Μήνυση για προσβολή του θρησκεύματος και διασπορά ψευδών ειδήσεων κατέθεσε ένας Κρητικός, με αφορμή δημοσιεύματα για το Άγιο Φως και τις μαρτυρίες ότι αγιοταφίτες ανάβουν κάθε Πάσχα τη φλόγα με κοινό αναπτήρα.
Η μήνυση του μηχανικού από τα Χανιά, έρχεται στον απόηχο των μαρτυρίων που περιλαμβάνονται στο υπό συγγραφή βιβλίο του δημοσιογράφου Δημήτρη Αλικάκου, όπου καταρρίπτεται η θεωρία του υποτιθέμενου «θαύματος» στην αφή του Αγίου Φωτός.
Η μήνυση που κατατέθηκε στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου, με αίτημα τη διερεύνηση και τον καταλογισμό ποινικών ευθυνών για τα προαναφερθέντα αδικήματα.
Στο βιβλίο περιέχονται μαρτυρίες αγιοταφιτών που προκάλεσαν σάλο και ποικίλες αντιδράσεις.
Ενδεικτική είναι η ομολογία του ίδιου του σκευοφύλακα του Πανάγιου Τάφου, Ισίδωρου, που παραδέχεται ότι ανάβει το «Άγιο Φως» με αναπτήρα.
«Ακούστε. Το καντήλι μπαίνει σβηστό από μένα, όλος ο κόσμος το βλέπει μέσα από την τηλεόρασή του. Όμως όταν ο Πατριάρχης εισέρχεται στον Πανάγιο Τάφο το βρίσκει αναμμένο (...) Εγώ το ανάβω (...) Με έναν αναπτήρα, τι άλλο;».
Εξίσου σημαντική αναφορά είναι αυτή που γίνεται από πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο Γ', ο οποίος λέει χαρακτηριστικά στον ερευνητή:
- Πρόσφατα παρατήρησα ότι αλλάξατε το κείμενο περί της τελετής του Αγίου Φωτός στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου και στη θέση του μπήκε ένα άλλο, που δεν κάνει πουθενά λόγο για «θαύμα».
- Ναι, αυτό το κείμενο δεν έπρεπε να είναι εκεί, δεν γνωρίζω πώς μπήκε.
– Ναι, αλλά το νέο κείμενο δεν μιλάει για θαύμα.
– Μα το Πατριαρχείο δεν μιλάει για θαύμα! Η λέξη προέρχεται από το «θαυμάζω». Τι σχέση μπορεί να έχει με μια ιερή τελετή;
Στη μήνυσή του, ο μηχανικός αναφέρει πως θεωρεί υποχρέωσή του να καταγγείλει «αυτές τις ενέργειες, αφού αποτελούν προσβολή για την ορθοδοξία, της θρησκείας που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ελληνικό λαό και τον πολιτισμό μας».
Χαρακτηρίζει μάλιστα τις μαρτυρίες αυτές «απάτη».
σχόλια