«Έτσι αισθάνθηκα» λέει ο ιερέας που επιτέθηκε με νομίσματα σε βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ

«Έτσι αισθάνθηκα» λέει ο ιερέας που επιτέθηκε με νομίσματα σε βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter
EUROKINISSI
6

Σωρεία επικρίσεων έχει προκαλέσει η επίθεση ενός ιερέα στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέα Μιχαηλίδη μέσα σε εκκλησία. 

Χθες, ο κ. Μιχαηλίδης παρευρέθηκε σε θεία λειτουργία, στον ναό του χωριού Φλατσιά, στη Χίο, για το μνημόσυνο ενός φίλου του. Μετά το τέλος της λειτουργίας και φορώντας ακόμα τα άμφια, ο ιερέας Ν.Λ. βγήκε από το ιερό, πήρε νομίσματα από το παγκάρι του ναού και τα πέταξε στον ανυποψίαστο βουλευτή που εκείνη την ώρα εξέφραζε τα συλλυπητήρια του στους συγγενείς του εκλιπόντος». 

«Πάρε τα 30 αργύρια που πούλησες τη Μακεδονία. Προδότη να φύγεις από εδώ. Έξω από την εκκλησία»», φώναξε ο ιερέας στον κ. Μιχαηλίδη αναφερόμενος στη Συμφωνία των Πρεσπών, σύμφωνα με μαρτυρίες. Σε δηλώσεις του στο τοπικό Chiosin.gr ο ιερέας φαίνεται να παραμένει αμετανόητος αφού, όπως λέει: «έτσι αισθάνθηκα, έτσι έπραξα». 

Αυτόπτες μάρτυρες καταγγέλλουν πως μετά από την επίθεση, ο ιερέας επέστρεψε στο ιερό και, απευθυνόμενος σε όσους διαμαρτύρονταν, φώναξε «να κάνετε τα παράπονά σας στον δεσπότη και, αν δεν σας αρέσει, να γίνετε παλαιοημερολογίτες!».

Ο Μητροπολίτης Χίου κ. Μάρκος, με δήλωση του στην τοπική ιστοσελίδα alithia είπε σχετικά με το συμβάν: «Μας στεναχωρούν κάποιες αποφάσεις αλλά σεβόμεθα και αγαπούμε τα πρόσωπα γιατί είναι εικόνες Θεού».

Άμεση ήταν η καταδική του ΣΥΡΙΖΑ Χίου που έκανε λόγο για: «επικίνδυνο γεγονός που δηλώνει πόσο ο φανατισμός και η πολιτικολογία έχει αντικαταστήσει το λειτούργημα του ιερέα και μάλιστα στην Ακριτική Χίο. Ως ΣΥΡΙΖΑ Χίου, εκτός του δεδομένου ότι καταδικάζουμε σε όλους τους τόνους, το απαράδεκτο γεγονός που έγινε εν ώρα της Θείας Λειτουργίας, προβληματιζόμαστε για τις μεμονωμένες ενέργειες ιερέων που δεν έχουν σχέση με την θρησκευτική πίστη και το αγνό συναίσθημα του ποιμνίου. Η Εκκλησία ως χώρος λατρείας και οι ιερείς ως λειτουργοί του θείου λόγου δεν δικαιούται να πολιτικολογούν και να παρασύρουν. Όλα έχουν τα όριά τους».

Λίγη ώρα μετά τη επίθεση, ο κ. Μιχαηλίδης επιβεβαίωσε το περιστατικό αναφέροντας ότι θα καταθέσει έγγραφη αναφορά στον Μητροπολίτη Χίου, την οποία θα κοινοποιήσει και στην Ιερά Σύνοδο. Όπως είπε ο ίδιος «το γεγονός επισείει και σοβαρές ποινικές ευθύνες». 

Ελλάδα
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Το μακεδονικό έπρεπε να λυθεί και οι Πρέσπες είναι μάλλον το καλύτερο πράγμα που έκανε η τωρινή κυβέρνηση για τη χώρα. Αυτή την άποψη είχε και ο Κωσταντίνος Μητσοτάκης, ο Κυριάκος τώρα άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Και φυσικά, τώρα όλοι όσοι ψήφισαν είναι ‘προδότες’, και οι πρώτοι ‘πατριώτες’ φοράνε ράσα. Εμένα προσωπικά με ενοχλεί πολύ άνθρωποι μη εκλεγμένοι να μιλάνε στο όνομα του λαού (και του θεού, που αν δεν κάνω λάθος είναι και αμαρτία με βάση τις 10 εντολές, αλλά αυτό είναι ένα πρόβλημα για τους θρήσκους). Αλλά κακά τα ψέματα, εκκλησία = σκοταδισμός και λαϊκισμός. Ο μόνος τρόπος να απαλλαχτούμε είναι να απέχουμε από την εκκλησία γενικά. Εγώ προσωπικά σταμάτησα να πηγαίνω σε γάμους – βαπτίσεις φίλων μου (όσοι θύμωσαν, ξυδάκι) και αρνήθηκα να βαπτίσω και παιδί φίλων μου που επιμένουν σε θρησκευτική τελετή. Αλλά και θρήσκος να ήμουν θα κρατούσα μια εσωτερική στάση, χωρίς να τους έχω ανάγκη.
Το πρόβλημα είναι όμως άραγε η στάση της εκκλησίας ή το μακεδονικό, κι εστιάζουμε εκεί, ή ότι καθένας πράττει "όπως αισθάνεται" σε βαθμό πρόκλησης βίας προς αυτόν που βλέπει ως ιδεολογικό του αντίπαλο; Κέρματα; Στη μούρη; Αν του έσκιζε το μάτι, κατά λάθος, τι θα έλεγε, "ετσι αισθάνθηκα";
Δηλαδή αν ένας ιερέας ή εκλεγμένος λαϊκός ή μη εκλεγμένος προσπαθεί να προκαλέσει σωματικές βλάβες σε ανθρώπους με τους οποίους διαφωνείς, τότε όλα εντάξει; Το θέμα δεν είναι οι Πρέσπες, αλλά ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κανονικοποιησε τη βία. Εγώ που δεν στηρίζω καθόλου την συμφωνία των Πρεσπών, ούτε θα αρνιομουν να βαπτισω το παιδί φίλων, νιώθω μεγάλη ντροπή για τη συμπεριφορά του συγκεκριμένου ιερέα και ελπίζω να τιμωρηθεί. Όχι γιατί διαφωνώ με τις ιδέες του, αλλά γιατί γιατί δεν ανέχομαι την εξαχρείωση, απ'όπου και αν προέρχεται.
Οι Πρέσπες, ή πιο σωστά οι Ψαράδες, ήταν ένα κεφάλαιο του τρίτου γύρου.Τόσο εθνικά ωφέλιμο σχεδόν όσο και ο δεύτερος.Ο Συριζα δεν κανονικοποίησε απλά τη βία. Σχεδόν την νομιμοποίησε με την απροκάλυπτη στήριξη σε Κωστάρη, Ξηρό, Ηριάννα, Κουφοντινα, αντικάλαντα της Αυγής και πολλά άλλα.
Νομίζω έχει γίνει κακή κατανόηση. Προφανώς και ακόμη και εκλεγμένος να ήταν η βιαιοπραγία είναι λάθος, και όπως λεν και παρακάτω και συμφωνώ, είναι εξίσου λάθος η βία είτε προέρχεται από ‘πατριώτη’ είτε από ‘αναρχικό-επαναστάτη’. Αυτά είναι αυτονόητα, αν και καταλαβαίνω ότι πολύς κόσμος αυτά τα αυτονόητα δεν τα δέχεται, και καταλαβαίνω την καχυποψία των υπόλοιπων σχολιαστών, ότι δηλαδή μπορεί να καταδικάζω τη βία ‘εκ-δεξιών’ και όχι ‘εξ ’αριστερών’. ΟΚ ας το δηλώσω τώρα λοιπόν, όλη η βία είναι καταδικαστέα, όχι μόνο η βία των εθνικιστών.Το πρόβλημα με τους (μη εκλεγμένους) ιερείς, είναι ότι και δημόσιο βήμα έχουν (ελέω θεού) και κρατική υπόσταση και εξουσία. Και τη χρησιμοποιούν για να υποστηρίξουν συνήθως αντιδραστική ατζέντα. Αυτό πρέπει να σταματήσει και να τους βάλουμε στη θέση τους. Τώρα αν πρέπει όλοι να αφήσουν τη θρησκεία, όπως λέει και σχολιαστής παρακάτω, εγώ δεν νοιώθω ότι ξέρω το σωστό και ότι δικαιολογούμαι να το επιβάλλω στον διπλανό μου. Εγώ δεν πιστεύω, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος. Αλλά στο ότι δεν πρέπει οι παπάδες να καθορίζουν την πολιτική μας ζωή, είμαι σίγουρος ότι είναι σωστό.
Έχω την εντύπωση ότι ο καλύτερος τρόπος για να απαλλαγούμε από τον σκοταδισμό και τον λαϊκισμό δεν είναι απλώς να απέχουμε από την εκκλησία, αλλά από την θρησκεία αυτήν καθαυτήν - τουλάχιστον ως πιστοί. Να απέχουμε από την πίστη γενικά. Να είμαστε ανοιχτόμυαλοι, ελεύθεροι άνθρωποι. Καθαροί. Να μπορούμε να δούμε τα πράγματα στεγνά, ως παρατηρητές, με ιστορικό και αισθητικό ενδιαφέρον για το φαινόμενο, να κατανοήσουμε το γιατί και από πού πηγάζει η ανάγκη ή η "ανάγκη" της πίστης σε κάτι μεταφυσικό, να εκτιμήσουμε τα καλά και τα κακά, τόσο την συνεισφορά της θρησκείας και της εκκλησίας στον πολιτισμό και τις τέχνες, όσο και την απείρως μεγαλύτερη συνεισφορά τους στον λαϊκισμό, τον πνευματικό μαρασμό, τον σκοταδισμό, τον ολοκληρωτισμό, τους πολέμους, τις αιματοχυσίες και την ανείπωτη φρίκη που διατρέχει εξαιτίας της την ανθρώπινη ιστορία. Και να την αφήσουμε πίσω μας. Η συμπεριφορά του ιερέα δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει. Ανήκει κι εκείνος σε αυτά τα μαύρα ολοκληρωτικά σκοτάδια. Είναι κι αυτός άλλος ένας εραστής της βίας προς τον "άλλον". Το θέμα, όπως λέει και ο Citellus, δεν είναι οι Πρέσπες (είτε συμφωνεί, είτε διαφωνεί κανείς με την συμφωνία), αλλά η κανονικοποίηση της βίας, για την οποία φυσικά δεν ευθύνεται μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και άλλοι - καμιά φορά οι πιο ταγμένοι πολέμιοι του. Γιατί όταν π.χ. ο ρατσισμός, ο καθαυτό ρατσισμός κανονικοποιείται ως αποτέλεσμα "εμπειρίας", τότε η ηθική αυτουργία για αυτήν την κανονικοποίηση του μίσους και της βίας εξαπλώνεται και αλλού. Κανονικοποίηση της βίας είναι ας πούμε να ζητούμε από τους άλλους να μένουν στα γεγονότα και όχι σε ψυχαναλυτικές θεωρίες και συναισθηματισμούς (π.χ. όσον αφορά θέματα δικαιωματισμού), και από την άλλη να ερμηνεύουμε τα γεγονότα κατά το δοκούν χρησιμοποιώντας ψυχαναλυτικές θεωρίες που προωθούν την δική μας ατζέντα (π.χ. πως και γιατί ένιωθε όπως ένιωθε ο Κατσίφας, ο κοσμηματοπώλης που κλωτσούσε το κεφάλι του Κωστόπουλου, ο αστυνομικός που βιαιοπραγεί σε άνθρωπο που έχει ήδη συλληφθεί, κτλ, κτλ) για να "βοηθήσουμε" τους διαφωνούντες με εμάς να "καταλάβουν" τους δράστες και, κυρίως, για να δικαιολογήσουμε την ατζέντα μας και την προφανή μεροληψία που πηγάζει από αυτήν. Κανονικοποίηση της βίας είναι να ισχυριζόμαστε από την μία ότι το πρόβλημά μας είναι η νομιμοποίηση της βίας καθ’ ολοκληρίαν και όχι κάποια ειδική ή επί μέρους βία, να ενιστάμεθα για την παράνομη βία των αντιεξουσιαστών, να λέμε ότι χρειαζόμαστε καλύτερη αστυνομία, και από την άλλη να δικαιολογούμε ή να προσπερνάμε ελαφρά τη καρδία την συχνά καταφανώς αδικαιολόγητη (αλλά πάντα νόμιμη και για αυτό σχεδόν πάντα ατιμώρητη) υπερβολική και αχρείαστη βία των επιφορτισμένων για την τήρηση της δημόσιας τάξης εκπροσώπων της εξουσίας που συμβάλλει τα μάλλα ώστε να βρίσκεται ο φαύλος κύκλος σε διαρκή κίνηση. Μπορούμε πχ να βλέπουμε στην οθόνη μας τον αστυνομικό να κλωτσάει τον ημιθανή, ψυχορραγούντα Κωστόπουλο και να αποφεύγουμε να σχολιάσουμε ή ακόμα και να συμφωνούμε με την "άποψη" που λέει ότι "έτσι γίνεται και σε όποιον αρέσει". Ή να τον βλέπουμε να κοπανάει με την ασπίδα του το κεφάλι χειροδέσμιου συλληφθέντα και εμείς να υιοθετούμε ρητορική Μακελειού, χαρακτηρίζοντας χαϊδευτικά την βιαιοπραγία ως "μια φάπα", την ίδια στιγμή που επικαλούμαστε για πολλοστή φορά την νομιμότητα. Και όχι μόνον αυτό, αλλά, ακόμη χειρότερα, να εστιάζουμε επιπλέον ως σημαντικότερο (!) από αυτήν καθαυτήν την αδικαιολόγητη βιαιοπραγία στο ότι τα πλάνα είναι από τηλεοπτικό συνεργείο της Βενεζουέλας – λες και αυτό να έχει κάποια σημασία, λες και αλλάζει την εικόνα που βλέπουν τα μάτια μας, λες και την έχει επεξεργαστεί ο Μαδούρο ιδιοχείρως. Λες και αυτοί που διαβάζουν τα λόγια μας (γιατί για τέτοιου μεγέθους παραλογισμό μιλάμε) να είναι τυφλοί. Ή, ακόμα χειρότερα, ηλίθιοι.