ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Γιατί επιτράπηκε στον 78χρονο να οδηγήσει το ταχύπλοο που σκότωσε 4 ανθρώπους;

Γιατί επιτράπηκε στον 78χρονο να οδηγήσει το ταχύπλοο που σκότωσε 4 ανθρώπους; Facebook Twitter
Φωτ.: Alexandros Michailidis / SOOC
35

Ίσως να ήταν και 80 ετών ο παππούς μου ο Τέλης όταν είχε ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα, για το οποίο έφταιγε ο ίδιος, λίγο πριν φτάσει απ' τη Θεσσαλονίκη στη Μεταμόρφωση Χαλκιδικής (όπου παραθερίζαμε). Δεν έπαθε τίποτα, αλλά αυτό ήταν που τον έπεισε να σταματήσει την οδήγηση. 

Το πρόβλημα είναι πως μερικές φορές αυτοί που δεν μπορούν πια να οδηγήσουν καλά είτε δεν το παραδέχονται, ή, ακόμα πιο συχνά, δεν το καταλαβαίνουν. 

  

Ο 78χρονος χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που προκάλεσε την τραγωδία με τους τέσσερις νεκρούς στην Αίγινα συνελήφθη και επικαλείται πρόβλημα υγείας ενώ νωρίτερα δήλωσε «Δεν κατάλαβα τι έχει συμβεί, δεν είδα τίποτα, δεν κατάλαβα τίποτα».

  

Πώς οδηγούσε; Ποιος του έδωσε άδεια στα 78 του χρόνια; Ανανέωσε το δίπλωμά του νόμιμα; Όλα αυτά είναι σημαντικά ερωτήματα όταν ένας σχεδόν 80χρονος οδηγεί. Σημειώνεται πως σύμφωνα με όσα ισχύουν και όπως αναφέρεται στον επίσημο κανονισμό: "Οι άδειες χειριστών ταχύπλοων σκαφών ή θαλάσσιων μοτοποδήλατων ισχύουν μέχρι οι κάτοχοι τους να συμπληρώσουν το εξηκοστό πέμπτο (65) έτος της ηλικίας τους. Μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας αυτής οι άδειες για να ισχύουν πρέπει να έχουν ανανεωθεί μετά από προσκόμιση βεβαίωσης για την υγεία και καταλληλότητα του ενδιαφερόμενου σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου. Η ανανέωση γίνεται περιοδικά κάθε τρία (3) χρόνια κατά τα ανωτέρω. Επίσης περιοδική ανανέωση των αδειών γίνεται για όσους χειριστές κρίνεται αυτό αναγκαίο από ιατρικής πλευράς, λαμβανόμενων υπόψη των σχετικών παρατηρήσεων (ή ενδείξεων) του πιστοποιητικού υγείας. Η χορηγηθείσα άδεια παύει αυτοδικαίως να ισχύει εαν μεταβληθούν οι όροι ή εκλείψουν οι προϋποθέσεις με βάση τις οποίες είχε χορηγηθεί". 

 

Εννοείται πως η ηλικία δεν είναι καθοριστικός παράγοντας για τα ατυχήματα, όμως η ηλικία αυξάνει κάποιους παράγοντες που κάνουν πιο επικίνδυνη την οδήγηση, η οποία πρώτα απ' όλα μπορεί να κάνει κακό στην υγεία του ίδιου του οδηγού. 

Γιατί επιτράπηκε στον 78χρονο να οδηγήσει το ταχύπλοο που σκότωσε 4 ανθρώπους; Facebook Twitter
Φωτ.: Alexandros Michailidis / SOOC

 Φίλος της στήλης που προτιμά να κρατήσει την ανωνυμία του, είχε θέσει πριν λίγες ημέρες ένα ενδιαφέρον ζήτημα:

'Έκκληση για να αποφευχθούν άλλα ατυχήματα από ηλικιωμένους"

 

Αγαπητέ Άρη,

μόλις πληροφορήθηκα ένα τραγικό ατύχημα που συνέβη γύρω στις 1:00 το μεσημέρι του Σαββάτου σε ένα χωριό της Μεσσηνίας. Ένας 83χρονος οδηγός ΙΧ αυτοκινήτου, βγήκε από παράδρομο στην εθνική οδό με αποτέλεσμα να κλείσει την πορεία του 27χρονου οδηγού μοτοσικλέτας, ο οποίος για να τον αποφύγει έκανε έναν ελιγμό με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο της μηχανής του και να προσκρούσει σε περίφραξη. Ο άτυχος νέος αυτή τη στιγμή είναι σε νοσοκομείο της Αθήνας σε κρίσιμη κατάσταση. Tο γνωρίζω γιατί τυχαίνει να είναι γιος οικογενειακής φίλης. [Τροχαίο στη Χώρα Μεσσηνίας: Τραυμάτισε σοβαρά 27χρονο και τον εγκατέλειψε]

Με αφορμή αυτό το τραγικό συμβάν θα ήθελα να θίξω ένα θέμα στο οποίο δυστυχώς δεν έχει δοθεί η απαιτούμενη προσοχή κι εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους στους δρόμους όλης της χώρας. Αναφέρομαι σε αυτό της επικίνδυνης οδήγησης ηλικιωμένων (εν αγνοία τους τις περισσότερες φορές). Με όλο το σεβασμό προς την τρίτη ηλικία, αλλά ακόμα και αν τυπικά ένας ηλικιωμένος δύναται να οδηγήσει, η οδηγική του συμπεριφορά είναι τέτοια που δημιουργεί ερωτήματα για το πόσο αυστηροί είναι οι έλεγχοι από τα αρμόδια όργανα. Επ' ουδενί δε θέλω να σκεφτώ το ενδεχόμενο λαδώματος που συμβαίνει συχνά στη χώρα μας κατά την πρώτη αδειοδότηση διπλώματος ενός ενηλίκου (άλλο θέμα που σηκώνει τεράστια συζήτηση).

Γιατί επιτράπηκε στον 78χρονο να οδηγήσει το ταχύπλοο που σκότωσε 4 ανθρώπους; Facebook Twitter
«Με όλο το σεβασμό προς την τρίτη ηλικία, αλλά ακόμα και αν τυπικά ένας ηλικιωμένος δύναται να οδηγήσει, η οδηγική του συμπεριφορά είναι τέτοια που δημιουργεί ερωτήματα για το πόσο αυστηροί είναι οι έλεγχοι από τα αρμόδια όργανα.»

Ακόμα και αν ο αντίλογος είναι ότι δεν μπορεί να ελεγχθούν τόσα πολλά ηλικιωμένα άτομα, η τεχνολογία πλέον έχει προχωρήσει τόσο που με μια απλή βάση δεδομένων, μπορεί να βγει μια ειδοποίηση όταν συμπληρωθεί το έτος που απαιτεί επανεξέταση του διπλώματος (65ο αν δεν κάνω λάθος και μετά κάθε τριετία).

Ο λόγος που το δημοσιεύω είναι μήπως επιτέλους ευαισθητοποιηθούν αυτοί που πρέπει (συμπεριλαμβανομένων και των συγγενών των ηλικιωμένων οδηγών, αφού οι ίδιοι φαίνεται ότι δεν είναι σε θέση να καταλάβουν) και να περιορισθούν τα τραγικά τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν εδώ και χρόνια.

Με εκτίμηση,
Ένας αναγνώστης

35

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ