Fatima Ηajji: Η βασίλισσα του uplifting techno μιλάει στο LIFO.gr

Fatima Ηajji: Η βασίλισσα του uplifting techno μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
Προσωπικά, επιλέγω τη μουσική που εγώ θα ήθελα να ακούσω σ' ένα πάρτι και τελικά υπάρχουν κι άλλοι που συμμερίζονται το γούστο μου.
1

Το πρώτο που μαθαίνεις για τη Fatima είναι ότι έχει τρελούς θαυμαστές που την ακολουθούν παντού, έχουν φτιάξει fan clubs και της δείχνουν απίστευτη αγάπη και σεβασμό με κάθε ευκαιρία. Το δεύτερο που παρατηρείς είναι η ενέργειά της: όταν παίζει μουσική, πραγματικά τα δίνει όλα. Το τρίτο είναι ότι δεν φοβάται να δοκιμάσει νέα πράγματα και της αρέσει να εξελίσσεται, χωρίς να την κρατά πίσω η ανασφάλεια ότι μπορεί να δυσαρεστήσει το κοινό της. Η μικροσκοπική Ισπανίδα που μεταμορφώνεται σε μια τεράστια προσωπικότητα όταν τη βάζεις πίσω από τα decks μετράει 20 χρόνια στον χώρο και πλέον απολαμβάνει τους καρπούς των κόπων της. Με σταθερή παρουσία στα μεγαλύτερα φεστιβάλ και στα καλύτερα κλαμπ παγκοσμίως, «βαράει» αλύπητα, πολύ απλά γιατί μπορεί. «Δεν μας άφησε να πάρουμε ούτε μια ανάσα, μας πέθανε!» μου λέει φίλος που την άκουσε στο Awakenings φέτος το καλοκαίρι. Η βασίλισσα του hard techno, που λατρεύει τη φύση και τα ζώα, μπορεί να ρίχνει σιγά-σιγά τα bpms της, όμως δείχνει έτοιμη να περάσει την τέχνη της στο επόμενο και πολλά υποσχόμενο στάδιο.


— Διαβάζω το βιογραφικό σου και ξεχωρίζω το «γεννήθηκε με ηλεκτρισμό και φοβερή ώθηση να κυλάει στις φλέβες της».

Μεγάλωσα με δύο μεγαλύτερα αδέρφια, αγόρια και τα δύο, και, όπως καταλαβαίνεις, γινόταν χαμός από τους καβγάδες στο σπίτι (γελάει). Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που έγινα πιο δυνατή. Συγχρόνως, εκείνοι ήταν αυτοί που μου γνώρισαν την techno, όταν ήμουν πολύ μικρή. Έκλεβα τις κασέτες τους για να τις ακούω μόνη μου στο σπίτι αλλά και όταν πήγαινα να βοηθήσω τη μαμά μου στo παντοπωλείο της. Λίγα χρόνια μετά ξεκίνησα να παίζω μουσική.


— Αναδείχτηκες στον χώρο σε πολύ μικρή ηλικία. Πώς ήταν η διαδρομή μέχρι την αναγνώριση;

Είμαι πολύ ευγνώμων που κάνω αυτό που αγαπώ εδώ και 20 χρόνια. Ο καθένας ακολουθεί διαφορετική διαδρομή μέχρι να φτάσει στην αναγνώριση. Η δική μου, όπως και άλλων, βασίστηκε αποκλειστικά στη σκληρή δουλειά. Πέρασα αμέτρητες ώρες ακούγοντας μουσική, φτιάχνοντας μουσική στο στούντιο, προσπαθώντας να βελτιωθώ. Όλα αυτά, μαζί με το ότι περνούσα τέλεια κάνοντάς τα, με έφεραν μέχρι εδώ.

Νομίζω πως οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να νιώθουν ότι είναι μοναδικοί στη Γη. Έτσι θα πάψει πια να έχει τόση σημασία το χρώμα του δέρματος ή η καταγωγή μας. Συμβιώνουμε σ' αυτό τον πλανήτη και πρέπει να εξελιχθούμε για το καλό του και το καλό όλων μας. 


— Είσαι μια εμφανίσιμη κοπέλα σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο. Τελικά, σε βοήθησε ή όχι αυτό το γεγονός;

Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοφρόνηση, αλλά έχε στο μυαλό σου πως το make up κάνει θαύματα! (γελάει). Γνώμη μου είναι πως οι άνθρωποι που τους αρέσει η techno διαλέγουν να πληρώσουν ένα εισιτήριο για να ακούσουν κάποιον καλλιτέχνη, βασίζοντας την επιλογή τους στον ήχο, την ενέργειά του, την ατμόσφαιρα που δημιουργεί και, αν μείνουν ικανοποιημένοι, λογικά, θα θέλουν να το επαναλάβουν αρκετές φορές. Προσωπικά, επιλέγω τη μουσική που εγώ θα ήθελα να ακούσω σ' ένα πάρτι και τελικά υπάρχουν κι άλλοι που συμμερίζονται το γούστο μου. Τώρα, αν σε εκτιμούν ως ένα όμορφο πρόσωπο, μπορεί αυτό να προκαλέσει το ενδιαφέρον κάποιων στην αρχή και να μοιάζει με προσόν, όμως την ίδια στιγμή κάποιοι άλλοι θα σε κρίνουν και θα υπεραναλύσουν τα λάθη σου ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Άρα, δεν είμαι και πολύ σίγουρη πως αυτός είναι ο σωστός τρόπος. Αν θέλεις να σου καταθέσω τη δική μου εμπειρία, προσπάθησα από την πρώτη στιγμή να εκπαιδευτώ και να βελτιώσω τις ικανότητές μου, έκανα πολύ αυστηρές μουσικές επιλογές και προσπαθούσα συνεχώς να μαθαίνω καινούργια πράγματα, τόσο ως DJ αλλά και ως παραγωγός.

Fatima Ηajji: Η βασίλισσα του uplifting techno μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
Η μουσική είναι η ζωή μου, τη νιώθω βαθιά μέσα μου κι έτσι μου είναι πολύ εύκολο να τα «σπάω» όταν παίζω.


— Παρακολουθείς τo debate, που είναι πιο «καυτό» από ποτέ, για τη θέση των γυναικών στη χορευτική μουσική; Ποια είναι η γνώμη σου;

Το debate υπάρχει και είναι καυτό σε όλους τους τομείς. Η ηλεκτρονική μουσική σκηνή είναι μία αντανάκλαση αυτού που συμβαίνει παγκοσμίως. Σε κάποιους χώρους η εξέλιξη έρχεται με αργούς ρυθμούς, σε άλλους κάπως πιο γρήγορα. Στη δική μας σκηνή καθημερινά εμφανίζονται νέα, πολύ καλά ονόματα, πιο πολλές γυναίκες από ποτέ, άρα θέλω να πιστεύω πως όλα, πλέον, είναι θέμα χρόνου.


— Κάθε φορά που σε βλέπω να παίζεις είσαι υπερ-χαρούμενη, πηδάς κυριολεκτικά πάνω-κάτω συνεχώς και αναρωτιέμαι από πού αντλείς όλη αυτή την ενέργεια!

Η μουσική είναι η ζωή μου, τη νιώθω βαθιά μέσα μου κι έτσι μου είναι πολύ εύκολο να τα «σπάω» όταν παίζω. Υπάρχουν, βέβαια, και οι κακές στιγμές, μέρες που είμαι άρρωστη ή που πονάω, αλλά ακόμα και τότε κάτι μέσα μου με κάνει να συνεχίζω και όσο παίζει η μουσική και χορεύει ο κόσμος γίνεται κάτι μαγικό. Φυσικά, αμέσως μετά πρέπει να πας κατευθείαν στο κρεβάτι! (γελάει)

— Έχεις εξελιχθεί πολύ στον ήχο σου. Η βασίλισσα του hard techno πρόσφατα έριξε τα bpms της, μια αλλαγή που «βγήκε» και στις παραγωγές της. Είσαι έτοιμη να κινηθείς σε μια άλλη κατεύθυνση;

Πάντα κάνω αυτό που με ευχαριστεί κι αυτό που με εκφράζει την κάθε στιγμή, είναι ο μόνος τρόπος για να είμαι ευτυχισμένη. Ξεκίνησα το 2000 παίζοντας hardgroove γύρω στα 140 bpms, αφού όλα τα δισκάκια που αγόραζα εκείνη τη δεκαετία ήταν kicking techno. Μετά άρχισα να συνδυάζω την πιο σκληρή πλευρά της techno με hard techno γύρω στα 147 bpms κι ακόμα τον λατρεύω αυτό τον ήχο. Πριν από λίγα χρόνια εξαφανίστηκε ο ήχος του hardgroove και οι hard techno ήχοι και παραγωγοί έγιναν πάρα πολύ σκληροί και γρήγοροι ‒έφταναν τα 160 bpms και περισσότερα‒ για να μπορώ να εντάξω κομμάτια στα sets μου. Κάθε μήνα, λοιπόν, λιγόστευε η μουσική που μπορούσα να επιλέξω κι ένιωσα ότι κολλούσα, έφτανα σε αδιέξοδο. Έτσι, ξεκίνησα να παίζω techno μετά από τρία χρόνια που έψαχνα μουσική σαν τρελή... Η αλήθεια είναι πως άρχισα να περνάω πολύ καλύτερα ακούγοντας νέους ήχους και μιξάροντάς τους απ' ό,τι παίζοντας κομμάτια που λάτρευα μεν, τα οποία όμως έπαιζα συνεχώς για τρία χρόνια, μη βρίσκοντας καινούργια για να γεμίσω τα sets μου. Το κομβικό σημείο για μένα ήταν όταν ανακάλυψα φοβερά techno κομμάτια με απίστευτο μπάσο που μου επέτρεψαν να διατηρήσω την ενέργεια που μου αρέσει, αποδεικνύοντας έμπρακτα πως η ταχύτητα των bpms δεν παίζει και τόσο ρόλο.

 

— Μίλησέ μου για την εταιρεία σου, τη Silver M.

Το όνομα είναι μια ωδή στο φεγγάρι, στα ανείπωτα πράγματα που γίνονται τη νύχτα –που αφορούν τους λάτρεις της ηλεκτρονικής μουσικής‒ αλλά και στη δύναμη που ασκεί το φεγγάρι στη φύση, στα ζώα (ναι, είμαστε ζώα κι εμείς), στη θάλασσα, στα φυτά και σε όλους τους κύκλους της ζωής. Επίσης, είναι ένα θηλυκό σύμβολο και με εκφράζει ως γυναίκα. Ναι, είμαι γυναίκα ΚΑΙ DJ (γελάει). Για μένα το φεγγάρι είναι το απόλυτο σύμβολο που μπορεί να εκφράσει τη μαγεία που κρύβεται στη ζωή και το ασημί είναι το αγαπημένο μου χρώμα. Η μουσική που θέλω να κυκλοφορώ είναι techno με τη σωστή δόση μπάσου που σε οδηγεί αμέσως στο dancefloor: πολύ εύκολο να την περιγράψεις, πολύ δύσκολο να τη βρεις.


— Δισκογραφική, παραγωγές, gigs, τα δικά σου πάρτι... Πώς τα βγάζεις πέρα;

Δουλειά, δουλειά και δουλειά. Μάλλον είμαι εθισμένη, αλλά το λατρεύω! Υπάρχουν τόσο πολλά που πρέπει να κάνω καθημερινά κι ενώ θα μπορούσα εύκολα να πω «σταμάτα, πάρε μια ανάσα και ξεκουράσου», δεν το κάνω ποτέ. Επίσης, είμαι ευγνώμων για την ομάδα που έχω δίπλα μου. Με βοηθούν όλοι απίστευτα κι έτσι τα βγάζω πέρα.


— Είσαι Ισπανίδα με αραβικές ρίζες. Μια δύσκολη «ταυτότητα» στη χώρα σου, μετά τα γεγονότα στη Βαρκελώνη.

Είμαι Ισπανίδα, ο πατέρας μου γεννήθηκε στο Μαρόκο και ζει στην Ευρώπη από τα 17 του. Όλα αυτά είναι τόσο δυσάρεστα! Με επηρέασε πολύ αυτό που έγινε στη Βαρκελώνη, τόσο κοντά στην πόλη όπου ζω. Μετά, κοιτάω και βλέπω πως πλέον αυτά τα δυσάρεστα γεγονότα συμβαίνουν παντού στον κόσμο. Νομίζω πως οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να νιώθουν ότι είναι μοναδικοί στη Γη. Έτσι θα πάψει πια να έχει τόση σημασία το χρώμα του δέρματος ή η καταγωγή μας. Συμβιώνουμε σ' αυτό τον πλανήτη και πρέπει να εξελιχθούμε για το καλό του και το καλό όλων μας.


— Με τι θα ασχοληθείς τους επόμενους μήνες;

Ακόμα «κουνιέμαι» μετά από μια πολύ πετυχημένη καλοκαιρινή παρουσία της Silver M στο Eden, στην Ίμπιζα. Ο Οκτώβριος έχει στο πρόγραμμα αρκετά πάρτι σε Ισπανία, Γερμανία και Ολλανδία. Θα επιστρέψω στο Άμστερνταμ για δύο τεράστια πάρτι στο πλαίσιο του ADE (Amsterdam Dance Event). Η βασική μου ασχολία θα είναι να συνεχίσω να δουλεύω αλλά και να μαθαίνω καινούργια πράγματα, το πιο τέλειο χαρακτηριστικό της μουσικής.

Fatima Ηajji: Η βασίλισσα του uplifting techno μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
Η ηλεκτρονική μουσική σκηνή είναι μία αντανάκλαση αυτού που συμβαίνει παγκοσμίως. Σε κάποιους χώρους η εξέλιξη έρχεται με αργούς ρυθμούς, σε άλλους κάπως πιο γρήγορα.
Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM