Μια αρκούδα που πήρε τελικά Όσκαρ

0

Το αστείο με την αρκούδα της Επιστροφής, που θα έπαιρνε το Όσκαρ αντί του Ντι Κάπριο, καταρρίφθηκε. Ο Leo πήρε τελικά το βραβείο που για χρόνια κυνηγούσε (ή μήπως τελικά τον κυνηγούσε αυτό περισσότερο;) και κανένας εκπρόσωπος του ζωικού βασιλείου δεν ανέβηκε στη σκηνή. Αρκετή ώρα πριν όμως, όταν ακόμη δίνονταν τα βραβεία που γεμίζουν τη βραδιά και συνήθως δε μνημονεύονται από τον περισσότερο κόσμο, τέσσερα άτομα από την Χιλή, γεμάτα ενθουσιασμό, σηκώθηκαν να παραλάβουν το Όσκαρ για το καλύτερο animation μικρού μήκους, μια συγκινητική ιστορία, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πρόσφατη ιστορία της χώρας, με ήρωα μια μοναχική και πολύ πιο ήσυχη αρκούδα.

Το Bear Story ξεκίνησε την πορεία του από το φεστιβάλ του Annecy το 2014 και από τότε έχει κάνει μια θριαμβευτική διαδρομή, γεμάτη διακρίσεις. Μια από αυτές, η πρώτη μάλιστα στην ευρωπαϊκή ήπειρο, ήταν από το Animasyros το 2014, όπου ανακηρύχθηκε ως η καλύτερη ταινία του διαγωνιστικού τμήματος. Η νίκη του στα Όσκαρ είχε ξεχωριστή σημασία και για τη Χιλή, καθώς για πρώτη φορά κάποιος εκπρόσωπος της χώρας καταφέρνει να κατακτήσει το χρυσό αγαλματίδιο.


Η ταινία περιγράφει μια μέρα από τη ζωή ενός μοναχικού αρκούδου που κατασκευάζει ένα ευρηματικό είδος διοράματος και μέσω αυτού περιγράφει την προσωπική του ιστορία σε μικρά παιδιά ως θέαμα. Πρόκειται για μια ιστορία αποχωρισμού από την οικογένειά του, που σύμφωνα με τον σκηνοθέτη Γκαμπριέλ Οσόριο, έχει τις βάσεις της στις περιπέτειες του παππού του που κυνηγήθηκε από το καθεστώς του Πινοσέτ το 1973 και αναγκάστηκε να ζήσει για χρόνια στο εξωτερικό, αποκομμένος από τους δικούς του ανθρώπους.

Για άλλη μια φορά, η ταραγμένη ιστορία της Χιλής γίνεται πηγή έμπνευσης, καθώς τα χρόνια του Πινοσέτ μνημονεύονται συχνά στις δουλειές σπουδαίων Χιλιανών δημιουργών όπως ο Πάμπλο Λαραΐν και ο Πατρίτσιο Γκουσμάν.
Για την κατασκευή του φιλμ χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια συνεργασίας αρκετών καλλιτεχνών της χώρας. Δείτε το στο παρακάτω video (διαρκεί 10 λεπτά) και φροντίστε να έχετε κάποιο χαρτομάντιλο σε κοντινή απόσταση.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τους εξορκισμούς στο σινεμά;

The Review / Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τους εξορκισμούς στο σινεμά;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδαν τον «Εξορκισμό» και συζητούν για κινηματογραφικούς εξορκιστές, για τη θητεία του Ράσελ Κρόου σε τέτοιους και για τότε που ο ηθοποιός είχε εκνευριστεί με τον Θοδωρή και τον έβρισε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νίκο Κολιούκο, τελικά είναι pretentious το τετράγωνο κάδρο του Ξαβιέ Ντολάν στο «Mommy»;

Η ταινία της ζωής μου / Νίκο Κολιούκο, είναι pretentious το τετράγωνο κάδρο του Ξαβιέ Ντολάν στο «Mommy»;

O νεαρός σκηνοθέτης που βραβεύθηκε στο φετινό Φεστιβάλ Καννών για τη μικρού μήκους ταινία του «Το χάος που άφησε πίσω της» περιγράφει την προσωπική του σύνδεση με τις ταινίες του Ξαβιέ Ντολάν και του Τζον Κασσαβέτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Οθόνες / Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Μέσα από ένα μοιραίο ερωτικό τρίγωνο στο Παρίσι των ‘70s, η σειρά «Becoming Karl Lagerfeld» μας κάνει, αν όχι να συμπαθήσουμε, να κατανοήσουμε τον Καρλ Λάγκερφελντ, παρακολουθώντας τον στα άσημα χρόνια του στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ανούκ Εμέ (1932-2024): Η βασίλισσα του ματαιωμένου έρωτα

Απώλειες / Ανούκ Εμέ (1932-2024): Η βασίλισσα του ματαιωμένου έρωτα

Έχοντας ως διαβατήριο την απίστευτη ομορφιά και την αθόρυβη μελαγχολία της, η απέριττη και αισθαντική ηθοποιός που πέθανε σήμερα στα 92 της, δεν διεκδίκησε ποτέ τον θρόνο της στο γαλλικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ