O υποστηρικτής του «Δεν Πληρώνω» απαντά στην κριτική και εξηγεί γιατί δεν πλήρωνε τα διόδια

O υποστηρικτής του «Δεν Πληρώνω» απαντά στην κριτική και εξηγεί γιατί δεν πλήρωνε τα διόδια Facebook Twitter
24

Απαντήσεις και διευκρινήσεις για την πολυσυζητημένη υπόθεσή του, δίνει με  επιστολή που απέστειλε σήμερα στο LIFO.gr ο πολίτης του κινήματος 'Δεν Πληρώνω" Γεώργιος Θεοφάνου.

Η περίπτωση του κ. Θεοφάνου δίχασε από χθες τους αναγνώστεςκαι προκάλεσε πολλά σχόλια και στα social media. Kάποιοι τον υποστήριξαν, αλλά πολλοί βρήκαν το αίτημα του για διαγραφή παράλογο και σχολίασαν αρνητικά το γεγονός πως επί τρία χρόνια δεν πλήρωνε διόδια.

Τι λέει ο ίδιος σε επιστολή που έστειλε και εξηγεί γιατί διαμαρτύρεται:

Μια απάντηση πριν καταντήσω βορά του συστήματος


Ευχαριστώ για την συμπαράσταση, και τη δημοσίευση, είναι ένα θέμα που μόνο αν πάρει διαστάσεις μπορεί να λυθεί. Και πρέπει να δώσω μερικές εξηγήσεις σε μερικούς που είναι η καλή και νόμιμη κοινωνία και σχολιάζουν με κακεντρέχεια αυτό που συμβαίνει σε μένα προσωπικά, αλλά και σε πολλούς άλλους. Πρώτα να πω ότι δεν έθιξα κανέναν προσωπικά, κανένας από σας δεν πλήρωσε για τα διόδια μου, ούτε οι υπάλληλοι στα γκισέ των διοδίων δεν θα πάρουν σύνταξη εξ αιτίας μου.

Δεν πλήρωνα γιατί δεν μου περίσσευαν να πληρώσω και γιατί νόμιζα ότι οι δρόμοι έχουν πληρωθεί από το δημόσιο πάνω από το κανονικό και ότι τα διόδια είναι ένα άλλο χαράτσι που δεν πρέπει να πληρωθεί γιατί τα χρήματα δεν πάνε στο κράτος αλλά στους μεγαλοεργολάβους και τους δανειστές. Ότι έγινε ήταν στα πλαίσια της αντίστασης που αντέτασσε ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας ενάντια σε όλα τα χαράτσια.

Το σύνθημα Δεν Πληρώνω ήταν η ποιο ριζοσπαστική έκφραση της κοινωνίας που εξαθλιωνόταν. Μέσα από την πρακτική του Δεν πληρώνω καταλυόταν στην πράξη και το μνημόνιο και όλοι οι μνημονιακοί νόμοι.

Ήταν μια ριζοσπαστική πρακτική την οποία υιοθετούσε και το ΚΚΕ αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, και βέβαια το ΚΙΝΙΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ το οποίο γεννήθηκε από την ανάγκη να αγωνιστούμε συλλογικά.

Τα διόδια ήταν ένας μόνο τομέας αυτού του αγώνα γιατί σου στερούσαν την χρήση γρήγορων και ασφαλών δρόμων αν δεν πλήρωνες.

Υπήρχε και κάτι άλλο στα διόδια ποιο άμεσο το οποίο βοήθησε το κίνημα να πάρει διαστάσεις ήταν η αίσθηση, τουλάχιστον έτσι το ένιωθα εγώ, ότι παίρνεις πίσω κάτι που σου ανήκε δικαιωματικά. Γιατί οι δρόμοι είναι κοινωφελή έργα και ανήκουν στους πολίτες και όχι στο κράτος και τους μεγαλοεργολάβους. Για όσους νόμιζαν ότι το κράτος είχε αλωθεί από την Τρόικα και η χώρα είχε παραδοθεί με το μνημόνιο στους εργολάβους, το να μην πληρώσεις ήταν πολιτική πράξη και όχι λαμογιά. Όσοι δεν πλήρωναν δεν το έκαναν για μαγκιά αλλά γιατί αδυνατούσαν να πληρώσουν και γιατί δεν το θεωρούσαν σωστό.

Το ότι αυτό το κίνημα είχε απήχηση στην κοινωνία φαίνεται από τον τρόπο που το αντιμετώπισαν οι μνημονιακές κυβερνήσεις. Έκαναν καινούργιους νόμους ποινικοποιώντας την αντίσταση και βάζοντας εξοντωτικά πρόστιμα. Όμως αυτό δεν έκαμψε την αντίσταση και δεν σταμάτησε την πορεία για τη νίκη της αριστεράς, όπως φάνηκε στις 25 Ιανουαρίου του 15. Ήταν η νίκη των κινημάτων που ενέπνεαν την ελληνική κοινωνία, όπως οι καθαρίστριες και οι απολυμένοι της ΕΡΤ, και που πίστευαν ότι με την αριστερά στην κυβέρνηση θα αλλάξουν αυτοί οι τρομοκρατικοί νόμοι. Και πράγματι μερικές κινήσεις που έγιναν ήταν προς αυτή την κατεύθυνση με την απαλλαγή από τα πρόστιμα των ανέργων που πιάστηκαν χωρίς εισιτήριο ή με επαναπρόσληψη των καθαριστριών και το άνοιγμα της ΕΡΤ.

Το καλοκαίρι λοιπόν του 2015 μου ήρθε να πληρώσω και εμένα το πρόστιμο από τα διόδια της Εγνατίας το ποσό των 21787,20 Ευρώ για 178 διελεύσεις κόστους 427,20. Πρώτη παράβαση 22/11/2013 και τελευταία 25/06/2015. Από αυτά τα 8400 βεβαιώθηκαν από την εφορεία, μέσω ενός νόμου που κάνει μετατρέπει τον κρατικό μηχανισμό σε εισπράκτορα προς όφελος των ΑΕ όπως είναι και η Εγνατία, και τα οποία πρέπει να πληρωθούν έως τις 29/02/2015. Φυσικά το ποσό είναι τεράστιο και παρόλο που δεν έχω άλλα χρέη μου αδύνατο να το πληρώσω, και αφού αποφάσισα να το δημοσιοποιήσω έγινε για λίγο πανελλήνιο θέμα.

Από την μια πλευρά από αλληλέγγυους δημοσιογράφους όπως από το κόκκινο Θεσσαλονίκης την ΕΡΤ open και άλλους που στάθηκαν στην κοινωνική, ηθική και πολιτική διάσταση του θέματος. Και από την άλλη από συστημικά κανάλια όπως το MEGA ιδιοκτησίας του Μπόμπολα με άμεσα συμφέροντα από την καταβολή διοδίων και το Ε, όπου ναι μεν καταλάβαιναν την κατάσταση, άνεργος με δυο παιδιά, αλλά το μήνυμα που ήθελαν να περάσουν ήταν προσέξτε εσείς τηλεθεατές, βλέπετε τι παθαίνουν αυτοί που έχουν τέτοιες προβατικές συμπεριφορές. Αυτό γίνετε σε μια περίοδο όπου πολλαπλασιάζονται οι δίκες προς τα μέλη του κινήματος Δεν Πληρώνω, και που συνεχίζουν οι κατασχέσεις για χρέη τα οποία κανείς δεν κοιτά αν μπορούν να πληρωθούν.

Το κράτος αποκτά μια μαφιόζικη συμπεριφορά όπου τους νόμους τους κάνουμε για το στενό προσωπικό μας συμφέρον και όποιος τους παραβαίνει δεν θα γλυτώσει ποτέ. Την περίοδο αυτή ζούμε ξανά την περίοδο πριν τις 25/01/2015 όταν η τρόικα γύριζε σαν κυρίαρχος στα υπουργεία θέτοντας τους νόμους θα ψηφίσει το ελληνικό κοινοβούλιο. Όμως κάτι έχει αλλάξει γιατί τα ψέματα έχουν κοντά πόδια, όλη η κοινωνία είναι σε αναβρασμό η εμπιστοσύνη και η ελπίδα προς την κυβέρνηση της 'αριστεράς' χάνετε μέσα στις κινητοποιήσεις.

Σήμερα είναι ανάγκη να ριζοσπαστικοποιήσουμε ακόμη περισσότερο τον αγώνα για την ανατροπή των μνημονίων και των μνημονιακών νόμων. Εγώ σήμερα νοιώθω στο πετσί μου τη βαρβαρότητα του συστήματος την οποία πολεμούσα και θα συνεχίσω να πολεμώ.

Η ανυπακοή σε καταχρηστικούς νόμους και ο αγώνας για την κατάργησή τους δεν πρέπει να καμφθεί.

Η νίκη θα έρθει μέσα από αγώνες και συλλογικές δράσεις και με αλληλεγγύη σε κάθε συμπολίτη που έχει ανάγκη και δεν μιλώ μόνο για μένα αλλά και όλους που βρίσκονται δίπλα μας και υποφέρουν σιωπηλά.

Με εκτίμηση Γιώργος Θεοφάνου.

Ελλάδα
24

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

12 σχόλια
Που πήγαινε ο άνεργος αρχαιολόγος όλη την ώρα με το αυτοκίνητο; Αντί για βενζίνη τι έκαιγε;Με το δικό του σκεπτικό, αν είχε ιδιωτικό αεροπλάνο, θα γκρίνιαζε για τα τέλη εναέριας κυκλοφορίας, πάλι θα έλεγε δεν έχει λεφτά, και ότι οι ουρανοί πρέπει να είναι ελεύθεροι για όλους τους Έλληνες.Εχει τρείς μέρες και ασχολείται όλη η Ελλάδα με έναν τζαμπατζή.
Εγώ πάντως βρήκα πολύ ενδιαφέρον αυτό:http://www.pesotithes.gr/%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B2%CE%BB%CE%B1%CE%BA/Αφορά πολλούς συμπολίτες μας και το πως αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα.
ΝΑ ΠΩ ΚΑΤΙ ΛΟΓΙΚΟ;;;;;;;;;;;;;;αφού δεν είχε οικονομική δυνατότητα με τι όχημα έκανε 178 διελεύσεις δεδομένου ότι η βενζίνη για τέτοιες διαδρομές είναι ακριβή, πληρώνεις ασφάλεια για το όχημα και serviceεγώ ας πούμε χρησιμοποιώ συγκοινωνία για παντού και ας ταλιπωρούμε, αλλιώς δε βγαίνω οικονομικά
Το λογαριασμό τον έστειλες στην Κουμουνδούρου, στους κύριους οργανωτές του κινήματος δεν πληρώνω να βάλει ο καθένας κάτι από την τσέπη του (ή να κάνουν καμία συναυλία αλληλεγγύης σε καμία κατάληψη ρε παιδία) να μαζευτεί το ποσό.
Αυτός ο άνθρωπος, κάτι μας λέει, με περίσσια ευγένεια μάλιστα. Μπορεί ο καθένας να έχει σκεφτεί τον δικό του "σωστό" τρόπο για να αντιστέκεται και να αγωνίζεται και να έχει απορρίψει τρόπους αλλονών (όπως εγώ προσωπικά το "δεν πληρώνω"). Παρόλα αυτά, είναι τραγικό να αναλωνόμαστε αναμεταξύ μας για το ποιος το έκανε σωστά ή όχι. Επιτέλους, όποιος δεν είναι εναντίον μας, είναι μαζί μας και η αλληλοκατανόηση και η συμπάθεια, δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Μπράβο για το θάρρος του και κουράγιο για την ταλαιπωρία του. (Θα συμφωνήσω πως οι κατασκευαστικές δρουν ως "νταβατζήδες" στους δρόμους)
Τα λεφτα που χανονται από τους τζαμπατζήδες διοδια,εισητηρια κλπ απλα τα πληρωνουμε οι υπολοιποι που με αυξησεις των τιμων φερνουμε σε ισολογισμο στα ταμεια των επιχειρήσεων. Οποιος θεωρει ότι οι κατασκευαστες είναι νταβατζηδες απλα δεν κανει χρηση των υπηρεσιων.
Ειδικά για την Εγνατία ισχύουν τα εξής:Ο δρόμος πρώτα κατασκευάστηκε και μετά μπήκαν τα διόδια. Άρα - για την Εγνατία πάντα - δεν πληρώνουμε νταβατζήδες.Τα διόδια - πέρα από την απόσβεση - εξυπηρετούν και βασικές ανάγκες του δρόμου, δηλαδή καθαριότητα και συντήρηση. Δηλαδή κάποιοι πληρώνουν διόδια για να είναι ο δρόμος καθαρός και ασφαλής και κάποιοι απολαμβάνουν αυτές τις υπηρεσίες εκμεταλλευόμενοι το ότι τις πληρώνουν άλλοι. Δεν τις πληρώνει η εταιρεία, ούτε το δημόσιο, τις πληρώνουν οι συνάνθρωποι σου κύριε "άνεργε συμβασιούχε αρχαιολόγε"! Και να σου πλήρωναν το φαγητό γιατί είσαι άνεργος, άντε να πάει στο διάολο, να σου πληρώνουν τις βόλτες πάνω-κάτω στην Εγνατία όταν έχεις λεφτά για τις πανάκριβες βενζίνες, αυτό σημαίνει ότι κοροϊδεύεις τους συμπολίτες σου και όχι την όποια νταβατζίδικη εταιρεία.Και κάτι όχι τόσο άσχετο: Πόσοι από σας αν είχατε μια επιχείρηση - όχι μεγάλη, μια μικρή - θα προσλαμβάνατε αυτόν ειδικά με αυτή την εμφάνιση?
Όταν το "Δεν πληρώνω" ήταν στα φορτε του, είχα στείλει με email μια πρόταση ιδιότυπης διαμαρτυρίας για τις χρεώσεις των διοδίων. Κάτι που ήταν απολύτως νόμιμο από την πλευρά των πολιτών, θα μπορούσαν να το κάνουν όλοι εύκολα, χωρίς φόβο ή ενοχές και -ίσως- θα πίεζε την κατάσταση. Απλώς θα έπρεπε να το επικοινωνήσει πολύ κάποιος, να γίνει γνωστό για να εφαρμοστεί από πολλούς και το καταλληλότερο τότε ήταν το "Δεν πληρώνω". Έλεγα λοιπόν το εξής : Να πληρώνουν όσοι πληρώνουν με χαρτονομίσματα μόνο. Αν το υπολογίσει κανείς θα δει ότι -τότε, δεν ξέρω τώρα- μπορεί να φτάσει από Αθήνα στην Θεσσαλονίκη ξεκινώντας με ένα πενηντάευρω χαρτονόμισμα, χωρίς να πληρώσει με κέρματα ούτε μια φορά σε διόδια. Οκ, στο τέλος θα έχεις γεμίσει κέρματα (μικρό το κακό), αλλά είσαι νόμιμος και δεν μπορούν να σου αρνηθούν την πληρωμή αφού πληρώνεις σε νόμισμα του ελληνικού κράτους. Αν το έκαναν πολλοί, τα διόδια αργά ή γρήγορα θα ξέμεναν από κέρματα-ρέστα. Είτε θα έπρεπε να σου επιτρέψουν την διέλευση δωρεάν εφόσον δεν είχαν ρέστα να σου δώσουν (ζημιά), είτε θα έπρεπε να διοργανώνουν συνεχώς χρηματαποστολές για ανεφοδιασμό κερμάτων (πολλαπλάσιο βάρος από αυτό των χαρτονομισμάτων), με ό,τι ζημιά συνεπαγόταν επίσης αυτό. Δεν ξέρω εάν θα είχε κάποιο αποτέλεσμα, θα άξιζε πάντως να δοκιμαστεί. Και μόνο που θα γινόταν γνωστό σαν πρωτότυπη διαμαρτυρία θα ήταν κέρδος. Δεν έλαβα απάντηση ποτέ, ούτε φυσικά το είδα ποτέ να προτείνεται. Μπορεί να μην το κοίταξαν καν, μπορεί να μην το βρήκαν καλή ιδέα, μπορεί και να τους χάλαγε την αγωνιστική "μαγιά"
Αγαπητέ "Τρολάρω ενδεχομένως"Βλέποντας το σχόλιό σου αναρωτήθηκα αν ειρωνεύεσαι/τρολλάρεις ή αν μιλάς σοβαρά.Με την πρώτη ματιά φαίνεται σαν να ειρωνεύεσαι, αλλά αν συγκρίνει κανείς την ιδέα μου με το να πληρώνεις διόδια κάθε 50 χιλιόμετρα και να μην κάνεις τίποτε για αυτό ή να γλυτώνεις 500 ευρώ επειδή δεν πληρώνεις καθόλου και να σου έρχεται ο λογαριασμός 22.000 ευρώ, τότε η ιδέα μου φαντάζει μεγαλοφυής, άξια ενός Νόμπελ.Επομένως, υποθέτω ότι μιλάς σοβαρά και σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου. Πραγμαικά, δυο άτομα αξίζουν φέτος το Νόμπελ όσο κανένας... Η Σούζαν Σάραντον και εγώ.
Αντισταση στο συστημα δεν ειναι η αποστασιοποιηση και ο αντι-δημοκρατικος παρτικιουλαρισμος του "δε πληρωνω". Ειναι η καθημερινη μαχη που δινει καποιος - μονος του 'η με αλλους - μεσα στο σαπιο συστημα και κοινωνια, να τα αλλαξει προς το καλυτερο μεσα απο την ενημερωση και τη συλλογικη - νομιμη - δραση ( πχ οπως στην προσφατη επιτυχια για το συμφωνο συμβιωσης στους ομοφυλοφιλους ). Ειναι πραγματικα θλιβερο να παρατηρει κανεις τον οπορτουνιστκο τροπο που ορισμενοι απο μας αλλαζουμε την αφηγηση της οικονομικης κρισης απο το "γιατι εχουμε μνημονιο" στο " το μνημονιο ειναι αδικο, γιατι ειναι αβασταχτο!" Ειναι δε προφανες οτι ενω ολη η Ευρωπη, που πληρωνει τους μισθους των πολιτικων μας, ρωτα το πρωτο, τα μηντια και ολο και περισσοτεροι ελληνες συγχεουν εσκεμμενα το πρωτο με το δευτερο, ετσι ωστε να δικαιολογειται η θεση του θυματος και αρα η αποστασιοποιηση τους απο καθε πληρωμη. Ειναι επισης κωμικοτραγικο να ακους απο το στομα δηθεν αριστερων την περιοδο της κρισης, ανθρωπων δηλαδη που απο ιδεολογια πολεμουν για την αυτοδιαθεση και την ανεξαρτησια της χωρας, να ξεχνουν οτι για τα καμωματα της πολιτικης και καπιταλιστικης ελιτ μιας χωρας - στην περιπτωση μας στην αντιχουντικη, δημοκρατικη, πολιτικα-αντιπροσωπευτικη περιοδο της μεταπολιτευσης - φερει ευθυνη καθε ελληνιδα και ελληνας που ειχε δικαιωμα ψηφου. Δε θα μπορουσε να ειναι αλλιως. Τοτε ερχομαστε καταφατσα με το ασχημο προσωπο της κοινωνιας μας : τον κομματικο ρολο των δημοσιογραφων και πανεπιστημιακων, το επιπεδο επικοινωνιας του λαου μας, τις υποδομες της παιδειας, την σχεση πολιτη-κρατους-κοινωνιας ( σε ολους τους δυνατους συνδυασμους ), το συστημα εθνικων βιβλιοθηκων και την κουλτουρα του βιβλιου, την βαρβαρη αστικοποιηση, τους αγροτες του Τελλογλου, το απανθρωπο συστημα Παιδειας και την μαφια των φροντιστηριων ( ποσοι διαμαρτυρηθηκαν γι αυτα κατα την περιοδο της μεταπολιτευσης και το μαυρο ενα δις+ που χρεωναν τα νοικοκυρια των ελληνων πολιτων και ποσοι διαμαρτυρονται τωρα για διοδια !!!! και εργολαβους ; ) τελος το απυθμενο θρασος ενος λαου που εκανε εξηντα χρονια να τιμησει εναν Γλεζο και εναν Σαντα ( "καλλιο αργα παρα ποτε" ειχαν πει την ημερα της βραβευσης ) που για 60 χρονια ειχε γραψει στα παλια του τα παπουτσια τον δευτερο παγκοσμιο πολεμο, που το μαυσωλειο ηρωων στο πρωτο νεκροταφειο θυμιζει μπουρδελο, ΞΑΦΝΙΚΑ μετα το 2010, θυμηθηκε τα Καλαβρυτα το Διστομο και τα κατοχικα, θελοντας να κανει νταλαβερι τα κοκκαλα των ηρωικα πεσοντων πολεμιστων του ΔΠΠ για να ξεφεσωσει το μισο τρις που χρεωθηκε ψηφιζοντας σαραντα χρονια Τσοχαντζοπουλο...Οταν λοιπον ακουω για συστημα, κρατος, αντισταση "δε πληρωνω" και "εργολαβους της Τροικας", δεν εχω παρα να θυμηθω την κυριολεκτικη βρωμια ενος ελληνικου πεζοδρομιου, την ποιοτητα της ελληνικης τηλεορασης, αυτη του ελληνικου πανεπιστημιου, τα φροντιστηρια, τα σκυλαδικα πανω απο τη Λιβαδεια, το μπουλουκι μπροστα στη πορτα των λεωφορειων, τα ποντικια στην Εθνικη βιβλιοθηκη, τον Κιμουλη και τον Ζουγανελη, την εφορια, το 10% της χωρας που καηκε απο εμπρησμους δασων, τους τυφλους οδηγους της Ζακυνθου, τις χιλιαδες καφετεριες που καταλαμβανουν δημοσιους χωρους παντου και κανεις δε διαμαρτυρεται, το ξυλο στον πανεπιστημιακο Ζουπανο στο Ελληνικο και την καταληψη του αιγιαλου απο ιδιωτες και νυχτομαγαζα, το παραδακι των πλανοδιων απο τον πονο προσφυγων πολεμου, τα εκατομμυρια αυθαιρετα, τους χιλιαδες νεκρους απο τροχαια με ευθυνη των οδηγων, καθε χρονο στην Ελλαδα, δε μπορω παρα να σκεφτω οτι ο πιο πανω κυριος μαλλον πλακα μας κανει.Να πληρωσει. Αλλωστε πραγματικη αντισταση ( οπως την εννοει αυτος ) χωρις πληρωμη δεν υπαρχει. Ετσι θα καθαρισει και το "κινημα" απο οπορτουνιστικους "συνταξιδιωτες"...
Εφόσον το θεωρούσε αντίσταση και αγώνα, μπορεί να συνεχίσει και τα δύο μέσα απ' τη φυλακή σαν πραγματικός αγωνιστής. Αλλιώς που συνίσταται ο αγώνας του; Η μη πληρωμή των διοδίων δεν είναι αγώνας, αγώνας είναι να υποστείς τις συνέπειες της σύγκρουσής σου με το κράτος.Παρ' όλα αυτά ίσως να υπάρχουν και άλλοι λόγοι για την στοχοποίησή του καθώς ο συγκεκριμένος κατέβηκε υποψήφιος με την ΛΑΕ του Λαφαζάνη στις τελευταίες εκλογές.
Πολύ σωστά, πολιτική ανυπακοή χωρίς να υποστεί κάποιος τις συνέπειες σημαίνει κοινή υποκρισία."...Under a government which imprisons any unjustly, the true place for a just man is also a prison.… where the State places those who are not with her, but against her,– the only house in a slave State in which a free man can abide with honor.… Cast your whole vote, not a strip of paper merely, but your whole influence. A minority is powerless while it conforms to the majority; it is not even a minority then; but it is irresistible when it clogs by its whole weight. If the alternative is to keep all just men in prison, or give up war and slavery, the State will not hesitate which to choose. If a thousand men were not to pay their tax bills this year, that would not be a violent and bloody measure, as it would be to pay them, and enable the State to commit violence and shed innocent blood. This is, in fact, the definition of a peaceable revolution, if any such is possible.[10]Henry David Thoreau, Civil Disobedience (1849)
πω πω, όσο σκέφτομαι ατέλειωτο μονόλογο Κωνσταντοπούλου να τον αποκαλεί πολιτικό κρατούμενο με πιάνει πονοκέφαλος και φρίκη προκαταβολικώς.