«Ένας από τους βασικούς στόχους της Στέγης ήταν πάντοτε –και παραμένει− η εξωστρέφεια» λέει ο Χρήστος Καρράς, γενικός διευθυντής και καλλιτεχνικός διευθυντής Μουσικής της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για να παρουσιάσει το νέο τους πρότζεκτ που έχει τίτλο «Interfaces».
«Η εξωστρέφεια επιτυγχάνεται όχι μόνο παρουσιάζοντας το έργο νέων Ελλήνων καλλιτεχνών στην Αθήνα αλλά δίνοντάς τους και τη δυνατότητα τους να βγουν προς τα έξω και να δείξουν τη δουλειά τους σε άλλες αγορές, σε άλλες χώρες» τονίζει.
«Προσπαθούμε να δημιουργούμε τις ευκαιρίες, όχι μόνο να ανταποκρινόμαστε όταν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος για να πάει μια παραγωγή στο εξωτερικό. Συχνά καλούμε επιμελητές από μεγάλα φεστιβάλ ή θέατρα στην Ελλάδα. Η Στέγη συμμετέχει σε διάφορα πολιτιστικά forum και δίκτυα από το εξωτερικό, ήδη από τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας της. Ένα πολύ βασικό μέρος της εξωστρέφειας είναι η δικτύωση, επειδή η πορεία των παραγωγών στο εξωτερικό επιτυγχάνεται χίλιες φορές καλύτερα όταν υπάρχει πραγματική σχέση μεταξύ φορέων. Η Στέγη π.χ. δεν θα πάει ποτέ στο Βερολίνο να νοικιάσει ένα θέατρο και να ανεβάσει εκεί μια ελληνική παραγωγή. Δεν χρησιμεύει σε τίποτα αυτό, είναι πεταμένα λεφτά. Πρέπει, σε βάθος χρόνου, να καλλιεργηθεί −και αυτό απαιτεί συστηματική ατομική προσπάθεια− η σχέση με κάποιον φορέα, γεγονός που θα επιτρέψει την πάγια συνεργασία. Με αυτό τον τρόπο βρίσκεσαι πλέον σε μια διμερή σχέση, ένα πολύ σημαντικό εργαλείο».
Για πέμπτη συνεχή χρονιά η Στέγη ανοίγει κάθε γωνιά της, από το φουαγέ μέχρι την Κεντρική Σκηνή, για να φιλοξενήσει τραγουδιστές, μουσικούς, ηθοποιούς, περφόρμερ, σπουδαστές και μαθητές.
Επομένως, στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε το «Interfaces», ένα διεθνές πρότζεκτ που έχει την υποστήριξη του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη» και αφορά τη μουσική. Η Στέγη συνεργάζεται με εννέα διαφορετικούς πολιτιστικούς οργανισμούς και πανεπιστημιακά ιδρύματα για να φέρει τη σύγχρονη μουσική σε ένα πιο ευρύ και ανυποψίαστο κοινό. «Δεν δίνονται πολλές ευκαιρίες στον τομέα της μουσικής. O κόσμος φοβάται το άκουσμα που δεν είναι αναγνωρίσιμο. Ένας από τους βασικούς στόχους του "Interfaces" είναι να βρούμε έναν τρόπο, μέσω νέων μορφών συναυλιών, νέων εργαλείων επικοινωνίας και επιλεκτικών προγραμμάτων, να φέρουμε το κοινό κοντά σε ακούσματα που είναι κατά την άποψή μας πάρα πολύ ενδιαφέροντα και σημαντικά, επειδή είναι τα ακούσματα της εποχής μας. Το ζητούμενο είναι προφανώς η κινητικότητα των καλλιτεχνών και των ιδεών τους» αναφέρει ο κ. Καρράς.
«Συνολικά, θα υλοποιηθούν πάνω από 80 δράσεις στις χώρες που συμμετέχουν στο δίκτυο μέσα από συναυλίες και έρευνες» μας ενημερώνει η συνυπεύθυνη του πρότζεκτ, Ντόρα Βουγιούκα. Σε αυτό το πλαίσιο, μία από τις προσεχείς εκδηλώσεις που θα εγκαινιάσουν το πρόγραμμα είναι το 5ο Open Day που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 5 Μαρτίου.
Φέτος είναι αφιερωμένο στην αβανγκάρντ μουσική σχολή της Νέας Υόρκης που ξεκίνησε τη δεκαετία του '50 με κύριους εκφραστές της τους John Cage και Morton Feldman. Πίσω από τη φιλόδοξη διοργάνωση κρύβεται η ομάδα Realisations του Αναστάσιου Δαλέζιου και του Ανδρέα Λεβισιανού.
Επομένως, για πέμπτη συνεχή χρονιά η Στέγη ανοίγει κάθε γωνιά της, από το φουαγέ μέχρι την Κεντρική Σκηνή, για να φιλοξενήσει τραγουδιστές, μουσικούς, ηθοποιούς, περφόρμερ, σπουδαστές και μαθητές που σε έναν μαραθώνιο δημιουργικότητας και έκφρασης θα ερμηνεύσουν σημαντικά μουσικά έργα, τα περισσότερα από τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά στη χώρα μας. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορούν να περιεργαστούν παρτιτούρες, βιβλία, να παρακολουθήσουν ταινίες και βίντεο των καλλιτεχνών. Η μέρα θα κλείσει με μια συναυλία στην Κεντρική Σκηνή. Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Αναλυτικά ολόκληρο το πρόγραμμα:
Φουαγέ
16:00-17:00 - σε όλους τους χώρους
James Tenney (1934-2006), Swell Piece No. 3 for La Monte Young (1965-71)
Για σύνολο πνευστών
Φουαγέ 3ου ορόφου
John Cage Composed Improvisation for electric bass (1987, 1990)
John Cage Composed Improvisation for snare drum (1987, 1990)
Christian Marclay (1955), Shuffle (2007) 1ο σετ
Για σύνολο αυτοσχεδιαστών συντονίζει ο Gareth Davis
Φουαγέ 2ου ορόφου
Φωνητικός αυτοσχεδιασμός
John Cage, Mirakus2 (1984)
Με την Άννα Παγκάλου
17:00-17:20 - Φουαγέ 3ου ορόφου
Christian Wolff, Another Possibility (2004)
Morton Feldman, The Possibility of a New Work for Electric Guitar (1966) reconstruction
Με τον Αλέξανδρο Δρυμωνίτη
17:20-17:40 - Φουαγέ 4ου ορόφου
Kyle Gann (1955) Snake Dance 1+2 (1991-95)
Athens Percussion Group
17:40-18:00
Christian Marclay (1955), Shuffle (2007) 2ο σετ
Για σύνολο αυτοσχεδιαστών συντονίζει ο Gareth Davis
18:00-18:30 - Φουαγέ 2ου ορόφου
John Cage, Selkus2
John Cage, 8 Whiskus (1985)
Με την Αγγελική Καθαρίου
Φουαγέ 3ου ορόφου
Virgil Thompson, Henry Cowell, John Cage, Lou Harrison: Party Pieces (ca 1945)
18:30-19:00 - Φουαγέ 4ου ορόφου
John Zorn (1953), Goetia (2002)
Φουαγέ 3ου ορόφου
Philip Corner (1993), The F# Section in the Middle of the D Major Prelude of Chopin... As a Revelation (1976)
Charlemagne Palestine (1947), A Major Seventh (1973)
19:00-19:45 - Φουαγέ Ισογείου
Elliott Sharp (1951) Sylva Sylvarum (2014)
Gareth Davis, κλαρινέτο, μπάσο
19:45-20:00 - Φουαγέ 2ου και 3ου ορόφου
John Cage Sonnekus2 (1985) παράλληλα με τραγούδια Cabaret του Erik Satie
Με τους Αγγελική Καθαρίου, Άννα Παγκάλου και Νικόλα Τσαλίκη
20:00-20:30
Rhys Chatham (1952), Waterloo 2 (1985)
Julius Eastman (1940-90): Stay On It (1973)
Για μικρό σύνολο
Προσαρμογή και διεύθυνση Ανδρέας Λεβισιανός
Παράλληλες Δράσεις
Στο φουαγέ του ισογείου προβάλλεται σε συνεχή ροή στη γιγαντοοθόνη το έργο του John Cage, 49 Waltzes for the Five Boroughs (1977) στη video εκδοχή των Don Gillespie, Roberta Friedman και Gene Caprioglio. Διακόπτεται μόνο για την εκτέλεση του έργου του Elliot Sharp.
Στο Φουαγέ του 5ου ορόφου προβάλλονται, σε συνεχή ροή, τα films FluxFilm Anthology του George Maciunas, Points in Space - Merce Cunningham Dance Company των Merce Cunningham, John Cage, και Elliot Caplan, και Ellis Island / Book of Days της Meredith Monk
Oι δράσεις που πραγματοποιούνται στα φουαγέ βασίζονται σε events scores των George Brecht, Toshi Ichiyanagi, Alison Knowles, John Cage, Dick Higgins κ.ά.
Μικρό συγκρότημα πνευστών παρεμβαίνει με λαϊκές και μη μουσικές σε προσαρμογή Α.Δ. O πιανίστας Δημήτρης Βεντουράκης παίζει το έργο του Tom Johnson (1939), The Chord Catalogue (1986).
H μουσική στους ανελκυστήρες είναι από το original soundtrack της ταινίας Forbidden Planet (1956) των Bebe και Louis Barron.
Μικρή Σκηνή
16:00-16:20
Christian Wolff (1934) For Magnetic Tape (1952) για μαγνητοταινία από το "Project for Music for Magnetic Tape"
16:00-16:20
Morton Feldman: The King of Denmark (1964), πρώτη εκδοχή
John Cage, Branches (1976)
Morton Feldman: The King of Denmark (1964), δεύτερη εκδοχή
Miquel Bernat, Michael Weilacher και Τom De Cock - Ictus Ensemble
16:40-17:20
Earle Brown (1926-2002) Hodograph I (1959) για φλάουτο, πιάνο και βιολοντσέλο
Zαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο), Γιώργος Κωνσταντίνου (πιάνο), Αλέξανδρος Μποτίνης (τσέλο)
Morton Feldman (1926-1987) Why Patterns? (1978) για φλάουτο, μεταλλόφωνο και πιάν
Zαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο), Γιώργος Κωνσταντίνου (πιάνο), Θοδωρής Βαζάκας (μεταλλόφωνο)
17:20-18:00
Annie Gosfield (1960) The Blue Horse Walks on the Horizon (2010) για κουαρτέτο εγχόρδων
Meredith Monk (1942) Stringsongs (2005) για κουαρτέτο εγχόρδων
18:00-18:10
Morton Feldman (1926-1987) The O'Hara Songs (1962) για Βαρύτονο, κουαρτέτο εγχόρδων, πιάνο και καμπάνες (chimes)
σολίστ Κώστας Μαυρογένης, ensemble Continuum
18:10-18:30
Bunita Marcus (1952) But To Fashion A Lullaby For You (1988, αναθ. 1998) για πιάνο σόλο
Λορέντα Ράμου
18:30-18:50
Philip Glass (1937) Wichita Vortex Sutra (1988) για πιάνο σόλο
Philip Glass (1937) Mad Rush (1979) για πιάνο σόλο
Νικόλας Τσαλίκης
18:50-19:00
Morton Feldman (1926-1987) Intersection (1953) για μαγνητοταινία από το "Project for Music for Magnetic Tape"
Earle Brown (1926-2002) Octet I (1953) για μαγνητοταινία από το "Project for Music for Magnetic Tape"
19:00-19:40
John Cage (1912-1992) String Quartet in Four Parts (1949-50) για κουαρτέτο εγχόρδων
Ηρώ Σειρά (1ο Βιολί), Franc Shestani (2ο Βιολί), Patrick Evans (Βιόλα), Αλέξανδρος Μποτίνης (βιολοντσέλλο)
Earle Brown (1926-2002) String Quartet (1965) για κουαρτέτο εγχόρδων
Morton Feldman (1926-1987) Structures (1951) για κουαρτέτο εγχόρδων
19:40-20:30
Earle Brown (1926-2002) Twenty-Five Pages (1953) Για δύο πιάνα
John Cage (1912-1992) Winter Music (1957) Για δύο πιάνα
Beata Pincetic - Χρήστος Σακελλαρίδης
Κεντρική Σκηνή (απόγευμα)
16:00-17:00
Charlemagne Palestine (1947):
Jamaica Heinekens in Brooklyn (1998)
Drones και Field Recordings
17:00-17:40
Philip Glass (1937):
Music in Similar Motion (1969)
Saxophone Quartet (1995)
STAB κουαρτέτο σαξοφώνων
17:40-18:00
Laurie Anderson (1947):
Time to Go (For Diego) (1977)
New York Social Life (1977)
Τape
18:00-18:40
Danid Lang (1957) Cheating, Lying, Stealing (1993, αναθ. 1995)
Michael Gordon (1956) I Buried Paul (1996)
Julia Wolfe (1958) Singing in the Dead of Night (2008)
Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων, Διεύθυνση Ανδρέας Λεβισιανός
18:40-19:00
Steve Reich Come Out (1966)
Τape
19:00-19:40
Frederic Rzewski (1938)
Les Moutons de Panurge, για οποιοδήποτε αριθμό μελωδικών οργάνων (1968)
Coming Together, για αφηγητή και μεταβλητό σύνολο (1971)
Attica, για αφηγητή και μεταβλητό σύνολο (1972)
κείμενο: Sam Melville
19:40-20:00
Henry Flynt (1940) Celestial Power (1980)
Τape
20:00-20:30
Steve Reich (1936)
Marimba Phase (1967)
Clapping Music (1972)
Nagoya Marimbas (1994)
Miquel Bernat, Michael Weilacher - Ictus Ensemble
Πρόγραμμα συναυλίας - Κεντρική Σκηνή
Ώρα 21:00
Indeterminacy
John Cage (1912-1992): Music For Eight (1984-87), για οκτώ εκτελεστές
Christian Wolff (1934): Tilbury (1969-70, 1996), για μικρό σύνολο
Morton Feldman (1926-1987): Intersection 1 (1951), για ενόργανο σύνολο
Christian Wolff: Summer (1961) πρώτη εκδοχή, για κουαρτέτο εγχόρδων
Earle Brown (1926-2002): December 52 από το Folio (1954) πρώτη εκδοχή, για ενόργανο σύνολο
Διάλειμμα
Earle Brown: December 52 από το Folio (1954) δεύτερη εκδοχή, για ενόργανο σύνολο
Christian Wolff: Summer (1961) δεύτερη εκδοχή, για κουαρτέτο εγχόρδων
Morton Feldman: Ixion (1958), για ενόργανο σύνολο
Christian Wolff: Tilbury (1969-70, 1996), για μικρό σύνολο
John Cage: Concert for chamber orchestra (1957-58) + Aria (1958) + Fontana Mix (1958) σόλι για όργανα, φωνή και μαγνητοταινία
Info:
Κυριακή 5 Μαρτίου
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση
Λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 107, Αθήνα
Είσοδος Ελεύθερη
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0