Έσοδα εκατομμυρίων ευρώ στα ταμεία των ακτοπλοϊκών εταιριών από τη μεταφορά προσφύγων

Έσοδα εκατομμυρίων ευρώ στα ταμεία των ακτοπλοϊκών εταιριών από τη μεταφορά προσφύγων Facebook Twitter
Nick Paleologos / SOOC
3

Χρονιά οικονομικής διάσωσης των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο βόρειο Αιγαίο ήταν το 2015 χάρη στη μεταφορά από τα νησιά στην Αττική και στη βόρειο Ελλάδα εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών που αποβιβάστηκαν από τις απέναντι μικρασιατικές ακτές.


Πολλά εκατομμύρια ευρώ συνέρρευσαν στα ταμεία των εταιρειών αυτών, από συμβάσεις ναύλωσης πλοίων για τη μεταφορά με το κράτος, αλλά και με τα εισιτήρια που οι μετανάστες και οι πρόσφυγες πλήρωναν για τη μεταφορά τους τόσο με τα ναυλωμένα πλοία όσο και με τα πλοία της γραμμής.


Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας που δημοσιοποίησε η εφημερίδα της Μυτιλήνης «Εμπρός», η αυξημένη επιβατική κίνηση στη γραμμή Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη καταγράφηκε από την αρχή ακόμα του 2015. Έτσι οι 86.006 επιβάτες του πρώτου τριμήνου του 2014, έγιναν 115.078 για την ίδια περίοδο του 2015. Το δεύτερο τρίμηνο του 2014, οι επιβάτες της γραμμής ήταν 182.809 όταν την ίδια περίοδο του 2015, ανήλθαν σε 285.082 (αύξηση πάνω από 100.000 άτομα). Τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους, η μεταφορά των προσφύγων διεξαγόταν πάντως χωρίς να έχει γίνει αισθητό το προσφυγικό κύμα στους κατοίκους των νησιών.


Το τρίτο τρίμηνο του 2015, ήταν η περίοδος που κορυφώθηκαν οι ροές των προσφύγων προς τη Λέσβο. Το ίδιο διάστημα, οι πρόσφυγες που μεταφέρθηκαν στον Πειραιά, ανήλθαν σε 486.963 άτομα. Ένα χρόνο νωρίτερα, το τρίτο τρίμηνο του 2014, οι επιβάτες της γραμμής ήταν 250.651 άτομα. Από τον Οκτώβριο ως το Δεκέμβριο του 2015, οι Έλληνες επιβάτες στα πλοία της ακτοπλοΐας, στη γραμμή Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη, ήταν ελάχιστοι. Όμως η αμείωτη ένταση της ροής προσφύγων είχε ως αποτέλεσμα να μεταφερθούν στον Πειραιά ακτοπλοϊκώς 453.002 επιβάτες, όταν την ίδια περίοδο του 2014, οι επιβάτες ήταν μόλις 149.693.


Πολύ σημαντικός ήταν επίσης ο αριθμός των προσφύγων που μεταφέρθηκαν με τα πλοία της ακτοπλοΐας από τη Μυτιλήνη στην Καβάλα. Επίσης ένας σημαντικός αριθμός προσφύγων έφυγε από τη Λέσβο με το «Νήσος Ρόδος», το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο που ξεκινούσε από τον Πειραιά, περνούσε από Ικαρία, Σάμο, Χίο κι έφθανε ως τη Λέσβο. Οι παραπάνω αριθμοί δεν αφορούν τον αριθμό των μεταναστών και των προσφύγων που μεταφέρθηκαν στον Πειραιά και στην Καβάλα με ναυλωμένα πλοία.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βέφα Αλεξιάδου: Το «αντίο» των τηλεοπτικών σεφ - «Όταν κάλεσε τον μαγειρικό κόσμο της Αθήνας, δεν πήγε κανείς» λέει ο Μαμαλάκης

Ελλάδα / Οι σεφ αποχαιρετούν την Βέφα Αλεξιάδου και ο Μαμαλάκης σχολιάζει: «Πριν μήνες δεν πήγε κανένας στο βιβλίο της»

Δηκτικός ο Ηλίας Μαμαλάκης αποδομεί τους μάγειρες και τηλεοπτικούς σεφ που αποχαιρέτησαν την Βέφα Αλεξιάδου σαν «εθνική μαγείρισσα», «καλύτερη από τον Τσελεμεντέ» αλλά πριν από λίγο καιρό της γύρισαν την πλάτη και δεν πήγαν στην παρουσίαση του βιβλίου της
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 στη δημοσιότητα - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Το περιστατικό ήρθε στην επιφάνεια, μετά την καταγγελία του 55χρονου αστυνομικού που χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα ενώ είχε καρκίνο - Ο πατέρας του 27χρονου φαντάρου, Νίκου Γκάτση, ξεσπά για ιατρικό λάθος
LIFO NEWSROOM
Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Ελλάδα / Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια η αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Η εθελοντική, μη κερδοσκοπική συλλογικότητα επιστημόνων καταγγέλλει την αφαίρεση εγκεκριμένου από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμπεριληπτικού υλικού, από τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια