Aπογοητευτικές οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στο διεθνές τεστ αξιολόγησης PISA

Aπογοητευτικές οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στο διεθνές τεστ αξιολόγησης PISA Facebook Twitter
10

Απογοητευτικές είναι οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών, σε σχέση με εκείνες των συμμαθητών τους από άλλες χώρες, όπως προκύπτει από το τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA, που πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια υπό την αιγίδα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ).

Σύμφωνα με την έκθεση που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας, οι 15χρονοι Έλληνες κατέλαβαν την 43η θέση ανάμεσα σε 72 χώρες, στις τρεις βασικές κατηγορίες αξιολόγησης, που είναι οι επιστήμες, η κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά, ενώ οι επιδόσεις τους εμφανίζουν κάμψη και σε σχέση με τις ελληνικές επιδόσεις των προηγούμενων χρόνων. Ειδικότερα, η χώρα μας έλαβε 455 βαθμούς στις επιστήμες (-6 σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα), 467 στην κατανόηση κειμένου (-8) και 454 στα μαθηματικά (+1).

Οι μαθητές της Σιγκαπούρης αναδείχθηκαν οι καλύτεροι στον κόσμο, με περισσότερους από 550 βαθμούς, ενώ ακολουθούν οι μαθητές της Ιαπωνίας και της Εσθονίας. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η Ταϊβάν, η Φινλανδία, το Μακάο, ο Καναδάς, το Βιετνάμ, το Χονγκ Κονγκ και η Κίνα. Από τους Έλληνες μαθητές αποδεικνύονται καλύτεροι οι συμμαθητές τους από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Ιρλανδία το Βέλγιο, η Πολωνία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Αυστρία και η Ισπανία. Από την άλλη πλευρά, χειρότερες είναι οι επιδόσεις των μαθητών από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Κύπρο, καθώς και τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Και στις τρεις κατηγορίες, οι επιδόσεις των Ελλήνων 15χρονων είναι κάτω από τον μέσο όρο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ. Οι Έλληνες μαθητές εμφανίζονται επίσης να έχουν χαμηλές επαγγελματικές προσδοκίες από τις γνώσεις που προσφέρουν οι επιστήμες, αλλά και γενικότερα να μην έχουν κίνητρα για να μελετήσουν.

Η πτώση, πάντως, φαίνεται να είναι γενικότερη: «Ενώ η δαπάνη ανά μαθητή στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 20% από το 2006 στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόνο 12 από τις 72 χώρες είδαν τις επιδόσεις να βελτιώνονται αυτό το διάστημα» αναφέρεται στην έκθεση της PISA. Η παρατήρηση αυτή μάλιστα ισχύει τόσο για τις χώρες που πρώτευσαν, όπως είναι η Σιγκαπούρη, όσο και για εκείνες που «πάτωσαν» όπως είναι το Περού και η Κολομβία.

Διαβάστε αναλυτικά όλη την έκθεση EΔΩ

10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Καμία σχέση δεν έχει με τον κάθε λαό ξεχωριστά, παρα μόνο με το σύστημα παιδείας του. Μια φορά σ' ένα σχολείο του Εδιμβούργου είχαν βάλει θέμα αντίστοιχο μ' αυτά που βλέπουμε κάθε χρόνο στις πανελλήνιες(ούτε καν 3ο θέμα για τα ελληνικά δεδομένα). Όλοι οι μαθητές απέτυχαν και το σχολείο δέχτηκε παράπονα από τον σύλλογο γονέων για την δυσκολία της άσκησης. Αναλόγως τι έχουν συνηθίσει να βλέπουν οι μαθητές.
Μα εμεις δεν ειμασταν που χτιζαμε τους Παρθενωνες οταν οι αλλοι... Εμεις δεν ειμαστε ο εξυπνοτερος λαος του κοσμου; Εμεις δεν ειμαστε που δωσαμε τα φωτα της γνωσης στους αλλους; Τι; Μηπως τα δωσαμε και γι αυτο δεν τα χουμε πια; Ρε μπας και το τεστ ειναι μαπα; Μηπως ειναι στημενο; Στημενο ειναι, ρε σεις, θελουν να μας πληξουν στην παιδεία μας, διοτι ειμαστε δυσκολοκυβερνητοι και τσαμπουκαληδες!
Αναρωτιέμαι πώς θα φαινόταν στους μαθητες των χωρών που ήρθαν πρώτες, αν τους έλεγε κάποιος ότι σε μία χώρα οι μαθητές μπορούν να ξυπνήσουν ένα πρωί, να βάλουν λουκέτο στο σχολείο τους, να κάτσουν μέσα κάμποσες μέρες κάνοντας ο,τι γουστάρουν, χωρίς ΚΑΜΙΑ συνέπεια. Ότι μπορούν να πηγαίνουν στο μάθημα, κι αν δεν γουστάρουν να παρακολουθήσουν, και να μην αφήνουν ούτε τους άλλους να το κάνουν, όσες αποβολές κι αν φάνε, στο τέλος προβιβάζονται ή αποφοιτούν κανονικά. Ότι μπορούν να έχουν σε πραγματικούς βαθμούς το απόλυτο μηδέν σε γραπτά & προφορικά γιατί δεν φέρνουν ούτε καν το βιβλίο στο μάθημα για τα προσχήματα, και να περνάνε τις τάξεις κανονικά. Ότι αν κάποιος , είτε Διευθυντής/ρια, είτε διδάσκων/ουσα πάει να λειτουργήσει έστω και κατά προσέγγιση αξιοκρατικά είτε πειθαρχικά είτε βαθμολογικά, το λιγότερο θα είναι να γίνει ο τρελός (ή ο κακος) του χωριού, και από μερικούς γονείς θα απειληθεί να φάει και ξύλο (true story). Δεν είναι κάτι απρόσωπο και αόριστο το εκπαιδευτικό σύστημα - όσες αναπροσαρμογές κι αν του κάνουν, αντικατοπτρίζει την κοινωνία. /end of rant
Πόσο το χάρηκα που το ελλαδιστάν πάτωσε διεθνώς σε όλα..Όσο και να προσπαθείτε να εξυψώσετε τα τριτοκοσμικά βαλκάνια, θα ζείτε μέσα σε μία ωραία ουτοπία...;-)Και αυτό κακομοίρηδες, ΜΗΝ το πασάρατε πίσω στους άλλους λαούς...;-)
Μα ήταν κυβερνητικός στόχος νομίζω ο εξισωτισμός προς τα κάτω. Οι αρμόδιοι υπουργοί το έχουν δηλώσει πολλάκις. Άλλη μια υπόσχεση που τήρησε η ΠΦΑ.btw, Η Κούβα που είναι; Ακούω συντρόφους να λένε πως έχει το καλύτερο σύστημα παιδείας στον κόσμο! Μάλλον είναι εκτός ανταγωνισμού..