Χρήματα στο ΕΣΥ ή στην «Ελλάδα 2021»; Τρεις κορυφαίοι ιστορικοί μιλούν στη LiFO

Χρήματα στο ΕΣΥ ή στην «Ελλάδα 2021»; Τρεις κορυφαίοι ιστορικοί μιλούν στη LiFO Facebook Twitter
Kαλό θα ήταν το επίσημο κράτος να διοργανώσει λίγες και μεγάλες εκδηλώσεις για να τιμήσει όποιους πρέπει να τιμήσει και στο εξής να ασχοληθούμε με το μέλλον, το οποίο μόνο ευοίωνο δεν φαντάζει. Εικονογράφηση: design9/LiFO
16

Η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού ανατρέπει καθημερινά όλα όσα γνωρίζαμε έως σήμερα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και μεγάλες διοργανώσεις, δράσεις και πρωτοβουλίες, αθλητικές, ιστορικές, πολιτιστικές κ.ά. Αυτές τις μέρες στην πλατφόρμα «Ψηφίσματα Πολιτών» του Avaaz έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία από πολίτες που ζητούν τα χρήματα για τον εορτασμό της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 να διατεθούν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, για την αντιμετώπιση της πανδημίας.


Συγκεκριμένα, στο κείμενο αναφέρεται: «Δεν μπορεί η χώρα μας, μετά από 10ετή κρίση και εν μέσω κρίσης του Covid-19, να σπαταλά τόσα εκατομμύρια ευρώ σε φιέστες για τον εορτασμό των 200 χρόνων από το 1821 και το Εθνικό Σύστημα Υγείας να καταρρέει».


Μάλιστα, υποστηρίζουν ότι αν και ένα μέρος αυτών των χρημάτων θα προέρχεται από χορηγίες, θα ήταν χρήσιμο αυτοί που θέλουν να διαθέσουν κάποια ποσά στο ίδρυμα «Ελλάδα 2021» να τα διοχετεύσουν στην ανόρθωση του ΕΣΥ και στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Οι υπογραφές μέχρι σήμερα έχουν ξεπεράσει τις 54.000.

Θα ήταν χρησιμότερο το κράτος και ειδικά το υπουργείο Παιδείας να δώσει περισσότερο βάρος στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Εκεί υστερούμε. Περισσότερη εκπαίδευση και όχι φιέστες.


Τι απαντούν επιφανείς ιστορικοί για το θέμα; Η LiFO ανοίγει τη συζήτηση και γι' αυτό συνομίλησε με τους Θάνο Βερέμη, Κώστα Κωστή και Νίκο Θεοτοκά.


Θάνος Βερέμης, ομότιμος καθηγητής Ιστορίας στο ΕΚΠΑ και μέλος της «Πρωτοβουλίας 1821-2021»

Η ιστορία του κόσμου είναι γεμάτη από επιδημίες, και μάλιστα μερικές με δημιουργικά αποτελέσματα. Το «Δεκαήμερο» του Βοκάκιου το 1348 υπήρξε αποτέλεσμα ανταλλαγής ιστοριών από κάποιους έγκλειστους Ιταλούς της Φλωρεντίας τα χρόνια της πανούκλας. Πρέπει, άραγε, να εκτρέψουμε πόρους από τον εορτασμό της Παλιγγενεσίας για να βοηθήσουμε όσους πλήττονται από τη νέα πανδημία; Η απάντηση είναι «ναι», μολονότι τα μεγέθη είναι διαφορετικά. Ο εορτασμός είναι πιθανό να ενισχυθεί έμμεσα από τους τόσους έγκλειστους στις μέρες μας που διαβάζουν, ελπίζω, για πρώτη φορά απομνημονεύματα από αυτόπτες μάρτυρες της Επανάστασης. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι γνωρίζουν τον μεγάλο διαμαρτυρόμενο του Γένους, Ιωάννη Μακρυγιάννη. Τώρα μπορούμε να μάθουμε, αρκεί να αφιερώσουμε χρόνο, τον Σπηλιάδη, τον Κασομούλη, τον Φωτάκο, τον Σπυρομήλιο και πολλούς ακόμα. Ίσως η εισαγωγή των μαθητών στα κείμενα αυτών των συγγραφέων, άγνωστων στο ευρύ κοινό, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί από την ύλη του σχολείου που καθορίζει το υπουργείο Παιδείας. Υπάρχουν, άλλωστε, πολλοί ακόμα τρόποι να εορτάσουμε την επέτειο των διακοσίων ετών χωρίς να ξοδέψουμε μεγάλα ποσά. Η αντιμετώπιση της πανδημίας θα χρειαστεί ένα ιδιαίτερο κόστος προκειμένου να μην έχει επώδυνα αποτελέσματα. Συνεπώς, το κόστος για την εθνική επέτειο μπορεί να μην είναι τόσο υψηλό. Δεν χρειάζεται να ξοδευτούν χρήματα. Θα ήταν χρησιμότερο το κράτος και ειδικά το υπουργείο Παιδείας να δώσει περισσότερο βάρος στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Εκεί υστερούμε. Περισσότερη εκπαίδευση και όχι φιέστες».


Κώστας Κωστής, καθηγητής Οικονομικής και Κοινωνικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μέλος της επιτροπής «Ελλάδα 2021»

Παρακολουθώ με αρκετή προσοχή τα δημοσιεύματα που έχουν ξεκινήσει ήδη από το 2019, αν όχι νωρίτερα, για το 1821 και τον εορτασμό της επετείου. Επίσης, νομίζω ότι έχω μια καλή εικόνα για τις εκδηλώσεις που προγραμματίζονται με την ευκαιρία της επετείου. Η μάλλον οδυνηρή διαπίστωση, καθώς πλησιάζουμε τη χρονιά του εορτασμού των 200 χρόνων, ήταν ότι κινδυνεύουμε να χάσουμε το μέτρο, αν δεν το έχουμε χάσει ήδη.


Σε μια χώρα η οποία μέχρι σήμερα πολύ λίγο έχει ενδιαφερθεί για τη μελέτη και την κατανόηση του γενεσιουργού γεγονότος της, όλοι προσπαθούν να τοποθετηθούν στην αφετηρία των εορτασμών κατά τρόπο ευνοϊκό για την ικανοποίηση των φιλοδοξιών και των επιδιώξεών τους. Ως κερασάκι στην τούρτα, δε, ιστορικοί και κοινωνικοί επιστήμονες, κουνώντας το δάχτυλο, επιδιώκουν να μας δείξουν ότι μόνοι αυτοί, ο καθένας με τον τρόπο του φυσικά, είναι οι κάτοχοι της πραγματικής αλήθειας τόσο για το τι ακριβώς ήταν ο Πόλεμος της Ανεξαρτησίας αλλά και για το ποιο πρέπει να είναι το περιεχόμενο των εορτασμών. Μπορεί κανείς με τρόμο να φανταστεί τι θα συμβεί του χρόνου, όταν κάθε Έλληνας, κάθε κοινότητα, κάθε επιστημονική και μη εταιρεία και κάθε οργανισμός θα γιορτάζουν ένα γεγονός στο οποίο θα δίνουν πολύ φυσιολογικά το νόημα που οι ίδιοι πιστεύουν ότι έχει.

Τα εξαιρετικά δυσάρεστα συμβάντα των τελευταίων μηνών, προσφυγικό και επιδημία Covid-19, ενδεχομένως να έχουν ένα αγαθό αποτέλεσμα. Να μας κάνουν να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα ως έχει. Η αίσθηση ότι έχουμε ξεφύγει από τους καταναγκασμούς των μνημονίων και κατ' επέκταση ότι τα προβλήματα λύθηκαν έχει δημιουργήσει ένα αίσθημα αισιοδοξίας που δεν δικαιολογείται από τα πράγματα. Προφανώς κανείς δεν μπορεί να εμποδίσει ανθρώπους και κοινότητες να γιορτάσουν την επέτειο των 200 χρόνων όπως επιθυμούν και νομίζουν. Το ελληνικό κράτος, ωστόσο, βρισκόταν σε δύσκολη θέση ήδη πριν από την πανδημία και ασφαλώς η θέση του θα επιδεινωθεί κατά τους επόμενους μήνες.


Επομένως, καλό θα ήταν το επίσημο κράτος να διοργανώσει λίγες και μεγάλες εκδηλώσεις για να τιμήσει όποιους πρέπει να τιμήσει και στο εξής να ασχοληθούμε με το μέλλον, το οποίο μόνο ευοίωνο δεν φαντάζει. Αντιστοίχως, η χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα σπατάλη χρημάτων σε μια χώρα της οποίας οι αδυναμίες σε πολλούς τομείς είναι κραυγαλέες μού φαίνεται αδικαιολόγητη. Από κει και πέρα, κάθε ιδιώτης έχει το δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει, μόνο που φοβάμαι πως οι πολλές γιορτές δεν θα έχουν να προσφέρουν κάτι στη χώρα μας. Αντιθέτως, αυτό που έχουμε ανάγκη είναι να σκεφτούμε πολύ σοβαρά τις απαιτήσεις του μέλλοντος, κάτι που αποφεύγουμε επίμονα να κάνουμε. Λίγος ρεαλισμός, πάντως, δεν βλάπτει.


Τέλος, όσον αφορά το αν πρέπει να δοθούν τα χρήματα για τις εκδηλώσεις της επετείου του 1821 στο δημόσιο σύστημα υγείας, φοβάμαι πως δεν είναι τόσο πολλά για να κάνουν τη διαφορά. Άλλωστε, το πρόβλημα του Ελληνικού Συστήματος Υγείας έχει πιο πολύ να κάνει με την οργάνωσή του παρά με την έλλειψη πόρων.


Νίκος Θεοτοκάς, καθηγητής Ιστορικής και Θεωρητικής Κοινωνιολογίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου

Τις προτεραιότητες τις υπαγορεύει η ζωή. Και από τούτη τη στιγμή προτεραιότητα είναι η ανόρθωση του ΕΣΥ και η αντιμετώπιση του ιού Covid-19. Η προστασία του πληθυσμού της χώρας, στον οποίον περιλαμβάνονται και οι πρόσφυγες, οι μετανάστες, μέρος των Ρομά, οι φυλακισμένοι, οι απόμαχοι της ζωής που διαβιούν σε ιδρύματα, οι άστεγοι και οι εγκαταστάσεις του στρατού. Οι δαπάνες για τους εορτασμούς, λοιπόν, περισσεύουν. Μόνη εξαίρεση, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να είναι το ελάχιστο ποσοστό των χρηματοδοτήσεων που δόθηκε ή που προβλέπεται με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από το 1821 για την ενίσχυση της πρωτογενούς ιστορικής έρευνας.

Ελλάδα
16

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κώστας Κωστής: Η επανάσταση του '21 ήταν πρωτοβουλία μιας περιθωριακής ελίτ

Βιβλίο / Κώστας Κωστής: Η επανάσταση του '21 ήταν πρωτοβουλία μιας περιθωριακής ελίτ

Ο συγγραφέας των «Κακομαθημένων παιδιών της Ιστορίας» που επανεξέδωσε πρόσφατα ο Πατάκης, της… αφεντιάς μας δηλαδή, μιλάει στο LiFO.gr για το '21 που σηματοδοτεί τη γέννηση της νεότερης Ελλάδας, τα επιτεύγματα και τις απογοητεύσεις έκτοτε, καθώς επίσης και τις πολλές και βαθιές τομές που χρειάζονται σήμερα στη χώρα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Πάλι πάμε να τσακωθούμε, για ένα θέμα, που δεν θα έπρεπε να είναι θέμα. Και βέβαια, κατά την προσφιλή μας συνήθεια, βρέθηκαν κάποιοι να μπλέξουν 2 τελείως άσχετα ζητήματα: την πανδημία και τους εορτασμούς για την 200η εθνική μας επέτειο! Και χάρη στο θαυμαστό (πραγματικά) Internet, αυτοί οι κάποιοι διοργανώνουν συγκέντρωση υπογραφών και αποκτούν βήμα.Ναι, οι εορτασμοί πρέπει να λάβουν χώρα και μπράβο στους χορηγούς, που δίνουν χρήματα. Και όχι μόνο δεν πρέπει να ακυρωθούν εξαιτίας της πανδημίας, αλλά αυτή η πανδημία, όπως και η κρίση με την Τουρκία, καθιστούν ακόμη πιο σημαντικούς αυτούς τους εορτασμούς. Τους χρειαζόμαστε, για να συνειδητοποιήσουμε ότι από μια επαρχία της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, περάσαμε δια πυρός και σιδήρου και καταφέραμε να είμαστε μεταξύ των σύγχρονων αναπτυγμένων δημοκρατιών του δυτικού κόσμου. Πυρηνικά μέλη σε Ενώσεις, που άλλοι παρακαλούν για να μπουν και τις κοιτούν με το κιάλι. Και πρέπει να τα συνειδητοποιήσουμε αυτά, για να συνεχίσουμε την πορεία μας στο μέλλον με αυτοπεποίθηση και υπευθυνότητα, για να παραδώσουμε και εμείς κάτι αντάξιο, αυτού που παραλάβαμε, στις επόμενες γενιές.Στο Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας, που βρίσκεται στην πρωτεύουσα της Ε.Ε., η Ελληνική Επανάσταση αναφέρεται ονομαστικά ως ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός που γυρίζει τη σελίδα της ευρωπαϊκής ιστορίας. Και εμείς, θα την περάσουμε έτσι, στο σβηστό, επειδή αντιμετωπίζουμε ακόμη μία δυσκολία στην ιστορία μας; Αλλοίμονο, αν τα έθνη ακυρώνουν τις εθνικές τους γιορτές εξαιτίας των προβλημάτων τους, μικρών ή μεγάλων! Οι Ιταλοί, μέσα σε αυτή την τραγωδία που βιώνουν, για να ενθαρρυνθούν κρεμούν τις ιταλικές σημαίες, ακούν όλοι μαζί τον εθνικό ύμνο, στην εθνική τους εορτή, η πολεμική τους αεροπορία πέταξε σε σχηματισμό με τα χρώματα της σημαίας τους κτλ. Ίσα ίσα, που τα έθνη στρέφονται σε ένδοξες στιγμές της ιστορίας τους, για να ενθαρρυνθούν και η Ελληνική Επανάσταση είναι κάτι παραπάνω από ένδοξη! Και πάλι ναι, λοιπον, πρέπει να την γιορτάσουμε. Τώρα, το ότι κάποιοι στην Ελλάδα, που (αυτο)χαρακτηρίζονται πνευματικοί ή προοδευτικοί, και έχουν περάσει εδώ και χρόνια τις απόψεις τους σε μερίδα της κοινής γνώμης, έχουν πρόβλημα με το εθνικό και παραδοσιακό είναι άλλη συζήτηση. *Ίσως να πρέπει να υπογράφω ως "η ανεγκέφαλη που μπορεί να έχει διαφορετική άποψη"
SmoothΜέσα στην εμπάθεια του ο/η WLGFQ, δεν διέκρινε ότι για να έχεις διαφορετική άποψη, δεν μπορεί να είσαι ταυτόχρονα ανεγκέφαλος/η.Η δημοκρατικότητα πάντως εν γένει ξεχειλίζει...
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να βλέπουμε ή να ακούμε. . Πρέπει και να σκεφτόμαστε όμως. Το συναίσθημα δεν είναι πάντα καλός οδηγός. Η λογική θα μας πει ποιες είναι οι προτεραιότητες ιδιαίτερα όταν αντιμετωπίζουμε έκτακτες- σοβαρές καταστάσεις. Υπάρχουν και πολλά θέματα στα οποία εύκολα και σίγουρα διατυπώνουμε τη γνώμη- κρίση μας. Εδώ , και αναφέρομαι στην Ιστορία, θα προσθέσω ότι πολλοί ιστορικοί για γράψουν ένα βιβλίο μελετούσαν ακόμα και 20 χρόνια τις πηγές. Αντιλαμβάνομαι ότι οι δικές μου γνώσεις οι σχολικές είναι όχι μόνο μηδαμινές αλλά και στρεβλές. Αλλά και οι σύγχρονοι ιστορικοί ερευνητές αποφεύγουν να βγάζουν συμπεράσματα- κανόνες. Τα συμπεράσματα και η γνώση κρίνονται - αναβαθμίζονται συνεχώς. Έχει σημασία να μελετάμε συνεχώς, να ακούμε με προσοχή και να σκεφτόμαστε. Δεν σημαίνει ότι ξέρουμε τα πάντα. Αυτό που μπορούμε να μάθουμε στην Ιστορία είναι η αιτίες των γεγονότων πάντα όμως ως μια έρευνα της οποίας πολλά στοιχεία αγνοούμε. Αυτά για την σημασία της έρευνας και για τη διαχρονικότητα της σκέψης του Σωκράτη. .. Α! Και οι γιορτές... Προτιμώ να μιλήσω για τον "ανθρωπισμό" που λυγίζει στα δύσκολα. Που χωρίζει σε έθνη και φυλές τον άνθρωπο. Η πραγματικότητα είναι συχνά δύσκολη και δυσάρεστη και καλούμαστε να την αντιμετωπίσουμε. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να λύνουμε προβλήματα. Αυτό ενέχει αξίες και αρχές στη βάση του. Και για όσους αρχίζουν να λένε για έθνη να θυμίσω κάτι που δεν γνωρίζουν. Οι λαοί πάντα μετανάστευαν και η έννοια "έθνος" είναι μία κατασκευή πρόσφατη, μία έννοια που βοήθησε στο σχηματισμό κρατών-εθνών. Σήμερα όλοι μας έχουμε μία ακόμα ταυτότητα την "ευρωπαϊκή" και δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει. Επίσης ζούμε σε μία παγκόσμια κοινωνία και επηρεαζόμαστε καθημερινά σε πολλά επίπεδα. Ας ξαναβάλουμε την έννοια "άνθρωπος" στη θέση της. Αν δεν νοιαζόμαστε για τον άλλο άνθρωπο ακυρώνουμε και τον εαυτό μας. Αν δεν φροντίζουμε και για τους άλλους και τους περιθωριοποιούμε, πρέπει να αναλογιστούμε και τις συνέπειες μακροπρόθεσμα. Αυτά και άλλα πολλά μπορούμε να συζητάμε και έχουν ενδιαφέρον. Είναι δύσκολο, πολύ δύσκολο μερικές φορές να επικοινωνήσουμε, εμείς οι άνθρωποι.
'Οι λαοί πάντα μετανάστευαν και η έννοια "έθνος" είναι μία κατασκευή πρόσφατη, μία έννοια που βοήθησε στο σχηματισμό κρατών-εθνών'Η έννοια του έθνους δεν είναι πρόσφατη "κατασκευή", αλλά πανάρχαια. Π.χ. ο Ηρόδοτος διακρίνει διάφορα έθνη. Όπως όλες οι έννοιες, στο πέρασμα χιλιετιών διαφοροποιείται, αλλά πάντως υπήρχει. Αυτό που συνέβη στα τέλη του 19ου αιώνα, με τις εθνικές επαναστάσεις, ήταν να ταυτιστεί το κράτος με το έθνος και έτσι να δημιουργηθούν τα κρατη-εθνη, που διαδέχθηκαν τις αυτοκρατορίες.
[Αλλοίμονο, αν τα έθνη ακυρώνουν τις εθνικές τους γιορτές εξαιτίας των προβλημάτων τους, μικρών ή μεγάλων]Στη χώρα μας θα συμβεί ήδη αυτό στις 25 Μαρτίου, διαφωνείτε;Θα μου πείτε δεν ακυρώνεται η γιορτή αλλά η παρέλαση.Έτσι θα μπορούσε να εορταστεί και η επέτειος των 200 ετών του χρόνου.Χωρίς φιέστες.Αλίμονο στις κοινωνίες που προτάσσουν πανηγυρισμούς έναντι των ζωών έστω και ελαχίστων πολιτών που θα μπορούσαν να ζήσουν για να παρακολουθήσουν πιο λιτούς εορτασμούς.
¨Στη χώρα μας θα συμβεί ήδη αυτό στις 25 Μαρτίου, διαφωνείτε;"Δεν διαφωνωνώ, ναι, θα ακυρωθεί. Μεσούσης της πανδημίας, η ακύρωση της παρέλασης κρίθηκε απαραίτητση, όπως και η αναστολή θεμελιωδών δικαιωμάτων.Όμως, οι διοργανωτές της συλλογής υπογραφών, ζητούν τη μεταφορά χρημάτων από τις εκδηλώσεις για το 1821, που θα γίνουν ένα χρόνο μετά, στο ΕΣΥ:1. Από όσο έχω παρακολουθήσει, δεν έχει αναφερθεί "χρειαζόμασε χρήματα, για να μην πεθάνει κόσμος". 2. Αν πιστεύουν κάποιοι ότι με τη μεταφορά αυτών των λίγων χρημάτων, μπορεί μέσα σε λίγες μέρες να αναδιαρθρωθεί το ΕΣΥ για μια πανδημία, θα πρότεινα να το ψάξουν λίγο. 3. Τα χρήματα για το 1821 δίνονται από ιδιώτες (χορηγοί). Ιδιώτες ήδη προσφέρουν και στα νοσοκομεία.4. Δεν έχω διαβάσει κάποια ανακοίνωση (ούτε φυσικά υποστήριξα) ότι οι πανηγυρισμοί είναι πιο σημαντικοί από τις ανθρώπινες ζωές. 5. Τα λογικοφανή επιχειρήματα δεν είναι απαραίτητα και λογικά. Ιδίως, όταν αυτά βασίζονται και στοχεύουν στο συναίσθημα...
Από το καντήλι που καίει στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη στο πανάρχαιο άσβεστο πυρ οι λαοί, τα έθνη αποφασίζουν να σέβονται και να τιμούν τα ενοποιά σύμβολά τους μέσα στο χρόνο.Η πομπή των Παναθηναίων, τα Αρρηφόρια, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, η περιφορά του επιταφίου, η αφή της ολυμπιακής φλόγας, η περιφορά του Αγίου Φωτός. Όλα έχουν κόστος. Όλα συνεχίζουν σε περιόδους ασθενειών, πολέμων, οικονομικής ύφεσης.Να συμφωνήσω ότι πρέπει σε καιρούς χαλεπούς να κάνουμε μια κουβέντα για το κόστος. Δεν δέχομαι τη συζήτηση αν πρέπει να γίνονται ή όχι.
Θάνος Βερέμης : "Πρέπει, άραγε, να εκτρέψουμε πόρους από τον εορτασμό της Παλιγγενεσίας για να βοηθήσουμε όσους πλήττονται από τη νέα πανδημία; Η απάντηση είναι «ναι», μολονότι τα μεγέθη είναι διαφορετικά."Κώστας Κωστής : "Τέλος, όσον αφορά το αν πρέπει να δοθούν τα χρήματα για τις εκδηλώσεις της επετείου του 1821 στο δημόσιο σύστημα υγείας, φοβάμαι πως δεν είναι τόσο πολλά για να κάνουν τη διαφορά."Ο εορτασμός έχει συμβολικό χαρακτήρα και θα έχει αξία, αν κατορθωθεί να σφυρηλατίσει έστω και λίγο, την εθνική συνείδηση και την εθνική ενότητα. Κάτι για το οποίο πράγματι αμφιβάλλω.Τα χρήματα από την άλλη που διατίθενται για τον εορτασμό, είναι "συμβολικά" για το ΕΣΥ (και αν δεν κάνω λάθος, είναι κυρίως χορηγών).Συνεπώς νομίζω, ας δώσουμε την ευκαιρία στον εορτασμό, μήπως...Εξάλλου, η συμπεριφορά μας ΣΗΜΕΡΑ σαν συνολική κοινωνία έναντι του κορονοϊού, χαρακτηρίζεται από τέτοια ανευθυνότητα, που το κόστος που θα προκύψει, είναι πολύ μεγαλύτερο του ποσού που θα οδηγηθεί στο ΕΣΥ αντί στον εορτασμό.ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΑΣΧΟΥΜΕ !
Νίκος Θεοτοκάς :"Τις προτεραιότητες τις υπαγορεύει η ζωή. Και από τούτη τη στιγμή προτεραιότητα είναι η ανόρθωση του ΕΣΥ και η αντιμετώπιση του ιού Covid-19." Μέχρις εδώ καλά. Μην πω ότι συμφωνώ κιόλας.Συνέχεια :"Η προστασία του πληθυσμού της χώρας, στον οποίον περιλαμβάνονται και οι πρόσφυγες, οι μετανάστες, μέρος των Ρομά, οι φυλακισμένοι, οι απόμαχοι της ζωής που διαβιούν σε ιδρύματα, οι άστεγοι και οι εγκαταστάσεις του στρατού."Αν έχει καταγραφεί σωστά η δήλωση, δεν μπορεί κατ' αρχήν, ένας καθηγητής να κατατάσσει νοηματικά τις εγκαταστάσεις του στρατού στον πληθυσμό της χώρας.Αλλά ένσταση προκύπτει κατά δεύτερο λόγο και κυρίως, από την εστίαση και προβολή των συγκεκριμμένων κοινωνικών μειονοτήτων - μεταξύ των οποίων και οι φυλακισμένοι ! -, που δεν έχουν καμία σχέση με τον εορτασμό ή όχι ενός ιστορικού εθνικού γεγονότος που αφορά στο σύνολο του ελληνικού πληθυσμού.Η στόχευση του κ. Θεοτοκά είναι σαφώς πολιτική, είναι αναντίστοιχη με το θέμα και το ερώτημα που ετέθη και - τελικά -, δεν βοηθάει στην διαμόρφωση γνώμης για αυτά.
Έχω ήδη υπογράψει το ψήφισμα και θεωρώ αυτονόητο πως δεν υπάρχει καν δίλημμα μεταξύ οποιασδήποτε φιέστας και στήριξης του ΕΣΥ.Ειλικρινά, απορώ γιατί δεν έχει ήδη ληφθεί σχετική απόφαση, όσα κι αν είναι τα κονδύλια που έχουν αποφασιστεί για τη φιέστα.Και κάτι για να αντιληφθεί κι ο κάθε ανεγκέφαλος που μπορεί να έχει διαφορετική άποψη: Ας αναλογιστεί τι θα συνέβαινε αν τα πανηγύρια ήταν για φέτος.
Ε, έχετε δίκιο...Αρκετά με την ανεκτικότητα εν γένει θα έλεγα εγώ...Απλά το ανωτέρω σχόλιο μου θύμισε Σιδηρόπουλο..."Εγώ διέταξα σκέψη καμία, εγώ διέταξα ούτε μιλιά".
WLGFQMπερδεύτηκα, πως μπορεί ένας ανεγκέφαλος να έχει άποψη ;Αν εν πάσει περιπτώσει ερευνηθεί και επιβεβαιωθεί ότι υπάρχει εγκέφαλος, μην αποτολμηθεί η διατύπωση "διαφορετικής άποψης".Ή στο Νταχάου θα βρεθεί ή στα γκουλάγκ της Σιβηρίας.