Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter

Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα

0

Οι καλλιτέχνες Charlotte Taylor και Nicholas Préaud πήραν στοιχεία από τη νεωτεριστική αρχιτεκτονική της Lina Bo Bardi για να οραματιστούν την ιδανική εικόνα του Casa Atibaia, ενός φανταστικού σπιτιού που κρύβεται σε ένα δάσος του Σάο Πάολο.

Αυτή είναι η πρώτη συνεργασία του Préaud, ο οποίος είναι συνιδρυτής του γραφείο Ni.acki που ειδικεύεται στην τρισδιάστατη απεικόνιση, και της Taylor, η οποία διευθύνει το Maison de Sable, ένα στούντιο που συνεργάζεται με μια σειρά εικαστικών καλλιτεχνών για τη δημιουργία φανταστικών χώρων.

Το φανταστικό αυτό σπίτι βασίστηκε στο Γυάλινο Σπίτι, το οποίο σχεδίασε η, γεννημένη στην Ιταλία, Βραζιλιάνα αρχιτέκτονας Lina Bo Bardi το 1951 για την ίδια και τον σύζυγό της, συγγραφέα και επιμελητή Pietro Maria Bardi. Αποτελείται από μπετόν και γυαλί και στηρίζεται σε χοντρούς ξύλινους πασσάλους και θεωρείται ένα σημαντικό παράδειγμα του βραζιλιάνικου μοντερνισμού - ένα αρχιτεκτονικό κίνημα που τόσο η Taylor όσο και ο Préaud έχουν θαυμάσει κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους.

  

Το Casa de Vidro της Lina Bo Bardi ήταν μια έμπνευση κυρίως όσον αφορά αυτό το αιθέριο αίσθημα ενός κρεμασμένου σπιτιού: απαλές καμπύλες, εκτεταμένες πλάκες από ακατέργαστο σκυρόδεμα και μια άμεση σχέση με τα εξωτερικά στοιχεία.

«Η Lina Bo Bardi υπήρξε τεράστια έμπνευση για μένα», δήλωσε η Taylor. «Όταν ανακάλυψα πως ο Nicholas είχε το ίδιο πάθος και τον ίδιο ενθουσιασμό απέναντι στον βραζιλιάνικο μοντερνισμό αποφασίσαμε πως ήταν ιδανική συνθήκη για να συνεργαστούμε».

«Έχοντας ζήσει και μελετήσει την αρχιτεκτονική στη Βραζιλία, με συγκλόνισε η παρουσία και η εθνική υπερηφάνεια γύρω από μοντέρνα κτίρια όπως το Casa de Vidro (Γυάλινο Σπίτι) ή το Casa das Canoas από τον Oscar Niemeyer», συνέχισε ο Préaud. «Αυτά τα σπίτια έχουν γίνει ορόσημα όχι μόνο για το στιλ και τις σύγχρονες μεθόδους κατασκευής τους εκείνη την εποχή, αλλά και λόγω της απλότητας του τρόπου ζωής που εφάρμοσαν».

Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter

Όπως ακριβώς το Γυάλινο Σπίτι της Bo Bardi το φανταστικό Casa Atibaia έχει φτιαχτεί από μπετόν και μεγάλα γυάλινα παράθυρα. Όμως, αντί για ξύλινους πασσάλους αυτό στηρίζεται σε τεράστιους οδοντωτούς ογκόλιθους που βγαίνουν από το έδαφος. Επίσης, στην φανταστική αυτή εκδοχή, θα υπήρχε και μια αυλή που θα χώριζε τον ιδιωτικό από τον κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού.

«Το Casa de Vidro της Lina Bo Bardi ήταν μια έμπνευση κυρίως όσον αφορά αυτό το αιθέριο αίσθημα ενός κρεμασμένου σπιτιού: απαλές καμπύλες, εκτεταμένες πλάκες από ακατέργαστο σκυρόδεμα και μια άμεση σχέση με τα εξωτερικά στοιχεία είναι το αφιέρωμα μας στον βραζιλιάνικο μοντερνισμό», εξήγησαν οι δύο καλλιτέχνες.

Μερικοί από τους ογκόλιθους που στηρίζουν το σπίτι θα διαπερνούσαν το πάτωμα και θα προσαρμόζονταν σε λειτουργικά στοιχεία όπως βιβλιοθήκες ή το κεφαλάρι του κρεβατιού. Στο σαλόνι, ένας καμπύλος καναπές σε κρεμ χρώμα συνοδεύεται από δύο κεκλιμένες πολυθρόνες και μια λάμπα δαπέδου. Ξύλινα σκαμπό περιβάλλουν τη νησίδα στην παρακείμενη κουζίνα.

«Σίγουρα θα ήταν το σπίτι των ονείρων μας σε μια άλλη ζωή», λένε οι Taylor και Préaud. — Ν.Γ.

Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter

Mε πληροφορίες από το Dezeen.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του

Design / Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Chybik + Kristof τοποθέτησε στο κορυφαίο οινοποιείο Lahofer στην Τσεχία μια κυματοειδή στέγη, στην οποία το κοινό έχει τη δυνατότητα να περπατήσει, καθώς και ένα υπαίθριο θέατρο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM