Ο Παππάς επιχορηγεί με 630.000€ την ταινία του Γαβρά για τη διαπραγμάτευση "Adults In Α Room"

Ο Παππάς επιχορηγεί με 630.000€ την ταινία του Γαβρά για τη διαπραγμάτευση "Adults In Α Room" Facebook Twitter
EUROKINISSI
16

Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς υπέγραψε επιχορήγηση ύψους 630.000 ευρώ για την τελευταία ταινία του Κώστα Γαβρά, Adults In A Room, με αντικείμενο τη διαπραγμάτευση του 2015 με τους δανειστές. 

Πρόκειται για την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Γιάνη Βαρουφάκη για τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με τους θεσμούς δανειστές, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015.

Με απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (αρ. πρωτ. 4873/28-03-2019), εγκρίθηκε η υπαγωγή του «επενδυτικού σχεδίου» της κινηματογραφικής ταινίας μυθοπλασίας της VIEW MASTER FILMS Α.Ε, στο σχέδιο οικονομικής ενίσχυσης.

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 1,8 εκατομμύρια ευρώ, (1.798.747€) και το ποσό της επιχορήγησης θα καλύψει το 35% του μπάτζετ που μεταφράζεται σε 629.561,45 ευρώ.

Αναλυτικά η απόφαση που έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια:

Θέμα: Υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου με τον τίτλο «ADULTS IN A ROOM» (κινηματογραφική ταινία μυθοπλασίας), του Φορέα Επενδυτικού Σχεδίου με την επωνυμία «VIEW MASTER FILMS Α.Ε.» στο καθεστώς ενίσχυσης του Δ ́ Κεφαλαίου του ν. 4487/2017 (Α ́116).
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Με την αρ. πρωτ. 4873/28-03-2019 απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (παρ. 3 άρθρο 29 του ν.4487/2017), εγκρίθηκε η υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου με τον τίτλο «ADULTS IN A ROOM» (κινηματογραφική ταινία μυθοπλασίας) του Φορέα Επενδυτικού Σχεδίου με την επωνυμία «VIEW MASTER FILMS Α.Ε.»» στις διατάξεις του Δ ́ κεφαλαίου του νόμου 4487/2017 (Α' 116), για την ενίσχυση του ανωτέρω επενδυτικού σχεδίου, με το κίνητρο της επιχορήγησης, σύμφωνα με το αρ. 58/6-3-2019 Πρακτικό της Επιτροπής Ελέγχου Νομιμότητας και Αξιολόγησης της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4487/2017 (Α ́116).
Το ως άνω επενδυτικό σχέδιο αποτελεί αυτοτελές οπτικοακουστικό έργο κατά τα αναφερόμενα στο άρθρο 20 παρ. 2 ή/και 3 του ν.4487/2017 και συγκεκριμένα πρόκειται για κινηματογραφική ταινία η οποία εμπίπτει στον κωδικό αριθμό δραστηριότητας 59.11 σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 και 2 της υπ' αριθμ. 923/2018 ΚΥΑ (Β ́1138).
Δικαιούχος της ενίσχυσης είναι η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «VIEW MASTER FILMS Α.Ε.».
Το υποβληθέν επενδυτικό σχέδιο πληροί τα πολιτιστικά κριτήρια όπως ορίζονται στον Πίνακα Α του Παραρτήματος 3 της υπ' αρ. 923/2018 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1138 Β') έχοντας συγκεντρώσει γενική συνολική βαθμολογία 39 βαθμούς, με προβλεπόμενη αναγκαία ελάχιστη συνολική βαθμολογία τους 20 βαθμούς.
O προϋπολογισμός των επιλέξιμων δαπανών ανέρχεται στο ποσό του ενός εκατομμυρίου επτακοσίων ενενήντα οκτώ χιλιάδων επτακοσίων σαράντα επτά ευρώ (1.798.747,00 €).
Το ποσό της επιχορήγησης ανέρχεται στο 35% του προϋπολογισμού των επιλέξιμων δαπανών, ήτοι στο ποσό των εξακοσίων είκοσι εννέα χιλιάδων πεντακοσίων εξήντα ένα ευρώ και σαράντα πέντε λεπτών (629.561,45 €).
Το ποσό της επιχορήγησης θα καθορισθεί επακριβώς μετά την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και την ολοκλήρωση του ελέγχου ολοκλήρωσης υλοποίησης και τον έλεγχο του επενδυτικού σχεδίου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 30 του ν. 4487/2017, σε συνδυασμό με τα αναφερόμενα στο άρθρο 11 της υπ' αρ. 923/2018 ΚΥΑ (Β ́ 1138).
Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του ν. 4487/2017 (Α ́116) και της υπ' αριθμ. 923/2018 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β ́1138), όπως ισχύουν.
Ημερομηνία γνωμοδότησης της Επιτροπής: 6-3-2019.
Η Περίληψη αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως [παρ.2 άρθρο 37 του ν. 4487/2017 (Α' 116)]

Ο Παππάς επιχορηγεί με 630.000€ την ταινία του Γαβρά για τη διαπραγμάτευση "Adults In Α Room" Facebook Twitter
Ο Παππάς επιχορηγεί με 630.000€ την ταινία του Γαβρά για τη διαπραγμάτευση "Adults In Α Room" Facebook Twitter
Ελλάδα
16

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΥΔΑΠ για τα λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται λόγω των 7.000 παράνομων συνδέσεων

Ελλάδα / ΕΥΔΑΠ για λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο υπερφορτώνεται λόγω 7.000 παράνομων συνδέσεων

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται το πρόβλημα και το αποδίδει στις παράνομες συνδέσεις στο δίκτυο, για τις οποίες, όπως τόνισε, λαμβάνονται μέτρα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Γιαννης κερναει , Γιαννης πινει.Ο Βαρουφακης ο Αλεξης κ τα αλλα παιδια.Το ολον βαθυ ΠΑΣΟΚ με ολιγην απο ριζοσπαστικη αριστερα, τα νταουλια,ο διχασμος.BORING.
Η τελευταία ταινία του Γαβρά το 2002 έκοψε μόλις 95.000$ στο us box office.Η πιο πετυχημένη του ίσως, το Amen δεν πρέπει να έκοψε ούτε καν 500.000$ συνολικά σε Ευρώπη και Αμερική.Και τώρα επιδοτεί η χρεοκοπημένη Ελλάδα 630.000 € έναν σκηνοθέτη που, κακα τα ψέματα το απόγειο του ήταν όταν ο Παππάς ακόμη πήγαινε δημοτικό.Φαντάζομαι μετά από αυτόν τον μποναμά εξασφαλίζει ο δε Γαβράς ότι δεν θα μπει μέσα το "πόνημα" του που είναι και 5 χρόνια αργότερα από όταν ήταν επίκαιρό και πουλούσε το Grexit ως θέμα.Ο δε Τσίπρας εξασφαλίζει πιθανότατα μια αγιογραφία. Μακάρι να διαψευσθώ και η ταινία να είναι αντικειμενική και αριστούργημα.Θα προτιμούσα όμως τα χρήματα μας του δημοσίου να επενδύονται με βάση λογικά επιχειρήματα όπως τα παραπάνω και να μην κάνουμε μνημόσυνο της τελευταίας φοράς αριστεράς με ξένα κόλλυβα
Εγώ θα σε ρωτήσω εάν το "Amen" σου άρεσε, ασχέτως με τα εισιτήρια που έκοψε. Καθότι εισιτήρια κάνουν μόνο οι Χολιγουντιανοί φαρανονισμοί, όπως οι σειρές ταινιών των κόμικς της Marvel (ένα παράδειγμα).Οι αίθουσες θέλουν και υποχρεώνονται από πολύ συγκεκριμένες εταιρίες διανομής, να προβάλουν ταινίες που να κόβουν εισιτήρια, να πουλάνε. Ο ποιοτικός κινηματογράφος δεν πουλάει.Ελάχιστες είναι οι αίθουσες στην Αθήνα που βάζουν ποιοτικές ταινίες, όπως και η ταινιοθήκη Ελλάδος.Πόσες φορές έχεις παρακολουθήσει ή έχεις αγαπήσει ταινίες που ούτε θετικές κρητικές είχαν, ούτε πολλά εισιτήρια έκοψαν, όμως, αντικειμενικά ήταν καλές;
Τα γεγονότα στα οποία θα αναφέρεται (μυθοπλαστικά) η ταινία μάς κόστισαν τουλάχιστον μερικές δεκάδες δις ευρώ, εξαιτίας των επιλογών που έκαναν στην κάλπη οι διάφοροι ευφυείς τιμητές/σχολιαστές που σε διορθώνουν, TexM, για διασπορά φεηκνιούζ. Στις 630.000 € θα κολλήσουμε τώρα;
Το πώς μπορεί μια ταινία να μην έχει κερδίσει ούτε κοινό, ούτε να έχει καλές κριτικές - όχι κρητικές :) - όπως λες αλλά να είναι *αντικειμενικά* καλή μου διαφευγει. Ίσως εννοέις υποκειμενικά και τότε συμφωνώ όπως όλα στην τέχνη. Εδώ όμως δεν μιλάμε για μια τυχαία ταινία που προάγει τον πολιτισμό για να μιλάμε ακαδημαϊκά αλλά για μια πολιτική ταινία που μάλιστα πραγματεύεται ως θέμα την ίδια την κυβέρνηση που την χρηματοδοτεί.Δηλαδή Γιάνης κερνάει, Γιάνης πίνει. Μ..κας Έλληνας πληρώνει. Σημείωση ότι ο Γιάννης μήπως δεν θα πάρει ποσοστά από αυτά λόγω δικαιωμάτων του βιβλίου και ας τον έχουν αποκυρήξει ως asset κατά τα άλλα... Απορώ πως ως πρόοδευτικός κάποιος μπορεί πχ να διαμαρτύρεται όταν μια συνέντευξη ήταν στημένη και πλυντήριο ... αλλά να βρίσκει φυσιολογικό να πληρώνει ο Τσίπρας με λεφτά του κράτους για τόσα απροκάλυπτα για το λιβάνισμα του με ...άρωμα Χόλιγουντ.
@ ashtonΕίναι άνθρωποι ροβεσπιερικων πεποιθήσεων και καπιταλιστικοτατης τσέπης.Ανέκαθεν η αριστερά θεωρούσε καθήκον της να πατροναρει την τέχνη.Να σου θυμίσω ότι η μουσική του ύμνου του ΕΑΜ είναι παραδοσιακή ρωσικη μουσική.Ο Παππάς δεν πήγαινε Βενεζουέλα με Αρτεμιου;
Προς Γράφοντα: (περί αριστερών πεποιθήσεων και καπιταλιστικής τσέπης) Ας ευθυμήσουμε ενθυμούμενοι πως ο Βαρουφακης είχε προς στιγμήν μπλεξίματα γιατί η γυναίκα του και η πεθερά του ενοικίαζαν τα σπίτια τους σε τουρίστες παράνομα στο Airbnb (χωρίς άδεια από τον ΕΟΤ). Σε αυτά περιλαμβανόταν και η γνωστή βίλα/ησυχαστήριο του σπουδαίου διανοητή στην Αίγινα. Η αποκάλυψη είχε γίνει από την Daily Mail, ο δε Βαρουφάκης ειχε δηλώσει ότι στοχοποιήθηκε λόγω "Διαπραγμάτευσης"https://m.huffingtonpost.gr/2015/03/29/varoufakis-akinhta_n_6963378.html
Διορθώνω:Η τελευταία ταινία του Γαβρά το 2012 (Le capital)Η πιο πετυχημένη του ίσως (στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν) το AmenΣτα υπόλοιπα δεν έχω κάτι να διορθώσω
Τέλος to get to the bottom of this που λένε και οι Αμερικάνοι, και συγγνώμη αν κούρασα, πρίν το Amen (2002) είχε βγάλει το Mad City (1997) με Hoffman και Travolta, Από Wikipedia:"Mad City... went on to gross $10.5 million and when compared to its $50 million budget, Mad City was a box office bomb'Δηλαδή έκοψε 10 εκ$ (κοντά στον μεσο όρο του site που δίνεις)Αλλα μπήκε -40 εκ. μέσα και από τότε το Hollywood δεν ασχολήθηκε ξανά σοβαρά μαζί του και δεν έχει "ρεφάρει".Αυτά για τα "λάθος" στοιχεία. Όπως βλέπεις ο μέσος όρος είναι παραπλανητικός.Οπότε δεν πιστεύω να αποδειχθεί το Magnum opus του το screenplay για το βιβλίο του Βαρουφάκη, αλλά μακάρι να τα πάει καλά στα κέρδη και να αξίζει η ταινία.
Σοβαρά τώρα; Η επιδότηση της καλλιτεχνικής και πολιτισμικής έκφρασης και δημιουργίας δεν είναι ένα επίσης ζωτικό ζήτημα; Μήπως να κάνουμε και μία γενική λοβοτομή να μην αισθανόμαστε τίποτα;...
Ποσες ταινιες αραγε εχουν τυχει αναλογης επιδοτησης;Θεωρεις οτι αυτη η "προεκλογικη" επιδοτηση δεν εχει πολιτικα κινητρα; Ποσο πιο στρογγυλεμενοι αραγε μπορουν να γινουν οι κεντρικοι χαρακτηρες της ταινιας με 630.000€; Δεν ειναι μικρο ποσο τα 630.000€, ειδικα σε μια χρεωκοπημενη χωρα. Θα μπορουσαν καλλιστα να δωθουν σε πολλαπλες καλλιτεχνικες δραστηριοτητες ή για να στηριξουν αλλες κοινωνικες δομες που εχουν αναγκη.
@asmilon 10.4.2019 | 21:15Το συγκεκριμένο, επιδοτούμενο ποσό των 630.000€ είναι εξαιρετικά μικρό και αστείο. Η ταινία χρηματοδοτείται στο κύριο μέρος της από άλλες πηγές και παραγωγούς.Το ποσό των 630.000€ όσο αφορά το μέγεθός του είναι «πασατέμπος» για τον προϋπολογισμό μιας χώρας. Ακόμη και εν δυνάμει χρεοκοπημένης.Πολύ καλώς (συν)χρηματοδοτείται από την Ελλάδα μια ταινία ενός Έλληνα, σπουδαίου σκηνοθέτη, που θα προβάλει μια κατάσταση η οποία αφορά σε τεράστιο ποσοστό και την ίδια την Ελλάδα. Είναι θέμα πολιτιστικής & πολιτικής διπλωματίας, αν μου επιτρέπεται ο όρος. Ενδεχομένως και να σιχτίριζαν που του έδωσαν την επιχορήγηση (και δεν τα διέθεσαν αλλού...).Πολλές ελληνικές ταινίες έχουν λάβει ακριβές κρατικές επιχορηγήσεις και μάλιστα ασήμαντων σκηνοθετών (που παρέμειναν ασήμαντοι...).Όποια και αν είναι τα κίνητρα, προεκλογικά ή μη, ο Γαβράς, πραγματικά, «χέστηκε» γι' αυτά. Πίστεψε με δεν τους έχει καμία υποχρέωση, ούτε ανάγκη. Την ταινία του θέλει να πραγματοποιήσει, με ένα πολύ ιδιαίτερο και φλέγον ζήτημα, θα τα καταφέρει και μπράβο του!Τον παρακολουθώ χρόνια μέσα από το έργο του και τον παρακολούθησα σε ομιλίες του που έγιναν πριν τις γιορτές, με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου της αυτοβιογραφίας του. Είναι ένας πολύ ανεξάρτητος άνθρωπος με πολύ ιδιαίτερες απόψεις και γνώση των καταστάσεων. Δεν χαρίζεται σε κανέναν!Ενδιαφέρον είχε η άποψή του, όπου παρουσιάστηκε επιφυλακτικός όσο αφορά την εξέγερση των «κίτρινων γιλέκων» και για το ποιοι ακριβώς βρίσκονται πίσω τους, χωρίς να τάσσεται υπέρ τους.Όπως είπε, «Σίγουρα δεν δικαιολογείται με τίποτα σήμερα, να δημιουργούνται όλο και περισσότεροι φτωχοί με τον πλούτο να λιμνάζει και να ελέγχεται από όλο και λιγότερο πλούσιους... ..το μοντέλο της ενοποιημένης Ευρώπης, οικονομικά, ακόμη περισσότερο πολιτισμικά, απέτυχε παταγωδώς, χωρίς αυτό να έχει προβλεφθεί στον σχεδιασμό του, έστω κατά προσέγγιση, κάτι που φάνηκε πρακτικά όταν παρουσιάστηκε η κρίση στην Ευρώπη, με πλήρη έλλειψη στεγανών και δικλίδων ασφαλείας, με αποτέλεσμα να χρεώνονται τα λάθη και τα βάρη οι λιγότερο ισχυροί και αδύναμοι. Δημιουργήθηκαν χρεοκοπίες που όμοιες τους έχουν παρατηρηθεί και δικαιολογούνται, μόνο σε καιρούς και συνθήκες πολέμων. Η σημερινή κατάσταση στην Ευρώπη δεν είναι εμπόλεμη ούτε έτσι μπορεί να θεωρηθεί, σε καμία περίπτωση. Είναι παράλογη».Έχει άδικο;;;
Η επιδότηση Ελλήνων σκηνοθετών και ελληνικών παραγωγών, ή παραγωγών που θα διαφημίσουν την Ελλάδα νομίζω πως διαφέρει πολύ από την επιδότηση ενός Γάλλου σκηνοθέτη που θα κάνει μιά πολιτική ταινία η οποία θα διαφημίσει τον Βαρουφάκη (και ίσως και τον Τσίπρα). Επίσης η συγκεκριμένη επιχορήγηση δεν είναι επένδυση, με την στενή σημασία του όρου: Δεν θα πάρει μερίδιο από τα κέρδη της ταινίας του Γαβρά (αν υπάρξουν) το ελληνικό κράτος.
Η δε εξοργιστική ειρωνεία είναι ότι από την ταινία θα κερδίσει χρήματα ο Βαρουφάκης (αμεσα λόγω πνευματικών δικαιωμάτων από το βιβλίο του, έμμεσα λόγω διαφήμισης). Δεν φτάνει δηλαδή η ζημιά που προκάλεσε το 2015, τον επιχορηγούμε (ως πολίτες) και από πάνω.