ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ των ρόλων και των προθέσεων, το Dreamland του Μάιλς Τζόρις-Περεφίτ παρακολουθεί με διαφορετική ματιά τον μύθο των Μπόνι και Κλάιντ.
Η Άλισον της Μάργκο Ρόμπι υποδύεται τη λησταρχίνα Άλισον, που τραυματίστηκε στο πόδι και κρύφτηκε σε έναν αχυρώνα. Με ειδικότητα στις τράπεζες, το τελευταίο της «ντου» πήγε πολύ στραβά, ένα κοριτσάκι σκοτώθηκε από πυροβολισμό, και εκείνη κατηγορείται για τον φόνο, μαζί με τις ληστείες – επικηρυγμένη και λαβωμένη, σε σαφώς μειονεκτική θέση, οδηγεί το ανοιχτό αυτοκίνητό της μόνη, καθώς ο «Κλάιντ» της (Γκάρετ Χέντλουντ) έχει επίσης σκοτωθεί.
Την ανακαλύπτει τυχαία ο Γιουτζίν (ο Φιν Κόουλ του Peaky Blinders), ένας νέος άνδρας που ζει δίπλα με την παθητική μητέρα του, την αδελφή του και τον αστυνομικό πατριό του μια ζωή άχαρης αναμονής. Ο βιολογικός του πατέρας εγκατέλειψε το σπιτικό τους όταν ο Γιουτζίν ήταν ακόμη παιδάκι, κι έφυγε στο Μεξικό. Έκτοτε ο μικρός δεν έπαψε να ελπίζει, ταυτίζοντας τη συνάντηση με τον άνθρωπο που ουσιαστικά τον εγκατέλειψε, με το χαρισάμενο μέλλον του, μακριά από την ξηρασία του Τέξας και τις μηδενικές προοπτικές.
Αυτή τη φορά, η Μπόνι αντιστρέφει τον θρύλο, αναλαμβάνει εκ των πραγμάτων πρωτοβουλία, βρίσκει το αγόρι και από ένα σημείο κι έπειτα γίνεται ο ένας διαβατήριο του άλλου, όχι για να διασκεδάσουν έκνομα, αλλά για να αποδράσουν μακριά από τις αμμοθύελλες και του διώκτες τους.
Δεν είναι δύσκολο να ερωτευθεί αμέσως την Άλισον, μόλις ξεπερνά τον φόβο της άσχημης φήμης που προηγείται του όμορφου προσώπου της. Εκείνη τον μαγεύει γιατί τον χρειάζεται – ο νευρικός και ανυπόμονος παρθένος Γιουτζίν τη φαντασιώνεται εν τη παρουσία της, βλέποντας μπροστά του, με σάρκα και οστά, την υπέροχη γυναίκα που συνοδεύει τον ήρωα των pulp αστυνομικών περιοδικών που κλέβει από τα μαγαζάκια της πόλης.
Αν και η δράση του Dreamland, που γυρίστηκε τον Οκτώβριο του 2017, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Tribeca τον Απρίλιο του 2019 και αυτό το διάστημα βγαίνει σε επιλεγμένες αίθουσες του εξωτερικού και σε video on demand στην Ελλάδα, εκτυλίσσεται στην φτωχή περιφερειακή Αμερική της ποτοαπαγόρευσης, ο Περεφίτ μοιράζει ανάποδα τα χαρτιά της τράπουλας: αυτήν τη φορά, η Μπόνι αντιστρέφει τον θρύλο, αναλαμβάνει εκ των πραγμάτων πρωτοβουλία, βρίσκει το αγόρι και από ένα σημείο κι έπειτα γίνεται ο ένας διαβατήριο του άλλου, όχι για να διασκεδάσουν έκνομα, αλλά για να αποδράσουν μακριά από τις αμμοθύελλες και του διώκτες τους, σε μια ουτοπία που ο Περεφίτ παρεμβάλλει με ζωηρά χρωματικές βινιέτες του ωκεανού και των βράχων της γειτονικής χώρας – μια έντονη παρένθεση τετράγωνου σχήματος στο σινεμασκόπ πλαίσιο της γήινης τεξανικής υπαίθρου.
Ο δεσμός τους περνάει από κλισέ στάδια μέχρι το αγχώδες φινάλε του, με κυρίαρχη μια εξαιρετική, πρωτότυπη ερωτική σκηνή σ' ένα μοτέλ, όπου η Άλισον φέρνει τον αμήχανο Γιουτζίν προ των ευθυνών και των καθηκόντων του.
Με λυρισμό και απλότητα στη σύλληψη και την εκτέλεση του, το ουσιαστικό σμίξιμο των διαφορετικής εκκίνησης φυγάδων ξεχωρίζει με άνεση σε μια ταινία που κάνει καλόγουστο σερφ πάνω στο κύμα του ριζοσπαστικού αριστουργήματος του Άρθουρ Πεν με τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ, ποντάροντας στον μύθο ενός αθάνατου ρομάντσου και στη δύναμη της Μάργκο Ρόμπι – και ο Φιν έχει τις στιγμές του.
Το «Dreamland» θα προβληθεί σε πανελλήνια πρεμιέρα, και χωρίς να έχει προηγηθεί έξοδος της στις αίθουσες της χώρας μας, στην καινούρια V.O.D. πλατφόρμα ενοικίασης της CosmoteTV, που προορίζεται (τουλάχιστον στην παρούσα φάση) για τους συνδρομητές της μέσω της υπηρεσίας Movies Club, έναντι του ποσού των 4,90 ευρώ, εντός 48 ωρών από την ενοικίαση.
σχόλια