Δεν θα μας τρελάνει εμάς η γραφειοκρατία - θα την τρελάνουμε εμείς. Δίνουμε βήμα σε καταγγελίες, αρκεί να γίνονται επώνυμα (άσχετα του αν δημοσιοποιούμε τα στοιχεία σας ή όχι, αυτό εσείς το επιλέγετε).
Ο Γιώργος Γκέτσης θέλει να μοιραστεί μερικές σκέψεις του (τις έστειλε όχι μόνο στη διοίκηση του ΙΚΑ και το υπουργείο Υγείας, αλλά και στο Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης):
Τις προηγούμενες μέρες, λόγω ασθένειας αναγκάστηκα να επισκεφτώ το ΙΚΑ υποκατάστημα Νέας Ιωνίας Αττικής, τις διοικητικές υπηρεσίες.
Η κατάσταση τραγική, ουρές, ταλαιπωρία στο ΜΗΤΡΩΟ και δευτερευόντως στις ΠΑΡΟΧΕΣ.
Τι λύση έχουν βρει οι ασφαλισμένοι;
Πάνε από τις 5 η ώρα το πρωί έξω από το υποκατάστημα, ο πρώτος γράφει σε ένα χαρτί τα ονόματα των προσερχόμενων και κατά τις 8 ή ώρα που ανοίγει το υποκατάστημα, ο υπάλληλος, παίρνει την κατάσταση, πηγαίνει στο μηχάνημα που βγάζει τους αριθμούς προτεραιότητας, και μοιράζει τους αριθμούς με βάση τη λίστα. Στις 8 η ώρα σχεδόν όλα τα πολύτιμα «χαρτάκια» έχουν δοθεί.
Κακό; Καλό; Το θέμα είναι πως ο κόσμος βρήκε ένα τρόπο να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα.
Γιατί προφανώς η διοίκηση του υποκαταστήματος δεν ασχολείται με το θέμα της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων. Εκτός από μια αφίσα στο δεύτερο όροφο, που λέει κάτι του στυλ «Ασφαλισμένε, δεν φταίμε εμείς για την ταλαιπωρία σου, φταίει το κράτος, ο Τσίπρας, η Τρόικα, η Μέρκελ, οι Αμερικάνοι, οι τζιχαντιστές κλπ, - αλλά όχι εμείς».
Αποφάσισα να κάνω κάτι. Πήγα λοιπόν στη προϊσταμένη και ζήτησα ένα χαρτί να κάνω γραπτά παράπονα και να μου δώσουν γραπτές απαντήσεις. Δίπλα στη προϊσταμένη ήταν ένας κύριος που ενώ εγώ απευθυνόμουν στη προϊσταμένη απαντούσε αυτός, χωρίς να μπει στο κόπο να συστηθεί. Προφανώς θα είναι κάποιος ανώτερος υπάλληλος. Μου είπε λοιπόν ο κύριος: «Γιατί, δεν έχετε πάει σε άλλη δημόσια υπηρεσία;» εννοώντας ότι παντού τα ίδια χάλια είναι.
«Δεν με νοιάζει τι γίνεται αλλού» του απαντώ , «ρωτάω αν σας έχει απασχολήσει το θέμα της ταλαιπωρίας μας, αν έχετε
σκεφτεί κάποια λύση, αν έχετε κάνει κάποια ενέργεια και τι έχει γίνει». Με κοιτάει ενοχλημένος. «Εσύ έχεις κάποια λύση;» «Πολλές» του απαντώ, «το ερώτημα είναι αν εσείς έχετε σκεφτεί καμία». «Δεν έχουμε αρκετούς υπαλλήλους» μου απαντά και εκεί τελειώνει η συζήτηση.
Καταθέτω λοιπόν το γραπτό αίτημα με αριθμό πρωτοκόλλου 8946 και ημερομηνία 27 Ιουλίου 2017
Τι ρωτώ λοιπόν τη διοίκηση του υποκαταστήματος;
Αν τους νοιάζει που εμείς οι ασφαλισμένοι ταλαιπωρούμαστε,
Αν απασχολούν το μυαλό τους να βρουν λύση
Αν βρήκαν καμία
Αν προχώρησε η λύση που σκέφτηκαν
Αν όχι γιατί.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η παραίτηση. Όταν λες, δεν γίνεται τίποτα, παντού χάλια είναι , δεν μπορώ να κάνω κάτι.
Και η παραίτηση προϋποθέτει προσπάθεια: προσπάθησα να λύσω το πρόβλημα, δεν τα κατάφερα, κουράστηκα και παραιτήθηκα, δεν προσπαθώ άλλο.
Εδώ το θέμα μας είναι ότι δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια, από αυτούς που πληρώνονται να βρίσκουν λύσεις.
Πρέπει να παραδεχτώ ότι είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε μια πολική αρκούδα τι είναι καύσωνας, άλλο μέσα από το γκισέ και άλλο από έξω.
Μια ιδιωτική εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες υγείας που είχα πάει πριν δυο μέρες να δώσω αίμα, αντιμετωπίζει το θέμα της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων, ξεκινώντας τη δουλειά στις 06.00 η ώρα τελειώνοντας στις 22.00 το βράδυ, με βάρδιες εννοείται.
Πρώτη σκέψη: δεν μπορεί λοιπόν και το υποκατάστημα του ΙΚΑ να βάλει δυο υπαλλήλους να δουλεύουν και απόγευμα , ίσως για κάποιες εβδομάδες το χρόνο που ξέρουν από εμπειρία ότι υπάρχει πολύ δουλειά στο ΜΗΤΡΩΟ; Κάτι τέτοιο γίνονταν με το δωροαδειαόσημο των οικοδόμων αν θυμάμαι καλά.
Δεύτερη σκέψη: για κάποιες χρονικές περιόδους το ΜΗΤΡΩΟ να δουλεύει από τις 06.00 η ώρα έως τις 18.00;
Τρίτη σκέψη: ρωτήστε τους ασφαλισμένους, διανείμετε ερωτηματολόγια , καλέστε τους να δώσουν απαντήσεις
Τέταρτη σκέψη: κάντε συνέλευση ο σύλλογος εργαζομένων τους ΙΚΑ και συζητήστε όχι μόνο για το ποιος φταίει ,αλλά και τι μπορείτε να κάνετε εσείς.
Πέμπτη σκέψη: καλέστε τον υπεύθυνο της ιδιωτικής εταιρίας να σας δώσει συμβουλές, για να μάθετε να σέβεστε τους ασφαλισμένους.
Έκτη σκέψη: μήπως αφού η γνωμάτευση για την αναρρωτική άδεια δακτυλογραφείται από το γιατρό , να στέλνετε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο ΙΚΑ και το Ι ΚΑ να ζητεί από τον ασφαλισμένο να στείλει μέσω mail τα απαιτούμενα έγγραφα, ή να τα στείλει ο εργοδότης με mail , ώστε να μη χρειάζεται ο ασφαλισμένος να στηθεί μπροστά από το γκισέ του ΙΚΑ;
Εσείς από τη θέση σας μπορείτε να κάνετε κάτι;
Και όχι απλώς να κοιτάτε καθώς εμείς ταλαιπωρούμαστε;
Ευχαριστώ για το χρόνο σας
Γιώργος Γκέτσης
σχόλια