Ο Πλάσιντο Ντομίνγκο στηρίζει το Greek Opera Festival
Ο σπουδαίος διεθνής τενόρος αναφέρεται στη σημασία τού να παρακολουθεί όπερα το ελληνικό κοινό
Η Κασσάνδρα Δημοπούλου και ο Φίλιππος Μοδινός θα είχαν κάθε λόγο να διεκδικούν μια διεθνή καριέρα. Εκείνη μεσόφωνος βραβευμένη, με ρόλους σε διεθνείς σκηνές, εκείνος τενόρος με «βαρύ» όνομα, καθώς πατέρας του ήταν ο Τζον Μοδινός και μητέρα του η Τζένη Δριβάλα.
Επέλεξαν να ζήσουν στη Θεσσαλονίκη, τόπο καταγωγής της Κασσάνδρας, και να ιδρύσουν το 2010 τη δική τους «Εταιρεία Λυρικού Θεάτρου Ελλάδος» και το Greek Opera Festival.
Σε συνεργασία με τη Συμφωνική Ορχήστρα Λάρισας και τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης, και ελάχιστη οικονομική υποστήριξη από κάποιους κρατικούς θεσμούς, έχουν παρουσιάσει τα τελευταία 7 χρόνια περισσότερα από δέκα διάσημα λυρικά έργα, ενίοτε και σε μορφή κοντσέρτου, σε διάφορες σκηνές και τοποθεσίες (π.χ. στον υπαίθριο χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς της Θεσσαλονίκης), όπως και διασκευασμένα για εναλλακτικούς χώρους, προσφέροντας την εμπειρία της όπερας σε κοινό που δεν είναι εξοικειωμένο.
Ζευγάρι τόσο στη ζωή όσο και στη σκηνή (το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών θα υποδύονται τους βασικούς ρόλους στην «Περουζέ» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη), λίγο πριν από την επόμενή τους παράσταση της «Τόσκα» στις 23 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης συνάντησαν στο Λονδίνο τον σπουδαίο διεθνή τενόρο Πλάσιντο Ντομίνγκο.
Παλιός γνώριμος του Τζον Μοδινού αλλά και της Δημοπούλου, με την οποία συνεργάστηκαν το 2010 στην on location τηλεοπτική εκδοχή του «Rigoletto a Mantova» (σε σκηνοθεσία Μάρκο Μπελόκιο και διεύθυνση φωτογραφίας Βιτόριο Στοράρο), αναγνώρισε τη σημασία του τολμήματος των δύο νέων ομοτέχνων του εν μέσω κρίσης και εξέφρασε τον θαυμασμό του με μια δήλωση που καταγράφηκε σε βίντεο.
Ανάμεσα σε άλλα, λέει πόσο σπουδαίο είναι να δίνεις την ευκαιρία σε νέους τραγουδιστές να αναλαμβάνουν μεγάλους ρόλους σε σημαντικές αίθουσες, προσφέροντάς τους έμπνευση για δημιουργία. Επίσης σπουδαίο είναι να δίνεται η ευκαιρία στο νεαρό κοινό να δει όπερα, καθώς τις περισσότερες φορές οι νέοι αδυνατούν να πληρώσουν εισιτήριο στα μεγάλα θέατρα.
Η Κασσάνδρα Δημοπούλου εξηγεί: «Η πορεία μας είχε μεγάλες συμμετοχές στην Ευρώπη και στην Αμερική, αλλά υπάρχουν πια εκατομμύρια τραγουδιστές παγκοσμίως που περιμένουν τη σειρά τους. Πρέπει εσύ να ορίσεις την πορεία σου, δημιουργώντας ευκαιρίες. Δεν είναι μόνο τα 10 χρόνια καριέρας κατά τα οποία θα τραγουδήσεις στη Σκάλα, πρέπει να έχεις συνέχεια.
Ήθελα να επιδείξω και να δημιουργήσω κάτι στη χώρα μου. Σκηνοθετώ πια και πρωταγωνιστώ στις δικές μας παραστάσεις, στις οποίες εμπλέκονται δεκάδες άνθρωποι.
Μέσα σε λίγα χρόνια έχουμε καταφέρει να προσελκύσουμε το διεθνές ενδιαφέρον. Έρχονται παιδιά απ' όλο τον κόσμο, Αμερική, Αυστραλία, Ασία, και συμμετέχουν σε όπερες στη Θεσσαλονίκη.
Το φεστιβάλ, συν οι δράσεις που γίνονται, πιστεύω ότι μπορεί να εξελιχθεί σε μια καταπληκτική διεθνή πλατφόρμα νέων καλλιτεχνών, κάτι που γίνεται ήδη, αλλά και να υποστηριχτεί από τους θεσμούς και να γίνει ένα τεράστιο σπουδαίο καλλιτεχνικό γεγονός όπου θα υπάρχουν θεματικοί κύκλοι συνθετών και θα δοκιμάζονται νέα έργα.
Θα μπορούσε να ανοίξει πιο πολύ, να δημιουργηθεί ένα θερινό φεστιβάλ όπερας για το νέο κοινό και τους νέους καλλιτέχνες, που θα μπορούν να κάνουν και τις διακοπές τους. Αυτό οραματίζομαι για το φεστιβάλ».
Ο Φίλιππος Μοδινός συμπληρώνει: «Είχαμε τη γνώση και την επιθυμία κυρίως, πήραμε το ρίσκο και αυτό έχει ευδοκιμήσει. Όταν κάτι ευδοκιμεί και προχωράει, σε ευχαριστεί και το συνεχίζεις. Μακροπρόθεσμα θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κατάσταση που θα δίνει ώθηση ώστε να γίνονται όλο και περισσότερα πράγματα».