Τα μαλλιά στο σόου του Marc Jacobs προκαλούν θύελλα διαμαρτυριών στο διαδίκτυο

Τα μαλλιά στο σόου του Marc Jacobs προκαλούν θύελλα διαμαρτυριών στο διαδίκτυο Facebook Twitter
9

 

Τα μαλλιά στο σόου του Marc Jacobs προκαλούν θύελλα διαμαρτυριών στο διαδίκτυο Facebook Twitter

Την Πέμπτη το απόγευμα, o Marc Jacobs έκλεισε την εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης με ένα show που τελικά προκάλεσε περισσότερα σχόλια για τα μαλλιά, παρά για τα ρούχα.

Πολύχρωμα νήματα που πλέχτηκαν για να μοιάζουν με dreadlocks, έγιναν τα μαλλιά των λευκών μοντέλων που περπάτησαν στην πασαρέλα, αλλά η ιδέα αυτή δεν θεωρήθηκε εμπνευσμένη. Ο Jacobs κατηγορήθηκε πως με το ατόπημα του, παρουσίασε λανθασμένα ένα φυλετικό χαρακτηριστικό των μαύρων και το διαστρέβλωσε. Αν και η επικεφαλής του styling εξήγησε πως το λουκ ήταν εμπνευσμένο από τη Lana Wachowski και την rave κουλτούρα, ο ισχυρισμός της δεν έπεισε και στα social media άνοιξε μια μεγάλη συζήτηση που στρέφονταν εναντίον του σχεδιαστή. Πολλά ήταν και τα διεθνή μίντια που έθιξαν το θέμα και οι αρθρογράφοι τοποθετήθηκαν απέναντι από τον δημοφιλή σχεδιαστή.

Μετά από μερικές ώρες, και ενώ η συζήτηση είχε αρχίσει να περιορίζεται, ο σχεδιαστής πυροδότησε νέο κύκλο αντιπαράθεσης με την τοποθέτησή του στο Instagram. Απαντώντας σε δύο σχολιαστές χρησιμοποιώντας το @themarcjacobs, έγραψε κάτω από μια φωτογραφία στη σελίδα του πως όλοι όσοι "κλαίνε" για τη φυλετική ορθότητα ή το χρώμα του δέρματος είναι αστείο το πώς δεν κάνουν το ίδιο για τις μαύρες γυναίκες που ισιώνουν τα μαλλιά τους." Σέβομαι και εμπνέομαι από τους ανθρώπους και το πώς φαίνονται. Δεν ξεχωρίζω χρώμα ή φυλή - Βλέπω μόνο ανθρώπους ", πρόσθεσε και κατέληξε: "Λυπάμαι που διαβάζω πως τόσοι πολλοί άνθρωποι είναι τόσο στενόμυαλοι... Η αγάπη είναι η απάντηση. Η εκτίμηση για όλους και η έμπνευση από οπουδήποτε είναι κάτι πολύ όμορφο. Σκεφτείτε το" .

 

Αρκετοί χρήστες, με αφορμή τις φωτογραφίες μοντέλων από την επίδειξη, μεταξύ των οποίων ήτοι οι Gigi και Bella Hadid, Karlie Kloss και Jourdan Dunn, ρωτούσαν γιατί ο Jacobs δεν χρησιμοποίησε περισσότερα μαύρα μοντέλα από την στιγμή που επέλεξε να προβάλλει ένα στιλ άμεσα συνδεδεμένο με την κουλτούρα των μαύρων.  Αντέκρουσαν επίσης τον ισχυρισμό του με το ότι πολλοί άνθρωποι από την κοινότητα των μαύρων ή με παρόμοιο υπόβαθρο ισιώνουν τα μαλλιά τους, εξηγώντας πως η πίεση που πολλοί νιώθουν για να κάνουν κάτι τέτοιο είναι κατά βάση αυτή μια μορφή ρατσισμού.

"Το να λες 'Δεν βλέπω χρώμα' είναι ειλικρινά απλώς ένας τρόπος του να αποφεύγεις το προφανές θέμα που έχει προκύψει. Ο ρατσισμός και η φυλετική εκμετάλλευση είναι υπαρκτά! Αποφεύγοντας το πρόβλημα είσαι το πρόβλημα. Να το θυμάσαι αυτό, σε παρακαλώ. Κάνοντας αυτές τις συζητήσεις, με τρόπο που δείχνει σεβασμό φυσικά, μπορούμε να μετατρέψουμε αυτήν την κατάσταση σε μια θετική ευκαιρία παιδείας" σχολίασε κάποιος χρήστης στο Instagram.

"Αν δεν βλέπεις χρώμα τότε γιατί τα μοντέλα σου είναι κατά 95% λευκά;" ρώτησε άλλος χρήστης. Και κάποιος άλλος έγραψε: "Ελπίζω πραγματικά να πάρεις χρόνο και να ψάξεις για να καταλάβεις τη διαφορά ανάμεσα στην φυλετική 'εκτίμηση' και την 'εκμετάλλευση'. Σαν καλλιτέχνης γνωρίζω πως οι γραμμές είναι λεπτές όταν σου έρχεται η έμπνευση, αλλά το γεγονός πως αρνείσαι τόσο έντονα να αφουγκραστείς την κατακραυγή από την συντριπτική πλειονότητα των θαυμαστών σου και των followers είναι απλώς θλιβερό και απογοητευτικό".

Με πληροφορίες από Guardian και New York Times

Πολιτισμός
9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πρόκειται για τον μπρούτζινο αδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σαν αυτόν που βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, στο κέντρο της Αθήνας
LIFO NEWSROOM
Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Τελευταία Πνοή» του Κώστα Γαβρά, το φαντασματικό «Presence» του Στίβεν Σόντερμπεργκ και το «Monkey» του Οζ Πέρκινς είναι μερικές από τις επιλογές του προγράμματος αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Πολιτισμός / Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ αποκάλυψε ότι δεν έβγαλε κανένα κέρδος από τις τελευταίες δύο ταινίες του - «Μόλις σκηνοθέτησα τρεις διαφημίσεις στην Πορτογαλία και είναι η πρώτη φορά που έβγαλα χρήματα εδώ και χρόνια»
LIFO NEWSROOM
Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Πολιτισμός / Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Τον Ιούλιο του 2022 ένα παιδί με όνειρο να γίνει επαγγελματίας χορευτής ballroom τραυματίζεται από βόμβα στην Ουκρανία σε ηλικία επτά ετών και η ιστορία του γίνεται
LIFO NEWSROOM
Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Πολιτισμός / Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Η έκθεση-ορόσημο με τα αξιοσέβαστα στον κόσμο της φωτογραφίας ονόματα των Joel Meyerowitz και Barbara Davidson προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει τη δύναμη της φωτογραφίας στην πιο εντυπωσιακή της μορφή.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Κυριολεκτικά ασχολούμαστε με τρίχες πολιτικής ορθότητας. Μετά φυσικά, τέθηκε και το θέμα των μαύρων μοντέλων. Αν θέλει κάποιος πραγματικά να ψάξει το θέμα, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.Ο Marc Jacobs είναι Αμερικάνος.Στην Αμερική το ποσοστό των μαύρων είναι περίπου 12,5%Τα μοντέλα που χρησιμοποιεί δεν προέρχονται μόνο από την Αμερική αλλά και από την Ευρώπη, κατεξοχήν περιοχή παραγωγής μοντέλων μόδας. Στην Ευρώπη τα ποσοστά των μαύρων είναι ακόμα πιο χαμηλά (το μεγαλύτερο πιστεύω στην Γαλλία με περίπου 3-5%).Αυτό σημαίνει ότι στατιστικά δεν είναι παράλογο τα μαύρα μοντέλα μιας επίδειξης να ανέρχονται σε ποσοστό 5-10%. Για την ακρίβεια ακόμα και το 10% είναι υπερβολικό.Το να απαιτεί κάποιος να χρησιμοποιείται ένα μοντέλο μόνο και μόνο επειδή είναι μαύρο είναι ρατσιστικό.
Επειδή έτυχε να ζήσω για κάποιο χρονικό διάστημα στις ΗΠΑ θέλω να το παρουσιάσω λίγο απ'την πλευρά των μαύρων. Τα μαλλιά τους, όπως θα ξέρετε, είναι απίστευτα σγουρά με αποτέλεσμα να φυτρώνουν σε αφάνα (afro) όταν μακρύνουν. Προκειμένου να τα συντηρήσουν τα στυλάρουν στα γνωστά χτενίσματα που βλέπουμε (dreads, braids, cornrows κτλ). Αυτά τα χτενίσματα έχουν μεγάλη ιστορία καθώς είναι κατάληπα από την κουλτούρα που είχαν στην Αφρική πριν τους πάρουν για σκλάβους. Οι μαύροι εκνευρίζονται διότι για πολλά χρόνια οι λευκοί τους κορόιδευαν και τους μείωναν για τα συγκεκριμένα χτενίσματα ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να γίνονται μόδα και σε μη μαύρους και όταν κάποιος λευκός τα φοράει (πχ Kardashians) όλοι τον επιδοκιμάζουν λέγοντας πόσο προχώ είναι κτλ ενώ όταν για χρόνια τα είχαν οι μαύροι τους έλεγαν να "φτιάξουν το μαλλί τους" κτλ. Πως να το φτιάξουν; Μα να το ισιώσουν κάτι που αν δεν κάνω λάθος δεν παίρνει μόνο σίδερο αλλά και ειδικά σκευάσματα που με χημικό τρόπο χαλαρώνουν τις μπούκλες και ισιώνει το μαλλί. Στην προκειμένη περίπτωση όσον αφορά τον Marc Jacobs αυτό που τους πείραζε ήταν το εξής: αφού κε Marc θαυμάζετε τόσο πολύ τα μαλλιά που προέκυψαν απ τη μαύρη κουλτούρα γιατί δεν προσλάβατε μαύρα μοντέλα κ όλες είναι λευκές; Δηλαδή χρησιμοποίησε ό,τι χτένισμα θες απλά μην το παρουσιάζεις ως "νέο" ή "δικό σου" ενώ πριν μερικά χρόνια περιφρονούταν.Δε θέλω σε καμία περίπτωση να το παίξω αστυνομία πολιτικής ορθότητας απλά ήθελα να τοποθετήσω και την άποψη των ενδιαφερόμενων (δλδ μαύρων) εδώ πέρα. Μερικές φορές βέβαια όντως το παρατραβάνε όπως για παράδειγμα όταν ισχυρίζονται πως οι γαλλικές πλεξίδες ήταν και εκείνες δικές τους (ότι είναι cornrows) ενώ υπάρχουν στην Ευρώπη από την αρχαιότητα.
"Ο ρατσισμός και η φυλετική εκμετάλλευση είναι υπαρκτά!" είπε η αστυνομία της πολιτικής ορθότητας. "πρέπει να είναι γιατί αλλιώς θα χρειαστεί να βρούμε κάτι άλλο για να γεμίσουμε το χρόνο μας", συνέχισε η ίδια αστυνομία...
είναι υπαρκτά ανεξαρτήτως της ηλίθιας αντίδρασης στο συγκεκριμένο ζήτημα. Αλλά οι συγκεκριμένοι τύποι είναι ακριβοι στα πίτουρα και φτηνοί στ' αλεύρι