ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Συνήγορος του Καταναλωτή: Η ΔΕΗ δεν μπορεί να χρεώνει για έκδοση χάρτινων λογαριασμών - Να επιστραφούν τα χρήματα

Συνήγορος του Καταναλωτή: Η ΔΕΗ δεν μπορεί να χρεώνει για έκδοση χάρτινων λογαριασμών - Να επιστραφούν τα χρήματα Facebook Twitter
2

Την κατάργηση της χρέωσης και την επιστροφή των χρημάτων για την έκδοση χάρτινων λογαριασμών ζητάει εκ νέου από τη ΔΕΗ ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Συγκεκριμένα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή με νέα επιστολή του προς τη ΔΕΗ, σχετικά με τη χρέωση του ενός ευρώ για την έκδοση των χάρτινων λογαριασμών κατανάλωσης ρεύματος, ζητάει την κατάργηση της χρέωσης και την επιστροφή των εισπραχθέντων μετά και την πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη νέα επιστολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη, η οποία κοινοποιήθηκε στα αρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς και στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, σημειώνεται ότι η Ανεξάρτηση Αρχή επανέρχεται στο ζήτημα της επιβάρυνσης των καταναλωτών με ένα ευρώ για την έκδοση έγχαρτων λογαριασμών κατανάλωσης, ύστερα και από την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (υπόθεση C-294/18 της 2ας Μαϊου 2019).

Όπως αναφέρει η Αρχή, σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ, η οποία ερμήνευσε το άρθρο 11 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ (που έχει ενσωματωθεί στην εθνική έννομη τάξη δυνάμει του άρθρου 12 παρ. 4 ν. 4342/2015), «αποτελεί δικαίωμα των τελικών καταναλωτών να λαμβάνουν δωρεάν όλους τους λογαριασμούς τους και τα στοιχεία που αφορούν την τιμολόγηση για την ενέργεια που καταναλώνουν... ».

Υπό αυτό το πρίσμα, όπως αναφέρεται στην επιστολή, η χορήγηση τυχόν έκπτωσης σε καταναλωτές που επιλέγουν την ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμού από τον προμηθευτή λιανικής πώλησης ηλεκτρονικής ενέργειας είναι συμβατή με το άρθρο 11 παρ. 1 της Οδηγίας μόνον εφόσον τηρείται η υποχρέωση της δωρεάν αποστολής λογαριασμών σε όλους τους καταναλωτές, άρα και στους καταναλωτές που επιλέγουν την αποστολή έγχαρτου λογαριασμού.

Με βάση τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητάει:

α) Την άμεση παύση της πρακτικής χρέωσης των καταναλωτών για την έκδοση και την αποστολή Λογαριασμών Κατανάλωσης και

β) την επιστροφή των εισπραχθέντων, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, χρηματικών ποσών μέσω της σχετικής πίστωσής τους στους αμέσως επόμενους εκκαθαριστικούς Λογαριασμούς Κατανάλωσης.

Ελλάδα
2

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πάντως, καλό θα ήταν να υπάρχει ένα κίνητρο για να καταργήσουμε σιγά-σιγά τις έντυπες ενημερώσεις, κρίμα τα δεντράκια που κόβονται. Δε λέω ότι γι'αυτό η ΔΕΗ χρέωνε το 1 ευρώ, αλλά κάτι έκανε κι αυτό. Η εναλλακτική είναι ηλεκτρονική ειδοποίηση μέσω email και sms (ebill) και γίνεται μηνιαία. Νομίζω, οι περισσότεροι μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν.