Camera_Obscura*

Camera_Obscura* Facebook Twitter
0

H ιστορία της νταντάς - ερασιτέχνιδας φωτογράφου Vivian Maier είναι εν πολλοίς γνωστή εδώ και μερικά χρόνια πια χάρη και στη καταλυτική δύναμη του διαδικτύου.

Από τη στιγμή που ο John Maloof ιδιοκτήτης του φωτογραφικού της corpus γύρω στο 2009 έφτιαξε ένα μπλογκ με τα αρνητικά που είχε αποκτήσει τυχαία σε δημοπρασία η ιδιοσυγκρασιακή περίπτωση της Maier συγκέντρωσε ενα διαρκώς διογκούμενο κύμα δημοσιότητας.

Με λίγα λόγια έγινε viral:-)

Σαφώς το life story της με τα μη αναμενόμενα κλισέ για μια φωτογράφο (η νταντά - φωτογράφος!)  η οποία ποτέ όσο ζούσε δεν άσκησε επίσημα το επάγγελμα αυτό αλλά τραβούσε μανιωδώς φωτογραφίες επαγγελματικού επιπέδου της καθημερινότητας στο Σικάγο όπου και έζησε υπήρξε η αφορμή. 

Μπορεί τα δικά της αυτοπορτρέτα να είναι άψογα φωτομετρημένα και καδραρισμένα αλλά έχουν μιαν εντελώς μοντέρνα ειρωνεία και αμεσότητα που δεν την βρίσκεις στις υπόλοιπες φωτογραφίες της. 

Απ' την άλλη η μυθιστορηματική σχεδόν διάσταση αυτού του κρυφού αρχείου που δεν είχε δημοσιευτεί πουθενά και που αν η τύχη δεν έφερνε τον Μαλούφ να το αποκτήσει σε εκείνη τη δημοπρασία ακόμα θα είχε παραμείνει άγνωστο έχω την αίσθηση πως δόμησε μια αρχική μυθολογία, ένα buzz γύρω από την περίπτωση της Maier και έκαναν την προσοχή μας ευκολότερο να στραφεί στις εξαιρετικές  street φωτογραφίες της.

Αυτό που δεν είναι πολύ γνωστό στο ευρύ κοινό είναι τα αυτοπορτρέτα της στα οποία επέδειξε μια ιδιαίτερη επιμονή και καλύπτουν ένα ευρύ μέρος του έργου της. Παρατηρώντας τα μπορούμε να εντοπίσουμε όλα αυτά τα στοιχεία που η εποχή μας με την τεχνολογική ανάπτυξη της ψηφιακής φωτογραφίας είτε με τις μικρές κόμπακτ μηχανές είτε με τα κινητά τηλέφωνα εισήγαγε ως οπτικό λεξιλόγιο for the masses.

Μπορεί τα δικά της αυτοπορτρέτα να είναι άψογα φωτομετρημένα και καδραρισμένα αλλά έχουν μιαν εντελώς μοντέρνα ειρωνεία και αμεσότητα που δεν την βρίσκεις στις υπόλοιπες φωτογραφίες της. Ίσως έχει να κάνει με το αναπόφευκτο ναρκισσιστικό παιχνίδισμα που έχει κάθε αυτοφωτογράφηση.

Δείτε τα αυτοπορτρέτα αυτής της "ερασιτέχνιδας" φωτογράφου. Η οποία ήξερε πολύ καλά πως να εξημερώνει την στιγμή:-)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ