Ένα τροχόσπιτο και μια κρυμμένη αυλή έδωσαν ζωή για τρεις μήνες στο κέντρο της Αθήνας

Total Eclipse of the Art Facebook Twitter
Κάθε μέρα ψάχνω σε μάντρες και τελικά καταφέρνω να βρω ένα φανταστικό τροχόσπιτο του ’70. Από δω μέσα θα παίζουν οι DJs κάθε βράδυ.
0

ΦΕΤΟΣ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ δύο χώροι στο κέντρο της πόλης που δεν είχαν ανοίξει ποτέ ξανά για το αθηναϊκό κοινό γέμισαν με κόσμο στο πλαίσιο της Athens Biennale 7: Eclipse και του AB7 X BIOS project: καλλιτέχνες, εργαζόμενοι στην Μπιενάλε, φοιτητές και λάτρεις της μουσικής κάθε ηλικίας, μέχρι και περαστικοί, οι οποίοι διασκέδασαν με φρέσκες μουσικές και πολύ χορό.

Όλο αυτό το διάστημα φιλοξενήθηκε εκεί μια καινούργια γενιά καλλιτεχνών και DJs από την Ελλάδα και το εξωτερικό, κάνοντας γνωστή τη σχεδόν ξεχασμένη μέχρι πρότινος πλατεία Σανταρόζα που βρίσκεται στα πρώην Δικαστήρια. Λειτουργούσε ως Βασιλικό και μετέπειτα Εθνικό Τυπογραφείο μέχρι το 1906, μάλιστα εκεί έγινε η δίκη Μπελογιάννη το 1951.

Ήταν ένας χώρος κλειστός εδώ και τριάντα πέντε χρόνια, όπως και ο ακάλυπτος χώρος του ημιεγκαταλελειμμένου Μεγάρου Σλήμαν-Μελά στην Πανεπιστημίου 46, όπου βρίσκεται ο κινηματογράφος Ιντεάλ από το 1919.

Τις πρώτες εβδομάδες το σημείο επισκέπτονται οι περαστικοί της έκθεσης. Τις επόμενες εβδομάδες σιγά σιγά η πόλη ζωντανεύει, οι Αθηναίοι επιστρέφουν και τα μέτρα που μας κρατούσαν μακριά λήγουν.

Δύο μήνες μετά, το Σαββατοκύριακο 27 και 28 Νοεμβρίου, η Athens Biennale 7: Eclipse, σε συνεργασία με το Bios, μας αποχαιρετά με ένα event που θα σημάνει τη λήξη της.

Πιο συγκεκριμένα, το Σάββατο, στο Camping Bar της Στανταρόζα, ο Adedeji και η μπάντα του, οι Afrosessioners από το Λάγος της Νιγηρίας, ετοιμάζουν μια μεγάλη αφρικανική γιορτή και ένα μουσικό session που αναμειγνύει την παραδοσιακή αφρικανική μουσική με νέους τζαζ, φανκ και σόουλ ήχους. Παράλληλα, η χορευτική ομάδα JDM θα γνωρίσει στο κοινό τους ρυθμούς των αφρικανικών χορών, παρουσιάζοντας ένα χορευτικό έργο ενδυνάμωσης.

Ο Mc Dash, γνωστός και ως Μιχάλης Αφολαγιάν, ο ιδρυτής του Πολιτιστικού Κέντρου Αφρικανικής Τέχνης και Πολιτισμών ANASA, θα αναλάβει ρόλο MC, ενώ ο Tosin Omo-Ebony, σε ρόλο DJ, θα μας καθοδηγήσει σε afrobeat, funk και nigerian hip-hop. Μαζί τους ο Tunji Nice και η Demelza. Τέλος, ο ιδρυτής του Fade Radio, DJ Dennis Green, θα βρίσκεται μέσα στο τροχόσπιτο πίσω από τα decks. Από την άλλη, το Σάββατο θα μπορείτε να απολαύσετε στον Ακάλυπτο τον DJ Nonika που αποτελεί ενεργό μέλος της Ballroom Αθηναϊκής Κοινότητας.

Ακολουθούν ο AΣΤΥΤΕΚΚ, που κρύβεται πίσω από το label Lower Parts, και το δίδυμο KAWRS, που αποτελείται από τη Neda και τον Simos Ares. Την Κυριακή οι Οrila DJs θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο από τις έξι το απόγευμα. Ο Yannis Iasonidis, ιδρυτής των Orila Records, παρέα με τον Chris OD, την DJ Devika και την K.atou, κλείνει το δίμηνο αυτό με τον πιο όμορφο τρόπο. Τα σετ και οι συναυλίες είναι δωρεάν. 

Total Eclipse of the Art Facebook Twitter
Πολλά βράδια, οι μουσικοί ανακατεύονται σε δράσεις καλλιτεχνών της μπιενάλε που γίνονται στην πλατεία και όλοι μαζί καταλήγουν να χορεύουν.

Πώς έγινε όμως η πλατεία Σανταρόζα το πιο πολυσυζητημένο μουσικό και χορευτικό σποτ της πόλης; «Όλα ξεκίνησαν τρεις μήνες πριν από την Έκλειψη (Eclipse)», αναφέρει ο Βασίλης Χαραλαμπίδης (Bios, Ρομάντσο, Latraac) και μας αφηγείται πώς ξεκίνησε η ιδέα των δύο χώρων που ζωντάνεψαν μουσικά τις βραδιές της Αθήνας τους τελευταίους δυο μήνες.

«Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που σε μια συνάντησή μας ο Πολύδωρος μου ανακοίνωσε ότι σε έναν μήνα ξεκινάμε. Η πόλη μόλις επέστρεφε από τις καλοκαιρινές διακοπές και ένα ακόμα lockdown. Ή μήπως όχι; Περπατήσαμε στο έρημο ακόμα κέντρο της πόλης, συζητώντας για την παραδοξότητα που έχουν οι στιγμές που ζούμε και σχολιάζοντας ότι δεν θέλαμε να συμμετέχουμε πια σε όλη αυτή την κατάσταση. Ο Πολύδωρος μου έδειχνε περήφανος ένα ένα τα ξεχασμένα αυτά τοπόσημα που βρίσκονταν μπροστά στα μάτια μας, εγκαταλελειμμένα όμως.

Ξεκινήσαμε από το κτίριο του Φωκά, όπου είχε στηθεί το στρατηγείο της μπιενάλε και μια μικρή ομάδα κατέστρωνε ήδη σχέδια και έτρεχε πάνω-κάτω στον βομβαρδισμένο χώρο. “Μόνο αυτοί είσαστε;” ρώτησα και με κοίταξε με νόημα. Πόσο θαυμασμό ένιωσα εκείνη τη στιγμή γι’ αυτήν τη μικρή παρέα που έστηνε ανάχωμα στην πραγματικότητα. “Μετά από πολλές αναβολές η Μπιενάλε της Αθήνας επιτέλους θα ξεκινήσει”, μου επαναλάμβανε ξανά και ξανά – άραγε για να το πιστέψω εγώ ή και ο ίδιος; Συνεχίζοντας τη βόλτα μας, είδαμε την εγκαταλελειμμένη πλατεία Δικαιοσύνης και σιγά σιγά το κλίμα άλλαξε.

Μας έπιασε ένας ενθουσιασμός, αρχίσαμε να λέμε “να, εδώ που δεν πατάει κανείς, εδώ, στο κέντρο της πόλης θα στήσουμε ένα αυτοσχέδιο κάμπινγκ και θα περνάνε όλοι, φέρνοντας την ανεμελιά του καλοκαιριού, για να κοροϊδέψουμε τη συγκυρία”. Ξανακοιταζόμαστε, περπατάμε και περνάμε απέναντι, στο κτίριο της Πανεπιστημίου. Μπαίνουμε μέσα, πάμε προς τον ακάλυπτο και λέμε: “Να, εδώ θα είναι το μυστικό σημείο συνάντησης της πόλης”. Μας άρεσαν αυτά που λέγαμε και έτσι συμφωνήσαμε. Δεν θυμάμαι να ξαναβρεθήκαμε μέχρι τα εγκαίνια.

707
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Έναν μήνα ετοιμαζόμαστε πυρετωδώς. Κάθε μέρα ψάχνω σε μάντρες και τελικά καταφέρνω να βρω ένα φανταστικό τροχόσπιτο του ’70. Από δω μέσα θα παίζουν οι DJs κάθε βράδυ. Το τροχόσπιτο φτάνει στο προαύλιο του παλιού δικαστηρίου, παράλληλα η Νavine φτιάχνει το έργο της μπροστά μας: μια τεράστια ασπρόμαυρη τοιχογραφία-πύλη της έκθεσης. Έρχονται και τα κούλερ, έρχονται και οι καρέκλες παραλίας. Αυτό είναι! Έτοιμοι;

Το πρώτο βράδυ έχει έρθει και οι καλλιτέχνες κατακλύζουν τον χώρο, οι μουσικοί και οι DJs παίζουν από το τροχόσπιτο. Τις πρώτες εβδομάδες το σημείο επισκέπτονται οι περαστικοί της έκθεσης. Τις επόμενες εβδομάδες σιγά σιγά η πόλη ζωντανεύει, οι Αθηναίοι επιστρέφουν και τα μέτρα που μας κρατούσαν μακριά λήγουν. Ξεκινάνε φουλ εκδηλώσεις και στους δύο χώρους. Σχεδόν όλοι οι μουσικοί και μουσικόφιλοι φίλοι μας συμμετέχουν.

Πολλά βράδια, οι μουσικοί ανακατεύονται σε δράσεις καλλιτεχνών της μπιενάλε που γίνονται στην πλατεία και όλοι μαζί καταλήγουν να χορεύουν. Κόσμος πολύς έρχεται κάθε βράδυ και γίνεται ένα, κατακλύζοντας τον χώρο και δίνοντάς του ζωή. Πόσο απρόσμενο και ωραίο είναι όλο αυτό. 

Έχεις την αίσθηση ότι η Αθήνα βράζει αυτήν τη στιγμή. Οι νέοι μουσικοί και καλλιτέχνες είναι τόσο πολλοί και τόσο χειμαρρώδεις και έτοιμοι για όλα. O ήχος δεν είναι κάτι συγκεκριμένο και ραφιναρισμένο αλλά rough, απρόβλεπτος, ίσως και ανερμάτιστος, όπως και η εποχή που έρχεται άλλωστε».

27/11, στη Σανταρόζα, από τις 2:00 

Santaroza Camping Area / Pop Up Bar at Santaroza - Justice Square: 

Adedeji + The Afrosessionists: A celebration of Black Music, JDM: Afro Dance Group, Freestyle MCs Special Guests, Dennis Green (DJ Set) 

Ακάλυπτος, Πανεπιστημίου 46: Nonika (DJ Set), KAWRS: Neda + Simos Ares (DJ Set), AΣΤΥΤΕΚΚ (DJ Set), Ballroom House of Kareola (Vogue Dancing)

28/11, από τις 18:00 

Ακάλυπτος, Πανεπιστημίου 46:

Orila DJs takeover - DJ Sets by Yannis Iasonidis, Chris OD, K.atou, Devika

https://eclipse.bios.gr

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM