Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί (ΙΙΙ)

Παρασκευή, 21 Μαρτίου, στο Μέγαρο

Α.Μ. 21.3.2014 | 11:11

Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί (ΙΙΙ)

 

Η πρώτη εκτέλεση του έργου με τίτλο «Έντομο» του 30χρονου συνθέτη Ορέστη Γούμενου και η ερμηνεία του Κοντσέρτου για βιολί του Φέλιξ Μέντελσον με σολίστ την μόλις 17 ετών Αναστασία Σγάρα, ταχύτατα ανερχόμενη βιολονίστα, βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της τρίτης κατά σειρά συναυλίας του θεματικού κύκλου «Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί» της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών που πραγματοποιείται, υπό την μουσική διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή, την Παρασκευή 21 Μαρτίου, στις 20.30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την εκτέλεση του εμβληματικού συμφωνικού ποιήματος «Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα», το οποίο εμπνεύστηκε ο Ρίχαρντ Στράους από το περίφημο, ομώνυμο, φιλοσοφικό έργο του Φρήντριχ Νίτσε. Απόφοιτος του Διεθνούς Ωδείου Αθήνας και κάτοχος Master και Bachelor Σύνθεσης από το κονσερβατόριο της Ουτρέχτης, ο Ορέστης Γούμενος, εμπνεύστηκε το «Έντομο», εν αντιθέσει με ό,τι θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει, από την αισθητική της τεχνοτροπίας του collage. «Τα ηχοχρώματα της ορχήστρας», εξηγεί ο ίδιος, «παρουσιάζονται στατικά και αμετάβλητα και οργανώνονται στον χώρο όπως ακριβώς θα τοποθετούνταν σε έναν καμβά οι διαφορετικές λωρίδες χαρτί». Αριστούχος του Ωδείου Αθηνών στην τάξη του Απόλλωνα Γραμματικόπουλου (απ΄όπου αποφοίτησε με Άριστα παμψηφεί και Α' Βραβείο) η 17χρονη Αναστασία Σγάρα αναμετράται μ΄ένα από τα σπουδαιότερα και δημοφιλέστερα κοντσέρτα του ρεπερτορίου για βιολί. Το Κοντσέρτο του Μέντελσον που γράφτηκε το 1844 για τον σπουδαίο Γερμανό βιολονίστα, εξάρχοντα της ορχήστρας Γκεβαντχάους της Λειψίας και στενό φίλο του συνθέτη Φέρντιναντ Ντάβιντ, απαιτεί από τον σολίστ ζωντάνια, νεύρο και υπερεκχειλίζουσα δεξιοτεχνία. «Δεν είχα την πρόθεση να γράψω φιλοσοφική μουσική ή να απεικονίσω στην μουσική το μεγάλο έργο του Νίτσε», επεσήμαινε το 1896 ο Ρίχαρντ Στράους, έχοντας μόλις ολοκληρώσει την σύνθεση του συμφωνικού του ποιήματος «Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα», το οποίο αποτελούνταν από μια λαμπρή και επιβλητική εισαγωγή-η οποία με τους χαρακτηριστικούς χτύπους των τυμπάνων έγινε διάσημη και ως μουσική της περίφημης ταινίας του Κιούμπρικ «2001. Η Οδύσσεια του Διαστήματος»-.και οκτώ μέρη που φέρουν τίτλους από κεφάλαια του ομώνυμου φιλοσοφικού μυθιστορήματος. Και εξηγούσε: «Ήθελα να εκφράσω με μουσικό τρόπο την ιδέα της εξέλιξης του ανθρωπίνου είδους από τις καταβολές του και μέσα από τις διάφορες φάσεις της θρησκευτικής και επιστημονικής του εξέλιξης μέχρι την νιτσεϊκή ιδέα του Υπεράνθρωπου. Όλο το συμφωνικό ποίημα είναι ο δικός μου φόρος τιμής στην ιδιοφυία του Νίτσε, η οποία βρήκε την μεγαλύτερή της πραγμάτωση στο Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα».

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

 Παρασκευή, 21 Μαρτίου, 20.30 Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης ΟΡΕΣΤΗΣ ΓΟΥΜΕΝΟΣ (γεν. 1984) Έντομο (παραγγελία της Κ.Ο.Α.) ΦΕΛΙΞ ΜΕΝΤΕΛΣΟΝ (1809 – 1847) Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε μι ελάσσονα, έργο 64 Διάλειμμα ΡΙΧΑΡΝΤ ΣΤΡΑΟΥΣ (1864 – 1949) Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα, έργο 30 Σολίστ Αναστασία Σγάρα, βιολί Μουσική διεύθυνση Στέφανος Τσιαλής Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 19:45) δωρεάν εισαγωγική ομιλία, για τους κατόχους εισιτηρίων. Τιμές εισιτηρίων: €30(Διακ.), 20, 15, 10, 5 (φοιτητές, νέοι έως 25, άνεργοι, ΑΜΕΑ)

• Με την αγορά εισιτηρίων για όλες τις συναυλίες ενός κύκλου κάθε ακροατής δικαιούται ΔΩΡΕΑΝ εισιτήρια για ΤΡΕΙΣ ακόμα συναυλίες της Κ.Ο.Α. στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών της επιλογής του, στην ίδια ζώνη με τα αγορασμένα εισιτήρια του κύκλου. Στην περίπτωση που αγοραστούν εισιτήρια σε διαφορετικές ζώνες για έναν κύκλο, τα δωρεάν εισιτήρια θα δίνονται στην φθηνότερη ζώνη