Μια καλλιτέχνις γδύνεται μπροστά σε πίνακα του Μανέ και συλλαμβάνεται

Μια καλλιτέχνις γδύνεται μπροστά σε πίνακα του Μανέ και συλλαμβάνεται Facebook Twitter
Φωτογραφία από την προηγούμενη performance της Deborah de Robertis στο Μουσείο Ορσέ, μπροστά στον πίνακα του Γκυστάβ Κορμπέ "Η προέλευση του κόσμου", 2014.
0

Η Λουξεμβουργέζα καλλιτέχνις Deborah de Robertis συνελήφθη για προσβολή της δημοσίας αιδούς και παρουσιάστηκε στην εισαγγελία του Παρισιού η οποία και θα αποφασίσει για τυχόν δικαστική δίωξη της.  


Το απόγευμα του Σαββάτου, ενώ το Παρισινό κοινό απολάμβανε τις τελευταίες ημέρες της έκθεσης "Αίγλη και αθλιότητα, Εικόνες πορνείας 1850-1910", η νεαρή γυναίκα ξεγυμνώθηκε και ξάπλωσε μπροστά στον διάσημο πίνακα του Εντουάρ Μανέ "Ολυμπία"  
Η "Ολυμπία" απεικονίζει σε πρώτο πλάνο μια νεαρή γυμνή γυναίκα και πίσω της στέκεται μια μαύρη γυναίκα που της παρουσιάζει ένα μπουκέτο λουλούδια. Ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε το 1863 και προκάλεσε μεγάλο σκάνδαλο στην εποχή του με την τόσο ρεαλιστική απεικόνιση μιας πόρνης, ενώ σήμερα θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της μοντέρνας τέχνης. 


Η Deborah de Robertis "είχε μαζί της φορητή κάμερα για να καταγράψει την αντίδραση του κοινού" αναφέρει ο δικηγόρος της. "Μπροστά στον πίνακα υπήρχε πολύς κόσμος. Οι υπάλληλοι αντέδρασαν πολύ καλά, έκλεισαν την αίθουσα και της ζήτησαν να ντυθεί. Καθώς εκείνη αρνήθηκε κλήθηκε η αστυνομία και την συνέλαβε" εξήγησε εκπρόσωπος του μουσείου Ορσέ που υπέβαλλε μήνυση για προσβολή της δημοσίας αιδούς. 

¨Ήθελα να αναπαραστήσω το μοντέλο του πίνακα αλλά σε ένα σύγχρονο σκηνικό. Οι φύλακες όμως έτρεξαν και με σκέπασαν με ένα σεντόνι και στάθηκαν μπροστά μου για να κρύψουν την γύμνια μου από το κοινό" είπε η De Robertis λίγο αφού αφέθηκε ελεύθερη από την αστυνομία. "Μαζί μου είχαν έρθει και κάποιοι φίλοι ως ψεύτικο κοινό και το είχαμε σκηνοθετήσει ώστε να χειροκροτήσουν αν η κατάσταση γινόταν δύσκολη αλλά και άλλοι θεατές μέλη του πραγματικού κοινού της έκθεσης χειροκροτούσαν επίσης. Οι φύλακες προσπαθούσαν να εκκενώσουν τον χώρο αλλά δεν ήθελαν όλοι να φύγουν." 

 

 

Αυτή δεν ήταν η πρώτη τέτοιου τύπου performance της καλλιτέχνιδας. Τον Μάιο του 2014, πάλι στο Μουσείο Ορσέ, είχε επιδείξει το αιδοίο της μπροστά στον πίνακα του Γκυστάβ Κουρμπέ "Η προέλευση του κόσμου". Πρόκειται για έναν διάσημο πίνακα που απεικονίζει ένα αιδοίο. Το μουσείο και τότε είχε υποβάλλει μήνυση όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος του. 

Η καλλιτέχνις κατηγορεί το την διοίκηση του μουσείου Ορσέ για υποκρισία: "Το μουσείο δεν έχει κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιεί το γυμνό προκείμενου να ενθαρρύνει το κοινό να επισκεφθεί την έκθεση, μάλιστα προβάλλονται και πορνογραφικού περιεχομένου ταινίες, όταν όμως πρόκειται για μια σύγχρονη καλλιτεχνική performance όπως η δική μου δεν την αναγνωρίζουν ως τέχνη και την λογοκρίνουν." 

Ο δικηγόρος της de Robertis κατήγγειλε την μήνυση ώς δυσανάλογο μέτρο. "Το να συλληφθεί και να προφυλακισθεί ένας καλλιτέχνης είναι πολύ κακό δείγμα." λέει διαμαρτυρόμενος. "Αυτό το περιοριστικό μέτρο είναι έκφραση ανησυχητικής δικαστικής σεμνοτυφίας και απευθύνεται σε όλους τους καλλιτέχνες/performers που επιθυμούν να εκφραστούν με ιδιαίτερα ελεύθερο τρόπο  στον δημόσιο χώρο" προσθέτει ο κος. Bouzenoune.


Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στον Νοτιοαφρικανό καλλιτέχνη Steven Cohen, ο οποίος είχε καταδικαστεί για προσβολή της δημοσίας αιδούς τον Μάιο του 2014 από τα ποινικά δικαστήρια του Παρισιού επειδή είχε χορέψει με το πέος του τυλιγμένο σε μία κορδέλα δεμένη σε έναν κόκκορα κατά την διάρκεια μιας παράστασης δρόμου στον περίβολο του Τροκαντερό στην γαλική πρωτεύουσα. Είχε εξαιρεθεί της επιβολής ποινής. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Πικάσο και η μαγεία της χαρακτικής σε μια μοναδική έκθεση

Εικαστικά / Ο Πικάσο και η μαγεία της χαρακτικής σε μια μοναδική έκθεση στο Βρετανικό Μουσείο

Το μουσείο παρουσιάζει εκατό περίπου εκτυπώσεις έργων του Πικάσο, από τις 500 και πλέον που έχει στη συλλογή του, οι οποίες περιλαμβάνουν και έργα που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ ξανά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Εικαστικά / Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Συνεπής στο ετήσιο ραντεβού της με το φιλότεχνο κοινό της πόλης, μία από τις παλιότερες φουάρ της Ευρώπης, η Art Athina, ανοίγει τις πύλες της στο ιστορικό μέγαρο του Ζαππείου με τη συμμετοχή των σημαντικότερων ελληνικών αιθουσών τέχνης, διεθνών γκαλερί και μια σειρά από παράλληλα πρότζεκτ και δράσεις κάθε είδους για μεγάλους και παιδιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Εικαστικά / Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Είναι άραγε η διαβίωση σε μια κοινότητα γυμνιστών μια επιτυχημένη «συνταγή» ελευθερίας και ευζωίας; Πόσο ταυτίζονται οικολογία, φυσιολατρία και γυμνισμός; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα εστιάζει η έκθεση «Paradis naturistes» στο μουσείο Mucem της Μασσαλίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ