Γιατί ο Bad Bunny είναι ο πιο δημοφιλής σταρ στον πλανήτη;

Γιατί ο Bad Bunny είναι ο πιο δημοφιλής σταρ αυτή τη στιγμή στον πλανήτη; Facebook Twitter
O 28χρονος έχει προκαλέσει μια πρωτοφανή φρενίτιδα τα δύο τελευταία χρόνια.
0

Στο ανατριχιαστικό βίντεο-καταγγελία για το κομμάτι του «El Apagón» (σημαίνει μπλακ άουτ στα ισπανικά), ο Bad Bunny ξεπερνάει τον εαυτό του ‒ δεν είναι η πρώτη φορά. Μια ωδή στην γενέτειρά του το Πούερτο Ρίκο, το βίντεο κυκλοφόρησε για την επέτειο των πέντε χρόνων από τότε που χτύπησε ο τυφώνας María στο πολύπαθο νησί. Ο τίτλος του τραγουδιού αναφέρεται στις διακοπές ρεύματος που γίνονταν στη χώρα μετά την καταστροφή.

Το βίντεο διαρκεί περίπου είκοσι δύο λεπτά και χωρίζεται σε δύο μέρη, όπως και το τραγούδι, και επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει πολιτικό τραγούδι το 2022, δίνοντας ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις την πλατφόρμα σου για έναν σημαντικό σκοπό.

Στα πρώτα τέσσερα λεπτά του είναι ένα κανονικό μουσικό βίντεο, όπου ο Bad Bunny και διάφοροι κάτοικοι μιας παλιάς ιστορικής γειτονιάς του Σαν Χουάν τραγουδούν στην οθόνη προτού ο 28χρονος μουσικός καταλήξει σε ένα queer rave ανάμεσα σε LGBTQIA+ χορευτές που κάνουν voguing πριν ξεσπάσουν με τους στίχους «Puerto Rico está bien cabrón!» («Το Πουέρτο Ρίκο είναι τέλειο!»). Ο techno ρυθμός, από ξέφρενος, ξαφνικά μελώνει και το κομμάτι κλείνει με τα απαλά φωνητικά της συντρόφου του Gabriela Berlingeri («Άσ’ τους να φύγουν / Αυτή είναι η παραλία μου / Αυτός είναι ο ήλιος μου / Αυτή είναι η γη μου / Αυτά είμαι εγώ»).

Όπως δήλωσε στους NYT o Bad Bunny, που το πραγματικό του όνομα είναι Benito Antonio Martínez Ocasio: «Αυτό είναι ένα τραγούδι που έγραψα μέσα από την καρδιά μου. Δεν ήθελα να το τραγουδήσει ένας διάσημος καλλιτέχνης αλλά κάποιος που θα αγαπήσει το ειλικρινές του μήνυμα».

Στα μέσα Σεπτεμβρίου το «Verano» έγινε το μακροβιότερο Νο 1 άλμπουμ τα τελευταία πέντε χρόνια στα αμερικανικά τσαρτ, ένα ρεκόρ που διατηρούσε ο Drake με το «Views» από το 2016 ‒ μάλιστα το ξεπέρασε, μια και ο Benito μετράει δεκαεννιά εβδομάδες στην κορυφή.

Το σημείο στο οποίο τραγουδά η Berlingeri λειτουργεί σαν πέρασμα στο δεύτερο μέρος του βίντεο, ένα μίνι ντοκιμαντέρ της ανεξάρτητης δημοσιογράφου Bianca Graulau με τον τίτλο Aquí Vive Gente για την πολιτική διαφθορά, την οικονομική κρίση και τα κοινωνικά θέματα που μετατρέπουν ολόκληρο το νησί σε θέρετρο για ξένους (κυρίως Αμερικανούς) που θέλουν να γλιτώσουν από τη βαριά φορολογία των χωρών τους. Είναι αποκαλυπτικό και θίγει ένα παγκόσμιο, ευαίσθητο θέμα με αιχμηρό τρόπο.

Γιατί ο Bad Bunny είναι ο πιο δημοφιλής σταρ αυτή τη στιγμή στον πλανήτη; Facebook Twitter
Αυτήν τη στιγμή είναι, χωρίς ίχνος υπερβολής, ο πιο δημοφιλής μουσικός του πλανήτη.

Η Graulau συνομιλεί με κατοίκους φτωχογειτονιών που αναγκάζονται να αφήσουν τα σπίτια τους, τα οποία πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, και επισκέπτεται δημόσιες παραλίες που καταλήγουν ιδιωτικές πισίνες των πλουσίων.  

Σε ένα άλλο σημείο στο ίδιο κομμάτι ο Benito αναφωνεί ειρωνικά «Ahora todos quieren ser latinos» (τώρα όλοι θέλουν να γίνουν Λατίνοι), αναφερόμενος στους μουσικούς που δεν έχουν καμία σχέση με το ρεγκετόν ‒μάλιστα, μπορεί να το έβριζαν στο παρελθόν‒, αλλά πλέον το έχουν αγκαλιάσει, προσπαθώντας απλά να ακολουθήσουν την τάση. 

Ο Bad Bunny, αν μη τι άλλο, είναι ένας από τους καλλιτέχνες που συνέβαλαν στην απρόσμενη άνοδο του συγκεκριμένου είδους. Αυτήν τη στιγμή είναι, χωρίς ίχνος υπερβολής, ο πιο δημοφιλής μουσικός του πλανήτη. Το τελευταίο του άλμπουμ «Un verano sin ti» («Ένα καλοκαίρι χωρίς εσένα»), που βγήκε αρχές Μαΐου, μεσουρανεί ακόμη στo Billboard και μόνο καλοκαιρινό δεν το λες, όπως το προώθησε αρχικά, ως μια playlist που μπορείς να παίξεις σε μια παραλία.

Bad Bunny - El Apagón - Aquí Vive Gente (Official Video) | Un Verano Sin Ti

Στα μέσα Σεπτεμβρίου το «Verano» έγινε το μακροβιότερο Νο 1 άλμπουμ τα τελευταία πέντε χρόνια στα αμερικανικά τσαρτ, ένα ρεκόρ που διατηρούσε ο Drake με το «Views» από το 2016 ‒ μάλιστα το ξεπέρασε, μια και ο Benito μετράει δεκαεννιά εβδομάδες στην κορυφή. O δίσκος κάνει το ασύλληπτο νούμερο των 6,5 δισεκατομμυρίων plays μόνο στο Spotify, και τουλάχιστον έξι από τα τραγούδια του είναι τεράστια χιτ στο Τop 100.

Για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης: τόσα plays δεν έχουν όλα τα υπόλοιπα άλμπουμ του 2021 και του 2022 μαζί (μέχρι τώρα), ενώ όλα μαζί τα άλμπουμ της Beyoncé (αν θεωρήσουμε την Beyoncé την πιο μεγάλη σταρ της Αμερικής αυτήν τη στιγμή) δεν έχουν ούτε τα μισά.

Το πρωτοφανές δεν είναι τα νούμερα που κάνει αλλά το ότι ούτε ένα κομμάτι του άλμπουμ δεν είναι στα αγγλικά. Ο Πορτορικανός σταρ τραγουδάει στα ισπανικά και με το δεύτερο ισπανόφωνο άλμπουμ, που ανεβαίνει στο Νο 1 των αμερικανικών τσαρτ (το πρώτο ήταν το επίσης δικό του «El ultimo tour del mundo»), γράφει ιστορία. Επιπλέον κάνει sold out συναυλίες σε στάδια στη Βόρεια Αμερική σε μια εποχή που δεν πουλάει κανείς – εκτός ίσως από τα κορεάτικα γκρουπ.

O Πορτορικανός έχει προκαλέσει μια πρωτοφανή φρενίτιδα τα δύο τελευταία χρόνια, τόσο μεγάλη που δεν υπάρχει περιοδικό της Αμερικής που να μην προσπαθεί να αναλύσει το φαινόμενο (στους «New York Times» έχουν κάνει δύο long stories σε έναν χρόνο) και έχει γίνει εξώφυλλο στην λατινοαμερικανική έκδοση της «Vogue», ενώ η πρόσφατη εμφάνισή του στο Met Gala ήταν γεγονός: φορούσε κάτι που έμοιαζε με σακί –τελικά ήταν φούστα– με την υπογραφή του Riccardo Tisci για τα Burberry και χτένισμα αλά Μαρία Αντουανέτα. Βέβαια, η εμφάνισή του στο Met Gala είναι μια υποσημείωση στην καριέρα αυτού του πολυσχιδούς καλλιτέχνη που όμοιο του στην ποπ μουσική είχαμε να συναντήσουμε δεκαετίες.

Bad Bunny (ft. Chencho Corleone) - Me Porto Bonito (Official Video) | Un Verano Sin Ti

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ