ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη

Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη Facebook Twitter
0
Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη Facebook Twitter
Ο Nate Young των Wolf Eyes θα εμφανιστεί στη Μικρή Σκηνή της Στέγης την Κυριακή 18 Ιουνίου. Φωτο: Alivia Zivich

Το Tectonics Festival είναι ένα σχετικά νέο πειραματικό φεστιβάλ που ταξιδεύει από πόλη σε πόλη σε όλο τον κόσμο και προσπαθεί να ενώσει μουσικούς και μουσικά είδη σε απρόσμενες συνεργασίες και μοναδικές συναυλίες. Είναι μια ιδέα που είχε ο Ισραηλινός συνθέτης Ilan Volkov, όταν έγινε διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας της Ισλανδίας το 2011. Όλα ξεκίνησαν όταν άρχισε να αναρωτιέται πώς μια ορχήστρα μπορεί να γίνει πιο πειραματική και να σπάσει τα όρια των μουσικών ειδών.


Έναν χρόνο μετά, αυτή του η διάθεση για πειραματισμό γέννησε ένα πρωτότυπο φεστιβάλ που πήρε το όνομά του από τις τεκτονικές πλάκες της Ευρασίας και της Βόρειας Αμερικής. Έκτοτε, έχει ταξιδέψει σε πόλεις του κόσμου, όπως η Γλασκώβη, η Νέα Υόρκη, το Όσλο, το Ρέικιαβικ, η Αδελαΐδα και το Τελ Αβίβ. Φέτος έρχεται και στην Αθήνα, μετά από προτροπή του Μιχάλη Μοσχούτη.


«Ασχολούμαι με την κλασική μουσική πολλά χρόνια, αλλά παίζω και ακούω διαφορετικά είδη μουσικής. Αυτά τα δύο πράγματα είναι διαχωρισμένα εδώ και πολύ καιρό και ήθελα να κάνω ένα πρότζεκτ που να διερευνά αυτούς τους δύο διαφορετικούς και αντίθετους κόσμους. Το φεστιβάλ ήταν ένα υπέροχο διεθνές ταξίδι μέχρι στιγμής και γνώρισε επιτυχία όπου έγινε», δηλώνει ο Volkov σήμερα.

Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη Facebook Twitter
Μία από τις πιο αξιοπρόσεκτες συνεργασίες που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε είναι αυτή του Γιάννη Αγγελάκα με τον Αμερικανό συνθέτη Alvin Curran, στο πλαίσιο της οποίας θα ερμηνεύσουν έργα του δεύτερου αλλά και ενός άλλου σπουδαίου Αμερικανού, του John Cage.


Στην Αθήνα θα επιχειρήσουν να φέρουν κοντά μουσικούς διαφορετικής καταγωγής με μουσικά είδη και παραδόσεις που δεν φαίνεται να συγγενεύουν ή να έχουν καμιά σχέση το ένα με το άλλο εκ πρώτης όψεως. Μία από τις πιο αξιοπρόσεκτες συνεργασίες που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε είναι αυτή του Γιάννη Αγγελάκα με τον Αμερικανό συνθέτη Alvin Curran, στο πλαίσιο της οποίας θα ερμηνεύσουν έργα του δεύτερου αλλά και ενός άλλου σπουδαίου Αμερικανού, του John Cage. Μαζί τους η Robyn Schulkowsky σε μια σύμπραξη που σίγουρα θα συζητηθεί. Δεν είναι κάτι νέο η σχέση του Αγγελάκα με τον πειραματισμό –έχει δώσει πολλά δείγματα παλιότερα σε προσωπικά άλμπουμ όπως οι «Ανάσες των Λύκων»–, αλλά το να ερμηνεύει John Cage είναι κάτι που σίγουρα δεν θα περίμενε κανείς από τον Έλληνα μουσικό που συνεχίζει να εκπλήσσει τους φαν του.


Από την άλλη, ο Volkov θα αναλάβει τη διεύθυνση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (ΚΟΑ) που θα παίξει μια επιλογή από έργα των Γιάννη Χρήστου, Morton Feldman αλλά και του Γιάννη Κυριακίδη. Ο Γιάννης Κυριακίδης, με καταγωγή από την Κύπρο, είναι ένας σύγχρονος συνθέτης κλασικής μουσικής και sound artist που εξερευνά όλα τα νέα υβρίδια που ξεπηδούν από τη σύγχρονη μουσική. Σε αυτή την εμφάνιση, όμως, θα συμμετάσχει ως σολίστας ένας άλλος θρυλικός μουσικός, ο Βρετανός πολυ-οργανίστας και αυτοσχεδιαστής Fred Firth. Με μεγάλη καριέρα πίσω του, ο Firth έχει γίνει κυρίως γνωστός για το ξεχωριστό κιθαριστικό του παίξιμο, για τον τρόπο που «πειράζει» την κιθάρα αλλά και για τα χειροποίητα όργανα που φτιάχνει κάθε φορά για να ταιριάζουν στον τύπο μουσικής που παίζει. Επίσης, η παράδοση θα έχει την τιμητική της, με τη συνεργασία των Giuliano D' Angiolini και Manuel Zurria με μουσικούς από την Κάρπαθο. Ενδιαφέρον θα έχουν και οι εμφανίσεις του Γάλλου Ghédalia Tazartès αλλά και του Nate Young των Wolf Eyes.

Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη Facebook Twitter
O Ισραηλινός συνθέτης Ilan Volkov. Φωτο: Simon Butterworth

Info:

Το φεστιβάλ θα διεξαχθεί σε διάφορους χώρους της Στέγης και στη Διπλάρειο Σχολή από τις 16 έως τις 18 Ιουνίου.
16-18/6, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, λεωφ. Συγγρού 107, είσοδος: 5 ευρώ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Παρασκευή 16 Ιουνίου

Διπλάρειος Σχολή

Είσοδος ελεύθερη και στις 3 συναυλίες. Κρατήσεις δελτίων εισόδου στο [email protected]

21:30 Ellen Fullman - Long String Instrument (60')

22:45 mines (30')

23:15 Tashi Wada (20')

Σάββατο 17 Ιουνίου

Στέγη | Μικρή Σκηνή

€5 ανά συναυλία

17:00 Giuliano D' Angiolini, Manuel Zurria και μουσικοί από την Κάρπαθο (70')

18:45 Η Dafne Vicente Sandoval ερμηνεύει Éliane Radigue και Tashi Wada (40')

Στέγη | Φουαγέ

Είσοδος ελεύθερη

19:45 Christian Wolff, «Burdocks» (1970-710

Με τους: Ilan Volkov, Robyn Schulkowsky, Judith Hamman, James Rushford, Manuel Lima, Samuel Dunscombe, Yannis Kyriakides, Yael Barolsky, Ram Gabay, Έλενα Κακαλιάγκου, Ιλάν Μανουάχ, Στέφανος Χυτήρης, Γιάννης Κοτσώνης, Θάλεια Ιωαννίδου, Άννα Παπουτσή

Στέγη | Κεντρική Σκηνή

Eίσοδος €5

20:30 Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ), σε διεύθυνση του Ilan Volkov, ερμηνεύει έργα των Γιάννη Κυριακίδη, Morton Feldman, Γιάννη Χρήστου, Christopher Fox. Σολίστας ο Fred Frith

Στέγη | Μικρή Σκηνή

€5 και για τις δύο συναυλίες

22:30 Δανάη Στεφάνου & Μιχάλης Μοσχούτης (20')

23:15 Ghédalia Tazartès (40')

Διπλάρειος Σχολή

Είσοδος ελεύθερη. Κρατήσεις δελτίων εισόδου στο [email protected]

00:30 Ellen Fullman και Konrad Sprenger (60')

Κυριακή 18 Ιουνίου

Στέγη | Μικρή Σκηνή

€5

19:00 Έργα των Αναστάση Φιλιππακόπουλου και Ορέστη Τουφεκτσή (55')

Στέγη | Κεντρική Σκηνή

€5 και για τις δύο συναυλίες

20:30 Christian Marclay, «Screenplay» (30') Ερμηνεύουν: Έλενα Κακαλιάγκου, Κωστής Κηλύμης, Βασίλης Τζαβάρας

21:20 Οι Alvin Curran, Robyn Schulkowsky και Γιάννης Αγγελάκας ερμηνεύουν John Cage και Alvin Curran.

Στέγη | Μικρή Σκηνή

€5 και για τις τρεις συναυλίες

22:30 Mama Luma (20')

23:15 Lori Goldston (30')

00:00 Nate Young (30')

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Μουσική
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ