Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter
0

Η Λάιζα Μινέλι δεν είναι έμβλημα του Χόλιγουντ, είναι θρύλος της show business συνολικά. Στη διάρκεια της καριέρας της έχει κερδίσει τέσσερα θεατρικά βραβεία Τόνι, δύο μουσικά βραβεία Γκράμι και ένα Όσκαρ. Πολύ πριν όμως χορέψει το πρώτο της βήμα, τραγουδήσει το πρώτο της τραγούδι, αποστηθίσει την πρώτη της σεναριακή ατάκα, ήταν ήδη διάσημη. «Με το που γεννήθηκα, άστραψαν τα φλας», λέει γελώντας η 73χρονη σταρ ποζάροντας για το εξώφυλλο του νέου τεύχους του περιοδικού Variety. Αυτά συμβαίνουν όταν είσαι η κόρη του Βινσέντε Μινέλι και της Τζούντι Γκάρλαντ.

Ποια η γνώμη της για την (υποψήφια στα φετινά Όσκαρ) ερμηνεία της Ρενέ Ζελβέγκερ στην ταινία "Judy", την κινηματογραφική βιογραφία της μητέρας της;

Το μόνο που έχει να πει σχετικά, είναι: «Ελπίζω να πέρασε καλά στα γυρίσματα της ταινίας».

Στα 73 της πλέον, εξακολουθεί να αντιλαμβάνεται τον εαυτό της κυρίως ως χορεύτρια και επιμένει ότι μόνο αυτό ήθελε πάντα να γίνει από μικρή, παρότι μεγάλωσε σε γυρίσματα ταινιών και σε αίθουσες συναυλιών. Το τραγούδι και η ηθοποιία ήταν κάτι το αναπόφευκτο.

Το 1965, δεκαενιά χρονών μόλις, η Λάιζα Μινέλι έγινε το νεότερο άτομο που πήρε το βραβείο Τόνι πρώτου ρόλου σε μιούζικαλ (για το "Flora the Red Menace"), ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα κέρδισε την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ με την ερμηνεία της στη ρομαντική κομεντί "The Sterile Cuckoo."

Δεν θα περνούσε πολύς καιρός μέχρι να κατακτήσει τελικά και το χρυσό αγαλματίδιο, το οποίο βρέθηκε στα χέρια της στην απονομή του 1973 για τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στο «Καμπαρέ» του Μπομπ Φόσι.

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter

Θα ακολουθούσαν πρωταγωνιστικοί ρόλοι σε ταινίες όπως το "New York, New York" του Σκορσέζε και το «Άρθουρ» πλάι στον Ντάντλεϊ Μουρ, η προσωπική της ζωή όμως είχε αρχίσει ήδη να καταρρέει.
Συγχρόνως είχε αναδειχθεί σε fashion icon ενώ ήταν και από τους πλέον ενθουσιώδεις και τακτικούς θαμώνες του Studio 54. Εκεί γνωρίστηκε και με τον διάσημο Αμερικανό σχεδιαστή μόδας Halston, που την έχρισε αμέσως μούσα του.

Όπως λέει σήμερα, ένας από τους πρώτους καθοριστικούς της μέντορες όχι μόνο στο τραγούδι αλλά και στην όλη της σκηνική παρουσία, ήταν ο Σαρλ Αζναβούρ. «Όλες μου σχεδόν οι κινήσεις είναι από τον Σαρλ. Ήμουν απολύτως συγκεντρωμένη στο να μην αντιγράφω απλώς αυτά που έκανε η μητέρα μου».

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter

Όπως συνέβη και με την μητέρα της όμως, τα έντονα ζητήματα υγείας και εθισμών που είχε, την έκαναν από τα τέλη της δεκαετίας του '70 και μετά, μόνιμο στόχο των tabloids. Η Λάιζα Μινέλι έχει παντρευτεί και έχει χωρίσει τέσσερις φορές, τουλάχιστον όσες φορές έχει εισαχθεί σε κέντρα αποτοξίνωσης από το αλκοόλ (κυρίως), με πιο πρόσφατη το 2015. Σήμερα δηλώνει τέσσερα χρόνια νηφάλια. Το μόνο «κουσούρι» που της έχει απομείνει είναι το τσιγάρο.

Το 2000, οι γιατροί είχαν προβλέψει ότι θα περνούσε το υπόλοιπο της ζωής της σε αναπηρική πολυθρόνα εξαιτίας μιας σπάνιας μορφής ιογενούς εγκεφαλίτιδας. Ως εκ θαύματος όμως, όχι μόνο ανέκαμψε αλλά ξεκίνησε αμέσως και τις εμφανίσεις της στην σόλο παράσταση με τον εμφατικό τίτλο"Liza's Back" στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο. Η πιο πρόσφατη της σταθερή της επαγγελματική απασχόληση ήταν ο ρόλος της στην κωμική τηλεοπτική σειρά "Arrested Development".

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter
«Δεν πίστευα ότι θα νικούσα», λέει για εκείνη τη βραδιά τον Μάρτιο του 1973 όταν παρέλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου φορώντας το κίτρινο φόρεμα που είχε σχεδιάσει για την ίδια ο Halston

«Δεν πίστευα ότι θα νικούσα», λέει για εκείνη τη βραδιά τον Μάρτιο του 1973 όταν παρέλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου φορώντας το κίτρινο φόρεμα που είχε σχεδιάσει για την ίδια ο Halston. «Δεν είχα προετοιμάσει κάποια ομιλία. Αν προσμένεις κάτι και μετά δεν συμβεί, η απογοήτευση είναι βαριά. Ρώτησα θυμάμαι τον πατέρα μου που με συνόδευε, 'τι θα γίνει αν τύχει και κερδίσω; Τι θα πω;'. 'Θα ξέρεις τι θα πεις όταν φτάσει η στιγμή', μου είπε. Όταν ο Τζιν Χάκμαν που παρουσίαζε το βραβείο είπε το όνομά μου, ο πατέρας μου έβγαλε μια κραυγή που με ξεκούφανε κυριολεκτικά. Από τότε έχω εμβοές στα αυτιά εξαιτίας εκείνης της κραυγής του πατέρα μου στα Όσκαρ, δεν αστειεύομαι...».

Με στοιχεία από το Variety

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ