Οι καλλιτέχνες Charlotte Taylor και Nicholas Préaud πήραν στοιχεία από τη νεωτεριστική αρχιτεκτονική της Lina Bo Bardi για να οραματιστούν την ιδανική εικόνα του Casa Atibaia, ενός φανταστικού σπιτιού που κρύβεται σε ένα δάσος του Σάο Πάολο.
Αυτή είναι η πρώτη συνεργασία του Préaud, ο οποίος είναι συνιδρυτής του γραφείο Ni.acki που ειδικεύεται στην τρισδιάστατη απεικόνιση, και της Taylor, η οποία διευθύνει το Maison de Sable, ένα στούντιο που συνεργάζεται με μια σειρά εικαστικών καλλιτεχνών για τη δημιουργία φανταστικών χώρων.
Το φανταστικό αυτό σπίτι βασίστηκε στο Γυάλινο Σπίτι, το οποίο σχεδίασε η, γεννημένη στην Ιταλία, Βραζιλιάνα αρχιτέκτονας Lina Bo Bardi το 1951 για την ίδια και τον σύζυγό της, συγγραφέα και επιμελητή Pietro Maria Bardi. Αποτελείται από μπετόν και γυαλί και στηρίζεται σε χοντρούς ξύλινους πασσάλους και θεωρείται ένα σημαντικό παράδειγμα του βραζιλιάνικου μοντερνισμού - ένα αρχιτεκτονικό κίνημα που τόσο η Taylor όσο και ο Préaud έχουν θαυμάσει κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους.
Το Casa de Vidro της Lina Bo Bardi ήταν μια έμπνευση κυρίως όσον αφορά αυτό το αιθέριο αίσθημα ενός κρεμασμένου σπιτιού: απαλές καμπύλες, εκτεταμένες πλάκες από ακατέργαστο σκυρόδεμα και μια άμεση σχέση με τα εξωτερικά στοιχεία.
«Η Lina Bo Bardi υπήρξε τεράστια έμπνευση για μένα», δήλωσε η Taylor. «Όταν ανακάλυψα πως ο Nicholas είχε το ίδιο πάθος και τον ίδιο ενθουσιασμό απέναντι στον βραζιλιάνικο μοντερνισμό αποφασίσαμε πως ήταν ιδανική συνθήκη για να συνεργαστούμε».
«Έχοντας ζήσει και μελετήσει την αρχιτεκτονική στη Βραζιλία, με συγκλόνισε η παρουσία και η εθνική υπερηφάνεια γύρω από μοντέρνα κτίρια όπως το Casa de Vidro (Γυάλινο Σπίτι) ή το Casa das Canoas από τον Oscar Niemeyer», συνέχισε ο Préaud. «Αυτά τα σπίτια έχουν γίνει ορόσημα όχι μόνο για το στιλ και τις σύγχρονες μεθόδους κατασκευής τους εκείνη την εποχή, αλλά και λόγω της απλότητας του τρόπου ζωής που εφάρμοσαν».
Όπως ακριβώς το Γυάλινο Σπίτι της Bo Bardi το φανταστικό Casa Atibaia έχει φτιαχτεί από μπετόν και μεγάλα γυάλινα παράθυρα. Όμως, αντί για ξύλινους πασσάλους αυτό στηρίζεται σε τεράστιους οδοντωτούς ογκόλιθους που βγαίνουν από το έδαφος. Επίσης, στην φανταστική αυτή εκδοχή, θα υπήρχε και μια αυλή που θα χώριζε τον ιδιωτικό από τον κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού.
«Το Casa de Vidro της Lina Bo Bardi ήταν μια έμπνευση κυρίως όσον αφορά αυτό το αιθέριο αίσθημα ενός κρεμασμένου σπιτιού: απαλές καμπύλες, εκτεταμένες πλάκες από ακατέργαστο σκυρόδεμα και μια άμεση σχέση με τα εξωτερικά στοιχεία είναι το αφιέρωμα μας στον βραζιλιάνικο μοντερνισμό», εξήγησαν οι δύο καλλιτέχνες.
Μερικοί από τους ογκόλιθους που στηρίζουν το σπίτι θα διαπερνούσαν το πάτωμα και θα προσαρμόζονταν σε λειτουργικά στοιχεία όπως βιβλιοθήκες ή το κεφαλάρι του κρεβατιού. Στο σαλόνι, ένας καμπύλος καναπές σε κρεμ χρώμα συνοδεύεται από δύο κεκλιμένες πολυθρόνες και μια λάμπα δαπέδου. Ξύλινα σκαμπό περιβάλλουν τη νησίδα στην παρακείμενη κουζίνα.
«Σίγουρα θα ήταν το σπίτι των ονείρων μας σε μια άλλη ζωή», λένε οι Taylor και Préaud. — Ν.Γ.
Mε πληροφορίες από το Dezeen.
σχόλια