Live

Χθες, ο Χάρης Φραγκούλης πήρε το βραβείο ερμηνείας στις Νύχτες πρεμιέρας. Μιλά στο LIFO.gr

Χθες, ο Χάρης Φραγκούλης πήρε το βραβείο ερμηνείας στις Νύχτες πρεμιέρας. Μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Η δική μου εμπειρία είναι ότι μπήκα κατευθείαν στη δουλειά. Δεν ήμουν τυφλός να μη δω τι γίνεται γύρω μου. Και γι' αυτό θεωρώ τον εαυτό μου πάρα πολύ τυχερό... Φωτ.:Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

 

Ο Χάρης Φραγκούλης γεννήθηκε το 1985. Άφησε τη Βιολογία στο πτυχίο, τελείωσε τη σχολή του Εθνικού, δούλεψε με τον Δημήτρη Καταλειφό, τον Αντώνη Αντύπα, τη Μάρθα Φριντζήλα, τον Ακύλα Καραζήση, τον Νίκο Καραθάνο, την Έφη Θεοδώρου, τον Λευτέρη Βογιατζή, τον Νίκο Μαστοράκη, τον Νίκο Χατζόπουλο. Κέρδισε το βραβείο «Δημήτρης Χορν». Σκηνοθέτησε την «Αφιέρωση» του Μπότο Στράους, τον «Βόϋτσεκ» του Μπύχνερ και  την «Προσευχή της κοπέλας που έπεσε μέσα στο πηγάδι και δε θέλει να πεθάνει». Είναι μέλος της ομάδας Kursk.  Όλα αυτά μέσα σε πέντε χρόνια. Ανήκει σε μια νέα γενιά ηθοποιών με λιγότερες ενοχές, αλλά –όπως λέει ο ίδιος- και με λιγότερη πίστη. Θεωρεί ευλογία τις συναντήσεις που του συμβαίνουν σε αυτή τη δουλειά.

  

Τι κοιτάζεις πρώτα; Μια καλή δουλειά ή το να είσαι καλά μέσα σε αυτήν;

Δε τα διαχωρίζω. Για μένα το βασικό είναι η επικοινωνία. Περί αυτού πρόκειται. Για την τέχνη γενικότερα. Αυτό καταλαβαίνω. Και μέσα σε αυτό το πλαίσιο είναι η συνεργασία. Αγάπη και εμπιστοσύνη. Αγάπη όπως την εννοεί ο Ζουλάφσκι. Σκληρή αγάπη.

Εσύ Χάρη, άρχισες να δουλεύεις κατευθείαν; Με το που τελείωσες τη σχολή του Εθνικού;

Ναι. Ο Δημήτρης (Καταλειφός) με πήρε κατευθείαν στο Απλό θέατρο. Ούτε οντισιόν, τίποτα. Μου εμπιστεύθηκε έναν πολύ μεγάλο ρόλο στο Επιστάτη του Πίντερ. Και ο Αντύπας. Κατευθείαν στα βαθιά. Ρόλος που δεν καταλάβαινα Χριστό για πολύ καιρό. Δεν είχα διαβάσει Πίντερ. Άλλος κόσμος. Και ήταν και το άλλο. Ξαφνικά έπαιζα για μήνες, μια ολόκληρη σαιζόν. Ήταν περίεργο για πρωτάρη. Αλλά είχα support από τον Δημήτρη. Εμπιστοσύνη. Και δεν είναι εύκολος άνθρωπος ο Καταλειφός. Έχει απαιτήσεις.

Μου λες γιατί έγινες ηθοποιός;

Ήμουνα στη Βιολογία. Μπήκα στα δεκαεπτάμισι. Θέατρο δεν είχα δει ποτέ.

Οι δικοί μας «μπαμπάδες» είναι πιο ωραία παιδιά, πιο ελεύθερα. Ο Καραζήσης, η Κεχαγιόγλου, ο Χατζόπουλος, μας απενοχοποίησαν. Ένα παιδί στα 22 μπορεί να δοκιμάσει, να σκηνοθετήσει, να βγει μπροστά, έχει πιο πολύ το θάρρος να πει κάτι και δεν περιμένει να γεράσει για να πει «εγώ πιστεύω αυτό». Υπάρχει περισσότερο τσαγανό, επειδή υπάρχει πρόβλημα με τα φράγκα και έχουν γίνει τσακάλια

Που μεγάλωσες;

Στη Νέα Σμύρνη. Ο πατέρας μου είναι εκδότης, δηλαδή μεγάλωσα σε σπίτι με ανησυχίες, αν εννοείς αυτό, αλλά δεν.... Πήγα σε ένα θεατρικό εργαστήρι, δεν ήξερα καν ότι μπορεί να υπάρχει κάτι τέτοιο. Ένας φίλος μου είπε: εκεί περνάμε ωραία. Και πήγα στον ελεύθερο χρόνο μου και αυτή η τύπισσα μου έμαθε ωραία πράγματα. Και είπα «αυτό θέλω να κάνω».

Και πάπαλα η βιολογία;

Είχα κάνει και τα τέσσερα χρόνια και είχα αφήσει κάποια μαθήματα και πίστευα θα τα περάσω φουλ. Ε! Όχι, δε γινότανε. Είπα, «μαλάκα δε θες να το κάνεις. Αν δε μου κάτσει το άλλο με τη σχολή τη δραματική δε θέλω να συμβιβαστώ και να γίνω βιολόγος. Δε θάμαι ευτυχισμένος. Ας πάω να μαζέψω ελιές. Κάτι τέτοιο θα με ενδιέφερε. Να γίνω αγρότης, να κάνω κάτι με τα χέρια μου».

Κοίταξε πίσω σου τη Σχολή και πες μου πώς ήταν; Ήταν σαν το σχολείο;

Σαν το σχολείο που βίωσα εγώ, όχι. Ήμουνα στο Αρσάκειο. Με έδιωξαν. Τη βίωσα την εκπαίδευση σαν ένα πολύ στείρο πράγμα. Για τη σχολή, τώρα εκ των υστέρων που έχω βγει στη δουλειά, βλέπω ότι ήταν μια πάρα πολύ καλή περίπτωση. Αυτά τα άτομα που ήταν μέσα, όπως ο Δημήτρης (Καταλειφός), η Κεχαγιόγλου, ο Ακύλας (Καραζήσης), ο Χατζόπουλος, η Μάρθα (Φριντζήλα) είναι μέσα μου. Έκανα σπουδαίες συναντήσεις. Και μετά. Στη ζωή μου. Έχω δουλέψει με όλους τους δάσκαλούς μου. Είναι σημεία αναφοράς ακόμα και για πάντα. Και διδάχτηκα την υποκριτική με ένα τρόπο ελεύθερο που έμπλεξε με τη ζωή μου. Γιατί αυτοί οι άνθρωποι έχουν ένα συγκεκριμένο δρόμο. Ο καθένας με τα χρώματά του, με τις ποιότητές τους τις διαφορετικές. Έχουν μια αισθητική που επηρέασε τη ζωή μου. Διαμόρφωσαν τις σχέσεις μου με την οικογένειά μου, τον τρόπο που βλέπω τη ζωή. Την πολιτική μου θέση. Οπότε δε μπορώ να πω ότι ήταν μια συνέχεια του σχολείου. Καμία σχέση με το σχολείο. Γιαυτό με διώξαν από το σχολείο και δε με διώξαν από το Εθνικό. Εννοώ, προφανώς στο σχολείο υπήρχε ένα κενό που έβγαινε σε θυμό, βία, αντίδραση. Δικαίως με διώξανε γιατί έκανα μαλακίες. Είχα μια τρύπα μέσα μου που ακόμα και σήμερα τη θυμάμαι και σχεδόν τη βλέπω. Ακόμα και σήμερα αυτό που γίνεται στα σχολεία είναι πολύ στενάχωρο. Ο τρόπος που μαθαίνουμε ιστορία, λογοτεχνία τα αρχαία κείμενα είναι ντροπή. Μιλώντας τη δική μου εμπειρία.

Όταν βγήκες από τη σχολή φοβήθηκες; Το ότι μπαίνεις σε ένα επάγγελμα που έχει ανεργίες, προβλήματα...

Η δική μου εμπειρία είναι ότι μπήκα κατευθείαν στη δουλειά. Δεν ήμουν τυφλός να μη δω τι γίνεται γύρω μου. Και γιαυτό θεωρώ τον εαυτό μου πάρα πολύ τυχερό. Ήμουνα τυχερός επίσης σε ότι αφορά το timing. Γιατί πολλές φορές συμβαίνει ας πούμε όταν έχεις την ορμή, να σε απορρίπτουν και να καθυστερείς να πάρεις μπροστά, να χάνεις χρόνο και να στριμώχνεσαι μέσα σου. Και τότε κάτι στραβώνει. Οπότε, σε αυτό ήμουν πολύ τυχερός. Επίσης το ότι δε μπήκα στα 18 στη σχολή. Όχι ότι το θεωρώ κακό, αλλά μπήκα σε μια ηλικία που μπορούσα να αφομοιώσω κάποια πράγματα και όταν βγήκα ήμουνα 24 όχι 21. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι δε μπορεί να μη γίνει κάτι και να μην εκφραστεί -αν κάτι υπάρχει μέσα σου και το τρέφεις-, εκτός αν σε χτυπήσει αμάξι. Αυτά που κοιμούνται μέσα σου κάποια μέρα θα ξυπνήσουν, θα εκφραστούν και θα γίνουν πράξη.

Φέτος τι θα κάνεις;

Επανάληψη το "Μεφίστο" του Μαστοράκη, "Άμλετ" με τον Χουβαρδά και τον "Αρντεν από το Φέβερσαμ" με τη δική μας ομάδα στο θέατρο του Λευτέρη (Βογιατζή).

Μου εξηγείς ποια είναι η ανάγκη σου να έχετε μια ομάδα, αφού συνεχώς έχεις δουλειά και σε φωνάζουν πολύ καλοί σκηνοθέτες;

Εγώ θέλω αυτός ο πλάγιος δρόμος, η ομάδα, κάποια στιγμή να γίνει ο κύριος δρόμος. Και προσπαθώ με όση υπομονή μπορώ. Φυσικά δουλεύεις αλλού και για οικονομικούς λόγους και επειδή συναντάς ενδιαφέροντες ανθρώπους και επειδή γίνονται ενδιαφέροντα πράγματα. Δε μπορείς να το κλείσεις αυτό. Δεν είναι ωραίο. Αυτό το ταξίδι με τους άλλους το κάνω για να ενισχύσω το ταξίδι με την ομάδα μου. Για να επιστρέφεις στην ομάδα σου και να φέρνεις κάτι. Αυτό το «κλειστό» με τις ομάδες είναι πολύ επικίνδυνο. Όπως οι φίλοι στις ομάδες είναι επικίνδυνο, όπως και ο φασισμός της παρέας είναι επικίνδυνος. Για να έχεις ομάδα και να προστατεύεται χρειάζεται μεγάλη πνευματικότητα. Θέλει αλλαγή, διάλειμμα, να πας έξω, ακόμα και να το καταστρέψεις και να το ξαναφτιάξεις. Και να προκύπτει από άλλες ανάγκες. Όχι από αδιέξοδο. Να είναι η βασική σου ανάγκη, αλλά και  η πολυτέλεια. Να μην εξαρτάσαι και να μπορείς να δουλέψεις και σε άλλα πράγματα.


Δεν πιστεύουμε σε κάτι που μπορεί να είναι πολύ ψηλότερα από εμάς. Υπάρχει το «γαμάω και δέρνω και τόχω όλο και δε θα μου πεις εσύ τι». Είναι και συνέπεια της εποχής. Επειδή έχεις πρόσβαση στα πάντα πρέπει να είσαι τσακαλάκι για να καταλάβεις πού δεν είσαι. Πρέπει και να το βουλώνεις. Να ακούσεις. Αλλιώς μένεις στάσιμος. Ή ένας κυνικός μαλάκας.

 

Όταν σκηνοθέτησες Βόϋτσεκ δε σκέφτηκες ότι ήσουνα πολύ μικρός; Δε φοβήθηκες;  

Το έργο το γούσταρα πάρα πολύ και το έκανα. Ήθελα να το κάνω. Τελείωσε. Μου το είπανε:  «δεν είσαι πολύ μικρός για να κάνεις Μπύχνερ;». Αλλά ο Μπύχνερ όταν το έγραψε ήταν 22 χρονών. Όταν κάναμε με τα παιδιά την «Προσευχή»,  ξέραμε ότι το κάναμε για εμάς. Για να γράψουμε το δικό μας πράγμα και να προχωρήσουμε παρακάτω. Ξέραμε ότι δεν είμαστε καλύτεροι από τον Σέξπιρ. Τώρα μπορούμε να πάμε ένα βήμα παρακάτω και να ανεβάσουμε ένα κλασικό έργο. Έτσι το βλέπω. Τώρα θα κάνουμε ένα έργο ελισαβετιανό, τον Αρντεν από το Φέβερσαμ. Όταν το διάβασα δημιουργήθηκε μπροστά μου ένας ολόκληρος κόσμος. Να περιμένουμε τι ακριβώς για να το κάνουμε;

Το ότι είστε στο θέατρο του Βογιατζή σας δίνει χαρά;

Εγώ το θεωρώ τέλειο θέατρο. Ο χώρος αυτός σαν να έχει κάτι παιδικό που συνδέεται με το δικό μου παιδικό κομμάτι και με κάνει να δουλεύω δημιουργικά. Ούτως ή άλλως από αυτή την παιδική πλευρά μόνο μπορώ να αντλήσω. Μετά, η Ειρήνη (Λεβίδη) μας στηρίζει φουλ. Δεν της τόχα, αλλά είναι δίπλα μας συνεχώς. Πρέπει να το πω εκατό φορές αυτό. Δεν έχει πρόβλημα να στηρίξει και πράγματα από τα οποία δε θα βγουν λεφτά και με τα οποία μπορεί και να διαφωνεί. Και όλες οι επιλογές που έχει κάνει για το θέατρο είναι πολύ ΟΚ.

Βλέπεις θέατρο;

Αρκετό. Όχι σαν τρελός. Δεν είμαι από αυτούς που δε χάνουν παράσταση. Βλέπω τα πράγματα που μου κινούν την περιέργεια και θέλω να τα δω. Να το πω με παραστάσεις. Είδα την παράσταση της Λένας (Κιτσοπούλου) και μου άρεσε γιατί πάντα ψάχνει κάτι πολύ ενδιαφέρον σε σχέση με το χρόνο και την αυθεντικότητα και  αυτό με ενδιαφέρει. Είδα την παράσταση του Έκτορα (Λυγίζου), τον Προμηθέα, και μου άρεσε, παρόλο που μπορώ να καταλάβω και τους λόγους που δεν είναι πιασάρικη. Εδώ θα εκτιμήσω ότι κάνει αυτό που έχει στο μυαλό του και το φτάνει μέχρι το τέλος. Αυτό θέλει θάρρος. Είναι έντιμος και γενναίος.

  

Να σου πω μια λέξη και να μου πεις μια πρώτη σκέψη; Αποδόμηση.

Τι δόμησες για να αποδομήσεις;

Έχει δυσκολία το θέατρο;

Έχει δυσκολία και το κοινό. Του είναι δύσκολο να χαθεί μέσα σε ένα έργο για συγκεκριμένους λόγους. Για τους ίδιους λόγους που δε μπορεί να διαβάσει λογοτεχνία. Το έχεις παρατηρήσει αυτό; Δηλαδή μπορεί ο καθένας να γράψει μια κριτική, να έχει πρόσβαση οπουδήποτε, να δει ένα βιντεάκι μιας παράστασης, να το προχωρήσει, να το πάει στα δευτερόλεπτα που έχει ενδιαφέρον, οπότε έρχεται στο θέατρο και σου λέει: «τι να μας πεις τώρα εσύ;». Το πως παρακολουθούμε το θέατρο για μένα έχει σχέση με το πως διαβάζουμε λογοτεχνία. Οι χρόνοι γίνονται περίεργοι. Δεν έχουμε υπομονή να μπούμε σε βάθος στα πράγματα.

Τι θέλεις να πεις;

Βάλε έναν πιτσιρικά, τι λέω, έναν άνθρωπο, να δει Ταρκόφσκι, να δει Μπέλα Ταρ. Να δει Τζάρμους. Δε μπορεί να τα δει. Σου λέει «είναι αργό». Τι πάει να πει αργό; Είναι σαν να μου λες «αυτός εκεί περπατάει αργά». Μα είναι ζωή. Τι σημαίνει αργά ή γρήγορα;

Αν σου πει κάποιος μια γνώμη για την παράστασή σου, θα τον λάβεις υπόψιν σου;

Φυσικά. Αυτό το «τι ξέρει ο κόσμος;» είναι αλαζονικό. Αν έρθουν ένας, δυο, πέντε και σου πουν «αυτό με κούρασε», πρέπει να το λάβεις σοβαρά υπόψιν. Οι παραστάσεις γίνονται για τους ανθρώπους, δε μπορείς να μη τους υπολογίσεις. Με την αδυναμία τους και τη δυνατότητά τους. Αλλιώς έχεις θέμα. Ο χρόνος του θεατή και ο χρόνος σου πρέπει να γίνουν ένα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για να δουλέψεις. Αλλιώς κάνεις ένα θέαμα ή ένα σκετσάκι. Αυτό δεν είναι θέατρο. Το θέατρο είναι μια πραγματική εμπειρία. Είναι ψέμα το ότι το βλέμμα του θεατή δε διαμορφώνει τον τρόπο που δουλεύουμε.

Θα μου πεις κάτι για τη δικιά σου γενιά στο θέατρο;

Χοντρικά θα το πω:  έχει κάτι πολύ θετικό και κάτι πολύ αρνητικό. Το θετικό είναι η απενοχοποίηση και το αρνητικό είναι ο κυνισμός. Απενοχοποίηση όσον αφορά το ότι δεν είναι όπως η προηγούμενη γενιά που είχε πολύ ισχυρό τον «μπαμπά». Έχει φύγει αυτό. Δηλαδή οι δικοί μας «μπαμπάδες» είναι πιο ωραία παιδιά, πιο ελεύθερα. Ο Καραζήσης, η Κεχαγιόγλου, ο Χατζόπουλος, μας απενοχοποίησαν. Ένα παιδί στα 22 μπορεί να δοκιμάσει, να σκηνοθετήσει, να βγει μπροστά, έχει πιο πολύ το θάρρος να πει κάτι και δεν περιμένει να γεράσει για να πει «εγώ πιστεύω αυτό». Υπάρχει περισσότερο τσαγανό, επειδή υπάρχει πρόβλημα με τα φράγκα και έχουν γίνει τσακάλια. Δες τους μικρομηκάδες π.χ. στο σινεμά πόσο τσακάλια είναι. Ειδικά στον κινηματογράφο. Τεράστια τσακάλια. Με μάτι με μυαλό, με βάθος. Έχει να κάνει και με την οικονομική κρίση.

 

Αυτά στα συν. Τα μείον;

Υπάρχει ένας κυνισμός. Έχει χαθεί η πίστη. Ο μεγάλος δάσκαλος λείπει πραγματικά. Οι άνθρωποι που ακούς. Δε μπορώ να το πω με άλλη λέξη. Δε θαυμάζουμε με ένα τρόπο αυτό που μπορεί να μας δώσει το μέγεθος που μπορούμε να έχουμε. Δεν πιστεύουμε σε κάτι που μπορεί να είναι πολύ ψηλότερα από εμάς. Υπάρχει το «γαμάω και δέρνω και τόχω όλο και δε θα μου πεις εσύ τι». Είναι και συνέπεια της εποχής. Επειδή έχεις πρόσβαση στα πάντα πρέπει να είσαι τσακαλάκι για να καταλάβεις πού δεν είσαι. Πρέπει και να το βουλώνεις. Να ακούσεις. Αλλιώς μένεις στάσιμος. Ή ένας κυνικός μαλάκας. Μεγάλη ιστορία. Να στο πω κι αλλιώς. Η γενιά σου είχε ήρωες. Εμείς δεν έχουμε. Με ό,τι σημαίνει αυτό.

Χθες, ο Χάρης Φραγκούλης πήρε το βραβείο ερμηνείας στις Νύχτες πρεμιέρας. Μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Ακόμα και σήμερα αυτό που γίνεται στα σχολεία είναι πολύ στενάχωρο. Ο τρόπος που μαθαίνουμε ιστορία, λογοτεχνία τα αρχαία κείμενα είναι ντροπή... Φωτ.:Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Χθες, ο Χάρης Φραγκούλης πήρε το βραβείο ερμηνείας στις Νύχτες πρεμιέρας. Μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Οι παραστάσεις γίνονται για τους ανθρώπους, δε μπορείς να μη τους υπολογίσεις. Με την αδυναμία τους και τη δυνατότητά τους. Αλλιώς έχεις θέμα. Ο χρόνος του θεατή και ο χρόνος σου πρέπει να γίνουν ένα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για να δουλέψεις. Αλλιώς κάνεις ένα θέαμα ή ένα σκετσάκι... Φωτ.:Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Χθες, ο Χάρης Φραγκούλης πήρε το βραβείο ερμηνείας στις Νύχτες πρεμιέρας. Μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Βάλε έναν πιτσιρικά, τι λέω, έναν άνθρωπο, να δει Ταρκόφσκι, να δει Μπέλα Ταρ. Να δει Τζάρμους. Δε μπορεί να τα δει. Σου λέει «είναι αργό». Τι πάει να πει αργό; Είναι σαν να μου λες «αυτός εκεί περπατάει αργά». Μα είναι ζωή. Τι σημαίνει αργά ή γρήγορα; Φωτ.:Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Live

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ