Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
Η Βικάντερ με τον Φασμπέντερ είναι όπως το θρυλικό άλογο κούρσας Seabiscuit και ο Μοχάμεντ Άλι: το καθαρόαιμο και ο βαρέων βαρών πυγμάχος. Αυτός θα μπορούσε να τη βγάλει νοκ άουτ από την αρχή, αλλά εκείνη επέμεινε κι έμεινε όρθια στον δεύτερο γύρο.
0

MICHAEL FASSBENDER

 

Η ΑΛΙΣΙΑ ΒΙΚΑΝΤΕΡ

Ήταν φανερό πως ήταν συγκεντρωμένη και θαρραλέα. Και κυρίως, είχε αξιοθαύμαστη αντοχή, που προφανώς οφείλει στην πολυετή, έντονη εκπαίδευσή της στο μπαλέτο. Είχε μια ανεξάντλητη πηγή ενέργειας. Μου έκανε εντύπωση πώς μια τόσο όμορφη κοπέλα δεν δίστασε να δείξει τις άσχημες πλευρές του χαρακτήρα. Το λέω γιατί οι ηθοποιοί συνήθως φοβόμαστε την αποξένωση από τους θεατές. Οι επιλογές της είναι πρωτότυπες. Δείτε το «Κορίτσι από τη Δανία». Μετέτρεψε την Γκέρτα Βέγκενερ σε μια μοντέρνα γυναίκα.

Η ΕΞΟΧΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ

Στην αρχή, είπαμε «με τίποτα!» Πόσο λάθος κάναμε... Η απομόνωση είναι υπέροχη, αλλά εγκυμονεί κινδύνους, αν δεν βρεις την ισορροπία. Απολαύσαμε την ομορφιά του τοπίου, κοιμόμασταν έξω, τρώγαμε καβούρια και καραβίδες, ακούγαμε μουσική. Σαν καλοκαιρινή κατασκήνωση − ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα

ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ

Κακομαθαίνεις με τις πολλές επιλογές που σου προσφέρει η Νέα Ζηλανδία. Περιττό να πω πως τα συνεργεία είναι πλέον πεπειραμένα και δουλεύουν σε υψηλότατο επίπεδο. Κάναμε τα γυρίσματα στο ακρωτήρι Campbell και προσποιηθήκαμε πως ήμασταν σε νησί, όπως ορίζει το σενάριο. Αν και χερσόνησος στην ουσία, το αποτέλεσμα ήταν εξίσου βίαιο, με τα κύματα να σκάνε με δύναμη στα βράχια από το πρωί ως το βράδυ. Μου προκαλούσε θυμό, απελπισία, νοσταλγία.

ΤΟ «ΜΩΡΟ» ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Το παιδάκι ορίζει τι θα γίνει στο πλατό. Αυτό αποφάσιζε, με τον τρόπο και τη διάθεσή του, ποια λήψη είναι η καλή. Σαν τα ζώα, αν και δεν είναι σωστό να τα βάλω στην ίδια κατηγορία.

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
Το παιδάκι ορίζει τι θα γίνει στο πλατό. Αυτό αποφάσιζε, με τον τρόπο και τη διάθεσή του, ποια λήψη είναι η καλή. Σαν τα ζώα, αν και δεν είναι σωστό να τα βάλω στην ίδια κατηγορία.

ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Περισσότερο και από τα ρούχα, τα παπούτσια σε βάζουν μέσα στον ρόλο σε μια ταινία εποχής. Προσθέτουν «στρώμα» στον χαρακτήρα και δεν φαίνονται συνήθως στα πλάνα, τα νιώθει ο ηθοποιός, χωρίς να ανησυχεί πώς θα δείχνουν ή αν κάθονται σωστά στο σώμα του.

Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

Ο Τομ κινείται με μια απαρασάλευτη ηθική πυξίδα, είναι δυνατός, παλαιών αρχών. Η ζόρικη ζωή σκληραίνει τον χαρακτήρα. Όσο για το αν ανήκει σε μια άλλη εποχή, δεν συμφωνώ. Οι αξίες κάνουν κύκλους. Κοιτώντας παλιές ταινίες για να αποκτήσω μια σαφέστερη ιδέα, ανακάλυψα πόσο σοφιστικέ είναι η ανάπτυξη και ο χειρισμός σε πολλές από αυτές. Δεν είναι απολιθώματα. Στην ουσία, δεν έχουν αλλάξει και πολλά τα τελευταία 100 χρόνια.

ALICIA VIKANDER

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
Η Ιζαμπέλ που υποδύεται η Αλίσια Βικάντερ είναι μια διασταύρωση της Βίβιαν Λι από το «Όσα παίρνει ο άνεμος», της Έμιλι Γουότσον από το «Δαμάζοντας τα κύματα» και της Τζίνα Ρόουλαντς από το «Woman under the influence».

Ο ΜΑΪΚΛ ΦΑΣΜΠΕΝΤΕΡ

Δεν σκέφτηκα ούτε μια στιγμή αν θα πω ναι στον ρόλο, αφού είχε συμφωνήσει ο Μάικλ. Χειρίζεται το συναίσθημα με τέτοιον ρεαλισμό, που ο θεατής το αναγνωρίζει ως δικό του. Ο Μάικλ είναι αναντίρρητα ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς του σινεμά αυτήν τη στιγμή. Το «Hunger» και το «Fish Tank» με χτύπησαν σαν γροθιά στο στομάχι. Χρειάστηκε να ανέβω επίπεδο για να σταθώ δίπλα του. Την πρώτη ημέρα των γυρισμάτων ήμουν νευρική σε βαθμό λιποθυμίας. Μου έδινε καθημερινά αφορμές να σκεφτώ πώς θα πω τα λόγια μου, πώς θα κινηθώ.

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΠΟΧΗΣ

Το πρόβλημα είναι πώς θα αποφύγει ο ηθοποιός την ακαμψία που νομίζει πως συνεπάγεται η παλιότερη εποχή. Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως ο συναισθηματικός πυρήνας είναι ο ίδιος. Το «Royal Affair» ήταν για μένα μια αποκάλυψη επί του θέματος: μια 16χρονη πριγκίπισσα παντρεύεται τον Δανό βασιλιά, ο γάμος της αποτυγχάνει και γράφει επιστολές σε 6 γλώσσες. Τα πράγματα που λέει 300 χρόνια πριν, ηχούν ανατριχιαστικά σύγχρονα. Θα μπορούσαν να έχουν γραφτεί σήμερα.

ΤΑ ΟΣΚΑΡ

Αυτά που ισχυρίζονται όσοι κερδίζουν είναι εντελώς αληθινά: η εμπειρία είναι σουρεαλιστική και δεν θυμάμαι απολύτως τίποτε. Άρχισα να ανακτώ τις αισθήσεις μου στην αίθουσα Τύπου. Αλλά είναι μια ευκαιρία να γιορτάσεις με τους φίλους, τους συναδέλφους, την οικογένειά σου αλλά και την καινούρια οικογένεια που δημιουργείς στη διάρκεια των εκδηλώσεων που προηγούνται της μεγάλης βραδιάς.

DEREK CIANFRANCE

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
O Ντέρεκ Σιανφράνς με την Αλίσια Βικάντερ στα γυρίσματα της ταινίας

Προετοιμάστηκα να ξεκινήσω γυρίσματα στην Αυστραλία, αλλά οι «Πειρατές της Καραϊβικής» μας πρόλαβαν και καπάρωσαν όλο το tax credit που αναλογούσε στις ξένες παραγωγές για τη χρονιά. Τι να κάνουμε, αυτά συμβαίνουν... Είμαι σίγουρος πως οι «Πειρατές» θα είναι μια χαρά ταινία!

- Ο Τζον Κασσαβέτης είναι ο αγαπημένος μου σκηνοθέτης, γιατί κάθε ταινία του αντιστοιχούσε στη συναισθητική φάση που περνούσε την εκάστοτε περίοδο.

- Είμαι ανοιχτό βιβλίο, δεν έχω μυστικά.

- Το παιδί μου ρουφάει όλη την ενέργεια από τη σχέση μου με τη γυναίκα μου και επειδή σκοπεύω να παραμείνω παντρεμένος και να προσπαθήσω, όσο μπορώ, να κάνω τον γάμο να είναι λειτουργικός, γύρισα αυτό το ρομάντσο για έναν έρωτα που επιζεί πέρα από τα παιδιά.

- Μπορώ να υπερηφανευτώ πως κανείς δεν είχε εξερευνήσει την καρδιά του Μάικλ Φασμπέντερ πριν από αυτή την ταινία.

- Η Ιζαμπέλ που υποδύεται η Αλίσια Βικάντερ είναι μια διασταύρωση της Βίβιαν Λι από το «Όσα παίρνει ο άνεμος», της Έμιλι Γουότσον από το «Δαμάζοντας τα κύματα» και της Τζίνα Ρόουλαντς από το «Woman under the influence».

- Η Βικάντερ με τον Φασμπέντερ είναι όπως το θρυλικό άλογο κούρσας Seabiscuit και ο Μοχάμεντ Άλι: το καθαρόαιμο και ο βαρέων βαρών πυγμάχος. Αυτός θα μπορούσε να τη βγάλει νοκ άουτ από την αρχή, αλλά εκείνη επέμεινε κι έμεινε όρθια στον δεύτερο γύρο.

- Με το ζόρι παρακολουθώ ταινίες. Μου φαίνονται ψόφιες. Προτιμώ τα ντοκιμαντέρ των Maysles και Pennebaker.

- Μου αρέσουν οι ανοιχτές ταινίες.

- Σιχαίνομαι τον θυμό, τα δάκρυα, τα γέλια, αλλά το συναίσθημα πάντα θριαμβεύει.

- Προκαλώ και αναμοχλεύω, παρά προσφέρω διασκέδαση.

- Όποιος δεν μισεί τον εαυτό του, λατρεύει ό,τι κι αν κάνει. Εγώ λατρεύω το self loathing και φροντίζω να έχω ρυθμισμένο στο τέρμα το φίλτρο μαλακίας. Γι' αυτό και αγαπώ τα όρια. Η πολλή ελευθερία δεν κάνει ποτέ καλό...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ