Τα ''κλεμμένα'' Σάββατα του Αντώνη Ρέμου

Τα ''κλεμμένα'' Σάββατα του Αντώνη Ρέμου Facebook Twitter
46

Έχει κάποιο καιρό που συζητήθηκε, όμως προχτές είδα πως το τραγούδι Σάββατα του Αντώνη Ρέμου πήγε στο Νο1 στις playlist των ελληνικών ραδιοφώνων.

Δεν το είχα ξανακούσει και το έψαξα στο youtube. Να το:

Αντιγράφω από το ενδιαφέρον άρθρο που έγραψε o Σπύρος Αραβανής:

Είναι δυνατόν να μη μ' αγαπάς Σάββατο;


Πριν λίγο καιρό είχαμε μια νέα άφιξη στο χώρο του εμπορικού τραγουδιού, το νέο «σουξέ» του Αντώνη Ρέμου, με τον τίτλο «Τα Σάββατα» σε στίχους Νίκου Μωραϊτη και σε μουσική Βασίλη Γαβριηλίδη:

Σου λέω κοίτα με, μου λες δε θέλω
μα πως μπορείς να μη πιστεύεις πια στα θαύματα
τις άλλες μέρες το καταλαβαίνω
μα πώς μπορείς να μη με αγαπάς τα Σάββατα...
Πες μου πώς γίνεται να μη με αγαπάς τα Σάββατα.

Ο στίχος «Πώς γίνεται να μη με αγαπάς τα Σάββατα» έχει όμως τη δική του ιστορία που ξεπερνά τις ανάγκες ενός τραγουδιού λαϊκής κατανάλωσης και καψουρολαγνείας. Ξεπερνά τα υψωμένα χέρια των «πονεμένων» ακροατών των μπουζουκλερί, ξεπερνά την ψευτό-συναισθηματική απόγνωσή τους η οποία στο άκουσμα του στίχου -ειδικά αν είναι και Σάββατο οπότε θα ταυτιστούν απόλυτα...- θα ράνει με εκατοντάδες πανέρια λουλούδια τον Ρέμο μαζί με τον καημό της...

Κάνοντας, λοιπόν, μια βόλτα στα Εξάρχεια θα συναντήσει κανείς σε έναν τοίχο [πολλούς μάλλον] το σύνθημα:

Δευτέρα το καταλαβαίνω.
Αλλά Σάββατο;
Γίνεται να μην μ΄αγαπάς Σάββατο;


Οι στίχοι, όμως δεν είναι κάποιου ανώνυμου δημιουργού, από τους δεκάδες που έχουν με τις ευφυείς τους εμπνεύσεις κατά καιρούς υπηρετήσει την Τέχνη του Δρόμου πού είναι τα συνθήματα και τα γκράφιτι.

Οι στίχοι προέρχονται από το ποίημα «Γι αυτό» της γνωστής δημοσιογράφου-ποιήτριας Στέλλας Βλαχογιάννη από το βιβλίο της «η θλίψη του σώματος«, εκδ. Μικρή Άρκτος 2003

και έχουν ως εξής:

Αν ήταν Δευτέρα θα το καταλάβαινα
αλλά Σάββατο!
Είναι δυνατόν να μη μ' αγαπάς Σάββατο;

Δεν γνωρίζω αν ο Μωραϊτης αναφέρει στο εσώφυλλο του cd το «δάνειό» του είτε από τον τοίχο των Εξαρχείων είτε από το βιβλίο της Βλαχογιάννη ή αν είναι πρωτότυπη σκέψη του και απλώς συνέπεσαν οι εμπνεύσεις....(!).

Αυτό που γνωρίζω είναι πως ένας αλληγορικός στίχος με τις βαθύτερες προεκτάσεις του και την προσωπική του ιστορία (όποιος διαβάσει το βιβλίο της Βλαχογιάννη θα αντιληφθεί τη σημασία του «Σαββάτου» στη ζωή και την τέχνη της, τη θέση μέσα στο ποίημα αλλά και εν γένει στο βιβλίο) εμφανίζεται με τη μορφή ενός δακρύβρεχτου πληθυντικού με άρθρο, «τα Σάββατα», ημέρα πού ούτως ή άλλως έχει τη δική της συμβολική θέση μέσα στο χώρο (και) του ελληνικού τραγουδιού.

----------

Υστερόγραφο, του Άρη: Αφού λοιπόν διάβασα τα παραπάνω, αναρωτήθηκα τι έχει να πει γι' αυτό η κυρία Στέλλα Βλαχογιάννη που μπορεί -αν το θελήσει, κινούμενη δικαστικά- να γίνει πάμπλουτη απ' αυτή την ιστορία.

Τη ρώτησα και μου έδωσε την εξής απάντηση: 

"Η κυρία Βλαχογιάννη αρνειται να γίνει πάμπλουτη από τα σκουπίδια. Της αρκεί οτι ειδε το φως της δημοσιότητας αυτη η αθλιότητα. Σας ευχαριστω."

---

UPDATE: Και η απάντηση του στιχουργού Νίκου Μωραϊτη

Δεν κατάφερα να τον βρω μέσω Facebook όπως την κυρία Βλαχογιάννη πριν την δημοσίευση του ποστ - ευτυχώς τώρα έχουμε και τη δική του πλευρά. 

Αγαπητέ Κύριε Δημοκίδη,

Διάβασα το δημοσίευμά σας «Τα "κλεμμένα" Σάββατα του Αντώνη Ρέμου». Επειδή δεν είχα την ευκαιρία να σας εκφράσω τη θέση μου πριν από τη δημοσίευση του άρθρου ώστε να έχετε μία πιο σφαιρική εικόνα, θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα εξής και παρακαλώ για τη δημοσίευσή τους:

α. Το κλείσιμο του ρεφρέν του τραγουδιού «Τα Σάββατα» είναι εμπνευσμένο από το γνωστό σύνθημα. Το έχω δηλώσει σε όλες τις συνεντεύξεις μου και, φυσικά, θα αναφέρεται και στο ένθετο του cd όταν αυτό κυκλοφορήσει. Δεν είναι η πρώτη φορά ούτε η τελευταία που ένα σύνθημα γίνεται τραγούδι ή το αντίστροφο.

β. Το σύνθημα «Δευτέρα ok, αλλά Σάββατο; Γίνεται να μη μ' αγαπάς Σάββατο;» το είδα για πρώτη φορά σε έδρανο της Νομικής, όπου ήμουν φοιτητής την περίοδο 1991 – 1995. Έκτοτε έχει γραφτεί (σε παραπλήσιες εκδοχές) σε έδρανα, τοίχους σχολών και δρόμων πολλές φορές.

γ. Το ποίημα του 2003, στο οποίο χρησιμοποιήθηκε η φράση του '90, δεν το γνώριζα και δεν το γνωρίζω. Φαντάζομαι ότι η δημοσιογράφος - ποιήτρια είχε δικαίωμα να χρησιμοποιήσει το σύνθημα, όπως άλλωστε το χρησιμοποίησα και εγώ. Τώρα, αν εμπνεύστηκε την ίδια ακριβώς φράση αγνοώντας ότι υπήρχε ήδη, είναι μία θεμιτή σύμπτωση. Σε κάθε περίπτωση το σύνθημα προϋπήρχε μίας ποιητικής συλλογής η οποία κυκλοφόρησε σε στενό κύκλο και δεν έγινε ευρέως γνωστή.

δ. Κανείς δεν θα μπορούσε να γίνει «πάμπλουτος» από αυτή τη φράση πηγαίνοντας στα δικαστήρια. Αυτό όμως που μπορεί να καταφέρει είναι μία δημοσιότητα του βιβλίου του προκειμένου να περάσει σε έναν ευρύτερο κύκλο αναγνωστών.

Αυτά είναι τα πραγματικά περιστατικά. Από εκεί και πέρα, η ανθρωποφαγία και η διαπόμπευση είναι εύκολες οδοί, ιδίως όταν έχεις να χειριστείς έναν λαϊκό τραγουδιστή, μαγαζιά, ντάνες λουλούδια και ένα τραγούδι που γίνεται λαϊκή επιτυχία. Είναι εύκολο να αυτοαποκληθείς ποιητής, να αποκαλέσεις το μαζικό συλλήβδην «σκουπίδι», να ξύσεις τα ένστικτα μίας υποτιθέμενης «πνευματικής ελίτ» και να κινητοποιήσεις το μένος της.

Το μόνο που έχω να πω σχετικά είναι ότι πέρασαν δώδεκα χρόνια από την πρώτη μου δισκογραφική δουλειά για να δηλώσω –και πάλι διστακτικά- στιχουργός στην ερώτηση «τι δουλειά κάνεις;».


Με εκτίμηση,
Νίκος Μωραΐτης

Κι άλλο Update: Η απάντηση του δημοσιογράφου Σπύρο Αραβανή, που έγραψε το αρχικό άρθρο "Είναι δυνατόν να μη μ' αγαπάς Σάββατο;"

Κύρε Δημοκίδη,

θα ήθελα να επέμβω στη συζήτηση που δημιουργήθηκε με ορισμένες διευκρινήσεις.

1. Δεν προκύπτει από πουθενά οτι η κα Βλαχογιάννη κίνησε όλη τη διαδικάσία ώστε να ζητήσει χρήματα ή να γίνει γνωστή η "κλόπή". Το ένα κείμενο είναι γραμμένο απο εμένα και το άλλο από εσάς και είναι ξεκάθαρο οτι εσείς της ζητήσατε να σχολιάσει. Συνεπώς απαντώντας στον κο Μωραιτη, θελω να ξεκαθαρίσω οτι δεν λειτουργούμε όλοι "κατά παραγγελία" όπως ο ίδιος στους στίχους και ενίοτε στα τραγούδια που έπαιζε στον Μελωδία, εξυπηρετώντας
το δίπολο "δημοσιογράφος-στιχουργός" με προσωπικό του όφελος.

Έχω την τιμή να είμαι φίλος και -αυτοπακαλούμενος- "μαθητής'" της Στέλλας Βλαχογιάννη, επιμελητής της 2ης ποιητικής της συλλογής, γνώστης, δηλαδή, πολύ καλός γνώστης της ποίησής της.

Συνεπώς το όλο θέμα προέκυψε από δική μου παρατήρηση την οποία δημοσίευσα ενυπόγραφα. [...]

2. Δεν προκύπτει από πουθενά οτι η Στέλλα Βλαχογιάννη "αυτο-αποκαλείται" ποιήτρια. Όπου και να ψάξετε στα κειμενα της δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτε αυτό τον αυτο-προσδιορισμό. Ο προσδιορισμός αυτός δίνεται από άλλους όπως στην δική μου περίπτωση, τον έδωσα εγώ.

3. Η εμμονή του κου Μωραιτη να θεωρεί οτι όταν κάθε φορά κάποιος γράφει κάτι αρνητικό εναντίον του, αυτό γίνεται για να "κερδίσουμε" από τη "δημοσιότητά" του είναι το λιγότερο αστεία, είναι όμως και δείγμα του ναρκισσισμού που φαίνεται οτι τον διακρίνει.

4. Δεν είμαι καθόλου βέβαιος πως αν δεν είχε ανακύψει το θέμα, ο κος Μωραιτης θα το ανέφερε στις συζητήσεις και στο εσώφυλλο του cd. Δεν έχω αποδείξεις βεβαίως για αυτό, πρόκειται ασφαλώς για δική μου εικασία.
Αυτό όμως που θα ήταν το ΠΡΕΠΟΝ είναι όταν δώθηκε το τραγούδι στη δημοσιότητα και συνοδεύτηκε από κάποιο Δελτίο Τύπου, να δηλωνεται εξ' αρχής το "δανειο" του κου Μωραιτη από τα "εδρανα" της Νομικής [ασφαλώς και έχω αμφιβολίες για αυτό το επιχειρήμά του] και όχι να εμφανίζεται εκ των υστέρων. Αφου λοιπόν υπήρξε δημοσιογράφος και πτυχιουχος Νομικής, όφειλε να το γνωρίζει αυτό.

[...]

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Σπύρος Αραβανής

Κι ένα update του Άρη:

Εδώ είμαι υποχρεωμένος να προσθέσω πως όταν επικοινώνησα με τον παραγωγό του κομματιού, Γιώργο Κυβέλο, μου είχε επιβεβαιώσει ότι ο κύριος Μωραϊτης απαίτησε να αναφέρεται η πηγή του διστιχου (το σύνθημα των τοίχων) στο cd, πριν καν την ηχογράφηση.  

Με την άδεια του κυρίου Κύβελου δημοσιεύω την απάντηση σε σχετική ερώτησή μου:

"Σας επιβεβαιώνω ότι ο Νίκος Μωραϊτης, από την πρώτη στιγμή που μας έδωσε το τραγούδι "τα Σάββατα" μας είχε ενημερώσει ότι είχε εμπνευστεί από το γνωστό σύνθημα και για αυτόν τον λόγο είχε ζητήσει να αναφερθεί στο ένθετο του CD, πράγμα που θα γίνει με την έκδοση του δίσκου."

46

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Mικροπράγματα / Ο Σαμαράς μίλησε σε ανθρώπους του πνεύματος >> στον Ρέμο και τον Χατζηγιάννη.

Πριν λίγο καιρό, όταν ο Βενιζέλος μίλησε με πνευματικούς ανθρώπους (σοβαρούς τουλάχιστον!), ο αγαπημένος μας Πάνος Μιχαήλ έγραψε ένα εξαιρετικό κείμενο-έκπληξης, κυρίως γι' αυτούς που πήγαν να ακούσουν το Βενιζέλο. Πού να έβλεπε ποιοι πήγαν στον Σαμαρά!
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

Mικροπράγματα / Λουλουδοβεντέτες και ντάνες φελιζόλ - καθώς το καράβι βυθίζεται...

Όταν βυθιζόταν ο Τιτανικός μια μικρή ορχήστρα έπαιξε ένα τελευταίο τραγούδι. Το "Nearer, My God, to Thee" ήταν ένας συγκινητικός ύμνος του 19ου Αιώνα, βασισμένος στο Όνειρο του Ιακώβ από τη Γέννεση. Τώρα που το δικό μας καράβι βυθίζεται -και ο καθένας συνεχίζει το χαβά του- το σάουντρακ είναι πολύ πιο πεζό: Ρέμος (με μπόνους λουλουδοπόλεμο). | Φωτογραφίες Γ.Κ.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

Mικροπράγματα / Την ίδια στιγμή σε μια άλλη Ελλάδα..

Όπως ανέφερα ο Ζούλας είχε γράψει για μια επίσκεψη στο νυχτερινό κέντρο του Ρέμου: "Ε, λοιπόν, τα λουλούδια που εκτοξεύθηκαν στα πόδια του τραγουδιστή σχημάτισαν -και δεν υπερβάλλω- ένα λόφο ύψους μισού μέτρου απ’ άκρη σ’ άκρη της πίστας. Για την ακρίβεια, τον λόφο σχημάτισαν κάτι παραλληλόγραμμα φελιζόλ στα οποία τοποθετούνται πλέον τα ημιμαραμένα γαρίφαλα. Οσο δε το κέφι μεγάλωνε, οι λουλουδούδες έκαναν κάτι που πρώτη φορά αντίκρισα: Σχηματίζοντας ουρά από την κουζίνα ώς τα πρώτα τραπέζια, έδιναν ταχύτατα η μία στην άλλη τα φελιζόλ -σαν γραμμή παραγωγής- για να μη χάνεται λεπτό εκτόξευσης από τους μερακλωμένους θαμώνες. Ενας πιτσιρικάς 22-23 ετών μπροστά μου θα πέταξε και 100 τέτοιες ντουζίνες... Κάθε ντάνα φελιζόλ κόστιζε, λέει, 40 ευρώ, αλλά «σου κάνουν καλύτερη τιμή αν πετάξεις πολλές». Ποιοι είναι αυτοί που ακόμη και σε αυτήν τη συγκυρία πετούν κυριολεκτικώς τα λεφτά τους σε δημόσια θέα, αναρωτήθηκα. Τι δουλειά κάνουν, τι δηλώνουν ότι κερδίζουν και πώς δεν ντρέπονται, ακόμη και τώρα, να επιδεικνύουν τον «πλούτο» τους; Εχει μπει ποτέ εδώ μέσα το ΣΔΟΕ, κόβεται καμιά απόδειξη;
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

9 σχόλια
Μια ωραια ιδεα για το επομενο hit "Τιμή σ’ εκείνους που στην ζωή τους ωρισαν να φυλαγουν Θερμοπυλες,παλι μου ειπες το σαββατο οτι θα βγεις με φιλες,χίλιες φορές να ήσουνα μια πόρνη αληθινή μα είσαι το χειρότερο πουτάνα στη ψυχή"
Βρίσκω και εγώ την απάντηση της κ. Βλαχογιάννη υπέροχη. Έχει όμως αυτή τη στιγμή την ευκαιρία να "τιμωρήσει" ένα άθλιο τραγούδι, βάζοντας το να πληρώσει ένα αξιοσέβαστο ποσό σε κάποιους που το έχουν πραγματικά μεγάλη ανάγκη. Γιατί να μην το κάνει; Αν βαριέται ή απαξιεί να ασχοληθεί, ας βάλει κάποιους άλλους να το κάνουν. Κρίμα δεν είναι;
Νομίζω πως η ΑΕΠΙ πρέπει να κάνει τη δουλειά της. Να πάρει τα χρήματα που αναλογούν στην κα Βλαχογιάννη, να τις τα αποδώσει, και ας τα κάνει η κα Βλαχογιάννη ότι νομίζει.ΥΓ.Πιστεύω πως δεν είναι καθόλου απίθανο, ο στιχουργός να μην είχε ιδέα για το ποίημα της κας Βλαχογιάννη. Τώρα όμως που το γνωρίζει, θα πρέπει ο ίδιος να φροντίσει, ώστε να αποδοθούν τα νόμιμα...
Γιατί ποιος από εμάς το ήξερε το ποίημα ή την κυρία Βλαχογιάννη..; Ας μην το παίζουμε κατόπιν εορτής πχιοτικοί της φακής.Αλλά κι αυτή... σιγά πια.. Τόση απαξίωση για ένα μουσικό είδος και όλο το λαό που το προτιμάει, είναι τουλάχιστον γραφική.
Προσωπικά καταλαβαίνω αυτό που λες. Μοιάζεις όμως να αγνοείς ότι ο συγκεκριμένος στιχουργός κάνει αυτή τη στιγμή το σουξέ της χρονιάς οικειοποιούμενος στίχους άλλων (όποιου και να εμπνεύστηκε τον στίχο)
Καθόλου δεν το αγνοώ, για αυτό εξάλλου έγραψα στην αρχή-αρχή κιόλας ότι η κυρία Βλαχογιάννη έχει χίλια δίκια και προφανώς της έχει κλέψει τους στίχους. Αλλά το υφάκι το υπεράνω και οι ταμπέλες που ακούμε και διαβάζουμε είτε από την ίδια είτε από άλλους ομοίους της, δεν είναι καθόλου υπέροχες. Ειλικρινά ρε συ Άρη αυτό το "εμείς οι κουλτουριάρηδες κι εσείς τα υπολείμματα" είναι τόσο μα τόσο του Γυμνασίου!(καλά το σουξέ της χρονιάς δεν είναι, που να δείς στον Παντελίδη τί γίνεται χαχα!) ;p;p
Επειδή ο χαρακτηρισμός "παραπλανητικά" είναι πολύ βαρύς και δεν τον δέχομαι διότι σχολίασα εδώ απλώς για να πω την γνώμη μου και όχι για να παραπλανήσω (!!) κάποιον. Επομένως παραδέχομαι-αν και δεν χρειάζεται, φαίνεται πιο πάνω-ότι έγραψα "και χίλια δίκια ΝΑ έχει" χωρίς να έχω την πρόθεση να υποβαθμίσω το δίκιο της κυρίας Βλαχογιάννη αλλά απ' την άλλη δεν είμαι ούτε γνώστης ούτε το αρμόδιο δικαστήριο να μπορώ να το ενστερνιστώ με σιγουριά. Δεν ξέρω γιατί στάθηκες στο δίκιο της κυρίας Βλαχογιάννη, εμένα απλώς δεν μου άρεσε το ύφος με το οποίο απάντησε και το είπα.
Καθόλου υπέροχη δεν βρίσκω την απάντηση της κυρίας Βλαχογιάννη, τουναντίον, θεωρώ πως σε συνάρτηση με το πνεύμα της, δεν την τιμά.Και χίλια δίκια να έχει, δεν καταλαβαίνω με ποιό δικαίωμα ή σκεπτικό χαρακτηρίζει σκουπίδια κάτι που δεν της αρέσει, δεν καταλαβαίνει ή απ' ότι φαίνεται δεν γνωρίζει. Η "λογική" σύμφωνα με την οποία οι ποιητές είναι τέχνη και οι στιχουργοί η πλέμπα μόνο και μόνο επειδή γράφουν για να ζούν και όχι για να καμαρώνουν πεθαίνοντας περήφανοι στην ψάθα, είναι πολυφορεμένη και πρέπει να σταματήσει. Δεν είναι όλοι οι τραγουδιστές "σκυλιά" και τα μπουζούκια υποκουλτούρα. Και για την ιστορία, ο συγκεκριμένος στιχουργός ο Νίκος Μωραιτάκης, έχει γράψει τραγούδια για τον Μακεδόνα, την Πρωτοψάλτη,την Αρβανιτάκη, την Τσαλιγοπούλου, τον Πάριο, την Γλυκερία. Σκυλιά ο Πάριος και η Γλυκερία; Δυστυχώς λοιπόν διαπιστώνω, πώς στην προσπάθειά μας να φανούμε πάση θυσία υπεράνω -και χωρίς καμία γνώση περί τίνος μιλάμε-βάζουμε ακραίες ταμπέλες. Όσο σκουπίδια είναι ο Ρέμος τα μπουζούκια και τα σκυλοτράγουδα άλλο τόσο σκουπίδια είναι και η αντίληψη πως το να γράφεις για σένα είναι λειτούργημα!
Αν ο κύριος Μωραϊτάκης έχει τέτοια ιστορία, δεν την τιμά καθόλου με αυτή τη λογοκλοπή. Όχι από το ποίημα, αλλά από το σύνθημα του τοίχου. Και μην ξεχνάτε πως τα στερνά τιμούν τα πρώτα.
Ο χαρακτηρισμός "σκουπίδια", προσωπικά δεν με προσβάλει. Και για την τηλεόραση τα ίδια δεν λέμε? Πάντα γενικεύουμε για όσα δεν μας αρέσουν, καλώς ή κακώς. Απλά εκείνη εξέφρασε την άποψή της και όποιος θέλει την ενστερνίζεται. Γιατί δεν αντιδράσαμε τόσο έντονα όταν ο Βουτσάς είπε τον Αυτιά σάλιαγκα και γλείφτη? Ήταν λγότερο προσβλητικός χαρακτηρισμός? Και μιλάμε για πρόσωπο και όχι για έργο όπως είναι οι στίχοι και τα ποιήματα.Παρεπιπτόντως, Μωραϊτάκης ή Μωραϊτης είναι? Θεωρώ πάντως ότι θα ήταν πολύ όμορφο αν γνωρίζαμε τι αποτέλεσε έμπνευση για κάθε στιχουργό, γιατί τα εύσημα τα παίρνει συνήθως ο τραγουδιστής, ακόμα και για τους στίχους.
"Μη χασετε την επομενη εβδομαδα με τα Παραπολιτικα, δωρο το νεο ακυκλοφορητο cd της Παολα με μελοποιημενα ποιηματα του Κυριακου Χαραλαμπιδη, μονο στα Παραπολιτικα και δωρο κουπονι 5 ευρω για αγορες Φρισκις σε πασιγνωστη αλυσιδα πετ σοπ." /sarcasm
...."Υστερόγραφο, του Άρη: Αφού λοιπόν διάβασα τα παραπάνω, αναρωτήθηκα τι έχει να πει γι' αυτό η κυρία Στέλλα Βλαχογιάννη που μπορεί -αν το θελήσει, κινούμενη δικαστικά- να γίνει πάμπλουτη απ' αυτή την ιστορία"...Πόσο "πάμπλουτη" δηλαδή μπορεί να κερδίσει και το διαστημικό, το ασύληπτο, το ανεπανάληπτο ποσόν των....10-15,000 ευρώ το οποίο μετά τους φόρους θα γίνει σχεδόν το μισό? Έλεος με τις υπερβολές πια.
Μπορεί να γίνεις πολύ πλούσιος με αγωγή για πνευματική ιδιοκτησία. Μπορείς να ζητήσεις δικαστικά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ - και αν έχεις δίκιο να τα πάρεις! Στη συγκεκριμένη βέβαια περίπτωση αν μπορούσε κάποιος να αποδείξει χειροπιαστά ότι το σύνθημα ήταν παλιότερο θα ήταν στο χέρι του δικαστή - αν και πάλι το ποίημα θα ήταν η πρώτη επίσημα καταγεγραμμένη (και με κόπιραϊτ) εκδοχή της φράσης. Από που σας ήρθε το 10-15 χιλιάδες - και με τους φόρους το μισό; (Κι έπειτα εγκαλείτε εμένα για υπερβολές!)
Εγώ που βρήκα το ποσόν? Εσείς που δημοσιογραφείτε (έρευνα, όχι αστεία) να μας πείτε που τα βρίσκετε τα ποσά που αναφέρετε και παραυθιάζεται ο κόσμος. Σας το αναφέρει ακόμα και ο στιχουργός στην απάντηση του αλλά εσείς το αγνοείτε επιδεικτικά. Να μας κάνετε και μια διευκρίνιση (εφόσον επιμένετε στην αρχική σας έκφραση και επιχειρηματολογείτε και από πάνω) από ποιό ποσόν και πάνω κάποιος θεωρείται "πάμπλουτος". πχ αν κάποιος έχει ένα διαμέρισμα ή ένα οικόπεδο αξίας 200,000 ευρώ κατ εσάς είναι..."πάμπλουτος"? Το ποσόν λοιπόν αφορά στα έσοδα που είχε συνολικά για μια τετραετία της τελευταίας δεκαετίας, στιχουργός, όχι ιδιαίτερα γνωστός αλλά αυτό που λέμε κατά συνθήκην (δηλαδή άλλη, τελείως άσχετη δουλειά κάνει ο άνθρωπος για να ζήσει/επιβιώσει) όταν ένα από τα πολύ λίγα τραγούδια του που γίνανε τραγούδια δισκογραφίας (υπάρχουν και αρκετά που ηχογραφήθηκαν ολοκληρωμένα αλλά ποτέ δεν εκδόθηκαν στη δισκογραφία - για αυτά δεν έχει πάρει τίποτα) έγινε αξιόλογη επιτυχία. Αυτά είναι τα μεγέθη. Αν κάποιος μπορούσε να γίνει πλούσιος με τους στίχους ενος σκυλοτράγουδου, να αφήσουμε όλοι τις δουλειές μας και να γράφουε στίχους μήπως πιάσουμε το τζακ ποτ! Αλλά δεν είναι έτσι κύριε Δημοκίδη μου.Η σειρά σας να αναφέρετε μία (1) περίπτωση που ο στιχουργός κέρδισε όχι πολλές που λέτε αλλά μία (1) εκατοντάδα χιλιάδες ευρώ. Έναν, τον σούπερτοπ πείτε μας που μια φορά έβγαλε 100,000 ευρώ από τους στίχους του. Έτσι, για να με "ταπώσετε" και να με εκθέσετε οτι λέω σαχλαμάρες.**************ΑΠΑΝΤΗΣΗ του Α.Δ.: Απ' ό,τι φαίνεται και εσείς και ο στιχουργός έχετε μπερδέψει το "Πόσα λεφτά βγάζει ένας στιχουργός" με το "Πόσα λεφτά μπορείς να πάρεις κάνοντας αγωγή για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας."Αν έπαιρνε στίχους από ένα βιβλίο μου κάποιος και συμφωνούσαμε να μου δώσει κάποιο ποσοστό, φυσικά και δεν θα γινόμουν πάμπλουτος (ούτε οι στιχουργοί είναι πλούσιοι). Αν έκλεβε όμως -όπως πχ. στην περίπτωση σειράς του Μέγκα πριν από χρόνια που το δικαστήριο εκδίκασε κάτι του στυλ 300 χιλιάδες ευρώ στις δύο σεναριογράφους- και τον πήγαινα στα δικαστήρια, θα ζητούσα εγώ όσα ήθελα - και δεν θα ζητούσα το στάνταρ και κανονικό ποσοστό με βάση τις πωλήσεις.Άλλο το ποσοστό που θα έπαιρνα στην περίπτωση που λέτε εσείς, κι άλλα τα χρήματα ως αποζημίωση για αποδεδειγμένη κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. Μην τα μπερδεύετε: δεν είπα ότι γίνεσαι πάμπλουτος αν γράφεις στίχους - είπα ότι μπορείς να γίνεις πάμπλουτος αν δικαιωθείς στα δικαστήρια μετά την κατάθεση αγωγής!ΥΓ. Και ναι, στην εποχή που ζούμε, ενώ η μισή Ελλάδα πεινάει κι η άλλη μισή ετοιμάζεται να πεινάσει, το να βγάλεις από μια και μόνη αγωγή 200.000 ευρώ -πόσω μάλλον περισσότερα- σε κάνει όντως πάμπλουτο.