην καλύτερη περίπτωση θολά2. ακοστολόγητα, στην καλύτερη περίπτωση έχουν ψυχεδελικούς στόχους πού καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματική αποτελεσματικότητα τών "μετρων".Μάς βλέπω σε μεγάλο θρίλλερ την Δευτέρα.
Γιατι δε μπορω να δω με καλο ματι εναν ανθρωπο που λεει αγενεις τους δημοσιογραφους που απλα κανουν τη δουλεια τους?Μαλλον δεν ειμαι προοδευτικος...ουτε βιομηχανος....ουτε θα μου εδινε συστατικη επιστολη ο ιδρυτης του πασοκ να παω να σπουδασω στην ξενητεια....ας βαλω τη γραβατα μου και ας λουφαξω στον καναπε μου
Ενδιαφέρουσα λίστα, μερικά σχόλια θα μπορούσαν να είναι τα εξής:1. Δημιουργία/ ενεργοποίηση ενός Συμβουλίου (ακόμη), τι σημαίνει αυτό στην πράξη νομίζω μπορεί να το αντιληφθεί κάποιος.2. Οργανικός Νόμος Προϋπολογισμού: δεν βλέπω καμία μεγαλειώδη μεταρρύθμιση, κάποια μπαλώματα σε έναν υπάρχοντα νόμο χωρίς ιδιαίτερη ουσία θα είναι.3. Ευέλικτο σώμα: πολύ γενική η προσέγγιση τώρα, πρέπει να εξειδικευθεί τι θα είναι αυτό το Σώμα και τι ακριβώς θα κάνει, αν και το μόνο που θα μπορεί στην πράξη να ελέγξει είναι η μη έκδοση αποδείξεων (φαντάζεστε να ανοίγουν οι έμποροι τα κιτάπια τους σε όποιον πελάτη μπαίνει μέσα;). 4. Η ρύθμιση των 100 δόσεων είναι ένα εφάπαξ μέτρο (σωστό ή λάθος είναι άλλη ιστορία), δεν πρόκειται για ''μεταρρύθμιση''.5. Έσοδα από τζόγο: πολύ ενδιαφέρον και μπορεί να είναι και αρκούντως αποδοτικό. 6. Μείωση γραφειοκρατίας: πολύ καλή η αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων μεταξύ υπηρεσιών, με την παρούσα δομή του Δημοσίου δεν θα περπατήσει εύκολα, θα πρέπει να συνδυασθεί με άλλες διαρθρωτικές αλλαγές στο Δημόσιο. 7. Ανθρωπιστική κρίση: δεν συνιστά μεταρρύθμιση. Συνοψίζοντας, τα 5 και 6 μπορούν να θεωρηθούν ''μεταρρυθμίσεις'' και εάν εξειδικευθούν και στοχεύσουν στην εφαρμογή τους, μπορούν να έχουν θετικά οφέλη.
Για το 5 που το γνωρίζω καλύτερα από το επιτελείο του κ. Βαρουφάκη. Τα 500 εκατ. ετησίως στον τζόγο των 3 δις δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Από τα 3 δις το 50% είναι ήδη στοχευόμενη δραστηριότητά της ΟΠΑΠ και επομένως απομένουν 1,5 δις. Τα 500 εκατ. στα 1,5 δις σημαίνει φόρο 33% που θα πρέπει να καταβάλουν οι Εταιρίες διαδικτυακού στοιχηματισμού από τα καθαρά περιθώριά τους. Οι Εταιρίες όμως αυτές έχουν μονοψήφια περιθώρια κέρδους και συνεπώς δεν πρόκειται να ενδιαφερθούν.Η όλη παράγραφος στερείται σοβαρότητας και επιχειρηματικής λογικής αγγίζει δε τα όρια της επιστημονικής φαντασίας. Τέλος ας γνωρίζουν όσοι σχεδιάζουν με τέτοια επιπολαιότητα σοβαρά θέματα ότι ο τζόγος δεν είναι ανεξάντλητος. Έχει όρια και ταβάνι. Ο διαδυκτιακός τζόγος δεν είναι όλος πρωτογενής, αφαιρεί και από το κλασικό στοίχημα αλλά και από τα καζίνο.Οι Ευρωπαίοι που γνωρίζουν το θέμα πολύ καλά θα μας το τρίψουν στη μούρη και μάλιστα με αδιάσειστα στοιχεία και επιχειρήματα.
η ΟΠΑΠ έχει ήδη καταβάλει το μερίδιο που της αναλογεί. Διάβασα επίσης ότι αυτά τα 500 εκατ. θα τα πάρουν -λένε- από τις Εταιρίες που θα καταθέσουν αίτηση για διαδυκτιακή άδεια δίνοντας 3 εκατ. εφάπαξ και 1 εκατ κάθε χρόνο. Άρα η πρόταση στοχεύει max σε 4 εκατ φέτος => 500 εκατ / 4 εκατ = 125 εταιρίες χρειάζεται να καταθέσουν αίτηση. Για όσους ενδιαφέρονται σε κάθε χώρα που υπάρχει διαδυκτιακός τζόγος οι ενεργές εταιρίες δεν ξεπερνάνε τις 20. Επομένως μέγιστη αναμενόμενη είσπραξη 20 χ 4 εκατ. = 80 εκατ. Γι' αυτό υποστηρίζω ότι η πρόταση είναι μπαρούφα.
Έχουν ήδη αποχωρήσει μεγάλες διεθνείς εταιρίες με το υπάρχον καθεστώς αδειοδότησης στην Ελληνική αγορά. Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα κάνουν και οι υπάρχουσες αν αυξηθούν οι φόροι.Μάλλον θα λακίσουν κι αυτές ή θα επιβαρύνουν παραπάνω την προμήθεια (rake) στους παίκτες οπότε θα λακίσουν οι παίκτες. Αποτέλεσμα το ίδιο.
Κάτι τέτοιες βλακείες τρέφουν τις θεωρίες συνωμοσίας. Λές: Δεν μπορεί να είναι τόσο [...], άρα κάποιο σχέδιο υπάρχει πίσω απ'τη φαινομενική ανικανότητα.1) Δημοσιονομικό συμβούλιο: Ενδιαφέρουσα ιδέα το να ονομάσεις "μεταρρύθμιση" τη δημιουργία ενός θεσμού με ασαφές αντικείμενο και απροσδιόριστη δυνατότητα παρέμβασης. Και μάλιστα στο νούμερο 1 των μεταρρυθμίσεων.2) Εξίσου ασαφές με το πρώτο. Οργανικός νόμος για τον προϋπολογισμό... Ασχολίαστο.3) Κρυφοί ελεγκτές: Όσο κι αν προσφέρεται για γέλιο, παραδόξως είναι απ'τις πιό ρεαλιστικές και ενδιαφέρουσες μεταρρυθμίσεις. Άν συνεχίσει να υπάρχει οικονομική δραστηριότητα στη χώρα, θα αποδώσει.4) Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Καλό. Μακάρι να περάσει.5) Έσοδα απο τον τζόγο: Άν μιλάμε για ανάπτυξη...6) Βελτίωση επιχειρηματικού κλίματος: Άν και σίγουρα η χαρτούρα είναι πρόβλημα (και μακάρι να ελαττωθεί) δεν είναι το χειρότερο. Με ανηλεή φορολόγηση, ασαφές φορολογικό τοπίο, νόμους και συντελεστές που αλλάζουν κάθε χρόνο αναλόγως του πώς θα ξυπνήσει ο κάθε Μπαρούφ, εγω δεν θα άνοιγα επιχείρηση ακόμη κι αν γινόταν με ένα κλίκ. Επίσης, όσο τριγυρνάει ελεύθερος ο Στρατούλης κι ο Λαφαζάνης, τόσο οι νέες επενδύσεις θα τρέχουν να κρυφτούν.7) Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης: Ωραίο, μόνο που αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση. Μπέρδεψες τους φακέλους, Γιάνη...Goodnight and good luck.
Γενικά συμφωνώ μαζί σου -πέρα από λίγο στο 5,6- αλλά διαφωνώ στο 7.Τους έστειλε την κοστολόγηση για το που θα βρεθούν τα λεφτά για το νομοσχέδιο που κατέβασε ο Σύριζα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης,η οποία κατά ευρεία έννοια εντάσσεται στις μεταρρυθμίσεις.
Αντί τα προγράμματα ανέργων να είναι αγαθοεργία παρκαρίσματος στους δήμους, ας κάνουν ελέγχους μετά από σύντομη εκπαίδευση. Δεν χρειάζεται κάθε έλεγχος να κάνει φύλλο και φτερό τα βιβλία, έκδοση αποδείξεων και άλλα 2-3 στοχευμένα στοιχεία θα ελέγχουν.Και αντίστοιχες μετατάξεις δημοσίων υπαλλήλων πρέπει να γίνονται.Και το μικρό χρονικό διάστημα δεν είναι παράλογο γιατί η εμπειρία σε ελέγχους φέρνει και τις ¨συναλλαγές¨.
Αδυνατώ να πιστέψω πως πράγματι γελάνε διεθνώς,δεδομένου ότι κάτι ανάλογο συμβάινει και σε άλλες χώρες,όπως η Αγγλία για παράδειγμα.Επομένως,στεματήστε να μιλάτε με το παραμικρό εκ μέρους όλου του πλανήτη,γιατί η καραμέλα "γελάει ο κόσμος" είναι αστεία από ένα σημείο και μετά.