CONTAGION
Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ εξετάζει με τη συνήθη του μαεστρία τις συναισθηματικές επιπτώσεις μιας ραγδαία εξελισσόμενης μολυσματικής ασθένειας σε μια σειρά από ανθρώπους που ενώνονται μέσα από ένα καλοραμμένο σενάριο. Το στυλ θυμίζει Traffic, χωρίς τις έντονες χρηματικές αντιθέσεις και τις αιχμηρές ερμηνείες - άλλωστε, το θέαμα είναι σαφώς ψυχρότερο. Σκηνή ανθολογίας το brain flap της Γκουίνεθ Πάλτροου, η οποία εμφανίζεται για λίγα λεπτά. Bγαίνει στις αίθουσες στις 20/10.
ΑΛΠΕΙΣ
Οι Άλπεις είναι κάτι αναντικατάστατο, ένας κωδικός για να μην αναγνωρίζονται τα μέλη μιας ομάδας που αντικαθιστά νεκρούς για τους φίλους και συγγενείς που δεν έχουν ακόμη κατορθώσει να δουν το πένθος τους. Αντίθετα απ’ τον αεροστεγή Κυνόδοντα, η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου κυριαρχείται απ’ την ανάγκη παρέμβασης μιας παράδοξης οικογένειας σ’ έναν κύκλο ανθρώπων, με απρόβλεπτα αποτελέσματα, συνεχώς με μεγαλύτερη καλλιτεχνική τόλμη. Όπως και στον Κυνόδοντα, η Αγγελική Παπούλια είναι εκείνη που ξεστρατίζει απ’ τον καθορισμένο ρόλο που της αποδίδεται κι επαναστατεί συναισθηματικά, μην αντέχοντας να υπακούσει στα όρια ενός τεχνητού παιχνιδιού. Το σενάριο του Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας και το σινεμά του υποψήφιου για Όσκαρ δημιουργού εδραιώνεται και διευρύνεται με πιο σκοτεινό χιούμορ, διατηρώντας τα ευδιάκριτα χαρακτηριστικά του. Bγαίνει στις αίθουσες στις 28/10.
LA PIEL QUE HABITO
Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κατασκευάζει ένα θρίλερ για τον πόνο, τη σεξουαλικότητα, τα φύλα, τις εμμονές και την εκδίκηση. Στον ρόλο του πλαστικού χειρουργού ο Αντόνιο Μπαντέρας, που επιστρέφει στον θίασο των εκλεκτών του Ισπανού σκηνοθέτη και κρατάει όμηρο μια γυναίκα, της οποίας το δέρμα (και όχι μόνο) έχει αναπλάσει με ξεχωριστή φροντίδα. Έχουν μια άρρωστη σχέση, αλλά μόνο στο φινάλε θ’ αποκαλυφθεί τι έχει πραγματικά συμβεί. Η ταινία, δε, βασίζεται σε πρωτότυπο σενάριο του Αλμοδόβαρ και προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών. Το ότι δεν πήρε βραβείο οφείλεται προφανώς στο γεγονός πως ο Αλμοδόβαρ δεν το έχει ανάγκη. Βγαίνει στις αίθουσες στις 20/10.
ΑΙ ΕΙΔΟΙ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ
Ο τίτλος παραπέμπει στην ημερομηνία που ο Βρούτος, ο Κάσιος και τ’ άλλα τα παιδιά, για χάρη της δημοκρατίας, σκότωσαν τον Ιούλιο Καίσαρα στη Σύγκλητο. Στην ταινία ίσων αποστάσεων που σκηνοθέτησε ο Τζορτζ Κλούνι, ο Καίσαρας είναι ο ίδιος, ένας χαρισματικός αλλά αμαρτωλός υποψήφιος για το χρίσμα των Δημοκρατικών, και ο Ράιαν Γκόσλινγκ το δεξί του χέρι στην καμπάνια, ο οποίος χάνει τη θέση του από εσωτερική σπόντα κι αναγκάζεται να εκδικηθεί, χρησιμοποιώντας προς όφελός του ένα κρίσιμο σκάνδαλο. Με αυτή την πολιτική κι ανθρώπινη ταινία του, ο Κλούνι απηχεί το γκρέμισμα της αισιοδοξίας στη μετά-Ομπάμα εποχή, αναπαράγοντας με δεξιοτεχνία και τέλεια αίσθηση ρυθμού και δομής το κλασικό θέμα της υποχώρησης του ιδεαλισμού μπροστά στην κυνική επιβίωση. Bγαίνει στις αίθουσες στις 13/10.
THE HELP
Τα βάσανα μιας Αφροαμερικανής οικιακής βοηθού που μεγαλώνει τα παιδιά «λευκών» οικογενειών. Το πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα της Κάθριν Στόκετ, με γυναικείο καστ γεμάτο ταλέντα, μεταφέρεται στο σινεμά απ’ τον άγνωστο Τέιτ Τέιλορ κι αναφέρεται στην ταραγμένη περίοδο της διεκδίκησης πολιτικών δικαιωμάτων απ’ τους μαύρους στην Αμερική των ‘60s, ποντάροντας στη συγκίνηση. Όταν η Μέριλ Στριπ κέρδιζε βραβεία για την Αμφιβολία, δεν παρέλειπε να εξάρει την ιδιοφυή ερμηνεία της Βαϊόλα Ντέιβις, προτρέποντας τα στούντιο να της δώσουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ήρθε η ώρα της κι εδώ και μερικές εβδομάδες η ερμηνεία της, μαζί με της Οκτάβια Σπένσερ, συζητιέται έντονα για τα επερχόμενα Όσκαρ. Βγαίνει στις αίθουσες στις 20/10.
ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
Ο Γούντι Άλεν ταξιδεύει στο Παρίσι και στον χρόνο και μεταφέρει έναν επίδοξο συγγραφέα με μέτριο ταλέντο στην εποχή των λογοτεχνικών ηρώων του. Η Γερτρούδη Στάιν, ο Σκοτ με τη Ζέλντα Φιτζέραλντ, ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ, αλλά και ο Νταλί κι ο Κόουλ Πόρτερ συνθέτουν ένα ονειρικό σκηνικό, απ’ το οποίο ο πρωταγωνιστής όχι μόνο δεν επιθυμεί ν’ αποδράσει ( όπως στο Πορφυρό Ρόδο του Καΐρου) αλλά ερωτεύεται και καλείται ν’ αποφασίσει αν θα πρέπει ν' ακολουθήσει τη γυναίκα/φάντασμα σε ένα ακόμη πιο μακρινό παρελθόν. Μια γοητευτική διαδρομή στις παγίδες της νοσταλγίας, με την Πόλη του Φωτός φωτογραφημένη σαν αμερικανική καρτ- ποστάλ και τη διακοσμητική παρουσία της κυρίας Μπρούνι-Σαρκοζί. Bγαίνει στις αίθουσες στις 6/10.
ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ
Η Σιμίν και ο Ναντέρ. Αυτή θέλει να πάρει την κόρη τους και να φύγουν στο εξωτερικό σε αναζήτηση καλύτερων ευκαιριών. Εκείνος επιμένει να ζήσει στο Ιράν, για να φροντίσει τον πατέρα του που πάσχει από γεροντική άνοια. Διαφωνούν και πάνε για διαζύγιο. Ο Ναντέρ επιμένει στον δρόμο της αλήθειας, αλλά αναγκάζεται από τις περιστάσεις να πει ψέματα, και μάλιστα προσπαθεί να πείσει την κόρη του να τον στηρίξει, ενώ αλλιώς την έχει μάθει. Η αλληγορία είναι παρούσα και ζωηρή και ο σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί, δημιουργός της υπέροχης Έλι, κρατάει ασίγαστη την πλοκή και τον διάλογο, σε μια απ’ τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, τιμημένη με τη Χρυσή Άρκτο στο πρόσφατο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Βγαίνει στις αίθουσες στις 29/9
ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ, ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ
Το σίκουελ της εμπορικότερης ταινίας όλων των εποχών στην Ελλάδα(δεύτερη μετά τον Τιτανικό) μαζεύει Τσιμιτσέλη, Καγιά, Παπαζήση, Αυγουστίδη και Σεϊταρίδη στο κέντρο της Αθήνας, έξι χρόνια μετά τις φαντάρικες, θαλασσινές, εξωφρενικές τους περιπέτειες, πάντα κάτω απ’ τη σκηνοθετική μανιέρα του Νίκου Περάκη. Bγαίνει στις αίθουσες στις 27/10.
WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN
Η οδύσσεια μια μάνας χωρίς μητρικό ένστικτο. Η μέγιστη Τίλντα Σουίντον παίρνει πάνω της τις ευθύνες της απάθειας, σαν αντίστροφη «μηδειακή» τραγωδία με συνδυασμό φλέγματος και οιδιπόδειου, και σηκώνει στο ύψος των περιστάσεων μια δραματική ιστορία που εγείρει πολλές συζητήσεις. Μια απ’ τις αξιομνημόνευτες συμμετοχές στο επίσημο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Καννών. Bγαίνει στις αίθουσες στις 3/10.
σχόλια