«Liederabend» με τη Μυρσίνη Μαργαρίτη και τον Τάση Χριστογιαννόπουλο στο Μέγαρο
Οι δύο καλλιτέχνες, σε αυτή τη βραδιά που είναι αφιερωμένη στο γερμανικό λιντ της μεταρομαντικής εποχής αλλά και των αρχών του 20ού αιώνα, υποδέχονται στη σκηνή τον Νίκο Αθηναίο.
Οι βραδιές λυρικού τραγουδιού στο Μέγαρο συνεχίζονται τον Μάρτιο με το ρεσιτάλ της σοπράνο Μυρσίνης Μαργαρίτη και του βαρύτονου Τάση Χριστογιαννόπουλου. Οι δύο έλληνες λυρικοί ερμηνευτές που διαπρέπουν εδώ και χρόνια στο εξωτερικό τραγουδώντας πρωταγωνιστικούς ρόλους σε γνωστές όπερες, επιστρέφουν την Τετάρτη 16 Μαρτίου στις 8:30 μ.μ. στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, έναν ιδανικό μουσικό χώρο με ιδιαίτερη ακουστική που αναδεικνύει με φυσικό τρόπο την ανθρώπινη φωνή.
Οι δύο καλλιτέχνες, σε αυτή τη βραδιά που είναι αφιερωμένη στο γερμανικό λιντ της μεταρομαντικής εποχής αλλά και των αρχών του 20ού αιώνα, υποδέχονται στη σκηνή τον Νίκο Αθηναίο. Ο γνωστός μαέστρος θα τους πλαισιώσει, με την ιδιότητα του πιανίστα, στα Τραγούδια της Μινιόν για υψίφωνο και πιάνο του Hugo Wolf[Oύγκο Βολφ], στα Τραγούδια ενός οδοιπόρου του Gustav Mahler [Γκούσταφ Μάλερ], στα Δύο τραγούδια για βαρύτονο και πιάνο, έργο 1 του Arnold Schoenberg [Άρνολντ Σαίνμπεργκ] και στα Επτά πρώιμα τραγούδια του Alban Berg [Άλμπαν Μπεργκ].
Πλάι σε συνθέτες όπως ο Μπετόβεν, ο Σούμπερτ και ο Σούμαν, o Ούγκο Βολφ (1860-1903) μελοποίησε 51 ποιήματα του Γκαίτε. Ανάμεσά τους τα τέσσερα Τραγούδια της Μινιόν που εντυπωσιάζουν με την καθαρότητα της δραματικής σύλληψης και την καινοτομία του μουσικού ύφους τους. Συνθέτης του ύστερου Ρομαντισμού και πιστός θαυμαστής του Βάγκνερ, ο Βολφ συνέβαλε καθοριστικά στην εξέλιξη του γερμανικού λιντ.
Στα τέσσερα Τραγούδια ενός οδοιπόρου, ο Γκούσταφ Μάλερ (1860-1911) εκφράζει με αγωνιώδη τρόπο την ένταση των συναισθημάτων που του εμπνέει η τραγουδίστρια Γιοχάννα Ρίχτερ, με την οποία ήταν παράφορα ερωτευμένος στα 1883, αλλά δυστυχώς χωρίς ανταπόκριση. Περνώντας από το ένα μελοποιημένο ποίημα στο άλλο, ο Μάλερ περιπλανιέται στα βάθη της ψυχής του. Ξετυλίγει το νήμα μιας προσωπικής αφήγησης που εναλλάσσει τη χαρά και τη γαλήνη με την απογοήτευση και την οδύνη, ενώ υμνεί παράλληλα την ομορφιά της φύσης άλλοτε σε λυρικό και άλλοτε σε δραματικό τόνο.
Τα Δύο τραγούδια για βαρύτονο και πιάνο του Άρνολντ Σαίνμπεργκ (1872-1951) , σε ποίηση Καρλ φον Λέβετσοφ, πρωτοπαρουσιάστηκαν το 1901 στη Βιέννη από τον βαρύτονο Έντουαρντ Γκαίρτνερ και τον συνθέτη Αλεξάντρ Τσεμλίνσκι στο πιάνο. Φαίνεται, όμως, πως ξένισαν τους ακροατές των αρχών του 20ού αιώνα, οι οποίοι αντέδρασαν με επιφυλακτικότητα απέναντι στην πολύ ιδιαίτερη μουσική γλώσσα του μεγάλου βιεννέζου συνθέτη, μια γλώσσα που απομακρύνεται συνειδητά από την κλασική μελωδικότητα δομώντας τους δικούς της κανόνες.
Μαθητής του Σαίνμπεργκ, ο Άλμπαν Μπεργκ (1885-1935) συνέθεσε τα Επτά πρώιμα τραγούδια κατά την περίοδο 1905-8, αρχικά για φωνή και πιάνο και κατόπιν για ορχήστρα. Τα τραγούδια γράφτηκαν στα νεανικά χρόνια του Μπεργκ και, παρά τις εμφανείς επιρροές των Στράους, Βάγκνερ, Βολφ και Σαίνμπεργκ, φανερώνουν την πρωτοτυπία της συνθετικής σκέψης του, που θα εκφραστεί αργότερα μέσα από δύο όπερες-ορόσημα στην ιστορία της μουσικής: την Λούλου και τον Βόυτσεκ.
Liederabend
Μυρσίνη Μαργαρίτη | σοπράνο
Τάσης Χριστογιαννόπουλος | βαρύτονος
Νίκος Αθηναίος | πιάνο
Μια βραδιά αφιερωμένη στο γερμανικό λιντ
Τετάρτη 16 Μαρτίου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Τιμές εισιτηρίων
8 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι) ● 12 € ● 18 €
Διάρκεια
110 λεπτά (με διάλειμμα)