«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Κάποιες μέρες είναι πολύ δύσκολες. Η Σέλμα Μπλερ όμως μπορεί να δει και την θετική πλευρά: «Έχω κατακτήσει πλέον μια ταπεινοφροσύνη πια και μια χαρά, έστω και καταβεβλημένη χαρά».
0

Στα μέσα του περασμένου Οκτωβρίου, η 46χρονη ηθοποιός αποκάλυψε μέσω του λογαριασμού της στο Instagram ότι πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας. «Η μνήμη μου είναι θολή και η αριστερή μου πλευρά ζητά οδηγίες από ένα σπασμένο GPS» είχε γράψει περιγράφοντας την κατάστασή της. «Θέλω να παίξω ξανά με το γιο μου, θέλω να περπατήσω στο δρόμο».

Μερικούς μήνες αργότερα, κατάφερε να συγκινήσει και πάλι το κοινό, με την αγέρωχη εμφάνισή της με μπαστούνι στο πάρτι του Vanity Fair μετά τα Όσκαρ. Λίγες μέρες πριν, είχε μιλήσει και φωτογραφηθεί για το περιοδικό.


«Ο σκοπός εκείνης της ανάρτησης δεν ήταν να κάνω κάποια βαρυσήμαντη ανακοίνωση μιας δραματικής διάγνωσης» λέει σήμερα. Ειλικρινά – αφελώς ίσως – δεν μου είχε περάσει από το μυαλό ότι θα το τσιμπούσαν αμέσως τα ειδησεογραφικά μέσα. «Ξαφνικά, μετά απ' αυτό επανασυνδέθηκα με πολλά άτομα που νόμιζαν ότι θα τα τινάξω σύντομα», λέει με έντονη δόση μαύρου χιούμορ.

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Με τον επτάχρονο γιο της, Άρθουρ

Από τότε έχει περάσει έναν Γολγοθά. Η κακή αντίδραση του οργανισμού της σε θεραπεία υψηλών δόσεων γλυκοκορτικοειδών , της έχει αφήσει έντονα κινητικά προβλήματα αναγκάζοντάς τη να χρησιμοποιεί μπαστούνι, ενώ πλέον μιλά με ένα τρέμουλο στη φωνή που θυμίζει «την Κάθριν Χέμπορν στη 'Χρυσή Λίμνη'», όπως λέει η ίδια χαριτολογώντας.

Η όρασή της επίσης έχει περιοριστεί ενώ το να ντυθεί «είναι ένας εφιάλτης». Το σώμα της αναδύει περίεργους ήχους – γογγυσμούς, κραυγές. Επειδή δεν μπορεί να σηκώσει τα χέρια της για να χτενιστεί, υιοθέτησε πρόσφατα ένα κοντοκουρεμένο "bob" στυλ με ξανθό βάψιμο.

Μοιάζει και ακούγεται πια τόσο διαφορετική ώστε ο επτάχρονος γιος της, ο Άρθουρ, κουλουριάζεται διαρκώς πλάι της. «Θέλει να βρίσκεται πιο κοντά στο σώμα μου, και καταλαβαίνω ότι θέλει επίσης να σιγουρευτεί ότι είμαι ακόμα το ίδιο άτομο. Κάναμε τόσα αθλητικά πράγματα μαζί. Τώρα σωριάζομαι διαρκώς μπροστά του».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
«Όταν διαβάζω σχόλια στο Instagram από ανθρώπους που υποφέρουν από σκλήρυνση κατά πλάκας ή από κάποια άλλη εκφυλιστική ασθένεια, σκέφτομαι πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει για καταγραφή της πορείας της νόσου από κάποιον αναγνωρίσιμο στο κοινό»

Κάποιες μέρες είναι πολύ δύσκολες. Η Σέλμα Μπλερ όμως μπορεί να δει και την θετική πλευρά: «Έχω κατακτήσει πλέον μια ταπεινοφροσύνη πια και μια χαρά, έστω και καταβεβλημένη χαρά».

Δηλώνει επίσης ότι τα κίνητρά της για την πλήρη δημοσιοποίηση της κατάστασής της είναι πολλαπλά. Καταρχάς, θέλει να εμποδίσει άλλες γυναίκες να κάνουν τα ίδια λάθη που έκανε εκείνη σχετικά με την θεραπευτική αγωγή. «Με τον προηγούμενο γιατρό, παρίστανα τη γενναία, επειδή ήταν άντρας. Το παίρναμε στην πλάκα. Ήθελα να πιστεύει ότι πάω καλά, παρότι του έλεγα εν τέλει ότι 'έχω φτάσει στα όρια της κόπωσης, δεν μπορώ να κρατηθώ ξύπνια'. Μακάρι να με είχε πάρει σοβαρά. Έχω νιώσει πολλή ντροπή στη ζωή μου παλιότερα λόγω της ανώριμης συμπεριφοράς μου και της εξάρτησής μου από το αλκοόλ, ώστε ως μητέρα ήθελα να αποδείξω ότι είμαι γενναία και δυνατή. Λάθος».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
«Η μνήμη μου είναι θολή και η αριστερή μου πλευρά ζητά οδηγίες από ένα σπασμένο GPS» είχε γράψει περιγράφοντας την κατάστασή της.

Η Σέλμα Μπλερ, η οποία βρέθηκε στο εξώφυλλο του Time ως «πρόσωπο της χρονιάς του 2017» μαζί με τις υπόλοιπες ηθοποιούς του Χόλιγουντ που κατήγγειλαν σεξουαλική κακοποίηση (στην περίπτωσή της εναντίον του σκηνοθέτη Τζέιμς Τόμπακ) σπάζοντας τη σιωπή για το ζήτημα, λέει ότι δεν περίμενε ότι η ειλικρίνειά της για την ανίατη πάθησή της θα συναντούσε τέτοια ανταπόκριση:

«Όταν διαβάζω σχόλια στο Instagram από ανθρώπους που υποφέρουν από σκλήρυνση κατά πλάκας ή από κάποια άλλη εκφυλιστική ασθένεια, σκέφτομαι πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει για καταγραφή της πορείας της νόσου από κάποιον αναγνωρίσιμο στο κοινό».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Με νοιάζουν αυτοί οι άνθρωποι, πραγματικά. Μια ηθοποιός που θαυμάζω είχε πει πρόσφατα ότι το Instagram θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλο πείραμα για την ανθρώπινη κατάσταση, αντ' αυτού όμως είναι ένας τεράστιος επιμελημένος ναρκισσισμός

Καθώς δυσκολεύεται να κοιμηθεί τελευταία, προσπαθεί να απαντήσει σε όσο πιο πολλούς μπορεί από τους ανθρώπους που σχολιάζουν τις αναρτήσεις της. «Με νοιάζουν αυτοί οι άνθρωποι, πραγματικά. Μια ηθοποιός που θαυμάζω είχε πει πρόσφατα ότι το Instagram θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλο πείραμα για την ανθρώπινη κατάσταση, αντ' αυτού όμως είναι ένας τεράστιος επιμελημένος ναρκισσισμός. Εντάξει, σίγουρα υπάρχει κι αυτό, για μένα όμως η εμπειρία μοιάζει πραγματικά με μια εξερεύνηση της ανθρώπινης κατάστασης».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Η εμφάνισή της με μπαστούνι στο πάρτι του Vanity Fair την περασμένη Κυραική μετά τα Όσκαρ

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα» καταλήγει στη συνέντευξή της στο Vanity Fair. «Είμαι καλά και αν μπορέσω να βοηθήσω κάποιον που υποφέρει από τέτοια ασθένεια να νιώσει πιο άνετα στο πετσί του, έχω καταφέρει περισσότερα από οτιδήποτε άλλο έχω κάνει στη ζωή μου».

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 + 1 καλύτερες ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου

Η λίστα / Οι 10 + 1 καλύτερες ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου

Ζητήσαμε από τέσσερις επαγγελματίες του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης αλλά και από έναν ακαδημαϊκό να ψηφίσουν τις καλύτερες ταινίες της εποχής της ελληνικής αθωότητας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ