Αφιερωμένο στον αγαπημένο ΒΟΞ των Εξαρχείων

Αφιερωμένο στον αγαπημένο ΒΟΞ των Εξαρχείων Facebook Twitter
0

Το περασμένο καλοκαίρι, η Guardian ανέφερε στον οδηγό της για την Αθήνα πως στον κινηματογράφο ΒΟΞ, θα βρει κανείς την καλύτερη επιλογή ταινιών. Το θερινό σινεμά των Εξαρχείων που στέκει εδώ και δεκαετίες στην Θεμιστοκλέους 82, είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας τους και αγαπημένο στέκι της Ναταλίας Κουνέλη και του Ιταλού Raffaele Mosca.

To υπέροχο βίντεο-αφιέρωμα και τα λίγα λόγια για το ΒΟΞ τους ανήκουν.

Γράφει η Ναταλία Κουνέλη:


Το Βοξ στα Εξάρχεια ήταν το αγαπημένο μου σινεμά από το Λύκειο και κάθε καλοκαίρι ανυπομονούσα να βυθιστώ στις λαστιχένιες καρέκλες του για να δω τις καλές παλιές ταινίες που κανένας άλλος θερινός στην Αθήνα δεν έφερνε. Όταν ερωτεύτηκα τον Raffaele τον καιρό που ζούσα στο Μιλάνο, ένα από τα πρώτα πράγματα που τον έφερα να δει όταν ήρθε για πρώτη φορά στην Αθήνα ήταν ο θερινός κινηματογράφος, και φυσικά τον πήγα στο Βοξ. Βέβαια είχαμε την φαεινή ιδέα να (ξανα)δούμε το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι, και η αυγουστιάτικη χαλαρότητα μας έκανε να ξεχάσουμε πως η ταινία ήταν στα γαλλικά με ελληνικούς υπότιτλους, δηλαδή γλώσσες που το "αμόρε" δεν μιλάει.

Ο Raffaele με την σειρά του ερωτεύτηκε τον θερινό κινηματογράφο και εντελώς τυχαία μετά από τρία χρόνια στο Μιλάνο και δύο χρόνια στο Λονδίνο, βρεθήκαμε να ζούμε στην Αθήνα και να ξημεροβραδιαζόμαστε στο ΒΟΞ από τις  πρώτες γλυκές βραδιές της άνοιξης μέχρι τις πρώτες δροσούλες του φθινόπωρου. Ένα από εκείνα τα βράδια, ενώ περιμέναμε στην σειρά να πάρουμε τα εισιτήριά μας και ονειροπολώντας πώς θα ήταν αν τρέχαμε έναν δικό μας κινηματογράφο σε κάποια πόλη κάπου μακριά, αναρωτηθήκαμε ποιος να το διαχειρίζεται. Ρωτήσαμε στο ταμείο και η ταμίας μας έδειξε την Πέγκυ, μία ψηλή μελαχρινή γυναίκα με ένα μακρύ μαύρο φόρεμα που καλωσόριζε τον κόσμο στα σκαλιά.

Η παρουσία της μας κίνησε την περιέργεια και καταφέραμε να ανταλλάξουμε βιαστικά δυο λόγια ζητώντας της να μάθουμε περισσότερα για τον κινηματογράφο. Όταν τελικά την συναντήσαμε λίγες μέρες μετά, μάθαμε ότι εκείνη η σεζόν θα ήταν πιθανότατα η τελευταία κατά την οποία θα γινόντουσαν προβολές με φιλμ και ότι από του χρόνου ο κινηματογράφος θα άρχιζε την μετάβαση στην ψηφιακή προβολή. Και εκεί μας έπιασε η συγκίνηση και η βιασύνη και σκεφτήκαμε ότι έπρεπε να καταγράψουμε αυτό που πιθανότατα θα ήταν οι τελευταίες μέρες λειτουργίας της μηχανής προβολής 35 χιλιοστών στην ιστορία του Βοξ.

Παρ'όλο που η μετάβαση στην ψηφιακή προβολή είναι ένα απαραίτητο βήμα για πρακτικούς, οικονομικούς και οικολογικούς λόγους, η συνάντησή μας με τον παλιό κινηματογράφο μας έκανε να μελαγχολήσουμε. Είναι μία μετάβαση απαραίτητη, αλλά ακριβή και δύσκολη για τους ανεξάρτητους κινηματογράφους, οι οποίοι στις δύσκολες εποχές της κρίσης καλούνται να παλέψουν για να συνεχίσουν να προσφέρουν στον κόσμο την νοσταλγία του παλιού σινεμά την οποία τα multiplex αδυνατούν να παρέχουν, τόσο στην ατμόσφαιρα όσο στο περιεχόμενο. Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας ότι από εδώ και πέρα, όπου και να είμαστε, θα πηγαίνουμε όσο περισσότερο μπορούμε σε ανεξάρτητους κινηματογράφους, και σας καλούμε να κάνετε το ίδιο!

Ευχόμαστε στο Βοξ μία ομαλή μετάβαση στην ψηφιακή προβολή και να συνεχίσει να είναι ένας από τους βασικούς φορείς πολιτισμού στο κέντρο της Αθήνας και η αγαπημένη γωνιά των Εξαρχείων.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Μυθολογίες / Ένα Dogville με Vanilla sky: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Εκτός από το «Dogville» του Τρίερ, ο τραγουδοποιός θυμάται πού, πότε και με ποιους έχει δει τις αγαπημένες του ταινίες. Θυμάται επίσης ότι, αν και στην αρχή βαρέθηκε τη «Συνεκδοχή» του Κάουφμαν, εκ των υστέρων συνειδητοποίησε πως η ταινία μιλάει για τους αξεδιάλυτους εφιάλτες μας.
Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ