Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου καταργεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Αυτό προβλέπεται στο σχέδιο νόμου για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.
Ειδικότερα, στο σχέδιο νόμου ορίζεται πως καταργείται το προεδρικό διάταγμα 152/2013 (Α΄ 240), στο οποίο περιγράφεται ο τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Όπως επισημαίνει δημοσίευμα της Καθημερινής, το προεδρικό διάταγμα 152 δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα, υπό την πίεση των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.
Το υπουργείο Παιδείας σημειώνει σε ανακοίνωσή του πως το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου «αποτελεί τομή για την εκπαίδευση καθώς αλλάζει τον τρόπο υποστήριξης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου με την ίδρυση νέων δομών, την εισαγωγή στην εκπαιδευτική διαδικασία του συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης, τη θεσμοθέτηση αξιοκρατικού τρόπου επιλογής όλων ανεξαιρέτως των στελεχών εκπαίδευσης και της αξιολόγησης αυτών, καταργώντας το υπάρχον σύστημα αξιολόγησης (ΠΔ152/2013) και αντικαθιστώντας, μέσα από μια άλλη αντίληψη για τα εκπαιδευτικά ζητήματα, μεγάλο μέρος του ν.3848/2010».
«Οι νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου είναι αφενός σε επίπεδο Περιφέρειας όπου ιδρύεται ένας νέος θεσμός, τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, και αφετέρου σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης και τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία», προσθέτει.
Το σχέδιο νόμου περιγράφει το νέο σύστημα επιλογής των εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των περίπου 20.000 θέσεων στην πυραμίδα της εκπαιδευτικής διοίκησης και προβλέπει συνολικά 23 θέσεις ευθύνης στη διοικητική πυραμίδα.
Τα κριτήρια είναι α) η επιστημονική συγκρότηση, β) η διοικητική και διδακτική εμπειρία, γ) η διοικητική και εκπαιδευτική επάρκεια και δ) η προσωπικότητα και γενική συγκρότηση.
Επίσης, ένα νέο στοιχείο είναι ότι για την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θεσμοθετείται Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής.
Το Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη που ορίζονται με τους αναπληρωτές τους:
α) Ένα μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), ο οποίος ορίζεται με την απόφαση συγκρότησης ως πρόεδρος.
β) Τρία μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι.
γ) Έναν εκπρόσωπο του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.)
δ) Δύο εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι οποίοι ορίζονται από τον Υπουργό.
ε) Δύο ή τέσσερις αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών.
Ακόμη, στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι τα στελέχη εκπαίδευσης θα αξιολογούνται για τη θητεία τους από τα αρμόδια εποπτικά όργανα, τα οποία θα βαθμολογούν ως εξής:
- Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται τα άριστα στελέχη που έχουν σημειώσει κατά την περίοδο αξιολόγησης όλως εξαιρετική επίδοση. Ως όλως εξαιρετική επίδοση νοείται η υψηλού επιπέδου ικανότητα συντονισμού της υπηρεσίας για την επίτευξη συγκεκριμένων προδιαγεγραμμένων στόχων από τους οποίους προέκυψε σημαντικό όφελος. Για τη βαθμολογία με βαθμό από 90 και πάνω απαιτείται η παράθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών δεδομένων που τη στοιχειοθετούν.
- Με τους βαθμούς 75 έως 89 βαθμολογούνται από τους αξιολογητές όσοι θεωρούνται πολύ επαρκή στελέχη, τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους και να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα.
- Με τους βαθμούς 60 έως 74 τα επαρκή στελέχη.
- Με τους βαθμούς 50 έως 59 τα μερικώς επαρκή στελέχη.
- Με τους βαθμούς 40 έως 49 τα μέτρια στελέχη.
- Με τους βαθμούς 25 έως 39 τα ανεπαρκή στελέχη.
- Με τους βαθμούς 0 έως 24 τα ακατάλληλα για τη θέση στελέχη.
Βαθμολογία μικρότερη των 60 βαθμών πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία, τα οποία στοιχειοθετούν την ανεπαρκή διοίκηση της δομής, καθώς και την ανεπαρκή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Ο αξιολογούμενος έχει δικαίωμα να ασκήσει ένσταση στο αρμόδιο όργανο.
Μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ ολόκληρο το σχέδιο νόμου.
σχόλια