Ο Rauw Alejandro κάνει ρεγκετόν από το Διάστημα

Ο Rauw Alejandro κάνει ρεγκετόν από το Διάστημα Facebook Twitter
Ο 29χρονος Rauw Alejandro θυμάται το Miami sound και το συνδέει με το ρεγκετόν στο άλμπουμ του «Saturno».
0

Ακόμη δεν έχει μπει ο Δεκέμβριος και οι λίστες με τα καλύτερα άλμπουμ του 2022 έχουν αρχίσει να κατακλύζουν τα timelines κάθε μουσικόφιλου. Σε αρκετές από αυτές ψηλά στη δεκάδα φιγουράρουν δυο ρεγκετόν άλμπουμ, το «Motomani» της Rosalía και το «Un verano sin ti» του Bad Bunny. H ρεγκετόν γνωρίζει μεγάλες δόξες, στο «Wire» ψήφισαν ως καλύτερο άλμπουμ της χρονιάς το «¡Ay!» της Κολομβιανής Lucretia Dalt, το Pitchfork έχει σε ψηλές θέσεις λάτιν άλμπουμ ‒ αυτό είναι κάτι πρωτοφανές που, τουλάχιστον σε mainstream μέσα, δεν έχει ξανασυμβεί.

Το «Saturno» του Rauw Alejandro μπορεί να μην ακούστηκε όσο η Rosalía ή ο Bad Bunny, αλλά είναι ένα απίθανο άλμπουμ που ξεπερνά το είδος, γι’ αυτό πολλοί το τοποθετούν δίπλα στο «Dawn FM» του Weeknd ή στο «Future Nostalgia» της Dua Lipa.

Με ρετροφουτουριστική αισθητική και διάθεση, o Alejandro δανείζεται στοιχεία από τη synth-pop και το underground freestyle των ’80s και ’90s, ενώ το άλμπουμ του είναι μια ωδή στο ξεχασμένο και υποτιμημένο Miami bass.

«Αν χρησιμοποιώ αυτούς τους ήχους, αν χρησιμοποιώ αυτά τα χρώματα, είναι επειδή θέλω να αποτίσω φόρο τιμής στους ανθρώπους που το έκαναν πριν από μένα. Προσπαθώ να κάνω το ρεγκετόν αλτέρνατιβ και νέο με ένα μοντέρνο fusion, αλλά πάντα με σεβασμό στους κώδικές της παλιάς σχολής».

Με μια πιο προσεκτική ακρόαση, π.χ., διαπιστώνει κανείς ότι στο «Verde Menta» αποδομεί την εισαγωγή του «Point of no return» των Exposé. Τo «Saturno» είναι γεμάτο τέτοιες εκπλήξεις, γαλάζιους εξωγήινους και ποδόσφαιρο στο Διάστημα. Το «Más de Una Vez», στο οποίο σαμπλάρει την Ισπανίδα ντίσκο ντίβα Susana Estrada, είναι ένα μελλοντικό χιτ, ένα απίστευτα χορευτικό κομμάτι που «μυρίζει» καλοκαίρι.

Rauw Alejandro - Saturno 

Επιπλέον, ο 29χρονος σύντροφος της Rosalía καταφέρνει την αξιοζήλευτη ισορροπία μεταξύ πειραματικού και ποπ, χωρίς να αναλώνεται σε εύκολους ρυθμούς που θα μπορούσαν να γίνουν χιτ μέσα από το TikTok. Και αφού αναφερθήκαμε στη Rosalia, στο συναρπαστικό electro-pop «Corazon Despeinado» χρησιμοποιεί τον στίχο της από το «Saoko», «Chica, que dices?».

Συνεργάζεται ακόμη με έναν από τους πατέρες του ρεγκετόν, τον DJ Playero, τα mixtapes του οποίου ήταν καθοριστικά για την εξέλιξη του είδους τη δεκαετία του ’90. Η παρουσία του Playero είναι έντονη και στο εντυπωσιακό «Punto 40», στο οποίο συμμετέχει ο βετεράνος reggaeton-eros Baby Rasta. Για την ιστορία, τo «Punto 40» είναι ένα παλιό κομμάτι των Baby Rasta y Gringo από τα ’90s, το οποίο διασκευάζουν με τον Rauw, μετατρέποντάς το σε ένα κομμάτι από το μέλλον. Από την άλλη, το «De Carolina», το κομμάτι που έγραψε για την πόλη που μεγάλωσε, είναι ατόφιο old-school ρεγκετόν.

«Αν χρησιμοποιώ αυτούς τους ήχους, αν χρησιμοποιώ αυτά τα χρώματα, είναι επειδή θέλω να αποτίσω φόρο τιμής στους ανθρώπους που το έκαναν πριν από μένα. Προσπαθώ να κάνω το ρεγκετόν αλτέρνατιβ και νέο με ένα μοντέρνο fusion, αλλά πάντα με σεβασμό στους κώδικές της παλιάς σχολής», δήλωσε πρόσφατα ο Alejandro στους «New York Times».

Rauw Alejandro x Baby Rasta - PUNTO 40 AÑO 2077

Ο Alejandro γεννήθηκε στο Σαν Χουάν του Πουέρτο Ρίκο, σε μουσική οικογένεια. Ο πατέρας του Raúl Ocasio είναι κιθαρίστας και η μητέρα του María Nelly Ruiz, τραγουδίστρια και χορεύτρια. Όταν χώρισαν, ο δωδεκάχτονος Rauw μετακόμισε στην Καρολίνα με τη μητέρα του.

Η εφηβεία του μοιάζει λίγο με ενός άλλου σταρ της λατινοαμερικάνικης μουσικής, του Maluma. Και οι δυο προσπάθησαν να κάνουν επαγγελματική καριέρα στο ποδόσφαιρο πριν αφοσιωθούν στη μουσική. Ο Alejandro δοκίμασε την τύχη του σε μια ομάδα της δεύτερης εθνικής του Πουέρτο Ρίκο, αλλά δυστυχώς ένας τραυματισμός και οι οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς του τού χάλασαν τα σχέδια. Στα είκοσι ένα του το όνειρό του να γίνει ποδοσφαιριστής φάνταζε ακόμα μακρινό. Απογοητευμένος, η μουσική έγινε ένα είδος θεραπείας της μουντής καθημερινότητας. Μετά από προτροπή φίλων, ανέβασε τα πρώτα του κομμάτια στο SoundCloud το 2016.

Ο Rauw Alejandro κάνει ρεγκετόν από το Διάστημα Facebook Twitter
«O Κρόνος είναι ο πλανήτης των Αιγόκερων», αναφέρει ο Alejandro, που είναι αιγόκερο στο ζώδιο, και συνεχίζει. «Είναι επίσης ο πλανήτης της μελαγχολίας και της νοσταλγίας. Λένε επίσης ότι είναι ένας πλανήτης που αντιπροσωπεύει τη σκληρή δουλειά, τη φιλοδοξία, τη συνοχή και τις θυσίες. Κι αυτά είναι στοιχεία με τα οποία ταυτίζομαι απόλυτα».

Τότε έκανε περισσότερο σκοτεινό R&B και emo reggaeton και, όπως ο Bad Bunny, ανήκε σε ένα νέο ρεύμα Λατίνων καλλιτεχνών που σε λίγα χρόνια θα κατακτούσαν τον κόσμο. Η επιτυχία όμως άργησε στην περίπτωση του Alejandro. Αν και υπέγραψε με τη δισκογραφική Duars Entertainment το 2017, διάφοροι εξωγενείς παράγοντες δημιούργησαν προβλήματα στην καριέρα του.

Ο τυφώνας Maria και η οικονομική καταστροφή που χτύπησε το Πουέρτο Ρίκο τον ανάγκασαν να κάνει διάφορες δουλειές στο λιανεμπόριο για να επιβιώσει. Το 2020 κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ με τίτλο «Afrodisíaco». Το «Saturno» είναι η τρίτη δισκογραφική δουλειά του.

«O Κρόνος είναι ο πλανήτης των Αιγόκερων», αναφέρει ο Alejandro, που είναι αιγόκερο στο ζώδιο, και συνεχίζει. «Είναι επίσης ο πλανήτης της μελαγχολίας και της νοσταλγίας. Λένε επίσης ότι είναι ένας πλανήτης που αντιπροσωπεύει τη σκληρή δουλειά, τη φιλοδοξία, τη συνοχή και τις θυσίες. Κι αυτά είναι στοιχεία με τα οποία ταυτίζομαι απόλυτα».

@rauwalejandro

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM