Μόλις διάβασα ένα από τα πιο αμφιλεγόμενη και προβοκατορικα άρθρα της χρονιάς, στο Βήμα.
Ο Γιάννης Πρετεντερης ξόδεψε δεξερωποσες λέξεις για να μας περιγράψει το πόσο κακός είναι ο συνδυασμός της νοοτροπίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου και του Ηλία Κασιδιαρη.
Η λέξη ´υπερβολή´ είναι πολυ λίγη για να περιγράψει τη σύγκριση.
Ακολουθεί το άρθρο του δημοσιογράφου.
Ζωή Κασιδιάρη
Κάτι παράξενο, απροσδιόριστο, ετερόκλητο και ταυτοχρόνως υποδόρια επικίνδυνο.
Είναι επικίνδυνο επειδή, σε αντίθεση με τα ερμαφρόδιτα πολιτικά χαρακτηριστικά του, διαθέτει μια συγκροτημένη μέθοδο και μια διαμορφωμένη αντίληψη που το καθιστούν ελκυστικό.
Ορισμένοι ίσως ισχυριστούν ότι τόσο η μέθοδος όσο και η αντίληψη κινούνται στα όρια της ψύχωσης και εμπίπτουν ενδεχομένως στην αρμοδιότητα της ψυχιατρικής επιστήμης. Αυτό όμως δεν τις καθιστά λιγότερο επικίνδυνες.
Διότι σε μια ήδη διαταραγμένη κοινωνία η διαταραχή δεν αποτελεί εμπόδιο. Ισα-ίσα. Λειτουργεί ενίοτε ως μηχανισμός ταύτισης και ως άσκηση γοητείας.
Η μέθοδος που ακολουθεί το ιδιόμορφο αυτό τέρας είναι ένα μείγμα ελέγχου και καταγγελίας. Μόνο που το τέρας υποδύεται ταυτοχρόνως και τον μηνυτή και τον δικαστή.
Κατά κανόνα έχει εκδώσει ετυμηγορία (κατά του «συστήματος» ή κατά συγκεκριμένων προσώπων…) συνοπτικά, απλουστευτικά και ισοπεδωτικά, χωρίς να ακούει την άλλη πλευρά.
Διότι το τέρας ακούει μόνο τον εαυτό του.
Η αντίληψη είναι ο κυνισμός. Μπορεί, ας πούμε, να υπερασπίζεσαι βιαστές ή να δέρνεις Πακιστανούς αλλά ταυτοχρόνως να ελέγχεις τη διαφθορά και τη διαπλοκή.
Στον εαυτό σου τα επιτρέπεις όλα. Στους άλλους υποψιάζεσαι τα πάντα. Για το τέρας «η Κόλαση είναι ο Αλλος».
Διότι το τέρας πιστεύει μόνο στον εαυτό του.
Θα αδικούσα την απήχησή του αν αναφερόμουν μόνο στη μέθοδο ή στην αντίληψη και αποσιωπούσα το στυλ.
Το στυλ είναι θρασύ, επιθετικό, αυστηρό, αγενές, άτεγκτο, μυώδες. Κατήγορος και μπράβος ταυτοχρόνως.
Δεν σηκώνει δεύτερη κουβέντα. Δεν κατανοεί τα εμπόδια που ορθώνουν μπροστά του όσοι δεν συμμερίζονται τις επιδιώξεις του.
Δεν αποδέχεται πλαίσια και κανόνες, πέρα απ' όσους υπηρετούν τους στόχους του.
Δεν ανέχεται τον αντίλογο. Δεν πιστεύει στον διάλογο. Δεν έχει όρια. Το ενδιαφέρει μόνο η καταδίκη (των άλλων). Και τελικά η επιβολή (η δική του).
Νομίζω ότι κάνουν μεγάλο λάθος όσοι το υποτιμούν. Οσοι το θεωρούν γραφικό, ανώδυνο, ακόμη και διασκεδαστικό.
Διότι η ωμή αλήθεια είναι ότι κανένα τέτοιο τέρας δεν θα υπήρχε αν δεν εξέφραζε πολλά μικρά τερατάκια που κυκλοφορούν ανάμεσά μας.
Είναι τα δημιουργήματα του παθολογικού προσχήματος κάποιων «έξω» εναντίον κάποιων «μέσα» και κάποιων «κάτω» εναντίον κάποιων «επάνω».
Κι από τη Ζωή ή τον Κασιδιάρη όλο και κάποιος γιατρός ή ψηφοφόρος μπορεί κάποια στιγμή να σε γλιτώσει.
Αλλά με τη Ζωή Κασιδιάρη τα πράγματα είναι πολύ πιο μπερδεμένα.
==============
Αυτό ήταν το άρθρο του Πρετεντέρη. Η σύγκριση νοοτροπιων δεν πρέπει να είναι ταμπού, αρκεί να μπορείς να ξεχωρίσεις το ότι ο ένας φέρεται ως εγκληματίας ενώ η άλλη υπερασπίζεται εγκληματίες.
Δεν έχω σε μεγάλη υπόληψη τη Ζωή Κωνσταντοπουλου. Εκτιμώ την επιμονή της, μισώ τις δικολαβιστικες τακτικές της.
Μου δίνει την εντύπωση πως όπως μοιάζει τώρα να υπερασπίζεται την αληθειά στην υπόθεση Λαγκαρντ, με την ίδια ευκολία και το ιδιο παθος θα έλεγε και τα αντίθετα αν στη θέση του Βενιζέλου και του Παπακωνσταντίνου ήταν αύριο κάποιος του κόμματος της.
Μια κλασική καπατσα δικηγορος δηλαδή, που νοιάζεται για την αλήθεια ΜΟΝΟ όταν την συμφέρει. Κάτι που στην πολιτική της χώρας υπήρχε και δυστυχώς θα υπάρχει για πάντα.
Nαι, δεν χρειάζεται να αγιοποιείται όποιος συγκρίνεται με τον -πραγματικά χειρότερο όλων- Κασιδιάρη.
Από κει και πέρα, αδυνάτω να κατανοήσω το πως ο Πρετεντερης θεωρεί Τόσο Επικίνδυνη την φαινομενικά γενναία αλλά πιθανώς παλαιοκομματική -άντε και εκνευριστική- νοοτροπία της Ζωής.
Και πως άραγε τη συνδέει με την πρωτοφανή για την ελληνική πολιτική σκηνή νοοτροπία του Κασιδιαρη; Και γιατι είναι ο συνδυασμός των δυο τους μια βόμβα μολοτωφ;
Μπορούμε να υπομεινουμε μια κουραστικη δικηγόρο που απαιτεί απαντήσεις. Ακόμα κι αν μας εκνευριζει, ακόμα κι αν αυτοπροβαλλεται για δικούς της σκοπούς. Δεν είναι αυτή ο κίνδυνος για τη Δημοκρατία.
Απορώ: ο κύριος Πρετεντερης δεν το καταλαβαίνει αυτό, ή κάνει ότι δεν το καταλαβαίνει;
σχόλια