Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter

Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin

0

Οι εικόνες του Βρετανού φωτογράφου Brian Griffin είναι σίγουρα πολύ οικείες για όποιον μεγάλωσε στη δεκαετία του '80 ή αγαπά τη μουσική της. Ο Griffin ήταν ο πιο περιζήτητος φωτογράφος της μουσικής βιομηχανίας, δημιουργός μερικών από τα πιο εμβληματικά εξώφυλλα μουσικών άλμπουμ από καλλιτέχνες και μπάντες όπως οι Depeche Mode, The Clash, Echo & the Bunnymen, Kim Wilde, Iggy Pop, The Specials, Elvis Costello και πολλοί άλλοι. Το νέο του βιβλίο με τον τίτλο POP που θα κυκλοφορήσει σε λίγες μέρες από την GOST Books παρουσιάζει εκατοντάδες φωτογραφίες -πολλές από τις οποίες δημοσιεύονται για πρώτη φορά- και διερευνά το πόσο καθοριστικό υπήρξε το έργο του για την εικόνα της δεκαετίας, εδραιώνοντας ένα ιδιαίτερο εικονογραφικό ύφος που σχετίζεται με τον καπιταλιστικό ρεαλισμό. Τα πορτρέτα του, τα περισσότερα τραβηγμένα στο φημισμένο του στούντιο στο Rotherhithe, σε μια εποχή που το Photoshop ήταν ακόμα άγνωστο, ήταν γεμάτα αντιθέσεις, με σκοτεινές σκιές και συντριπτικές ακτίνες φωτός και διακρίνονταν για τις σουρεαλιστικές αφηγήσεις και τη στωική οπτική τους που μεταμόρφωνε τις φαινομενικά μυθολογικές μορφές της μουσικής, όπως τον Elvis Costello ή τον Iggy Pop, σε καθημερινούς ανθρώπους. Παρουσιάζουμε μερικές από τις φωτογραφίες του.

Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
Siouxsie: Dazzle, 1984 © Brian Griffin
Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
Echo and the Bunnymen: Heaven Up Here, 1981 © Brian Griffin
Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
The Specials, 1979 © Brian Griffin
Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
Elvis Costello and The Attractions: Armed Forces/Taking Liberties, 1978 © Brian Griffin
Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
Toyah Wilcox, 1980 © Brian Griffin
Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
Ultravox, 1980 © Brian Griffin
Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
Iggy Pop: Soldier, 1979 © Brian Griffin
Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
Depeche Mode: A Broken Frame, 1982 © Brian Griffin
Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
Joe Jackson: Look Sharp, 1979 © Brian Griffin
Τα πιο ωραία χρόνια της μουσικής βιομηχανίας, από τον φακό του Brian Griffin Facebook Twitter
Brian May, 1990 © Brian Griffin
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ