Τις αρνητικές επιπτώσεις στα καταστήματα μαζικής εστίασης, εξαιτίας της ύφεσης, της οικονομικής δυσπραγίας των ελληνικών νοικοκυριών, αλλά και της αύξησης του ΦΠΑ στο 23%, καταγράφει μελέτη της Hellastat (Ελληνική Εταιρεία Στατιστικών & Οικονομικών Πληροφοριών).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων μαζικής εστίασης παρουσίασε πτώση το 2011, με τις πιτσαρίες να βρίσκονται στην κορυφή της «λίστας». Ο συγκεκριμένος τομέας υπέστη απώλειες της τάξης του 30%, ενώ ακολουθούν τα σουβλατζίδικα με πτώση 28%, τα fast food με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Hellastat, το 2012 η απασχόληση στον κλάδο μειώθηκε κατά 20%.
Κάτω από αυτές τις αρνητικές συνθήκες, αναφέρεται στη μελέτη, οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας πολιτικές, όπως για παράδειγμα τα «happy hours», χαμηλότερες χρεώσεις για on-line παραγγελίες, προσφορές σε είδος (π.χ. δωρεάν αναψυκτικό για κάθε pizza ή δωρεάν καφές με κάθε τυρόπιτα) κ.ά.
Όσον αφορά στις επιχειρηματικές εξελίξεις του κλάδου για το 2011, στη μελέτη της Hellastat επισημαίνεται ότι η μητρική McDolanld΄s, πούλησε τα 19 εταιρικά καταστήματα που διέθετε στην Ελλάδα στη Premier Capital, ενώ η αλυσίδα καταστημάτων Applebee's διέκοψε την λειτουργία των καταστημάτων της στην Ελλάδα, λόγω σημαντικών ζημιών και αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών υποχρεώσεων. Υπενθυμίζεται πως οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης ζητούν τη μείωση του ΦΠΑ προκειμένου να τονωθεί η αγορά.
σχόλια