«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας

«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας Facebook Twitter
0

Όσα υποσχέθηκε ο Ντενί Βιλνέβ στην ενδελεχή, ογκώδη εισαγωγή του Dune τον Σεπτέμβριο του 2021 αναπτύσσονται συναρπαστικά σε μια συνέχεια που μπορεί να τελειώνει με ένα ακόμη cliffhanger, ωστόσο γεμίζει με χαρακτήρες και πλοκή, μονομαχίες και δοκιμασίες, προδοσίες και θανάτους που συνεχώς ανανεώνουν το ενδιαφέρον, αφηγηματικά και εικαστικά.

Η μεσσιανική φιγούρα του Πολ Ατρείδη μαζί με την έγκυο μητέρα του βρίσκει μετέωρο καταφύγιο στα κρησφύγετα των, αλλεργικών προς τους ξενογέννητους, Φρέμεν, κι ενώ ο αρχηγός Στίλγκαρ (Μπαρδέμ) βλέπει στο πρόσωπό του τον προφήτη που θα τους λυτρώσει, η Τσέινι (Ζεντάγια) και οι υπόλοιποι της φυλής περιμένουν να το αποδείξει, κάτι που κι εκείνος αποδέχεται, πρόθυμος να υποστεί διαδικασίες μύησης επικίνδυνες.

Με την Τσέινι γεννιέται σταδιακά ο έρωτας που διαφάνηκε στην ανταλλαγή βλεμμάτων στο φινάλε του πρώτου μέρους, και οι κουβέντες τους στην έρημο, σαν ψίθυροι που σκοντάφτουν στη δυσπιστία, μοιάζουν με όαση σε κινούμενη άμμο – η σκηνή που ο Πολ καλείται να δαμάσει το γιγαντιαίο σκουλήκι και δέχεται με προθυμία το τεστ είναι ένα εντυπωσιακό δείγμα του τι μπορεί να κάνει ο Καναδός σκηνοθέτης σε ένα μονότονο τοπίο.

Παράλληλα, οι Χαρκόνεν ψάχνουν τρόπους να αφανίσουν τα κατώτερα ανθρώπινο τρωκτικά και ο Feyd Rautha (καθηλωτικός ο Όστιν Μπάτλερ στον ρόλο που κάποτε ακούμπησε επιδερμικά ο Στινγκ) γίνεται ο επίλεκτος των Χαρκόνεν για να αντιμετωπίσει τον Πολ, μετά από μια ρωμαϊκής μεγαλοπρέπειας επίδειξη δύναμης, μπροστά στον σταθερά γλοιώδη βαρώνο Βλαντιμίρ (Στέλαν Σκάρσγκαρντ).

Ο Βιλνέβ ανέκαθεν ήταν εξαιρετικός χειριστής της ατμόσφαιρας που υποβόσκει της δράσης, και στο Dune: Μέρος Δεύτερο υπονοεί συνεχώς έναν πολύπλοκο πολιτικό αναβρασμό κάτω από τη μιλιταριστική περιπέτεια και τις μάχες σώμα με σώμα.

Το θλιμμένο ύφος του ξεριζωμένου, ορφανού Πολ διαδέχεται η αισιόδοξη ανάσα της επαναστατικής ένταξής του στους αντάρτες της ερήμου: βαφτίζεται Μουαντίμπ, λέει ναι στην εξέγερση και την αγάπη, φροντίζει τη μάνα και μαθαίνει τον βηματισμό του σε αχαρτογράφητα γι’ αυτόν νερά, δίνει τις μάχες του και δείχνει στους άλλους πως δεν είναι απλώς ένα προνομιούχο λευκό πριγκιπόπουλο αλλά ένας καλά εκπαιδευμένος πολεμιστής, ώσπου να έρθει σε ρήξη για άλλη μια φορά με τις προσδοκίες και να οδηγηθεί σε έναν εφιαλτικό τόπο που έχει οραματισθεί ως εκατόμβη των ονείρων του για ανεξαρτησία και ειρήνη.

«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας Facebook Twitter
Με την Τσέινι γεννιέται σταδιακά ο έρωτας που διαφάνηκε στην ανταλλαγή βλεμμάτων στο φινάλε του πρώτου μέρους.

Ο Βιλνέβ ανέκαθεν ήταν εξαιρετικός χειριστής της ατμόσφαιρας που υποβόσκει της δράσης, και στο Dune: Μέρος Δεύτερο υπονοεί συνεχώς έναν πολύπλοκο πολιτικό αναβρασμό κάτω από τη μιλιταριστική περιπέτεια και τις μάχες σώμα με σώμα. Με την Τσέινι να αποτελεί το μοναδικό διαυγές πρόσωπο της υπόθεσης, μια σκληροτράχηλη νέα γυναίκα που αντιδρά επιθετικά στα διπλά νοήματα και απομακρύνεται καλπάζοντας από τις παρεξηγήσεις, όλοι οι άλλοι κρύβουν τις διαθέσεις τους: ο Στίλγκαρ διδάσκει, ενθουσιάζεται και ταυτόχρονα φυλάγεται, σαν να κοροϊδεύει το πεπρωμένο στο οποίο ελπίζει. Ο Βαρώνος, κατά την προσφιλή του συνήθεια, κοιτάζει το τομάρι του και παραπλανεί συστηματικά.

Παρά τη λύπη του, ο αυτοκράτορας Σαντάμ (Κρίστοφερ Γουόκεν) κρατά κλειστά τα χαρτιά του. Και βέβαια οι κυρίες που συνθέτουν τις Μπένε Τζέζεριτ, από τη Σαρλότ Ράμπλινγκ ως τη νέα προσθήκη της «Λαίδης» Λέα Σεϊντού, ανακατεύουν το παιχνίδι της προσδοκίας, με τις μεταφυσικές τους δυνάμεις και τον σχεδιασμό του μέλλοντος, που συνυφαίνεται άρρηκτα με την αποστολή τους σε αυτό το σκάκι επιβίωσης – θα έχει πολύ ενδιαφέρον το επερχόμενο The sisterhood of Dune που γυρίζεται για το HBO και ανατρέχει στη σύλληψη του γυναικείου τάγματος, δέκα χιλιάδες χρόνια πριν από τα γεγονότα που παρακολουθούμε.

DUNE: ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ **** Facebook Twitter
Το υπέροχο με το Dune είναι πως ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας - ένα αυτόνομο, ανάδελφο σύμπαν, με ήρωες και καθάρματα στην κόψη του θανάτου.

Με την Άνια Τέιλορ Τζόι σε εμφάνιση έκπληξη, τη Φλόρενς Πιού να αναστατώνει το love story πριν από την εκπνοή του δεύτερου μέρους και τους τεχνικούς συντελεστές σε δημιουργική φούρια, ο Τίμοθι Σαλαμέ εξακολουθεί να ηγείται εξελίσσοντας έναν χαρακτήρα που άλλοτε παραπέμπει ευθέως σε έναν Ιησού εν μέσω της παρένθεσής του στην έρημο, ταπεινό κι ευάλωτο στην απεραντοσύνη του Αράκις, και άλλοτε σε μια δυναμική μορφή εκδικητικού αρχηγού, παραδομένου στην ανατροφή που δέχτηκε από τον αριστοκρατικό του Οίκο και τις κρυπτικές εντολές της μητέρας του.

Πάντα στιβαρός και ακριβής στην ενορχήστρωση των απογειωτικών εντάσεων με τις απαραίτητες παύσεις για την ανθρώπινη διάδραση, ο Βιλνέβ διατηρεί το σασπένς και το ανανεώνει θεαματικά. Η εικόνα του διαφέρει σημαντικά (και ανακουφιστικά) από τον κανονιστικό συρφετό των suprehero movies, και το υπέροχο με το Dune είναι πως ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας – ένα αυτόνομο, ανάδελφο σύμπαν, με ήρωες και καθάρματα στην κόψη του θανάτου.

Η ταινία «Dune: Μέρος Δεύτερο» κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στους κινηματογράφους την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Dune: Ένα νεαρός ατρείδης λύνει το μεσανατολικό

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dune»: Ένας νεαρός Ατρείδης λύνει το Μεσανατολικό

Κάτι ανάμεσα σε «Πόλεμο των Άστρων» για ενήλικες και «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» για ψύχραιμους, το νέο «Dune» είναι καλό, αλλά το σκιάζει η αίσθηση παρατεταμένης εισαγωγής για το επόμενο επεισόδιο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κότζι Γιακούσο: «Οι επιφυλάξεις μου για τον Βέντερς διαλύθηκαν την πρώτη μέρα»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κότζι Γιακούσο: «Οι επιφυλάξεις μου για τον Βέντερς διαλύθηκαν την πρώτη μέρα»

Ένας ζωντανός μύθος της υποκριτικής, ο «Τοσίρο Μιφούνε της γενιάς του», όπως έχει χαρακτηριστεί, μιλά αποκλειστικά στη LiFO για τη συνεργασία του με τον κορυφαίο Γερμανό δημιουργό στο υποψήφιο για Όσκαρ «Perfect Days», που του χάρισε και το βραβείο ερμηνείας στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πολύτιμη παραμυθία του Μάρτιν Σκορσέζε

Ανταπόκριση από το Βερολίνο / Ο Μάρτιν Σκορσέζε μάς δίνει κουράγιο για το μέλλον του σινεμά

Ενθουσιώδης, ενεργητικός, πάντα επίκαιρος, ο Μάρτιν Σκορσέζε ενώνει την ιστορία της τέχνης που λατρεύει άνευ όρων με το πάθος του για το storytelling. Όποτε αναγγέλλει καινούργια ταινία ή μιλά για ό,τι αυτός θέλει, νιώθουμε σαν καλεσμένοι σε οικογενειακή γιορτή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ