Akram Khan & Israel Galvan στη Στεγη Γραμματων & Τεχνων

Akram Khan & Israel Galvan στη Στεγη Γραμματων & Τεχνων Facebook Twitter
0
Akram Khan & Israel Galvan στη Στεγη Γραμματων & Τεχνων Facebook Twitter
Κυκλικές κινήσεις χεριών, παράλληλοι βηματισμοί, εναλλαγές ρυθμών και μουσικών ήχων που τα δύο κορμιά παράγουν...

Ο Ισπανός Ίσραελ Γκαλβάν, ο σημαντικός ανανεωτής του φλαμέγκο και σημαντική καλλιτεχνική φυσιογνωμία που τολμάει να εισάγει στην τέχνη του και στις παραστάσεις του θέματα υπαρξιακά και ιστορικά, που ταράζουν και ενοχλούν. Αυτό συνέβη με την παράσταση που είδαμε πέρσι στη Στέγη Lo Real/Le Réel/The Real, όπου αναψηλαφούσε μέσα από τον χορό τις διώξεις των Ρομά από τους ναζί, μια παράμετρος του Ολοκαυτώματος που συνήθως δεν θίγεται. Η παράσταση εκείνη αποθεώθηκε κι επιβραβεύτηκε από το διεθνές κοινό, δημιουργώντας παράλληλα πλήθος αντιδράσεων.

Κώδικες έκφρασης σωμάτων που χάνονται στα βάθη των αιώνων, παραδόσεις από εντελώς διαφορετικά μέρη του κόσμου, ενέργειες που συναντιούνται μέσα σε έναν οικουμενικό και πανανθρώπινο πολιτισμό.


Ο Βρετανός Άκραμ Καν, γνωστός στο ελληνικό κοινό από τις παραστάσεις που έχει παρουσιάσει στην Αθήνα με παρτενέρ του την Σιλβί Γκιλέμ, είναι άλλη μια χαρισματική περίπτωση ερμηνευτή και χορογράφου, ένας σημαντικός ανανεωτής αξιοσημείωτου μεγέθους, ως ερμηνευτής αλλά και ως χορογράφος. Παρέλαβε τον παραδοσιακό ινδικό χορό κατάκ, που χορεύει από παιδί χάρη στην καταγωγή του από το Μπαγκλαντές, και του έδωσε άλλη πνοή, μπολιάζοντάς τον με στοιχεία του μοντέρνου ευρωπαϊκού χορού και τανάπαλιν.

Akram Khan & Israel Galvan στη Στεγη Γραμματων & Τεχνων Facebook Twitter
Αυτοί οι δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες, και σούπερ σταρ, συναντιούνται επί σκηνής στη διεθνή συμπαραγωγή Torobaka (ταύρος-αγελάδα) της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών και ενώνουν τα πολύ προσωπικά τους στυλ σε έναν διάλογο...


Αυτοί οι δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες, και σούπερ σταρ, συναντιούνται επί σκηνής στη διεθνή συμπαραγωγή Torobaka (ταύρος-αγελάδα) της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών και ενώνουν τα πολύ προσωπικά τους στυλ σε έναν διάλογο, σχολιασμό και αντιπαράθεση των δύο χορών, αλληλοσυμπληρώνοντας αλλά και κρατώντας ο καθένας την ανεξαρτησία των κινήσεών του, φτάνοντας σε ένα κρεσέντο με την ένωσή τους. Κυκλικές κινήσεις χεριών, παράλληλοι βηματισμοί, εναλλαγές ρυθμών και μουσικών ήχων που τα δύο κορμιά παράγουν. Κώδικες έκφρασης σωμάτων που χάνονται στα βάθη των αιώνων, παραδόσεις από εντελώς διαφορετικά μέρη του κόσμου, ενέργειες που συναντιούνται μέσα σε έναν οικουμενικό και πανανθρώπινο πολιτισμό. Μια εκρηκτική παράσταση ελευθερίας, εξαγνισμού και ακραίου ταμπεραμέντου, με ζωντανή μουσική να συνοδεύει τους δύο ανυπέρβλητους σολίστες.

Akram Khan & Israel Galvan, Torobaka. 10-15 Μαρτίου, 20.30. Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Κεντρική Σκηνή. www.sgt.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ