Το Dancing (fancy) επιστρέφει για δύο μοναδικές παραστάσεις στο Θέατρο Θησείον, στις 27 Μαρτίου και 3 Απριλίου 2024 για να διερευνήσει τις πολλαπλές πτυχές του σώματος και των χαρακτηριστικών του, εστιάζοντας σε εκείνο που δεν είναι απαραίτητα αποδεκτό στο δημόσιο χώρο καθώς κι επάνω στη σκηνή.
Βασικός άξονας αυτή της χορογραφικής δουλειάς της Μαρίας Κολιοπούλου αποτελεί το ερώτημα του Gilles Deleuze: «Τι μπορεί ένα σώμα». Το Dancing (fancy) ξεκίνησε την πορεία του από το πανεπιστήμιο Folkwang στο Έσσεν με την υποτροφία Tanzrecherche NRW και συνέχισε στην Κολωνία με την υποστήριξη του ‘Culture Moves Europe’.
Στο Dancing (fancy), η χορογράφος συνδέει την έρευνά της για το σώμα, με την αναπνοή, τη φωνή και την κίνηση, δημιουργώντας ένα κοινό πεδίο συνύπαρξης της ομάδας που μετασχηματίζεται κάθε φορά στο εδώ και τώρα της κάθε παράστασης. Η σύνθεση του έργου επαναπροσδιορίζει διαρκώς το ένα σώμα μέσα από το άλλο, αναζητώντας με χιούμορ την απλότητα στην κίνηση, μέσα σε ένα παραμυθένιο σύμπαν.
Ερμηνεύουν: Κατερίνα Αβραμοπούλου, Κατερίνα Γεβετζή, Λουκιανή Παπαδάκη
Θεόφιλος Sold, μια ιλαροτραγωδία, ένα έργο εμπνευσμένο απ´ τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ ανεβαίνει για 9 παραστάσεις στο θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών σε κείμενο Σαμσών Ρακά και σκηνοθεσία Όλιας Λαζαρίδου από τις 13 – 28 Απριλίου 2024
Το έργο είναι εμπνευσμένο από τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, του αυτοδίδακτου ζωγράφου και αγιογράφου, που μετέπειτα αναγνωρίστηκε ως πρωτοπόρος της λαϊκής τέχνης. H παράσταση δανειζόμενη στοιχεία λαϊκού θεάματος και τσίρκου, είναι προσιτή σε κοινό κάθε ηλικίας.
Ο Θεόφιλος, ο ταπεινός και περιπλανώμενος αυτός λαϊκός ζωγράφος (που στα μάτια του κόσμου που τον έβλεπε να λέει και να κάνει παράξενα πράγματα ήταν ένας σαλός) αποτελεί σπάνιο παράδειγμα αστείρευτης δημιουργικότητας. Δεν απελπίστηκε, δεν δείλιασε, δεν εγκατέλειψε τη ζωγραφική ποτέ. Αντιμετώπιζε τη χλεύη και τις ειρωνείες ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα και αφήνοντας το έργο του να μιλήσει γι αυτόν. Η ζωγραφική ήταν το μυστικό του όπλο - όπως λέει και στο έργο κάποια στιγμή.
Ο Τεριάντ, ο Ελύτης, ο Εμπειρίκος, ο Σεφέρης, άνθρωποι που πρωτοστάτησαν στο φανέρωμα των έργων του Θεόφιλου, εκπροσωπούσαν τη νεότερη Ελλάδα, την κοσμοπολίτικη, την μορφωμένη στα ευρωπαϊκά κέντρα.
Η ευρωπαϊκή παιδεία, όμως, αντιλήφθηκε το μεγαλείο του. Βρήκε το αιώνιο, σε εκείνον που ζωγράφιζε σε υλικά εφήμερα και χαλασμένα. Βρήκε το αυθεντικό, σε εκείνον που το ζούσε χωρίς να το ξέρει. Αυτές οι πολιτισμικές αντιφάσεις είναι μέρος της ιστορίας μας.
Στο τέλος του έργου ο Θεόφιλος, όταν αντιλαμβάνεται πως οι πίνακές του, αυτές οι χρωματιστές προσευχές του ετοιμάζονται να δοξαστούν, να ταξιδέψουν να μπουν στον κόσμο του εμπορίου, θρηνεί. Είναι επειδή νιώθει την παιδικότητά του - την πατρίδα του δηλαδή - να απειλείται.
Παίζουν: Αιμιλιανή Σταυριανίδου, Αριάδνη Κωσταντακοπούλου.
Μια μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας ετοιμάζεται αυτή την περίοδο με ένα από τα σπουδαιότερα κλασικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας, το «Ρωμαίος & Ιουλιέτα», μια ξεχωριστή ανάγνωση της ερωτικής τραγωδίας του Ουίλιαμ Σαίξπηρ με Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη που θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής από 16 έως 20 Μαΐου 2024.
Το φιλόδοξο και υψηλών απαιτήσεων εγχείρημα, αποσκοπεί να αποτελέσει και μια «γέφυρα» μεταξύ των δύο χωρών, Ελλάδας – Τουρκίας, καθώς δίνεται μια μοναδική ευκαιρία για Έλληνες και Τούρκους καλλιτέχνες να συνεργαστούν και να ενώσουν τις φωνές τους.
Το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» αποτελεί την ισχυρότερη ιστορία αγάπης που έχει γραφτεί ποτέ. Οι δυο αντίπαλες οικογένειες, στην παράσταση αυτή γίνονται οι Έλληνες Καπουλέτοι και οι Τούρκοι Μοντέγοι. Σε κάθε οικογένεια τα μέλη της συνομιλούν με τη γλώσσα τους και όποτε συναντιούνται οι δύο αντίπαλες οικογένειες, επικοινωνούν με την μόνη κοινή διεθνή γλώσσα που ξέρουν, τα Αγγλικά.
Μια ιδιαίτερη τρίγλωσση παράσταση, με υπέρτιτλους, όπου δύο λαοί - δύο οικογένειες με διαφορετικές θρησκείες και κουλτούρες, ποτισμένοι από μια προαιώνια σύγκρουση, ακολουθούν ένα τυφλό μίσος. Όμως παρά το μίσος αυτό και την έχθρα που χωρίζει τις οικογένειες, η Ελληνίδα Ιουλιέτα και ο Τούρκος Romeo ερωτεύονται αψηφώντας όλα τα εμπόδια, διδάσκοντας την αξία της αγάπης μέσα από τον ποιητικό λόγο του Σαίξπηρ.
Τους ρόλους ενσαρκώνουν η Καλλιόπη Χάσκα κι ο Alp Ünsal, ενώ δίπλα τους πρωταγωνιστούν μεγάλα ονόματα του θεάτρου: Ρούλα Πατεράκη (παραμάνα), Eray Eserol (Πατέρας Λαυρέντιος), Νίκος Καραθάνος (Καπουλέτος), Μαρία Διακοπαναγιώτου (Καπουλέτου), Şevki Çepa (Μερκούτιος), Efe Akercan (Μπενβόλιο), Σπύρος Μαραγκουδάκης (Τυβάλδος), Νίκος Κωνσταντόπουλος (Πάρις), Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος (Σαμψών/Υπηρέτης).
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0