Βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα στο «Through the fog: Descripting the present»

Βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα στο «Through the fog: Descripting the present» Facebook Twitter
Didem Pekün, Of Dice and Men, 2011 – ongoing, δικάναλη βιντεοεγκατάσταση σε αρχιτεκτονικό περιβάλλον, 43 λεπτά. Φωτογραφία: Baris Dogrusoz. Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και A Century of Centuries, SALT Beyoğlu
0

— Τι σημαίνει ο τίτλος της έκθεσης; Πώς προέκυψε;

Ο τίτλος ήταν κάτι που προέκυψε καθώς σκεφτόμουν πώς κινούμαστε στο παρόν – για μένα είναι ταυτόχρονα μια στιγμή κρίσης και μετάβασης, ειδικά μέσα στην Ευρώπη. Όταν στέκεσαι στην ομίχλη, δεν μπορείς να διακρίνεις τι υπάρχει γύρω σου. Μπορεί να αντιλαμβάνεσαι τις μορφές και τους ανθρώπους, αλλά δεν μπορείς να δεις όπως θα έβλεπες σε κανονικές συνθήκες. Δανείστηκα τη λέξη «descripting» από έναν από τους καλλιτέχνες της έκθεσης, τον Christian Nyampeta. Μπορείτε να το δείτε ως μια περιγραφή, ενώ μπορεί επίσης να υποδηλώνει ότι πρέπει να απομακρυνθείτε από κάτι για το κατανοήσετε καλύτερα.

— Τι θα δούμε στην έκθεση;

Έργα που δεν έχετε δει ξανά στην Αθήνα. Ανυπομονώ να δω το σχέδιο της Χρυσάνθης Κουμιανάκη, το οποίο θα καλύπτει τη βιτρίνα της γκαλερί. Το δούλευε για 5 ημέρες και χρησιμοποιεί συνθήματα που βρήκε στους τοίχους της Αθήνας, τα οποία ξαναγράφτηκαν σε γραμματοσειρά που δημιούργησε η ίδια και βασίζονται στα σχέδια μιας ιδεατής πόλης. Θα υπάρχει μια μαγευτική βίντεο-εγκατάσταση από την Didem Pekun, που αποτελείται από φιλμ των τριών τελευταίων χρόνων και καταγράφουν γεγονότα στην Κωνσταντινούπολη και στην Αθήνα. Ο Grant Watson έχει κάνει συνεντεύξεις με Έλληνες συγγραφείς, περφόρμερ και ακτιβιστές ως μέρος ενός μακροπρόθεσμου πρότζεκτ που πραγματοποιεί. Ο τρόπος για να εμπλακεί με τους ανθρώπους και τους πολιτικούς της σύγχρονης Αθήνας είναι πραγματικά ενδιαφέρων. Επίσης, υπάρχουν εξαιρετικές δουλειές από τους Nyampeta, Ευτύχη Πατσουράκη και Βαγγέλη Βλάχο.

Όπως λέω και στο σύντομο κείμενο της έκθεσης, η ομίχλη που μας περιβάλλει διαπερνάται συνεχώς από διαφορετικές μορφές κρατικής, οικονομικής και πολιτικής βίας. Η ομίχλη μπορεί να μετατραπεί σε καταιγίδα και ίσως η καταιγίδα είναι ήδη εδώ.

— Ποιες είναι οι σκέψεις σου για την κρίση στην Ελλάδα;

Είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση για να απαντηθεί σε λίγες προτάσεις. Ως θεατής και Ευρωπαίος θεωρώ την κρίση μέρος του θεμελιώδους επαναπροσδιορισμού της ίδιας της Ευρώπης, των κρατών της και της σχέσης της με τις χώρες εκτός των συνόρων της. Όπως λέω και στο σύντομο κείμενο της έκθεσης, η ομίχλη που μας περιβάλλει διαπερνάται συνεχώς από διαφορετικές μορφές κρατικής, οικονομικής και πολιτικής βίας. Η ομίχλη μπορεί να μετατραπεί σε καταιγίδα και ίσως η καταιγίδα είναι ήδη εδώ.

Βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα στο «Through the fog: Descripting the present» Facebook Twitter
Ο Nick Aikens σε συνομιλία με τον καλλιτέχνη Ahmet Ogut και μέλη της Ακαδημίας «We are Here».

— Είναι παρόμοια η κατάσταση στο Αϊντχόφεν;

Τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά εκεί. Πρόκειται για μια επαρχιακή ολλανδική πόλη. Η οικονομική κρίση έγινε αντιληπτή μέσα από τις περικοπές στη χρηματοδότηση στο μουσείο όπου εργάζομαι. Πραγματικά, η κυβέρνηση της πόλης προσπαθεί να χρησιμοποιήσει την οικονομική κρίση ως δικαιολογία για να αποσύρει τη στήριξη στον πολιτισμό. Αλλά δεν έγιναν απολύσεις και μεγάλο μέρος της χρηματοδότησής μας προέρχεται από το κράτος. Συνεπώς, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά απ' ότι στα μουσεία της Ελλάδας για παράδειγμα.

— Γιατί να επισκεφθεί κάποιος την έκθεση;

Είναι μια ευκαιρία να προσπαθήσει να καταλάβει πώς οι καλλιτεχνικές πρακτικές προσφέρουν διαφορετικά μέσα για να κατανοήσουν και να εκφράσουν το παρόν και τη σχέση μας με αυτό. Το κλειδί είναι οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους αυτό διαμορφώνεται – εικόνες, εμπειρίες, θεωρία. Θα δείτε πολλά από τα παραπάνω στην έκθεση: υφασμάτινα έργα, βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα.

Βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα στο «Through the fog: Descripting the present» Facebook Twitter
Christian Nyampeta, Envelopes and Hosting Structures, 2015, De Appel Arts Centre, Άμστερνταμ. Φωτογραφία: Daniel Nicolas. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.
Βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα στο «Through the fog: Descripting the present» Facebook Twitter
Christian Nyampeta, Sequentia, 2015, στιγμιότυπo λήψης. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.
Βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα στο «Through the fog: Descripting the present» Facebook Twitter
Βαγγέλης Βλάχος, Ξένοι αρχαιολόγοι από όρθια σε σκυφτή θέση, 2012, 53 φωτογραφίες πάνω σε ένα επιτοίχιο ράφι μήκους 8,5 μ., λεπτομέρεια. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.
Βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα στο «Through the fog: Descripting the present» Facebook Twitter
Ευτύχης Πατσουράκης, Oρίζοντες 02, 2014, 2 φωτογραφίες ευρήματα σε τοίχο, 10 x 23,9 εκ. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Γκαλερί Ελένη Κορωναίου.
Βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα στο «Through the fog: Descripting the present» Facebook Twitter
Στιγμιότυπο λήψης από το έργο 'How We Behave', 2016, του Grant Watson. Διεύθυνση Φωτογραφίας Kate McDonough. Ευγενική παραχώρηση του Grant Watson
Βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και φιλοσοφικά κείμενα στο «Through the fog: Descripting the present» Facebook Twitter
Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Θεέ, υποψιάζομαι ότι είστε αριστερός διανοούμενος..., 2015, εγκατάσταση, διαστάσεις μεταβλητές, ψηφιακές εκυπώσεις σε χαρτί, μελάνι σε τοίχο, ψηφιακή εκτύπωση σε πανί (220 x110 εκ), ψηφιακές εκτυπώσεις, σχέδια και ξύλο τοποθετημένα σε βιτρίνα. Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας.

«Through the fog: Descripting the present», 5/2-3/4, State of Concept, Τούσα Μπότσαρη 19, Αθήνα, Τετ.-Παρ.: 16:30-20.30, Σάβ.: 13.00-17.00

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ