Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
Η Βικάντερ με τον Φασμπέντερ είναι όπως το θρυλικό άλογο κούρσας Seabiscuit και ο Μοχάμεντ Άλι: το καθαρόαιμο και ο βαρέων βαρών πυγμάχος. Αυτός θα μπορούσε να τη βγάλει νοκ άουτ από την αρχή, αλλά εκείνη επέμεινε κι έμεινε όρθια στον δεύτερο γύρο.
0

MICHAEL FASSBENDER

 

Η ΑΛΙΣΙΑ ΒΙΚΑΝΤΕΡ

Ήταν φανερό πως ήταν συγκεντρωμένη και θαρραλέα. Και κυρίως, είχε αξιοθαύμαστη αντοχή, που προφανώς οφείλει στην πολυετή, έντονη εκπαίδευσή της στο μπαλέτο. Είχε μια ανεξάντλητη πηγή ενέργειας. Μου έκανε εντύπωση πώς μια τόσο όμορφη κοπέλα δεν δίστασε να δείξει τις άσχημες πλευρές του χαρακτήρα. Το λέω γιατί οι ηθοποιοί συνήθως φοβόμαστε την αποξένωση από τους θεατές. Οι επιλογές της είναι πρωτότυπες. Δείτε το «Κορίτσι από τη Δανία». Μετέτρεψε την Γκέρτα Βέγκενερ σε μια μοντέρνα γυναίκα.

Η ΕΞΟΧΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ

Στην αρχή, είπαμε «με τίποτα!» Πόσο λάθος κάναμε... Η απομόνωση είναι υπέροχη, αλλά εγκυμονεί κινδύνους, αν δεν βρεις την ισορροπία. Απολαύσαμε την ομορφιά του τοπίου, κοιμόμασταν έξω, τρώγαμε καβούρια και καραβίδες, ακούγαμε μουσική. Σαν καλοκαιρινή κατασκήνωση − ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα

ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ

Κακομαθαίνεις με τις πολλές επιλογές που σου προσφέρει η Νέα Ζηλανδία. Περιττό να πω πως τα συνεργεία είναι πλέον πεπειραμένα και δουλεύουν σε υψηλότατο επίπεδο. Κάναμε τα γυρίσματα στο ακρωτήρι Campbell και προσποιηθήκαμε πως ήμασταν σε νησί, όπως ορίζει το σενάριο. Αν και χερσόνησος στην ουσία, το αποτέλεσμα ήταν εξίσου βίαιο, με τα κύματα να σκάνε με δύναμη στα βράχια από το πρωί ως το βράδυ. Μου προκαλούσε θυμό, απελπισία, νοσταλγία.

ΤΟ «ΜΩΡΟ» ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Το παιδάκι ορίζει τι θα γίνει στο πλατό. Αυτό αποφάσιζε, με τον τρόπο και τη διάθεσή του, ποια λήψη είναι η καλή. Σαν τα ζώα, αν και δεν είναι σωστό να τα βάλω στην ίδια κατηγορία.

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
Το παιδάκι ορίζει τι θα γίνει στο πλατό. Αυτό αποφάσιζε, με τον τρόπο και τη διάθεσή του, ποια λήψη είναι η καλή. Σαν τα ζώα, αν και δεν είναι σωστό να τα βάλω στην ίδια κατηγορία.

ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Περισσότερο και από τα ρούχα, τα παπούτσια σε βάζουν μέσα στον ρόλο σε μια ταινία εποχής. Προσθέτουν «στρώμα» στον χαρακτήρα και δεν φαίνονται συνήθως στα πλάνα, τα νιώθει ο ηθοποιός, χωρίς να ανησυχεί πώς θα δείχνουν ή αν κάθονται σωστά στο σώμα του.

Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

Ο Τομ κινείται με μια απαρασάλευτη ηθική πυξίδα, είναι δυνατός, παλαιών αρχών. Η ζόρικη ζωή σκληραίνει τον χαρακτήρα. Όσο για το αν ανήκει σε μια άλλη εποχή, δεν συμφωνώ. Οι αξίες κάνουν κύκλους. Κοιτώντας παλιές ταινίες για να αποκτήσω μια σαφέστερη ιδέα, ανακάλυψα πόσο σοφιστικέ είναι η ανάπτυξη και ο χειρισμός σε πολλές από αυτές. Δεν είναι απολιθώματα. Στην ουσία, δεν έχουν αλλάξει και πολλά τα τελευταία 100 χρόνια.

ALICIA VIKANDER

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
Η Ιζαμπέλ που υποδύεται η Αλίσια Βικάντερ είναι μια διασταύρωση της Βίβιαν Λι από το «Όσα παίρνει ο άνεμος», της Έμιλι Γουότσον από το «Δαμάζοντας τα κύματα» και της Τζίνα Ρόουλαντς από το «Woman under the influence».

Ο ΜΑΪΚΛ ΦΑΣΜΠΕΝΤΕΡ

Δεν σκέφτηκα ούτε μια στιγμή αν θα πω ναι στον ρόλο, αφού είχε συμφωνήσει ο Μάικλ. Χειρίζεται το συναίσθημα με τέτοιον ρεαλισμό, που ο θεατής το αναγνωρίζει ως δικό του. Ο Μάικλ είναι αναντίρρητα ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς του σινεμά αυτήν τη στιγμή. Το «Hunger» και το «Fish Tank» με χτύπησαν σαν γροθιά στο στομάχι. Χρειάστηκε να ανέβω επίπεδο για να σταθώ δίπλα του. Την πρώτη ημέρα των γυρισμάτων ήμουν νευρική σε βαθμό λιποθυμίας. Μου έδινε καθημερινά αφορμές να σκεφτώ πώς θα πω τα λόγια μου, πώς θα κινηθώ.

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΠΟΧΗΣ

Το πρόβλημα είναι πώς θα αποφύγει ο ηθοποιός την ακαμψία που νομίζει πως συνεπάγεται η παλιότερη εποχή. Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως ο συναισθηματικός πυρήνας είναι ο ίδιος. Το «Royal Affair» ήταν για μένα μια αποκάλυψη επί του θέματος: μια 16χρονη πριγκίπισσα παντρεύεται τον Δανό βασιλιά, ο γάμος της αποτυγχάνει και γράφει επιστολές σε 6 γλώσσες. Τα πράγματα που λέει 300 χρόνια πριν, ηχούν ανατριχιαστικά σύγχρονα. Θα μπορούσαν να έχουν γραφτεί σήμερα.

ΤΑ ΟΣΚΑΡ

Αυτά που ισχυρίζονται όσοι κερδίζουν είναι εντελώς αληθινά: η εμπειρία είναι σουρεαλιστική και δεν θυμάμαι απολύτως τίποτε. Άρχισα να ανακτώ τις αισθήσεις μου στην αίθουσα Τύπου. Αλλά είναι μια ευκαιρία να γιορτάσεις με τους φίλους, τους συναδέλφους, την οικογένειά σου αλλά και την καινούρια οικογένεια που δημιουργείς στη διάρκεια των εκδηλώσεων που προηγούνται της μεγάλης βραδιάς.

DEREK CIANFRANCE

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
O Ντέρεκ Σιανφράνς με την Αλίσια Βικάντερ στα γυρίσματα της ταινίας

Προετοιμάστηκα να ξεκινήσω γυρίσματα στην Αυστραλία, αλλά οι «Πειρατές της Καραϊβικής» μας πρόλαβαν και καπάρωσαν όλο το tax credit που αναλογούσε στις ξένες παραγωγές για τη χρονιά. Τι να κάνουμε, αυτά συμβαίνουν... Είμαι σίγουρος πως οι «Πειρατές» θα είναι μια χαρά ταινία!

- Ο Τζον Κασσαβέτης είναι ο αγαπημένος μου σκηνοθέτης, γιατί κάθε ταινία του αντιστοιχούσε στη συναισθητική φάση που περνούσε την εκάστοτε περίοδο.

- Είμαι ανοιχτό βιβλίο, δεν έχω μυστικά.

- Το παιδί μου ρουφάει όλη την ενέργεια από τη σχέση μου με τη γυναίκα μου και επειδή σκοπεύω να παραμείνω παντρεμένος και να προσπαθήσω, όσο μπορώ, να κάνω τον γάμο να είναι λειτουργικός, γύρισα αυτό το ρομάντσο για έναν έρωτα που επιζεί πέρα από τα παιδιά.

- Μπορώ να υπερηφανευτώ πως κανείς δεν είχε εξερευνήσει την καρδιά του Μάικλ Φασμπέντερ πριν από αυτή την ταινία.

- Η Ιζαμπέλ που υποδύεται η Αλίσια Βικάντερ είναι μια διασταύρωση της Βίβιαν Λι από το «Όσα παίρνει ο άνεμος», της Έμιλι Γουότσον από το «Δαμάζοντας τα κύματα» και της Τζίνα Ρόουλαντς από το «Woman under the influence».

- Η Βικάντερ με τον Φασμπέντερ είναι όπως το θρυλικό άλογο κούρσας Seabiscuit και ο Μοχάμεντ Άλι: το καθαρόαιμο και ο βαρέων βαρών πυγμάχος. Αυτός θα μπορούσε να τη βγάλει νοκ άουτ από την αρχή, αλλά εκείνη επέμεινε κι έμεινε όρθια στον δεύτερο γύρο.

- Με το ζόρι παρακολουθώ ταινίες. Μου φαίνονται ψόφιες. Προτιμώ τα ντοκιμαντέρ των Maysles και Pennebaker.

- Μου αρέσουν οι ανοιχτές ταινίες.

- Σιχαίνομαι τον θυμό, τα δάκρυα, τα γέλια, αλλά το συναίσθημα πάντα θριαμβεύει.

- Προκαλώ και αναμοχλεύω, παρά προσφέρω διασκέδαση.

- Όποιος δεν μισεί τον εαυτό του, λατρεύει ό,τι κι αν κάνει. Εγώ λατρεύω το self loathing και φροντίζω να έχω ρυθμισμένο στο τέρμα το φίλτρο μαλακίας. Γι' αυτό και αγαπώ τα όρια. Η πολλή ελευθερία δεν κάνει ποτέ καλό...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου;

Οθόνες / Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στον ρόλο της θλιμμένης συζύγου;

Στο μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, η ηθοποιός μοιάζει να υποδύεται αποκλειστικά όμορφες γυναίκες που υπάγονται σε υψηλές φορολογικές κλίμακες, τις βαρύνουν όμως τα κασμιρένια μαντήλια και το ταραγμένο παρελθόν τους.
THE LIFO TEAM
«Yπόθεση Γκολντμάν»: Μια αληθινή ιστορία τροφοδοτεί ένα καταπληκτικό δικαστικό δράμα

Οθόνες / «Yπόθεση Γκολντμάν»: Μια αληθινή ιστορία τροφοδοτεί ένα καταπληκτικό δικαστικό δράμα

Η πολύκροτη δίκη του Πιέρ Γκολντμάν στη Γαλλία των ‘70s αποτελεί πηγή έμπνευσης για ένα σχολαστικό δικαστικό δράμα που στοχεύει σε κάτι (πολύ) ευρύτερο από μια δραματοποιημένη αναπαράσταση της δίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Joker - Folie À Deux: Ένα μουσικοχορευτικό σίκουελ που θα ανακουφίσει και θα απογοητεύσει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Joker - Folie À Deux: Ένα μουσικοχορευτικό σίκουελ που θα ανακουφίσει και θα απογοητεύσει

Κάποιοι θα περιμένουν τη συνέχεια που δεν αρνήθηκε κανείς από τους συντελεστές κατηγορηματικά στην κοινή συνέντευξη τύπου στο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
KAOS: Το λυκόφως των θεών και η «Κρήτη» της πιο τρελής φαντασίας

Daily / KAOS: Το λυκόφως των θεών και η «Κρήτη» της πιο τρελής φαντασίας

Η νέα σειρά του Netflix είναι ένα μεθυστικό – και λίγο βαρύ ίσως – κοκτέιλ όπου συμπλέκονται γλυκά κι αυθαίρετα διάφοροι αρχαιοελληνικοί μύθοι, με ιδανικό πρωταγωνιστή τον Τζεφ Γκόλντμπλουμ στο ρόλο ενός σύγχρονου Δία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Room Next Door: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κινηματογραφεί την πολιτική επιλογή της ευθανασίας σαν ελεγειακό αποχαιρετισμό

Ανταπόκριση από τη Βενετία / The Room Next Door: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κινηματογραφεί έναν ελεγειακό αποχαιρετισμό

Η πρώτη αγγλόφωνη μεγάλου μήκους ταινία του Ισπανού auteur προσφέρει δυο αξιοσημείωτους γυναικείους ρόλους σε δυο σπουδαίες ηθοποιούς: την Τίλντα Σουίντον και την Τζούλιαν Μουρ — SPOILER ALERT
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα είναι Δράμα!: 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Πολιτισμός / «Όλα είναι Δράμα»: Τι θα δούμε στο 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους

Οι οικογενειακές σχέσεις, οι φιλίες που δοκιμάζονται, ο πρώτος έρωτας, η απότομη ενηλικίωση καθώς και τα κοινωνικά ζητήματα που ταλανίζουν τη σύγχρονη Ελλάδα εμπνέουν για άλλη μια φορά τους νέους μικρομηκάδες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ