H θεατρική κριτικός της LIFO γράφει για τον Φάουστ που σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάτου

H θεατρική κριτικός της LIFO γράφει για τον Φάουστ που σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάτου Facebook Twitter
Ο Φάουστ, αυτός ο απόλυτα μοντέρνος ήρωας, βασανίζεται από τις αντιθέσεις/αντιφάσεις που ενυπάρχουν στην ουσία των πραγμάτων και των ιδεών... Φωτογραφία: Νίκος Πανταζάρας
2

Από τις βιβλιοθήκες και τα εργαστήρια λείπει το φως του ήλιου. Λείπουν οι φυσικές γραμμές και τα χρώματα της φύσης, που κανένας από τους μεγάλους μάστερ της ζωγραφικής δεν μπόρεσε να αποδώσει. Λείπει η κίνηση της ζωής, με τους ρυθμούς και την αναρχία της, και οι άνθρωποι (μ' όλη τη θαυμαστή ποικιλομορφία και ετερογένειά τους) μένουν απέξω. Λείπουν τα ερεθίσματα που προκαλούν σκέψεις που δεν προκύπτουν από άλλες σκέψεις, ούτε από πειράματα στον δοκιμαστικό σωλήνα. Λείπουν και τα συναισθήματα που δεν έχουν να κάνουν με διανοητικές ή επιστημονικές αφορμές. Αφοσιωμένοι στην ανάγνωση, στη γραφή ή στη δουλειά στο εργαστήριο, επιστήμονες και στοχαστές, από φυσική κλίση ή/και ανάγκη, απομονώνονται στο «φαντασιακό» πεδίο των ενδιαφερόντων τους. Ο κόσμος της βιβλιοθήκης, από μια πλευρά, είναι πολύ πιο συναρπαστικός από τον πραγματικό κόσμο και είναι σχεδόν φυσικό, στο πέρασμα του χρόνου, να μειώνεται η επιθυμία και η ικανότητα επαφής με τους ανθρώπους. Σκέφτομαι συχνά μια φράση που είχε πει σε μια συνέντευξή του ένας σημαντικός άνθρωπος τον γραμμάτων, ο Κ.Θ. Δημαράς αν δεν κάνω λάθος, ότι η ζωή μέσα στη βιβλιοθήκη σε «στεγνώνει».


Η ιδιότυπη μοναξιά επιστημόνων και στοχαστών δεν στερείται ζωής (ανθρώπων, φωνών), μόνο που πρόκειται για ζωή διαμεσολαβημένη. Κι όταν το πάθος της Γνώσης προσκρούσει στην αδυνατότητα να δικαιωθεί από ένα Νόημα, συμβαίνει αυτό που γράφει ο Μπόρχες στη «Βιβλιοθήκη της Βαβέλ»: «Όπως είναι φυσικό, τη χαμένη ελπίδα διαδέχθηκε η υπέρμετρη κατάθλιψη». Είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Φάουστ προτού κλείσει συμφωνία με τον Μεφιστοφελή: «Αχ, σπούδασα φιλοσοφία / ιατρική και νομική / και δυστυχώς θεολογία / με επιμέλεια μοναδική. Και να 'μαι τώρα, παρά τον ζήλο / μωρός σαν της οξιάς το ξύλο! [...] Τύψεις και αμφιβολίες ουδόλως με τρομάζουν / ούτε η κόλαση κι ο Σατανάς με σκιάζουν./ Κι όμως, όλες τις χαρές τις έχω στερηθεί / και δεν πιστεύω σίγουρα πως έχω μορφωθεί» μονολογεί απελπισμένος.

Υποθέτω ότι έχοντας εξαρχής επιλέξει την εν λόγω διασκευή, η Ευαγγελάτου δεν παιδεύτηκε επαρκώς με το κείμενο, ώστε ο λόγος να την οδηγήσει στις σκηνικές λύσεις.


Μήπως υποφέρει από μελαγχολία, την αρρώστια των φιλοσόφων και των καλλιτεχνών; Ο Φάουστ είναι πολύ κοντά στον Ρόμπερτ Μπέρτον (1577-1640), τον συγγραφέα της περίφημης «Ανατομίας της Μελαγχολίας» (1621), που παραδέχεται την αδυναμία του να κατανοήσει τα πιο βαθιά ζητήματα του κόσμου και της ύπαρξης και, αρνούμενος την αξία της φιλοσοφίας ( «ένας λαβύρινθος γνωμών, άχρηστων ερωτήσεων και προτάσεων»), της φιλολογίας, της λογικής, της μεταφυσικής, της αστρολογίας, της αλχημείας, με τις οποίες ασχολούνταν σ' όλη του τη ζωή, καταλήγει: «Για ποιον σκοπό να υπάρχουν όλοι αυτοί οι μεγάλοι τόμοι; Γιατί ν' αναλώνουμε τόσο πολλά χρόνια στη μελέτη τους; Θα ήταν πολύ καλύτερα να μην ξέρουμε τίποτα» («Η ανατομία της μελαγχολίας», εκδ. Ηριδανός, 2007).


Ο Φάουστ, αυτός ο απόλυτα μοντέρνος ήρωας, βασανίζεται από τις αντιθέσεις/αντιφάσεις που ενυπάρχουν στην ουσία των πραγμάτων και των ιδεών. «Ό,τι δεν ξέρεις είναι που σε στηρίζει / και ό,τι ξέρεις, είναι χωρίς αξία» και «Αχ, μέσα μου φωλιάζουν δυο ψυχές / η μία θέλει την άλλη να χωρίσει» λέει, έχοντας οδηγηθεί στην έσχατη απόγνωση. Είναι ρομαντική παρεξήγηση ότι ο Φάουστ πουλάει την ψυχή του για νιότη κι έρωτα. Η συμφωνία του με τον Μεφιστοφελή (με μια δύναμη που μπορεί να τον οδηγήσει στις κορυφές της ανθρώπινης εμπειρίας) αφορά το αν υπάρχει κάτι στον Κόσμο που να μπορεί να άρει τον διχασμό, που να μπορεί να του προσφέρει την πλήρωση. Εφόσον υπάρχει, και τη βιώσει, μπορεί μετά να πεθάνει. Τη ζωή του στοιχηματίζει ο Φάουστ, όχι την πτώση στα Τάρταρα.


Πριν από αυτό, όμως, πριν από το στοίχημα, το σκοτάδι του Φάουστ διαλύουν χαρμόσυνοι ήχοι καμπάνας και ψαλμοί. Είναι άνοιξη, ο κόσμος είναι όμορφος, οι άνθρωποι χαρούμενοι έχουν βγει να γιορτάσουν τη μέρα της Ανάστασης. Ο Φάουστ συγκινείται, νοσταλγεί την παιδική αθωότητά του, κατακλύζεται από την ανθρώπινη ενέργεια και τη διάχυτη ευφορία και ομολογεί: «Εδώ είμαι άνθρωπος και πουθενά αλλού».

H θεατρική κριτικός της LIFO γράφει για τον Φάουστ που σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάτου Facebook Twitter
Παρά τις γνωστές δυσκολίες που παρουσιάζει για το σύγχρονο κοινό η πρόσληψη του έμμετρου λόγου, ο «Φάουστ» είναι ένα συγκλονιστικό έργο, μ' έναν ήρωα απελπισμένο, ανικανοποίητο, με πάθη που δεν μπορεί να διαχειριστεί, κι έναν κόσμο θαυμαστό, γεμάτο ακραίες αντιθέσεις, όπου ανταμώνουν ιδεαλιστές φοιτητές και άνθρωποι που μεθοκοπούν σε καταγώγια, αθώα κορίτσια και μάγισσες, διάβολοι και ξωτικά, η χριστιανική ηθική και η διονυσιακή ελευθερία.... Φωτογραφία: Νίκος Πανταζάρας


Είναι, νομίζω, η πλέον κρίσιμη στιγμή για ό,τι πρόκειται ν' ακολουθήσει, κι αυτή η σκηνή έλειψε εντελώς από την (καλοστημένη αλλά κούφια) παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι έχει και γνώσεις (να στήνει παραστάσεις) και πρωτότυπες ιδέες (η καλοκαιρινή παράσταση του «Ρήσου» το αποδεικνύει). Της λείπει, ωστόσο, νομίζω, η εμβάθυνση και το παίδεμα που μπορεί να οδηγήσει σε σκηνικές πράξεις ικανές να δονήσουν τους απαιτητικούς θεατές.


Παρά τις γνωστές δυσκολίες που παρουσιάζει για το σύγχρονο κοινό η πρόσληψη του έμμετρου λόγου, ο «Φάουστ» είναι ένα συγκλονιστικό έργο, μ' έναν ήρωα απελπισμένο, ανικανοποίητο, με πάθη που δεν μπορεί να διαχειριστεί, κι έναν κόσμο θαυμαστό, γεμάτο ακραίες αντιθέσεις, όπου ανταμώνουν ιδεαλιστές φοιτητές και άνθρωποι που μεθοκοπούν σε καταγώγια, αθώα κορίτσια και μάγισσες, διάβολοι και ξωτικά, η χριστιανική ηθική και η διονυσιακή ελευθερία. Τίποτε απ' όλα αυτά δεν περνάει στην παράσταση της Ευαγγελάτου: στεγνή, χωρίς χυμούς και πάθη, είναι μια εγκεφαλική κατασκευή που προσπαθεί (μάταια) να ποδηγετήσει ό,τι ακριβώς είναι ερεθιστικό στο έργο του Γκαίτε: την άναρχη (σε ιδέες και δομή) δραματουργία του.


Το πρόβλημα εκκινεί από τη μετάφραση. Η σκηνοθέτις χρησιμοποίησε τη διασκευή του Σπύρου Ευαγγελάτου για την παράστασή του στο Αμφι-Θέατρο του 2000, η οποία προφανώς ήταν συνδεδεμένη με τις επιλογές εκείνης της σκηνικής προσέγγισης. Μια σύγχρονη, σοβαρή ερμηνεία του «Φάουστ» απαιτεί από τον σκηνοθέτη να σκύψει στο πληθωρικό πρωτότυπο και να διαμορφώσει το σκηνικό κείμενο που αφορά τους δικούς του προβληματισμούς – γιατί πρόκειται για έργο-ποταμό που και μόνο η απλή ανάγνωσή του από μέρα σε μέρα αποκαλύπτει καινούργιους θησαυρούς.


Υποθέτω ότι έχοντας εξαρχής επιλέξει την εν λόγω διασκευή, η Ευαγγελάτου δεν παιδεύτηκε επαρκώς με το κείμενο, ώστε ο λόγος να την οδηγήσει στις σκηνικές λύσεις. Αλλιώς, δεν καταλαβαίνω πώς κατέληξε σ' αυτήν τη γυμνή, γεωμετρική σκηνογραφία (της Εύας Μανιδάκη), με το ογκώδες τετράγωνο να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του ήρωα. Ακόμη κι όταν, με διαφορετικές κλίσεις, και με τη θαυμάσια δουλειά της Ελευθερίας Ντεκώ στους φωτισμούς, διαμορφώνονταν άλλοι σκηνικοί τόποι, το σχήμα έμενε στιβαρό. Σχήματα, χωρίς όγκο και μάζα, θύμιζαν και οι σχέσεις των προσώπων. Για παράδειγμα, η συνάντηση των δύο ζευγαριών, της Μάρθας με τον Μεφιστοφελή και της Μαργαρίτας με τον Φάουστ σ' ένα «παγοδρόμιο» (!), αν και ήταν μία από τις πιο όμορφες σκηνές της παράστασης, ήταν ξένη προς την ατμόσφαιρα του έργου – της μυστικής συνάντησης στον σκοτεινό κήπο και των ανομολόγητων, απαγορευμένων πόθων. Ακόμη χειρότερα, η κατά τα λοιπά εντυπωσιακή απόδοση την Νύχτα της Βαλπούργης, ένας Χορός νέων με ομοιόμορφα εσώρουχα, χωρίς λόγο και με μηχανική κίνηση που παραπέμπει στη σεξουαλική συνεύρεση (χορογραφία της Πατρίσιας Απέργη), είναι ξένη προς το χάος της σύναξης των δυνάμεων του Κακού – οι οποίες δεν αφορούν μόνο τη λαγνεία αλλά μια γκροτέσκα απόδοση της ασχήμιας, της χυδαιότητας, της βίας, ένα πλήθος ηθικών φαινομένων και διαβαθμίσεων. Στη σκηνή αυτή, πάντως, ξεχωρίζει η εξαιρετική δουλειά του Γιώργου Πούλιου στη μουσική.

H θεατρική κριτικός της LIFO γράφει για τον Φάουστ που σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάτου Facebook Twitter
Οφείλω να το ομολογήσω: ο «Φάουστ» της Ευαγγελάτου μ' έκανε να σκεφτώ καλύτερα τον «Φάουστ» του Μαρμαρινού και να εκτιμήσω καλύτερα την ερμηνευτική του προσέγγιση... Φωτογραφία: Νίκος Πανταζάρας


Η παράσταση ποντάρει στο πρωταγωνιστικό δίδυμο Νίκου Κουρή και Αργύρη Πανταζάρα. Ο πρώτος είναι ένας καλός, αξιόπιστος ηθοποιός, που δεν έχει αυτό που εννοούμε όταν λέμε «τραγικό μέγεθος», με την έννοια της ενέργειας που συγκινεί βαθιά νου και ψυχή. Ο δεύτερος (παρασυρμένος ίσως από τις πολύ θετικές κριτικές που έχει ήδη πάρει για προηγούμενες ερμηνείες του) επαναλαμβάνεται. Μετά τον «Βασιλιά Ληρ» και τον «Ρήσο», βασίζεται κι εδώ στις κινησιολογικές ευκολίες του. Ο ρόλος του Μεφιστοφελή απαιτεί πολλά περισσότερα, είναι η ίδια η γοητεία του Κακού, χυδαίος και ακαταμάχητος μαζί, δύναμη διανοητική και εσωτερική, όχι ευέλικτο σχήμα.


Η Νάνσυ Σιδέρη είχε τα τυπικά στοιχεία της Μαργαρίτας, αλλά η σκηνή απαιτεί γοητεία, εν προκειμένω «λανθάνουσα», και, οπωσδήποτε, η ηρωίδα είναι κάτι περισσότερο από ένα αθώο, καλόπιστο κορίτσι που πέφτει θύμα της ερωτικής πολιορκίας του Φάουστ. Η Μαργαρίτα παρασύρεται από τη γοητεία του Κακού, αλλά ο πυρήνας της μένει αλώβητος και με τον θάνατό της κερδίζει τη μάχη στον άτυπο πόλεμο του Καλού με το Κακό. Και οι υπόλοιποι νέοι ηθοποιοί (η Δήμητρα Βλαγκοπούλου, ο Ερρίκος Μηλιάρης, ο Κλήμης Εμπέογλου, η Καλλιόπη Παναγιωτίδου, ο Αγησίλαος Μικελάτος και οι σπουδαστές που ως βουβός Χορός συμπληρώνουν τον θίασο) δεν μπόρεσαν να στηρίξουν ικανοποιητικά τους ρόλους που ανέλαβαν.


Οφείλω να το ομολογήσω: ο «Φάουστ» της Ευαγγελάτου μ' έκανε να σκεφτώ καλύτερα τον «Φάουστ» του Μαρμαρινού και να εκτιμήσω καλύτερα την ερμηνευτική του προσέγγιση. Αν μη τι άλλο, ήταν πολυεπίπεδη και οι λύσεις που πρότεινε για ένα έργο μεγάλης παραστασιακής δυσκολίας βρίσκονταν σε ζωντανή σχέση με τα θέματα του έργου και την πληθωρική δραματουργία του. Να πώς η κριτική συμβαίνει κάποιες φορές να παραγνωρίζει τη σωστή ώρα αρετές που αίφνης αποκαλύπτονται καιρό μετά, μέσα από μια άλλη παράσταση.

Φάουστ

Μετάφραση: Σπύρος Α. Ευαγγελάτος
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Μουσική σύνθεση: Γιώργος Πούλιος

Ηθοποιοί:

Φάουστ: Νίκος Κουρής
Μεφιστοφελής: Αργύρης Πανταζάρας
Μαργαρίτα: Νάνσυ Σιδέρη
Μάρθα: Δήμητρα Βλαγκοπούλου
Βάγκνερ: Ερρίκος Μηλιάρης
Βάλεντιν: Κλήμης Εμπέογλου
Λίζα: Καλλιόπη Παναγιωτίδου
Σπουδαστής, Μάγισσα: Αγησίλαος Μικελάτος

 

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου,Πειραιάς

Έως 31/1

Εισιτήριο: €10-25

Τετ., Κυρ. 7 μ.μ., Σάβ. 5 μ.μ., Πέμ., Παρ. 8.30 μ.μ., Σάβ. 9 μ.μ.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

σχόλια

2 σχόλια
Απαιτητικο κοινο;Εμεις που την ειδαμε και τα συναισθηματα τρεχαν απο τα ματια μας σε ποια κατηγορια ανηκουμε;. Η τεχνη δεν ανηκει σε κανεναν, ποσο μαλλον σε απαιτητικο κοινο! Η κυρια Ευαγγελατου καταφερε με το γεωμετρικο της σκηνικο και την απουσια κοστουμιων και φαμφαρας να γεμισει τις ψυχες μας με ποιηση! Κατακρεουργειτε και καλουπωνετε την εκφραση...
Απο τις λιγες κριτικες που σε κανει να αγαπησεις ακομη περισσοτερο την παρασταση. Ενταξει, το θαψατε. Ηταν, ομως, μια απο τις καλυτερες παραστασεις που ανεβηκαν φετος, και μια τολμηρη και αξια σκηνοθεσια. Ας μην τα ισοπεδωνουμε ολα στο ονομα μιας "επιστημης"...