9 μεγάλες πρεμιέρες

9 μεγάλες πρεμιέρες Facebook Twitter
0
CONTAGION

Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ εξετάζει με τη συνήθη του μαεστρία τις συναισθηματικές επιπτώσεις μιας ραγδαία εξελισσόμενης μολυσματικής ασθένειας σε μια σειρά από ανθρώπους που ενώνονται μέσα από ένα καλοραμμένο σενάριο. Το στυλ θυμίζει Traffic, χωρίς τις έντονες χρηματικές αντιθέσεις και τις αιχμηρές ερμηνείες - άλλωστε, το θέαμα είναι σαφώς ψυχρότερο. Σκηνή ανθολογίας το brain flap της Γκουίνεθ Πάλτροου, η οποία εμφανίζεται για λίγα λεπτά. Bγαίνει στις αίθουσες στις 20/10.

ΑΛΠΕΙΣ

Οι Άλπεις είναι κάτι αναντικατάστατο, ένας κωδικός για να μην αναγνωρίζονται τα μέλη μιας ομάδας που αντικαθιστά νεκρούς για τους φίλους και συγγενείς που δεν έχουν ακόμη κατορθώσει να δουν το πένθος τους. Αντίθετα απ’ τον αεροστεγή Κυνόδοντα, η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου κυριαρχείται απ’ την ανάγκη παρέμβασης μιας παράδοξης οικογένειας σ’ έναν κύκλο ανθρώπων, με απρόβλεπτα αποτελέσματα, συνεχώς με μεγαλύτερη καλλιτεχνική τόλμη. Όπως και στον Κυνόδοντα, η Αγγελική Παπούλια είναι εκείνη που ξεστρατίζει απ’ τον καθορισμένο ρόλο που της αποδίδεται κι επαναστατεί συναισθηματικά, μην αντέχοντας να υπακούσει στα όρια ενός τεχνητού παιχνιδιού. Το σενάριο του Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας και το σινεμά του υποψήφιου για Όσκαρ δημιουργού εδραιώνεται και διευρύνεται με πιο σκοτεινό χιούμορ, διατηρώντας τα ευδιάκριτα χαρακτηριστικά του. Bγαίνει στις αίθουσες στις 28/10.

LA PIEL QUE HABITO

Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κατασκευάζει ένα θρίλερ για τον πόνο, τη σεξουαλικότητα, τα φύλα, τις εμμονές και την εκδίκηση. Στον ρόλο του πλαστικού χειρουργού ο Αντόνιο Μπαντέρας, που επιστρέφει στον θίασο των εκλεκτών του Ισπανού σκηνοθέτη και κρατάει όμηρο μια γυναίκα, της οποίας το δέρμα (και όχι μόνο) έχει αναπλάσει με ξεχωριστή φροντίδα. Έχουν μια άρρωστη σχέση, αλλά μόνο στο φινάλε θ’ αποκαλυφθεί τι έχει πραγματικά συμβεί. Η ταινία, δε, βασίζεται σε πρωτότυπο σενάριο του Αλμοδόβαρ και προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών. Το ότι δεν πήρε βραβείο οφείλεται προφανώς στο γεγονός πως ο Αλμοδόβαρ δεν το έχει ανάγκη. Βγαίνει στις αίθουσες στις 20/10.

ΑΙ ΕΙΔΟΙ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ

Ο τίτλος παραπέμπει στην ημερομηνία που ο Βρούτος, ο Κάσιος και τ’ άλλα τα παιδιά, για χάρη της δημοκρατίας, σκότωσαν τον Ιούλιο Καίσαρα στη Σύγκλητο. Στην ταινία ίσων αποστάσεων που σκηνοθέτησε ο Τζορτζ Κλούνι, ο Καίσαρας είναι ο ίδιος, ένας χαρισματικός αλλά αμαρτωλός υποψήφιος για το χρίσμα των Δημοκρατικών, και ο Ράιαν Γκόσλινγκ το δεξί του χέρι στην καμπάνια, ο οποίος χάνει τη θέση του από εσωτερική σπόντα κι αναγκάζεται να εκδικηθεί, χρησιμοποιώντας προς όφελός του ένα κρίσιμο σκάνδαλο. Με αυτή την πολιτική κι ανθρώπινη ταινία του, ο Κλούνι απηχεί το γκρέμισμα της αισιοδοξίας στη μετά-Ομπάμα εποχή, αναπαράγοντας με δεξιοτεχνία και τέλεια αίσθηση ρυθμού και δομής το κλασικό θέμα της υποχώρησης του ιδεαλισμού μπροστά στην κυνική επιβίωση. Bγαίνει στις αίθουσες στις 13/10.

THE HELP

Τα βάσανα μιας Αφροαμερικανής οικιακής βοηθού που μεγαλώνει τα παιδιά «λευκών» οικογενειών. Το πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα της Κάθριν Στόκετ, με γυναικείο καστ γεμάτο ταλέντα, μεταφέρεται στο σινεμά απ’ τον άγνωστο Τέιτ Τέιλορ κι αναφέρεται στην ταραγμένη περίοδο της διεκδίκησης πολιτικών δικαιωμάτων απ’ τους μαύρους στην Αμερική των ‘60s, ποντάροντας στη συγκίνηση. Όταν η Μέριλ Στριπ κέρδιζε βραβεία για την Αμφιβολία, δεν παρέλειπε να εξάρει την ιδιοφυή ερμηνεία της Βαϊόλα Ντέιβις, προτρέποντας τα στούντιο να της δώσουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ήρθε η ώρα της κι εδώ και μερικές εβδομάδες η ερμηνεία της, μαζί με της Οκτάβια Σπένσερ, συζητιέται έντονα για τα επερχόμενα Όσκαρ. Βγαίνει στις αίθουσες στις 20/10.

ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Ο Γούντι Άλεν ταξιδεύει στο Παρίσι και στον χρόνο και μεταφέρει έναν επίδοξο συγγραφέα με μέτριο ταλέντο στην εποχή των λογοτεχνικών ηρώων του. Η Γερτρούδη Στάιν, ο Σκοτ με τη Ζέλντα Φιτζέραλντ, ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ, αλλά και ο Νταλί κι ο Κόουλ Πόρτερ συνθέτουν ένα ονειρικό σκηνικό, απ’ το οποίο ο πρωταγωνιστής όχι μόνο δεν επιθυμεί ν’ αποδράσει ( όπως στο Πορφυρό Ρόδο του Καΐρου) αλλά ερωτεύεται και καλείται ν’ αποφασίσει αν θα πρέπει ν' ακολουθήσει τη γυναίκα/φάντασμα σε ένα ακόμη πιο μακρινό παρελθόν. Μια γοητευτική διαδρομή στις παγίδες της νοσταλγίας, με την Πόλη του Φωτός φωτογραφημένη σαν αμερικανική καρτ- ποστάλ και τη διακοσμητική παρουσία της κυρίας Μπρούνι-Σαρκοζί. Bγαίνει στις αίθουσες στις 6/10.

ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ

Η Σιμίν και ο Ναντέρ. Αυτή θέλει να πάρει την κόρη τους και να φύγουν στο εξωτερικό σε αναζήτηση καλύτερων ευκαιριών. Εκείνος επιμένει να ζήσει στο Ιράν, για να φροντίσει τον πατέρα του που πάσχει από γεροντική άνοια. Διαφωνούν και πάνε για διαζύγιο. Ο Ναντέρ επιμένει στον δρόμο της αλήθειας, αλλά αναγκάζεται από τις περιστάσεις να πει ψέματα, και μάλιστα προσπαθεί να πείσει την κόρη του να τον στηρίξει, ενώ αλλιώς την έχει μάθει. Η αλληγορία είναι παρούσα και ζωηρή και ο σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί, δημιουργός της υπέροχης Έλι, κρατάει ασίγαστη την πλοκή και τον διάλογο, σε μια απ’ τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, τιμημένη με τη Χρυσή Άρκτο στο πρόσφατο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Βγαίνει στις αίθουσες στις 29/9

ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ, ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ

Το σίκουελ της εμπορικότερης ταινίας όλων των εποχών στην Ελλάδα(δεύτερη μετά τον Τιτανικό) μαζεύει Τσιμιτσέλη, Καγιά, Παπαζήση, Αυγουστίδη και Σεϊταρίδη στο κέντρο της Αθήνας, έξι χρόνια μετά τις φαντάρικες, θαλασσινές, εξωφρενικές τους περιπέτειες, πάντα κάτω απ’ τη σκηνοθετική μανιέρα του Νίκου Περάκη. Bγαίνει στις αίθουσες στις 27/10.

WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN

Η οδύσσεια μια μάνας χωρίς μητρικό ένστικτο. Η μέγιστη Τίλντα Σουίντον παίρνει πάνω της τις ευθύνες της απάθειας, σαν αντίστροφη «μηδειακή» τραγωδία με συνδυασμό φλέγματος και οιδιπόδειου, και σηκώνει στο ύψος των περιστάσεων μια δραματική ιστορία που εγείρει πολλές συζητήσεις. Μια απ’ τις αξιομνημόνευτες συμμετοχές στο επίσημο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Καννών. Bγαίνει στις αίθουσες στις 3/10.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM