H παράσταση «The Hero» είναι ένα παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον συμβολισμό

H παράσταση «The Hero» είναι ένα παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον συμβολισμό Facebook Twitter
Φωτό: Μαργαρίτα Νικητάκη
0



— Πώς προέκυψε η περφόρμανς The Hero;


Την άνοιξη του 2015 με πήρε τηλέφωνο η Σοφία. Βρεθήκαμε και συζητήσαμε πάνω στην ιδέα της παράστασης και τον τρόπο δουλειάς. Δέχτηκα αμέσως και αρχίσαμε πρόβες. Από τότε περάσαμε διάφορα στάδια, πειραματιστήκαμε με διάφορα σχήματα, υλικά και εικόνες. Κάποιες ιδέες τις κρατήσαμε, άλλες τις αφήσαμε. Από το φθινόπωρο και μετά ο ήρωας της παράστασης άρχισε σιγά-σιγά να αποκαλύπτεται! Πάνω σε αυτό το μοντέλο δουλέψαμε. Πρώτος στόχος δικός μου ήταν να καταλάβω νοητικά και σωματικά τον ήρωα και στη συνέχεια να τον ενσαρκώσω. Τώρα έχουμε μπει πια στη τελική ευθεία και τη συνέχεια θα τη δείτε επί σκηνής.

Η ιστορία του ήρωα της παράστασης είναι η ιστορία δημιουργίας του. Αν και οι ρίζες του εκτείνονται σε βάθος χρόνου και σε πλάτος τόπου, δεν είναι ούτε τόσο παλιός, όσο ο Ηρακλής, ούτε τόσο φανταστικός, όσο ο Σούπερμαν.

— Ποια είναι η ιστορία του ήρωα της παράστασης;

Η ιστορία του ήρωα της παράστασης είναι η ιστορία δημιουργίας του. Αν και οι ρίζες του εκτείνονται σε βάθος χρόνου και σε πλάτος τόπου, δεν είναι ούτε τόσο παλιός, όσο ο Ηρακλής, ούτε τόσο φανταστικός, όσο ο Σούπερμαν. Είναι ένα ήρωας νέος αλλά και γνώριμος, διαφορετικός αλλά και ίδιος. Και είναι μόνος. Η δημιουργία της παράστασης, αν και άρχισε με στόχο να γίνει ένα τρίο ηρώων, σταδιακά οδήγησε στο γεγονός ότι ο Ήρωας είναι ένας. Οι πρώτοι μου άθλοι ήταν οι «εξολοθρεύσεις» των πιθανών συν-ερμηνευτών μου.


— Ενάντια σε τι μάχεται ο χαρακτήρας της παράστασης;


Μμ... δεν ξέρω αν θέλω να το αποκαλύψω! Η παράσταση και ο Ήρωας παίζουν ένα παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον συμβολισμό. Ο Ήρωας μάχεται αυτό που ο ίδιος αντιλαμβάνεται ως κακό. Βέβαια, ακόμα δεν ξέρω τι είναι αυτό το κακό. Ίσως η παράσταση να παίζει ένα παιχνίδι και μ' εμένα.

— Ενάντια σε τι μάχεσαι εσύ;


Εγώ, προσωπικά, μάχομαι να πάρω το πτυχίο σουπερ-αθλητή από τα ΤΕΦΑΑ. Μάχομαι ενάντια στην κυρίαρχη αντίληψη του χρόνου και στην άδικη κατάταξή μου στους παρελθόντες φοιτητές. Δεν έχουν καταλάβει πως 11 χρόνια για μένα περνάνε σαν αστραπή.


— Αν μπορούσες, ποιος ήρωας θα επέλεγες να είσαι και γιατί;


Έπειτα από τόση δουλειά που έχω ρίξει και τόσες πρόβες, ο μόνος ήρωας που επιλέγω να είμαι είναι ο ήρωας της παράστασης, δηλαδή ο Ήρωας. Πρέπει να σας εκμυστηρευτώ ότι να γίνεις ήρωας δεν είναι το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο, το αντίθετο μάλιστα.

H παράσταση «The Hero» είναι ένα παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον συμβολισμό Facebook Twitter
Φωτό: Μαργαρίτα Νικητάκη



«The Hero», κάθε Δευτέρα από 30 Νοεμβρίου στις 21:15, Θέατρο Πόρτα, Μεσογείων 59, εισιτήρια: €8-10

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ