Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
© Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022

Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε έναν γαλλικό αμπελώνα

0

Ένα κιόσκι που σχεδιάστηκε από τον αείμνηστο Βραζιλιάνο αρχιτέκτονα Oscar Niemeyer άνοιξε στον αμπελώνα Château La Coste στη νότια Γαλλία.

Σχεδιασμένο το 2010, δύο χρόνια πριν από τον θάνατο του Niemeyer σε ηλικία 104 ετών, το καμπυλωτό λευκό περίπτερο δημιουργήθηκε για να ταιριάζει απόλυτα στο τοπίο.

«Η τοποθεσία είναι πολύ όμορφη και αποτελεί ένα ευχάριστο, γαλήνιο περιβάλλον», δήλωσε ο Niemeyer κατά το σχεδιασμό του έργου.

«Το κιόσκι έπρεπε να είναι μια ελαφριά κατασκευή προσαρμοσμένη στο τοπίο καθώς και στη βλάστηση. Η κατασκευή είναι συμβατή με το περιβάλλον και θα είναι πολύ ευχάριστα να περπατά κανείς γύρω της».

Περιτριγυρισμένο από αμπελώνες, το κιόσκι αποτελείται από δύο διακριτά στοιχεία - έναν γυάλινο χώρο που στεγάζεται μια γκαλερί και ένα κυλινδρικό αμφιθέατρο.

Ο βραβευμένος με Pritzker Niemeyer είναι ένας από τους πιο διάσημους αρχιτέκτονες του 20ού αιώνα. Είναι περισσότερο γνωστός για το σχεδιασμό της πρωτεύουσας της Βραζιλίας, της Μπραζίλια, καθώς και για την έδρα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη.

Μια πισίνα δίπλα του σχεδιάστηκε με σκοπό να αντικατοπτρίζει τη μορφή του.

Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
Δίπλα στο κιόσκι έχει τοποθετηθεί μια πισίνα αντανάκλασης. © Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022

«Το έργο αυτό με την καμπυλωτή αρχιτεκτονική του, αντανακλά το ιδιαίτερο στυλ του Niemeyer και βρίσκεται σε τέλεια αρμονία με τα γύρω αμπέλια και τους λόφους της Προβηγκίας» σύμφωνα με το Château La Coste.

«Η εντυπωσιακή γυάλινη πρόσοψη δίνει την εντύπωση ότι ο αμπελώνας ξεδιπλώνεται μέσα από το κτίριο, ενώ η ρηχή πισίνα στην είσοδο αποτυπώνει όμορφα την αλληλεπίδραση του φωτός και της αντανάκλασης».

Ο χώρος της γκαλερί 380 τετραγωνικών μέτρων περιβάλλεται από γυάλινους τοίχους, με θέα στους γύρω αμπελώνες. Δίπλα του, η πλήρως κλειστή αίθουσα 140 τετραγωνικών μέτρων διαθέτει θέσεις για 80 άτομα.

Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
Η γκαλερί είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου λευκή. © Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022

Ο βραβευμένος με Pritzker Niemeyer είναι ένας από τους πιο διάσημους αρχιτέκτονες του 20ού αιώνα. Είναι περισσότερο γνωστός για το σχεδιασμό της πρωτεύουσας της Βραζιλίας, της Μπραζίλια, καθώς και για την έδρα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη.

Το κιόσκι είναι ένα από τα πολυάριθμα κτίρια που σχεδίασε ο Niemeyer στη Γαλλία, όπου έζησε για σχεδόν 20 χρόνια.

«Ο Niemeyer είχε μια μακρά και πιστή σχέση με τη Γαλλία. Κατά τη διάρκεια της βραζιλιάνικης στρατιωτικής δικτατορίας, εξορίστηκε στο Παρίσι και έζησε στη λεωφόρο Raspail», πρόσθεσε το Château La Coste. «Ακόμη και μετά την επιστροφή του στο Ρίο ντε Τζανέιρο, έλεγε πάντα ότι θα άφηνε την πόλη του μόνο για το Παρίσι», συνεχίζει.

«Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Niemeyer ανέπτυξε πολλά έργα στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων: τα κεντρικά γραφεία του Κομμουνιστικού Κόμματος, τα κεντρικά γραφεία της εφημερίδας L'Humanité, το Πολιτιστικό Κέντρο στη Χάβρη, το κτίριο του Εργατικού Συμβουλίου του Bobigny και ένα ιδιωτικό σπίτι στο Σεν Τροπέ».

Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
© Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022
Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
Η γκαλερί, που περιβάλλεται από γυάλινους τοίχους, βρίσκεται δίπλα σε ένα κλειστό αμφιθέατρο. © Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022
Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
Το κτίριο περιβάλλεται από αμπελώνες. © Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022
Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
© Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM