Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window)

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
0

 

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε τον 'Σιωπηλό Μάρτυρα' το 1954, κατά την διάρκεια της αμερικάνικης περιόδου της καριέρας του. Στην ταινία πρωταγωνιστούσαν ο Τζέιμς Στιούαρτ και η Γκρέις Κέλι. Ήταν ένα ψυχολογικό θρίλερ. Βασιζόταν σε ένα διήγημα του 1942 του Κόρνελ Γούλριτς με τίτλο It Had to Be Murder.

Η ταινία προτάθηκε τότε για 4 Όσκαρ και θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα του διάσημου σκηνοθέτη. Εξερευνά τον ηδονοβλεπτικό χαρακτήρα του ίδιου του κινηματογράφου. 

Ο Στιούαρτ έπαιζε έναν φωτορεπόρτερ που εξαιτίας ενός ατυχήματος, είχε σπάσει το πόδι του και έπρεπε να μείνει καθηλωμένος σε μια αναπηρική καρέκλα στο διαμέρισμα του μέχρι να γίνει καλά. Από την βαρεμάρα του αρχίζει να παρατηρεί με κιάλια τις ζωές των γειτόνων του που μένουν στην απέναντι πολυκατοικίας. Κάποια στιγμή αρχίζει να υποψιάζεται ότι ένας γείτονας του έχει δολοφονήσει την γυναίκα του.  Η μόνη που τον πιστεύει είναι η αρραβωνιαστικιά του και η νοσοκόμα του και μαζί προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο.

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Ο Χίτσκοκ είχε πει στον Φρανσουά Τρυφώ: 

«Ήταν η δυνατότητα να φτιάξω ένα καθαρά κινηματογραφικό φιλμ. Έχεις έναν ακίνητο άντρα που κοιτάει έξω. Αυτό είναι το ένα μέρος της ταινίας. Το δεύτερο μέρος δείχνει το τι βλέπει και το τρίτο το πώς αντιδράει. Αυτή είναι η πιο αγνή έκφραση της κινηματογραφικής εμπειρίας».

To φιλμ γυρίστηκε όλο στα εσωτερικά στούντιο της Paramount όπου κατασκευάστηκε ένα οικοδομικό τετράγωνο με μια πολυκατοικία έτσι ώστε όπως περιέγραψε το σετ ο Τρυφώ "να μοιάζει εσκεμμένα ή μη με μια εικόνα του κόσμου". 

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM