Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά

Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά Facebook Twitter
Γιάννης και Γιάνης
2

 

Από το «Ζ» και τον Γρηγόρη Λαμπράκη, μέσα από ένα άλμα ακριβώς 50 ετών, ο Κώστας Γαβράς στρέφει και πάλι το βλέμμα του σε μια εκρηκτική, καθοριστική στιγμή της ελληνικής πολιτικής ιστορίας, εστιάζοντας αυτή την φορά στον Γιάνη Βαρουφάκη και την ελληνική κρίση.

 

Την κρίση όπως την κατέγραψε ο ίδιος, ο πρώτος υπουργός Οικονομικών της πρώτης κυβέρνησης Τσίπρα και όπως την ερμήνευσε, καταλήγοντας σε αυτό το πρωτοφανές σε επίπεδο δημόσιου λόγου μπαράζ αντεγκλήσεων με τις Βρυξέλλες που για τον ίδιο οφειλόταν σε μια «μηχανή προπαγάνδας των Βρυξελλών η οποία δούλευε σε βάρος του Βαρουφάκη».

 

Η είδηση όμως δεν είναι ότι ο Γαβράς θα μεταφέρει στον κινηματογράφο το βιβλίο «Ανίκητοι Ηττημένοι». Την επιθυμία αυτή την εξέφρασε ήδη από τον Οκτώβριο του 2017.

 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της LIFO ο Γαβράς επιθυμεί ο ηθοποιός που θα υποδυθεί τον Γιάνη Βαρουφάκη να είναι ο Γιάννης Στάνκογλου. Πηγές μας αναφέρουν ότι οι συνομιλίες βρίσκονται σε εξαιρετικά προχωρημένο στάδιο, και οι δυο πλευρές το επιθυμούν σφόδρα, όμως απομένει μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ως την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου να καθοριστούν οι τελικές αλλά καθοριστικές παράμετροι της συμφωνίας για να μπουν οι υπογραφές και να αρχίσουν τα γυρίσματα τον Μάρτιο. Και όταν αναφερόμαστε σε «παραμέτρους» εννοούμε βέβαια την οικονομική συμφωνία.

 

Η αλήθεια είναι ότι ο Κώστας Γαβράς νιώθει ανασφαλής ακόμα όσον αφορά στην χρηματοδότηση της παραγωγής, αφού δεν έχουν εξευρεθεί όλα τα κεφάλαια που επιθυμεί για αυτή την φιλόδοξη παραγωγή που θα κινηθεί μεταξύ Αθήνας, Βρυξελλών, Βερολίνου και Λονδίνου.

 

Μάλιστα δεν κρύβει την επιθυμία του να επωφεληθεί από το περίφημο πλαίσιο κινήτρων για την προσέλκυση ξένων παραγωγών που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και απομένει να ενεργοποιηθεί.

 

Πάντως αντιλαμβανόμαστε πλήρως γιατί βλέπει στον ηθοποιό-χαμαιλέοντα Γιάννη Στάνκογλου την αμφιλεγόμενη μορφή του Βαρουφάκη: από το φιζίκ, το έντονο πρόσωπο, ως την αγάπη για τις μεγάλες μηχανές, η εικόνα μοιάζει πλήρης…

 

Ρόλο έκπληξή όμως αναμένεται να έχει στην ταινία και ο Δημήτρης Τάρλοου, ο οποίος επίσης βρίσκεται στην ίδια φάση αναμονής πριν την τελική συμφωνία. Ετσι, θα βρεθεί ως συμπρωταγωνιστής πλάι στον Γιάννη Στάνκογλου τον οποίο σκηνοθετεί αυτή την εποχή στην ήδη sold out παράσταση «Γιούγκερμαν» στο θέατρο Πορεία.

 

Σύμφωνα με το έργο του Μ. Καραγάτση, ο Γιούγκερμαν (που ερμηνεύει ο Στάνκογλου) είναι ένας  τυχοδιώκτης που παλεύει με τα φαντάσματά του, δαιμόνιος, αδίστακτος. Ερχεται στην Ελλάδα και ανέρχεται κοινωνικά αποκτώντας μια σημαντική θέση σε τράπεζα. Όπως έχει δηλώσει ο  Στάνκογλου, «ο Γιούγκερμαν έχει κάτι το μαγικό, κάτι το αλανιάρικο κοσμοπολίτικο και αλήτικο». Χαρακτηριστικά που πολλοί αποδίδουν στον Γιάνη Βαρουφάκη.

 

Ακόμη και ο ίδιος ο Κώστας Γαβράς όταν του επισημαίνουν τις έντονα αντιφατικές απόψεις για τον πρώην υπουργό Οικονομικών, παίρνει αποστάσεις και λέει ότι τα συμπεράσματά του τα βγάζει μόνο μετά από εξαντλητική μελέτη των στοιχείων από όλες τις κατευθύνσεις.

 

Το σενάριο είναι έτοιμο, ο Γαβράς μελέτησε όχι μόνο το βιβλίο και δημοσιεύματα της εποχής, αλλά και χειρόγραφες σημειώσεις που του έδωσε ο ίδιος ο Γιάνης Βαρουφάκης.  Ο πρώην υπουργός είχε δηλώσει ότι δεν θα ξαναμιλήσει ποτέ για όσα έγιναν το 2015 μετά από την έκδοση του βιβλίου του «Ανίκητοι ηττημένοι». Προφανώς τον τελευταίο λόγο θα τον έχει η ταινία.

 

Από την εισβολή του φαντεζί καθηγητή Οικονομικών που  μπήκε στη Βουλή με ρεκόρ σταυρών, ως το wow στην χειραψία-λαβή με τον Ντάισελμπλουμ και το δημοψήφισμα, το υλικό υπάρχει και έχει ξεκάθαρα μυθιστορηματικά στοιχεία –όσο και αν κάποιοι επιμένουν ότι στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη έχει βασικά στοιχεία μυθοπλαστικά.

Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Για γέλια ή για κλάματα;Χωρίς να θέλω να προδικάσω τίποτα, ειδικά από τη στιγμή που η ταινία δεν έχει αρχίσει να γυρίζεται, απορώ βαθιά με το τι ακριβώς κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά ώστε να μεταφέρει μια ιστορία ντροπής στη μεγάλη οθόνη και κατά συνέπεια, να ηρωοποιήσει (και ωραιοποιήσει;) το 6μηνο φροντιστήριο της κυβέρνησης Τσίπρα μέχρι να μάθει να κυβερνά με σεβασμό στους Ευρωπαικούς θεσμούς κ να κυβερνά γενικώς (εις μάτην...)Ελπίζω μόνο ο κύριος Βαρουφάκης στην ταινία του Γαβρά να μην παρουσιάζεται ως ο Δον Κιχώτης με τη Harley. Και τώρα ας ξεκινήσουν τα σχόλια από τα ένδοξα Συριζοτρολς σε 3 2 1...
Από Συριζοτρολς μην περιμένετε σχόλια. Απορώ πώς είναι δυνατόν να περιμένετε κάτι τέτοιο από τη στιγμή που το βιβλίο Βαρουφάακη δεν είναι στη γραμμή ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε άλλο μάλιστα. Ακόμα περισσότερο απορώ βέβαια για το πώς είναι δυνατόν στην εποχή της τόσο μεγάλης δυνατότητας πρόσβασης στην πληροφορία δεν γνωρίζετε τι είναι αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά, ώστε να μεταφέρει το βιβλίο του Βαρουφάκη στον κινηματογράφο. Την απάντηση την έχει δώσει ο ίδιος ο Γαβράς με την επιστολή που έστειλε για να αναγνωσθεί στην παρουσίαση του βιβλίου και έγκειται κυρίως στο με κεφαλαία απόσπασμα: "Όταν ξεκίνησε η κρίση, η τραγωδία που βιώνει ο λαός της Ελλάδας, σε μια προσπάθεια να κατανοήσω τους λόγους και τους ανθρώπους άρχισα να συλλέγω λογιών-λογιών πληροφορίες και υλικό – γραπτό, κινηματογραφικό και προφορικό. Όμως μου διέφευγαν τα γεγονότα κεκλεισμένων των θυρών μεταξύ των αντιπροσώπων της Ένωσης και των αντιπροσώπων του ελληνικού λαού. Στις 16 Ιουλίου, λίγο μετά την παραίτησή του, έστειλα γραπτό μήνυμα στον Γιάνη Βαρουφάκη, τον οποίο δεν γνώριζα. Σε αυτό έγραφα: «Διαβάζοντάς την συνέντευξή σας στο New Statesman νομίζω ότι βρήκα εκείνο που έψαχνα για πολύ καιρό: το θέμα μιας ταινίας, ενός έργου, που αφορά μιαν Ευρώπη κυβερνώμενη από ομάδα κυνικών ανθρώπων αποκομμένων από ανθρώπινες, πολιτικές και πολιτιστικές αγωνίες, με εμμονές για συγκεκριμένα μόνο νούμερα.» Κάπως έτσι κανονίσαμε με την Μισέλ, την σύζυγό μου, να βρεθούμε με τον Γιάνη και την Δανάη στην Ελλάδα μερικές βδομάδες μετά. Στο μεταξύ διάβασα τα βιβλία του, Παγκόσμιος Μινώταυρος και Η Αρπαγή της Ευρώπης. Εντυπωσιάστηκα από την ποιότητα και την πρωτοτυπία του περιεχομένου τους, καθώς και από την γραφή. Όταν συναντηθήκαμε, είχαμε μακρές συζητήσεις και μου είπε ότι έγραφε βιβλίο για τις εμπειρίες του από την περίοδο που διατέλεσε υπουργός οικονομικών, ως ένας outsider της πολιτικής, για τις διαπραγματεύσεις στο Eurogroup – το μη νομιμοποιημένο αλλά πανίσχυρο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Του ζήτησα να διαβάσω το χειρόγραφο. Δέχθηκε και μου το έστελνε κεφάλαιο-κεφάλαιο, καθώς το έγραφε. ΑΜΕΣΩΣ ΠΕΙΣΤΗΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΚΑΘΈΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ. Λυπόμουν και συχνά θύμωνα, εξοργιζόμουν με την βία και την αδιαφορία των μελών του Eurogroup, ιδίως της γερμανικής πλευράς απέναντι στο δράμα και στην μη βιώσιμη κατάσταση στην οποία ο λαός της Ελλάδας αναγκαζόταν να ζει. Αποφάσισα να γυρίσω ταινία για αυτή την τραγωδία. Ο Γιάνης Βαρουφάκης μου έδωσε τα δικαιώματα του βιβλίου και την απόλυτη ελευθερία προσαρμογής του. Κώστας Γαβράς Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017" Με την ελπίδα ότι θα αναζητείτε την πληροφόρηση από αυθεντικές πηγές και όχι από μέσα που παραπληροφορούν μη σεβόμενα το λειτούργημα τους και την ανάγκη του πολίτη για πληροφόρηση χωρίς σκοπιμότητες.