«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται Facebook Twitter
Οι δημιουργοί της σειράς προσπαθούν να συστήσουν ένα νέο «Game of Thrones» εντός του (διευρυμένου) σύμπαντος του «Dune».
0

Το κανάλι του HBO μάς έχει χαρίσει πολλές ώρες σπουδαίας τηλεόρασης τα τελευταία χρόνια, κυρίως μέσω μίνι-σειρών όπως το «Chernobyl», το «Scenes from a Marriage» και το «Mare of Eastown», αλλά στη μετα-«Game of Thrones» εποχή, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές τους, μόνο η τραγικωμωδία του «Succession» μπόρεσε να χτυπήσει ανάλογη φλέβα και να καταστήσει κάθε επεισόδιό της πολιτιστικό (και, βασικά, σοσιαλμιντιακό) γεγονός. 

Στο «Penguin», που μόλις ολοκληρώθηκε ως τραγωδία και ουχί ως φάρσα, εφαρμόστηκε επιτυχημένα η συνταγή των «Sopranos» στο spin-off τρέχοντος κινηματογραφικού franchise της μητρικής εταιρείας Warner. Τη σκυτάλη παίρνει άμεσα το «Dune: Prophecy», όπου ακολουθείται ανάλογη πρακτική και εφαρμόζεται στην επιτυχημένη επιστημονική φαντασία του Βιλνέβ (και του Φρανκ Χέρμπερτ) η συνταγή του διαμαντιού του στέμματος του καταλόγου του HBO –pun intended–, αλλά όχι με ανάλογα αποτελέσματα. Μπορεί οι σεναριογράφοι του «Penguin» να στράφηκαν στις περιπέτειες του Τόνι Σοπράνο για έμπνευση, μα η αισθητική και το σύμπαν της σειράς ήταν βγαλμένα από την ίδια πρέσα που έπλασε την ταινία αναφοράς. Η Γκόθαμ Σίτι του «Penguin» συμπίπτει με την Γκόθαμ Σίτι του κατά Ματ Ριβς Batman, ο τόνος της είναι όμοιος, κάθε της καρέ μοιάζει μέρος ενός επιμέρους κεφαλαίου της ίδιας ιστορίας. Κι εδώ ακριβώς είναι που έσφαλαν οι δημιουργοί του «Dune: Prophecy».

Το «Dune: Prophecy» εκποιεί το όνομα που κληρονόμησε και συστήνει μια σειρά επιστημονικής φαντασίας που περισσότερο θα ταίριαζε στο SyFy ή στο CW και ελάχιστα τιμά το brand name του HBO. 

Τα βραδυφλεγή Dune του Ντενί Βιλνέβ είναι πρωτίστως ταινίες διάθεσης – το πρώτο τόσο πολύ, που σχεδόν παρέλειψε το περιεχόμενο. Σαν Ρίντλεϊ Σκοτ απ’ τα παλιά, ο Καναδός διαπρέπει στο χτίσιμο ενός συμπαγούς φιλμικού σύμπαντος, ικανού να μας απορροφήσει ολοκληρωτικά. Τα χρώματα της ταινίας, που είναι παραλλαγές του κίτρινου της ερήμου, τα επιβλητικά, μα ποτέ φαντεζί ντεκόρ της και ο σοβαρός τόνος της συνθέτουν την ατμόσφαιρα – καλό είναι μια στο τόσο να διευκρινίζουμε από τι αποτελείται η ατμόσφαιρα μιας ταινίας και να μην τα παίρνουμε όλα ως δεδομένα για τον αναγνώστη. 

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται Facebook Twitter
Η Valya Harkonnen (Emily Watson) και η Tula Harkonnen (Olivia Williams). Φωτ.: Attila Szvacsek/HBO

Η σειρά, λοιπόν, που τοποθετείται δέκα χιλιάδες χρόνια πριν από τα γεγονότα της ταινίας, πειράζει τη χρωματική παλέτα, κάνει τα χρώματα κάπως πιο έντονα και δίνει μια ποικιλία, τάχα για να μην κουράσει τον (τηλε)θεατή της, και πειράζει και τον ρυθμό – αν υποθέσουμε δηλαδή ότι αυτό το ρεσιτάλ ανερμάτιστης αφήγησης που συνθέτει τον πιλότο της σειράς έχει ρυθμό. Εκεί που ο κινηματογραφικός του ομόλογος προκρίνει τη διαλογική λιτότητα με καίρια ξεσπάσματα ησσόνων σαιξπηρισμών, το σενάριο του πιλότου της σειράς περιλαμβάνει ασταμάτητο exposition από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό, συστήνει τη μυθολογία, διατρέχει βιαστικά γεγονότα και δεκαετίες και φλυαρεί ακατάσχετα, κλείνοντας με ένα cliffhanger αρκετά απρόσμενο και βάναυσο, ώστε να σε κρατήσει ως το επόμενο επεισόδιο – κι ας είναι μηδενική η δραματική του βαρύτητα, λόγω της προχειρότητας και της βιασύνης. Το επόμενο επεισόδιο χαμηλώνει μεν το tempo, αλλά δεν αλλάζει ρότα στο γράψιμο. Ζωή στα δρώμενα πασχίζει να εμφυσήσει το δραματικό εκτόπισμα ηθοποιών όπως η Έμιλι Γουότσον, η Ολίβια Γουίλιαμς και ο (αναπάντεχα ευάλωτος για τη φύση και τη θέση του ρόλου που υποδύεται) Μαρκ Στρονγκ, μα το υπόλοιπο καστ είναι δύο –μη σας πούμε και τριών– ταχυτήτων.

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται Facebook Twitter
Ο αυτοκράτορας Javicco Corrino (Mark Strong) και η αυτοκράτειρα Natalya (Jodhi May) στο «Dune: Prophecy». Φωτ.: Attila Szvacsek/HBO

Καθώς παρακολουθούσαμε το δεύτερο επεισόδιο, συνειδητοποιήσαμε ότι αυτό το μείγμα δολοπλοκιών, παράλληλων υποπλοκών, βίαιων εξάρσεων και soft-core ερωτικών ιντερλουδίων το έχουμε ξαναδεί. Ναι, οι δημιουργοί της σειράς προσπαθούν να συστήσουν ένα νέο «Game of Thrones» εντός του (διευρυμένου) σύμπαντος του Dune. Το λάθος τους, όμως, είναι ότι λογάριασαν ως αντιδημοφιλές για το format το πνεύμα του Βιλνέβ, ότι δεν είχαν ούτε την υπομονή, ούτε κι έναν Ντέιβιντ Μπένιοφ στο writers’ room, ώστε να επανασυστήσουν από την αρχή, με τους δικούς τους όρους, το μοντέλο premium σαπουνόπερας που έγινε ανάρπαστο. Εκεί που το «Penguin» δεν απέκοψε τον (αισθητικό) ομφάλιο λώρο από τη μήτρα που το γέννησε, το «Dune: Prophecy» θεωρεί ότι είναι αρκετά μεγάλο από μόνο του, εκποιεί το όνομα που κληρονόμησε και συστήνει μια σειρά επιστημονικής φαντασίας που περισσότερο θα ταίριαζε στο SyFy ή στο CW και ελάχιστα τιμά το brand name του HBO.

Έχοντας διαβάσει το παρασκήνιο της παραγωγής, που άλλαξε showrunners και συντελεστές τρεις φορές, ξεκινώντας σε πρώιμο στάδιο υπό την εποπτεία του ίδιου του Βιλνέβ, δεν μας εκπλήσσει αυτό που είδαμε στην οθόνη. Ας μην αδικήσουμε τη σειρά, μπορεί να στρώνει στα επόμενα τέσσερα επεισόδια, αλλά αυτό που είδαμε στα δυο πρώτα είναι ιδανικό second-screen «περιεχόμενο» και τίποτε παραπάνω. Κρίμα.

Η σειρά «Dune:Prophecy» ξεκινά να προβάλλεται μέσω του Vodafone TV από 18 Νοεμβρίου. Σημειώνεται ότι για τις ανάγκες του παρόντος παρακολουθήσαμε τα δύο πρώτα επεισόδια.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας

Οθόνες / «Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας

Ο Ντενί Βιλνέβ παραδίδει όσα προφήτεψε στο πρώτο «Dune», ένα βιβλικό Star Wars, σοβαρό και μυστικιστικό, πολλαπλασιάζοντας και βαθαίνοντας την κινηματογραφική εμπειρία στην έρημο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ