Μουσική στο απόλυτο σκοτάδι από ένα πρωτοπόρο του Βερολινέζικου techno

Μουσική στο απόλυτο σκοτάδι από ένα πρωτοπόρο του Βερολινέζικου techno Facebook Twitter
0

Μετά από μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο φεστιβάλ CTM στο Βερολίνο με το laser show Deep Web, o πρωτοπόρος Robert Henke δηλαδή ο Monolake έρχεται στην Αθήνα με ένα πρότζεκτ κατά την διάρκεια του οποίου παίζει μουσική ζωντανά στο απόλυτο σκοτάδι. Δεν είναι απλά ένας μουσικός αλλά ένας φιλόσοφος της ηλεκτρονικής/χορευτικής μουσικής, αλλά και σχεδιαστής του λογισμικού Ableton Live. Θα δώσει μια διάλεξη πριν την εμφάνιση του στο πλαίσιο του Blindwave την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου στο Ρομάντσο μαζί με τον Coti K. για την κουλτούρα της μουσικής από λάπτοπ. Ζητήσαμε να μας πει δυο λόγια γι’ αυτά που κάνει.

—Τι ακριβώς είναι αυτό που κάνεις στις ζωντανές σου εμφανίσεις;

Είναι μια προσπάθεια να παρουσιάσω το όραμα που έχω για την χορευτική μουσική με ένα τρόπο που είναι διαφορετικός από την εμπειρία που μπορεί να έχει ο κόσμος όταν ακούει ένα CD ή ένα MP3. Γι’ αυτό το λόγο συχνά αυτοσχεδιάζω πολύ και παίζω με γεμάτο ήχο. Για να είναι σίγουρα μια ιδιαίτερη και μοναδική βραδιά.

Η μουσική πάντοτε ήταν συνδεδεμένη με τις τοπικές κοινότητες όπως η techno σκηνή του Βερολίνου ή το Chicago house. Αυτό τώρα έχει αντικατασταθεί με μια παγκόσμια σκηνή ανθρώπων που έχουν τις ίδιες ιδέες αλλά σε διαφορετικά μέρη.

—Πώς αντιδράει το κοινό;

Η αντίδραση του κοινού είναι πάντοτε σημαντική. Μου αρέσει όταν μπορώ και κάνω τους ανθρώπους να χορέψουν σε μουσικές και ρυθμούς που είναι λίγο διαφορετικοί από ότι θα περίμενε κάποιος από ένα τυπικό techno σετ.

Πώς είναι να παίζεις στο απόλυτο σκοτάδι;

Τον περισσότερο καιρό δεν είναι τελείως σκοτεινά, πάντοτε υπάρχουν τα φώτα των εξόδων κινδύνου ή ένα φως από το μπαρ. Η ιδέα είναι να επικεντρωθούμε στην μουσική όχι σε τίποτα άλλο. Δεν μπορείς να δεις και πολλά όταν ένα άτομο παίζει με το λάπτοπ του. Θέλω ο κόσμος να ακούει όχι να βλέπει.

—Υπάρχει μέλλον στην ηλεκτρονική/χορευτική μουσική;

Έχει γίνει κάτι σαν την φολκ μουσική και αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό. Ο κόσμος παίζει μουσική με υπολογιστές αυτές τις μέρες όπως οι προηγούμενες δουλειές το έκαναν με τις κιθάρες. Και υπάρχει πάντοτε μέλλον στην μουσική και θα εξελιχθεί και θα αλλάξει στην πάροδο των χρόνων. Θα υπάρχει ηλεκτρονική/χορευτική μουσική σε 500 χρόνια απλά θα είναι πολύ διαφορετική επειδή οι μόδες και τα γούστα αλλάζουν.

—Βγαίνουν νέα πράγματα ή είναι στάσιμη η σκηνή;

Όποτε δείχνει ότι δεν μπορεί να πάει πιο πέρα, συμβαίνει μια αλλαγή και ξαφνικά κάτι νέο ξεπετάγεται. Θα υπάρξουν πολλά νέα πράγματα στην ηλεκτρονική σκηνή και μπορεί ήδη να γίνονται. Απλά δεν τα έχουμε ακόυσει ακόμη. Ίσως κάποιος κάνει πράγματα με κάπως διαφορετικό τρόπο ήδη και αυτό θα γίνει το επόμενο μεγάλο πράγμα στην χορευτική μουσική. Σε 5 χρόνια θα ξέρουμε.  


Τι έχει αλλάξει στην μουσική από την αρχή του διαδικτύου;

Η διανομή. Η μουσική πάντοτε ήταν συνδεδεμένη με τις τοπικές κοινότητες όπως η techno σκηνή του Βερολίνου ή το Chicago house. Αυτό τώρα έχει αντικατασταθεί με μια παγκόσμια σκηνή ανθρώπων που έχουν τις ίδιες ιδέες αλλά σε διαφορετικά μέρη.

—Πώς βλέπεις καλλιτέχνες σαν τον Kanye West;

Δεν ξέρω αρκετά γι’ αυτόν ώστε να έχω μια άποψη.


Επόμενα σχέδια;

Θα ήθελα περάσω λίγο περισσότερο χρόνο στο στούντιο και να δουλέψω σε διάφορες κυκλοφορίες. Ένα Monolake άλμπουμ θα κυκλοφορήσει αυτό το χρόνο και δύο CD με μουσική που έκανα για άλλα πρότζεκτ. Πολύ δουλειά θα γίνει αυτό το χρόνο.





Info:

«μετά την εποχή των υπερυπολογιστών 
ή αλλιώς το αόρατο μουσικό όργανο»

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016 

Ρομάντσο – Αναξαγόρα 3-5 

Ώρα προσέλευσης: 19.00 

Είσοδος ελεύθερη

«Blindwave»

Monolake Surround live (DE)

Electric Indigo (AT)

Miltiades ft. Venus Volcanism live (GR)

Sepho (GR) Mr. Bios live (GR)

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016 

Ρομάντσο – Αναξαγόρα 3-5 

Ώρα προσέλευσης: 23.00 

Είσοδος: 12 ευρώ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ